PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
در داستان هر تغییری باید زمینه سازی و منطق داشته باشه. اگر شخصیتی تغییر ناگهانی کرد بدون اینکه مخاطب زمینه ی تغییر رو درک کنه، این ضعف در روایت محسوب میشه نه واقع گرایی. در زندگی واقعی هم اگر یکی تغییر ناگهانی کنه میپرسیم چرا؟ چی شد؟
نمیشه همزمان گفت روایت بازی منسجمه و هم گفت ضعف داره و مربوط به سلیقست. اینها ادعاهایی هستن که میتونن با شواهد و تحلیل بررسی بشن نه صرفا نظرات شخصی. بنابراین نقد هنری تحلیل ساختارمند داره و بله ازین جهت ریاضی طور هست اتفاقا.
نقد به معنی سخت گیری الکی و بیجا نیست. ما داریم نقد میکنیم که دقیق تر و عمیق تر بفهمیم اثر رو. اگر قرار باشه به تفاوت دیدگاه اکتفا کنیم اصلا چیزی به اسم نقد هنری یا تحلیل روایت بی معنی میشه.
راجع به کوجیما هم که گفتی، یکی بیاد درست نقد و تحلیل کنه من لذت میبرم از بحث کردن باهاش.
در مورد خط اول خب در نظر بگیر بخش زیادی هستند که درک میکنند مثل من مثل خیلی های دیگه که این رو بار ها عنوان کردند، شما با دیدگاه خودت اما داری از سمت یک ایراد داستان رو مدنظر قرار میدی، اشاره کردم شما هم درست میگی،

در مورد کوجیما هم به صورت کلی گفتم، من کوجیما رو دوست دارم :D بدیهیه که نسل جدید بازی های کوجیما دیدگاه های گوناگونی در موردش وجود داره، یکیش هم دیدگاه شما، من قبلا گفتم؛ از نظر من کوجیما هنوزم شاهکار میسازه و کلا من از اون تیپ هایی هستم که میتونم از سمتی بازی هارو ببینم که اون بازی عالی هست؛ حالا بعدا نظرم رو در مورد دف استرندینگ هم میگم وقتی 1 و 2 رو دقیق و کامل بازی کردم، در مورد دلست اف اس و فال اوت و گرند دفت اتو و کسلوینیا و غیره و همین هستم.... میتونم بازی رو از سمتی که بهتر به نظر میرسه ببینم مخصوصا اگر خوشم بیاد ازش....

در مورد اون بخش ریاضی منظورم رو درست نرسوندم، به نظر من این بخش ریاضی طور نیست چون منظورم تحول روانشناختی الی بود که خب ریاضی طور نیست دیگه، نکته مهم دقیقا همینه، شما با "روایت" این تحول مشکل داری و ایرادات جدی و منطقی درش میبینی و باور کن منم میفهمم حرفت رو، من اما طور دیگه این تحول رو میبینم و برای همین مشکلی در "روایت" اش نمیبینم، برای همین میگم ریاضی طور نیست... تفاوت اصلی در دیدگاه نسبت به روایت ماجراست دیگه نهایتا،

مسئله دیگر اینکه ما داریم راجع به ویدئوگیم حرف میزنیم