PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
میخواستم یبار Grounded برم همون اول پشیمون شدم
اینکه کلیکر ها از پشت دیوار بدون حرکت هم باشی میفهمن واقعا باعث میشه غیر قابل بازی بشه
ینی اون دادی که میزنن (موج سونار) هر جا به هر حالتی باشی جلوشون میفهمن
غیر ممکن نیس رد کردنش ولی دیگه هیچ لذتی نداره
 
  • Like
Reactions: Thundersky
میخواستم یبار Grounded برم همون اول پشیمون شدم
اینکه کلیکر ها از پشت دیوار بدون حرکت هم باشی میفهمن واقعا باعث میشه غیر قابل بازی بشه
ینی اون دادی که میزنن (موج سونار) هر جا به هر حالتی باشی جلوشون میفهمن
غیر ممکن نیس رد کردنش ولی دیگه هیچ لذتی نداره
کاملاً درکت می‌کنم، Grounded واقعاً یه تجربه‌ی خاص و خشنه 😅
اما راستش یکی از جذابیت‌هاش هم همینه که بازی رو از یه اکشن ماجرایی معمولی تبدیل می‌کنه به یه چیزی شبیه شبیه‌ساز بقا.

در مورد کلیکرها، اون موج سونار (echolocation) که می‌فرستن، واقعاً اگر به خوبی به جزئیات طراحی AI دقت کنی، قابل پیش‌بینیه. مثلاً اگه پشت یه مانع باشی ولی خیلی نزدیک، یا حتی یکم زاویه داشته باشی نسبت بهشون، ممکنه صدای نفس کشیدنت یا سایه‌ات رو "درک کنن". ولی خب راه‌حلش حرکت خیلی آروم، توقف کامل در زمان مناسب، و استفاده از حواس‌پرت‌کن‌هایی مثل آجر و بطریه.

قبول دارم Grounded شاید برای بار اول زیاد خوشایند نباشه، چون بازی واقعاً رحم نمی‌کنه، ولی بعد از مدتی (مخصوصاً اگه بازی رو یکبار قبلاً رفته باشی) تازه می‌فهمی چقدر همه چیز دقیق طراحی شده.
یه جور تجربه‌ی ذهنی تاکتیکی میشه، نه فقط اکشن.

خلاصه اینکه آره، Grounded لذت "معمول" رو شاید کم کنه، ولی یه لذت خاص‌تر جاش میذاره بیشتر ترس، اضطراب و حس واقعی زنده موندن.

اگه دوباره تصمیم گرفتی بری سمتش، پیشنهاد می‌کنم با Headphones بازی کنی و یکم با صبر بیشتر. کم‌کم خودت رو پیدا می‌کنی تو دل اون تاریکی. 👣🧟‍♂️
 
بازی واقعا از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی خیلی خفنه، گرافیک بی نظیر موسیقی شاهکار، اما داستان و نویسندگی افتضاح!! داستان که میگم نحوه روایتش منطورمه


طنز قصه اینجاست که
آخر بازی abby دو تا انگشت الی رو گاز میزنه از ریشه در میاره بعد الی اونو می بخشه!! لامصب حداقل یه انتخابی چیزی بده به گیمر اگه حداقل خودت منطق حالیت نیست، آقا یه چیزی بگم ، کسایی که حق رو به Abby میدن فقط به این سوال پاسخ بدن آیا بابای abby با هماهنگی با خود الی این تصمیمو گرفته بود که بزنه بکشه اونو؟ نه! اونا هیچی به الی نگفته بودن و میخواستن بکشنش، پس کار جول منطقی بوده که زد اونا رو نفله کرده، کاری ندارم بعدا خود الی میگه من موافق هستم اما این اصل موضوع که اونا بدون گفتن این موضوع به خود الی میخواستن الی رو بکشن عوض نمیکنه، در طول بازی، تیم نویسندگی خیلی سعی میکنه ما ابراز تاسف کنیم واسه abby و دلمون براش بسوزه ولی چرا آخه؟ ولی گیم پلی عجب محشره، خیلی روون و یه کلاس درسه، حیف این دولوپرهای خوب که افتادن زیر دست نیل دراکمن:|
 
آخرین ویرایش:
بازی واقعا از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی خیلی خفنه، گرافیک بی نظیر موسیقی شاهکار، اما داستان و نویسندگی افتضاح!! داستان که میگم نحوه روایتش منطورمه


طنز قصه اننجاست که
آخر بازی abby دو تا انگشت الی رو گاز میزنه از ریشه در میاره بعد الی اونو می بخشه!! لامصب حداقل یه انتخابی چیزی بده به گیمر اگه حداقل خودت منطق حالیت نیست، آقا یه چیزی بگم ، کسایی که حق رو به Abby میدن فقط به این سوال پاسخ بدن آیا بابای abby با هماهنگی با خود الی این تصمیمو گرفته بود که بزنه بکشه اونو؟ نه! اونا هیچی به الی نگفته بودن و میخواستن بکشنش، پس کار جول منطقی بوده که زد اونا رو نفله کرده، کاری ندارم بعدا خود الی میگه من موافق هستم اما این اصل موضوع که اونا بدون گفتن این موضوع به خود الی میخواستن الی رو بکشن عوض نمیکنه، در طول بازی، تیم نویسندگی خیلی سعی میکنه ما ابراز تاسف کنیم واسه abby و دلمون براش بسوزه ولی چرا آخه؟ ولی گیم پلی عجب محشره، خیلی روون و یه کلاس درسه، حیف این دولوپرهای خوب که افتادن زیر دست نیل کاکمن:|
درسته که روایت TLOU2 خیلی ضد انتظاره و ضربه می‌زنه به احساسات مخاطب، ولی شاید همینش باعث شده ماندگار بشه. کاری که جول کرد از نگاه انسانی شاید قابل درک باشه، ولی از نظر اخلاقی خاکستریه، درست مثل تصمیم Fireflyها. بازی سعی نکرد حق رو مطلق بده به کسی، بلکه نشون داد هر دو طرف درگیر این چرخه خشونت هستن. داستانش شاید تلخ و آزاردهنده باشه، ولی روایتش جسورانه‌ست.

در مورد بخش گیم‌پلی هم کاملاً موافقم، از بهترین‌هاست. واقعاً حیف میشه اگه این سطح از گیم‌دیزاین فقط به خاطر بحث داستان نادیده گرفته بشه.
 
بازی واقعا از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی خیلی خفنه، گرافیک بی نظیر موسیقی شاهکار، اما داستان و نویسندگی افتضاح!! داستان که میگم نحوه روایتش منطورمه


طنز قصه اننجاست که
آخر بازی abby دو تا انگشت الی رو گاز میزنه از ریشه در میاره بعد الی اونو می بخشه!! لامصب حداقل یه انتخابی چیزی بده به گیمر اگه حداقل خودت منطق حالیت نیست، آقا یه چیزی بگم ، کسایی که حق رو به Abby میدن فقط به این سوال پاسخ بدن آیا بابای abby با هماهنگی با خود الی این تصمیمو گرفته بود که بزنه بکشه اونو؟ نه! اونا هیچی به الی نگفته بودن و میخواستن بکشنش، پس کار جول منطقی بوده که زد اونا رو نفله کرده، کاری ندارم بعدا خود الی میگه من موافق هستم اما این اصل موضوع که اونا بدون گفتن این موضوع به خود الی میخواستن الی رو بکشن عوض نمیکنه، در طول بازی، تیم نویسندگی خیلی سعی میکنه ما ابراز تاسف کنیم واسه abby و دلمون براش بسوزه ولی چرا آخه؟ ولی گیم پلی عجب محشره، خیلی روون و یه کلاس درسه، حیف این دولوپرهای خوب که افتادن زیر دست نیل کاکمن:|

دوست عزیز یجوری میگی بدون رضایت الی; انگار که شرایط عادی و نرماله. در دنیای پساآخرالزمانی که یه کورسوی امیدی پیدا شده برای نجات بشریت, انتظار داشتی رضایت نامه بدن خودش و والدینش پر کنه؟
ضمنا Ellie تایم خیلی خیییلی بیشتری رو با Marlene گذرونده بود تا Joel. جول یه اسماگلر بود در چشم دیگران و همین هم باقی مونده بود تا حماسه قتل عام بیمارستان. چون کسی جز خودش و الی ایده روشنی در مورد ماجراهای احساسی و پر فراز و نشیبی که در این مدت نسبتا کوتاه با هم پشت سر گذاشتن نداشت.
در نتیجه مارلین به عنوان قیم الی رضایت داده به این عمل و توی کاتسین ها هم میشه دید که چقد خودخوری میکنه برای کنار اومدن با این مساله..

گاهی وقتها لازمه زاویه دیدمون رو تغییر بدیم تا بتونیم درک درستی از سیر اتفاقات داشته باشیم..
 
درسته که روایت TLOU2 خیلی ضد انتظاره و ضربه می‌زنه به احساسات مخاطب، ولی شاید همینش باعث شده ماندگار بشه. کاری که جول کرد از نگاه انسانی شاید قابل درک باشه، ولی از نظر اخلاقی خاکستریه، درست مثل تصمیم Fireflyها. بازی سعی نکرد حق رو مطلق بده به کسی، بلکه نشون داد هر دو طرف درگیر این چرخه خشونت هستن. داستانش شاید تلخ و آزاردهنده باشه، ولی روایتش جسورانه‌ست.

در مورد بخش گیم‌پلی هم کاملاً موافقم، از بهترین‌هاست. واقعاً حیف میشه اگه این سطح از گیم‌دیزاین فقط به خاطر بحث داستان نادیده گرفته بشه.
من در مورد بخش گیم پلی و گرافیک بازی هیچ حرفی ندارم، فراتر از شاهکاره، ونادیده ام نگرفتمش، اما در مورد داستان، اجازه بهت باهات مخالفت کنم، جول اون رابطه ای که با الی از لحاظ اینکه مثل دختر خودش بهش نگاه میکرد و واقعا دوستش داشت اجازه نمیداد اونو بکشن! اونا الی رو گرفتن بردن دارن می کشن و وقتی جول میبینه هیچ رقمه نمیشه کاری کرد برای پس گرفتن الی این کارو میکنه، ضمنا اصلا حتی فرض هم بگیریم کارش خیلی خوب نبوده اما اینکه بخوای توی نسخه دوم گیمر رو مجبور کنی بر خلاف اراده خودش بخواد در نقش قاتل جول نصف بازی رو بازی کنه و اصلا حق انتخاب بهش ندی این خیلی بده، اصلا بخش های ابی خیلی حوصله سر بر بود، وقتی گیمر این شخصیت رو دوست نداره چطور ازش لذت ببره؟ من اصلا درگیر داستان این یارو ابی نبودم نمیخوامم باشم!! من میخوام بازی رو از سمت داستانی الی از اول تا آخر بازی کنم اگر هم قراره چیزی از سمت ابی ببینم قرار نیست اینطوری باشه آخه که نصف بیشتر بازی رو با اون بازی کنم! فقط توی نت سرچ کن ببین چند نفر نوشتن به محض اینکه دیدن باید کنترل ابی رو دست بگیرن بازی رو دیگه ادامه ندادن، یعنی من فکر کردم شاید من فقط این حسو داشتم شاید اغراق آمیزه حسم ولی دیدم نخیر، این اصلا 4 سال پیش داستانی شده بوده اوسه خودش:D، رفتم توی ردیت و کامنتها رو همین صبح خوندم، دیدم اوه اوه خیلی ها مثل من همین حسو داشتن:-??
 
دوست عزیز یجوری میگی بدون رضایت الی; انگار که شرایط عادی و نرماله. در دنیای پساآخرالزمانی که یه کورسوی امیدی پیدا شده برای نجات بشریت, انتظار داشتی رضایت نامه بدن خودش و والدینش پر کنه؟
ضمنا Ellie تایم خیلی خیییلی بیشتری رو با Marlene گذرونده بود تا Joel. جول یه اسماگلر بود در چشم دیگران و همین هم باقی مونده بود تا حماسه قتل عام بیمارستان. چون کسی جز خودش و الی ایده روشنی در مورد ماجراهای احساسی و پر فراز و نشیبی که در این مدت نسبتا کوتاه با هم پشت سر گذاشتن نداشت.
در نتیجه مارلین به عنوان قیم الی رضایت داده به این عمل و توی کاتسین ها هم میشه دید که چقد خودخوری میکنه برای کنار اومدن با این مساله..

گاهی وقتها لازمه زاویه دیدمون رو تغییر بدیم تا بتونیم درک درستی از سیر اتفاقات داشته باشیم..
توی کامنت قبلم نوشتم که اصلا فرض بگیریم کار جول هم خوب نبوده، بازم دلیل بر این نمیشه گیمر مجبور باشه بدون انتخاب در نقش کسی که حسی باهاش نداره و دوستش نداره بازی کنه، حالا با این هی بخواین مخالفت کنین چیزی رو عوض نمیکنه که روایت داستان خوب نیست و خیلی جاها باگ داره، حالا از همه مشکلات دیکه بگذریم، مثل ووک بودن و هیکل مولتی ویتامین ابی و غیره که من باهاش کنار اومدم!!
 
من در مورد بخش گیم پلی و گرافیک بازی هیچ حرفی ندارم، فراتر از شاهکاره، ونادیده ام نگرفتمش، اما در مورد داستان، اجازه بهت باهات مخالفت کنم، جول اون رابطه ای که با الی از لحاظ اینکه مثل دختر خودش بهش نگاه میکرد و واقعا دوستش داشت اجازه نمیداد اونو بکشن! اونا الی رو گرفتن بردن دارن می کشن و وقتی جول میبینه هیچ رقمه نمیشه کاری کرد برای پس گرفتن الی این کارو میکنه، ضمنا اصلا حتی فرض هم بگیریم کارش خیلی خوب نبوده اما اینکه بخوای توی نسخه دوم گیمر رو مجبور کنی بر خلاف اراده خودش بخواد در نقش قاتل جول نصف بازی رو بازی کنه و اصلا حق انتخاب بهش ندی این خیلی بده، اصلا بخش های ابی خیلی حوصله سر بر بود، وقتی گیمر این شخصیت رو دوست نداره چطور ازش لذت ببره؟ من اصلا درگیر داستان این یارو ابی نبودم نمیخوامم باشم!! من میخوام بازی رو از سمت داستانی الی از اول تا آخر بازی کنم اگر هم قراره چیزی از سمت ابی ببینم قرار نیست اینطوری باشه آخه که نصف بیشتر بازی رو با اون بازی کنم! فقط توی نت سرچ کن ببین چند نفر نوشتن به محض اینکه دیدن باید کنترل ابی رو دست بگیرن بازی رو دیگه ادامه ندادن، یعنی من فکر کردم شاید من فقط این حسو داشتم شاید اغراق آمیزه حسم ولی دیدم نخیر، این اصلا 4 سال پیش داستانی شده بوده اوسه خودش:D، رفتم توی ردیت و کامنتها رو همین صبح خوندم، دیدم اوه اوه خیلی ها مثل من همین حسو داشتن:-??
کاملاً قابل درکه که بازی با احساساتمون بازی کرده. جول برای خیلی‌ها یک قهرمان پدرانه بود و طبیعیه که مرگش اونم به اون شکل، خیلی‌ها رو دلسرد یا حتی عصبانی کنه. بازی عمداً این کارو کرد که طرف‌داری ساده‌انگارانه رو کنار بذاره و ما رو وادار کنه به دیدن روایت از سمت "دشمن". این تجربه برای همه خوشایند نیست و معلومه که بخشی از گیمرها به خاطر همین اجبار در کنترل Abby زده شدن از بازی، چون احساس خیانت یا بی‌اختیاری داشتن.

اما از یه زاویه دیگه، شاید هدف اصلی بازی همین شکستن عادت‌ها و کشیدن مرز بین «درست» و «قابل درک» بود. منم قبول دارم که شاید نحوه پیاده‌سازیش می‌تونست بهتر باشه (مثلاً تقسیم متعادل‌تر یا انتخاب‌هایی هر چند محدود)، ولی نمی‌تونم جسارت بازی در روایت این نوع داستان متفاوت رو نادیده بگیرم.

در نهایت حق داری از Abby خوشت نیاد یا داستانش برات مهم نباشه، چون قصه و سلیقه چیز شخصیه. ولی به نظرم اینکه همچنان داره بعد از چند سال بحث میشه، یعنی ناتی‌داگ تونسته کاری کنه که داستانش بره زیر پوست آدما، چه با خشم چه با تحسین.
 
توی کامنت قبلم نوشتم که اصلا فرض بگیریم کار جول هم خوب نبوده، بازم دلیل بر این نمیشه گیمر مجبور باشه بدون انتخاب در نقش کسی که حسی باهاش نداره و دوستش نداره بازی کنه، حالا با این هی بخواین مخالفت کنین چیزی رو عوض نمیکنه که روایت داستان خوب نیست و خیلی جاها باگ داره، حالا از همه مشکلات دیکه بگذریم، مثل ووک بودن و هیکل مولتی ویتامین ابی و غیره که من باهاش کنار اومدم!!
ببینید این هیچ ایرادی داره که نقطه نظرتون رو مطرح کنید و کاملا هم حق طبیعیتونه. اما اینکه جوری وانمود کنید که انگار یه "فکت" رو دارید بیان میکنید حقیقتش قابل دفاع نیست..
اینکه تعداد بقول خودتون زیادی کامنت دیدید از دیگرانی که مثل شما با سیر وقایع داستان و شخص Abby مشکل دارن, ابدا نمیتونه اثبات کننده این باشه که دارید یک "واقعیت محض" رو بازگو میکنید. چون میلیونها میلیون پلیری که بازی کردن و لذت کامل بردن از داستان و روایتش, دلیلی نمیدیدن که بخوان بیان و بمباران کنن اینترنت رو. نرمالش هم همینه..

فکر میکنم واکنش همین بازیسنتر خودمون به عنوان یه جامعه آماری کوچیک بتونه پاسخی که لازم باشه رو بده به مدعاتون..

کاملاً قابل درکه که بازی با احساساتمون بازی کرده. جول برای خیلی‌ها یک قهرمان پدرانه بود و طبیعیه که مرگش اونم به اون شکل، خیلی‌ها رو دلسرد یا حتی عصبانی کنه. بازی عمداً این کارو کرد که طرف‌داری ساده‌انگارانه رو کنار بذاره و ما رو وادار کنه به دیدن روایت از سمت "دشمن". این تجربه برای همه خوشایند نیست و معلومه که بخشی از گیمرها به خاطر همین اجبار در کنترل Abby زده شدن از بازی، چون احساس خیانت یا بی‌اختیاری داشتن.

اما از یه زاویه دیگه، شاید هدف اصلی بازی همین شکستن عادت‌ها و کشیدن مرز بین «درست» و «قابل درک» بود. منم قبول دارم که شاید نحوه پیاده‌سازیش می‌تونست بهتر باشه (مثلاً تقسیم متعادل‌تر یا انتخاب‌هایی هر چند محدود)، ولی نمی‌تونم جسارت بازی در روایت این نوع داستان متفاوت رو نادیده بگیرم.

در نهایت حق داری از Abby خوشت نیاد یا داستانش برات مهم نباشه، چون قصه و سلیقه چیز شخصیه. ولی به نظرم اینکه همچنان داره بعد از چند سال بحث میشه، یعنی ناتی‌داگ تونسته کاری کنه که داستانش بره زیر پوست آدما، چه با خشم چه با تحسین.

سنت/ساختار شکنی TLoU Part II و ری اکنش های زمان لانچ بهش برام یادآور سینماروهای خوش ذوق هندیه که چون کارگردان برای فرار از کلیشه ها آخر یه فیلم, قهرمان داستان رو کشته بود, ریختن سینما رو به آتیش کشیدن..
- سنت شکنی هزینه داره -
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mikami.pro
ببینید این هیچ ایرادی داره که نقطه نظرتون رو مطرح کنید و کاملا هم حق طبیعیتونه. اما اینکه جوری وانمود کنید که انگار یه "فکت" رو دارید بیان میکنید حقیقتش قابل دفاع نیست..
اینکه تعداد بقول خودتون زیادی کامنت دیدید از دیگرانی که مثل شما با سیر وقایع داستان و شخص Abby مشکل دارن, ابدا نمیتونه اثبات کننده این باشه که دارید یک "واقعیت محض" رو بازگو میکنید. چون میلیونها میلیون پلیری که بازی کردن و لذت کامل بردن از داستان و روایتش, دلیلی نمیدیدن که بخوان بیان و بمباران کنن اینترنت رو. نرمالش هم همینه..

فکر میکنم واکنش همین بازیسنتر خودمون به عنوان یه جامعه آماری کوچیک بتونه پاسخی که لازم باشه رو بده به مدعاتون..



سنت/ساختار شکنی TLoU Part II و ری اکنش های زمان لانچ بهش برام یادآور سینماروهای خوش ذوق هندیه که چون کارگردان برای فرار از کلیشه ها آخر یه فیلم, قهرمان داستان رو کشته بود, ریختن سینما رو به آتیش کشیدن..
- سنت شکنی هزینه داره -
من نظر خودمو گفتم ونگفتم قطعا همه اینطوری هستن ولی گفتم متوجه شدم خیلی ها مثل من هستن، در مورد اینکه پارت دوم هم مثل اول موفق نبوده یا حداقل رضایت همه رو جلب نکرده این یه دونه رو میدونم فکته، یوزر اسکار گیمرها هم شدیدا نشون میده نسخه دوم به دل همه ننشسته، ملت احساسی نظر دادن ،یا 1 دادن یا 10 !

ضمنا در مورد سنت شکنی، اصلا کشتن شخصیت اصلی ایرادی بهش نیست، اینکه بازی تو رو مجبور میکنه چیزی که نویسنده میخواد رو بپذیری این قابل قبول نیست برام! باید حق انتخاب بده که نداد! حداقل در آخرین صحنه بازی


a01.png a02.png
 
من نظر خودمو گفتم ونگفتم قطعا همه اینطوری هستن ولی گفتم متوجه شدم خیلی ها مثل من هستن، در مورد اینکه پارت دوم هم مثل اول موفق نبوده یا حداقل رضایت همه رو جلب نکرده این یه دونه رو میدونم فکته، یوزر اسکار گیمرها هم شدیدا نشون میده نسخه دوم به دل همه ننشسته، ملت احساسی نظر دادن ،یا 1 دادن یا 10 !

ضمنا در مورد سنت شکنی، اصلا کشتن شخصیت اصلی ایرادی بهش نیست، اینکه بازی تو رو مجبور میکنه چیزی که نویسنده میخواد رو بپذیری این قابل قبول نیست برام! باید حق انتخاب بده که نداد! حداقل در آخرین صحنه بازی


View attachment 383904View attachment 383905
با هیچکدوم از حرفات هم نظر نبودم ولی اون حق انتخاب آخر بازی رو قبول دارم.
خیلی بهتر میشد اگه برا دعوای آخر انتخاب میذاشتن. اگه میذاشتن من کلا با ابی درگیر نمیشدم چون واقعا احمقانه بود.
ابی چند بار الی رو بخشید با اینکه الی دوستاشو کشته بود و پدرشم که توسط جول کشته شده بود. کل فایرفلای ها ام توسط جول بفنا رفته بودن. باز جنگیدن با این آدم و حق ندادن بهش بنظر من بیخود بود.
باید ازون ور هم یه انتخاب میذاشتن برا افرادی مث شما که میخوان ابی رو بکشن (حالا نه اینکه لزوما موفق بشید ولی خب سعی بکنید حداقل!)

اینجوری واقعا گیم چیزی ارائه میداد که سینما نمیتونست، حق انتخاب.
 
ضمنا در مورد سنت شکنی، اصلا کشتن شخصیت اصلی ایرادی بهش نیست، اینکه بازی تو رو مجبور میکنه چیزی که نویسنده میخواد رو بپذیری این قابل قبول نیست برام! باید حق انتخاب بده که نداد! حداقل در آخرین صحنه بازی
آره. اون ضرری نداشت. بخصوص که اصلا معلوم نبود نسخه بعدی قراره ساخته بشه یا نه که بخواد مساله کنن اندینگ و نان-کنن اندینگ پیش بیاد. (هنوزم معلوم نیست البته حتی!)
من خودم از روایتهای خطی فراریم. ولی با اینحال وقتی یه روایت Concrete و شنیدنی میزارن جلوم نمیتونم دست رد به سینش بزنم..

من نظر خودمو گفتم ونگفتم قطعا همه اینطوری هستن ولی گفتم متوجه شدم خیلی ها مثل من هستن، در مورد اینکه پارت دوم هم مثل اول موفق نبوده یا حداقل رضایت همه رو جلب نکرده این یه دونه رو میدونم فکته، یوزر اسکار گیمرها هم شدیدا نشون میده نسخه دوم به دل همه ننشسته، ملت احساسی نظر دادن ،یا 1 دادن یا 10 !
View attachment 383904View attachment 383905
بله, اون ۰ ها احساسی و چه بسا بالافاصله بعد از تجربه اون سکانس بدنام بازی ثبت شده و میشه درک کرد که اون ۱۰ ها برای مقابله با سیل دیوانه وار اون عده مخاطبین خشمگین وارد میدون شدن که صرفا از شدت خسارت کم کنه!
در نتیجه این User Score ابدا قابل اعتنا نیست..
 
  • Like
Reactions: Changed_Man 50
ملت احساسی نظر دادن ،یا 1 دادن یا 10 !
حالا Metascore که بولشت خالص هست کاری ندارم اما اینکه 10 و 1 زیاد هست بنظرم خیلی دلیل مشخصی داره.

برای مثال شما میگی "چرا باید بازی فورست کنه با ابی بازی کنی" ینی همین اول جبهه گرفتی و دوست نداشتی داستان رو از زاویه کاملا مخالف ماجرا ببینی، خیلیا مثل شما بودن و اوکی هست، اکثر کسایی که میدیدم میگفتن بازی آشغاله اولین دلیلشون این بود که "چرا باید بزور با ابی بازی کنیم"
در صورتی که مثلا برای من دقیقا مخالف این قضیه بود، بشدت نحوه روایتشو دوست داشتم، ابی رو بهترین شخصیت داستان میدونم و کاملا باهاش ارتباط گرفتم، اکثر کارایی رو هم که کرد بنظرم منطقی بود غیر چند مورد:
نیاز نبود جول رو شکنجه کنه و این کارو فقط از روی نفرت و شور انتقام انجام داد. (که نتیجش رو هم دید)
الی چندین بار تلاش کرد بکشش و ابی باید همون دفعه اول الی رو میکشت اما بیخیال شد و نتیجش شد کشته شدن رفیقاش.
من این ریسک کردن نویسنده هارو دوست داشتم، قطعا میدونستن این داستان همه پسند نیست.
یک داستان انتقام ساده کلیشه ای هیچوقت اندازه این داستان پر حواشی و به یادموندنی نمیشد بنظرم.

در مورد اندینگ هم آره اگه انتخاب میداد میتونست جلو خیلی از این سر و صدا ها رو بگیره اما مشکل اینجاست حتی با کشتن ابی هم الی به آرامش نمیرسید چون انتقام کار بیهوده ایه (پیامی که کل گیم میخواست برسونه) و در نهایت بنظرم بازم داستان به یک جا ختم میشد.

در کل ولی اکثر شخصیتای مهم دنیای TLOU خاکستری هستن و واسه هیچکدومشون نباید دلسوزی کرد.
 
آخرین ویرایش:
بازی واقعا از لحاظ گیم پلی و هوش مصنوعی خیلی خفنه، گرافیک بی نظیر موسیقی شاهکار، اما داستان و نویسندگی افتضاح!! داستان که میگم نحوه روایتش منطورمه


طنز قصه اینجاست که
آخر بازی abby دو تا انگشت الی رو گاز میزنه از ریشه در میاره بعد الی اونو می بخشه!! لامصب حداقل یه انتخابی چیزی بده به گیمر اگه حداقل خودت منطق حالیت نیست، آقا یه چیزی بگم ، کسایی که حق رو به Abby میدن فقط به این سوال پاسخ بدن آیا بابای abby با هماهنگی با خود الی این تصمیمو گرفته بود که بزنه بکشه اونو؟ نه! اونا هیچی به الی نگفته بودن و میخواستن بکشنش، پس کار جول منطقی بوده که زد اونا رو نفله کرده، کاری ندارم بعدا خود الی میگه من موافق هستم اما این اصل موضوع که اونا بدون گفتن این موضوع به خود الی میخواستن الی رو بکشن عوض نمیکنه، در طول بازی، تیم نویسندگی خیلی سعی میکنه ما ابراز تاسف کنیم واسه abby و دلمون براش بسوزه ولی چرا آخه؟ ولی گیم پلی عجب محشره، خیلی روون و یه کلاس درسه، حیف این دولوپرهای خوب که افتادن زیر دست نیل کاکمن:|
دقیقا به نقطه خوبی اشاره کردی و دلیل اینکه بازی در سطح پایینتری نسبت به نسخه اول قرار میگیره همینه.



با هیچکدوم از حرفات هم نظر نبودم ولی اون حق انتخاب آخر بازی رو قبول دارم.
خیلی بهتر میشد اگه برا دعوای آخر انتخاب میذاشتن. اگه میذاشتن من کلا با ابی درگیر نمیشدم چون واقعا احمقانه بود.
ابی چند بار الی رو بخشید با اینکه الی دوستاشو کشته بود و پدرشم که توسط جول کشته شده بود. کل فایرفلای ها ام توسط جول بفنا رفته بودن. باز جنگیدن با این آدم و حق ندادن بهش بنظر من بیخود بود.
باید ازون ور هم یه انتخاب میذاشتن برا افرادی مث شما که میخوان ابی رو بکشن (حالا نه اینکه لزوما موفق بشید ولی خب سعی بکنید حداقل!)

اینجوری واقعا گیم چیزی ارائه میداد که سینما نمیتونست، حق انتخاب.
حق انتخاب میدادن که در این صحنه

Untitled.jpg

با یک ارامش خاص 10 تا ضربه بهش میزدم lev رو هم ازاد میکردم و اینطوری بازی حداقل یک معنی مشخصی داشت و پوچ تموم نمیشد
به نظر من ابی هیچ دلیل قانع کننده ای نداشته که باهاش همدردی کنم ! جوئل پدرش رو کشته خب پدرش غلط کرده که بدون اجازه با کشتن الی و بدون اطلاع میخواسته واکسن بسازه ! گور پدر کل دنیا وقتی نزدیکترین ادم به جوئل همین الی هست و کل داستان بر این اساس واقع شده !

در مورد سریالش هم به نظرم دلیل اینکه قیافه ابی سریال برعکس بازی خیلی ناز و خوشگل انتخاب شده (یعنی به عبارتی بازی و سریال جابه جا کردن قیافه ها رو) همینه که مخاطب سریال مثل مخاطب گیم دیگه صد تا سناریو برای راضی کردن خودش نمیسازه که 1000 نفر کشته حالا برای 1001 یهو الی تصمیم میگیره که چرخه انتقام بده!
 
آره. اون ضرری نداشت. بخصوص که اصلا معلوم نبود نسخه بعدی قراره ساخته بشه یا نه که بخواد مساله کنن اندینگ و نان-کنن اندینگ پیش بیاد. (هنوزم معلوم نیست البته حتی!)
من خودم از روایتهای خطی فراریم. ولی با اینحال وقتی یه روایت Concrete و شنیدنی میزارن جلوم نمیتونم دست رد به سینش بزنم..


بله, اون ۰ ها احساسی و چه بسا بالافاصله بعد از تجربه اون سکانس بدنام بازی ثبت شده و میشه درک کرد که اون ۱۰ ها برای مقابله با سیل دیوانه وار اون عده مخاطبین خشمگین وارد میدون شدن که صرفا از شدت خسارت کم کنه!
در نتیجه این User Score ابدا قابل اعتنا نیست..
چرا یوزر اسکار قابل اتکا نباشه؟ اتفاقا همین نشون میده بازی یه جاش میلنگه!! نمیگم بازی بده، چون خودم اینجا نظرمو در موردش نوشتم و نمرمم دادم بازی بازی خوبیه، گیم پلیش، گرافیک، موسیقی و اتمسفر کلی بازی شاهکاره اما در بخش روایت و مجبور کردن بازیکن به پذیرش داستان بدون دادن حق انتخاب مشکل اصلی بازیه، ولی اونایی که 0 دادن به نظرم با اونایی که ده دادن هر دو گروه احساسی عمل کردن، بازی ده نیست از نظر من، دلیلشم موارد و باگهای داستانیه و رواییه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or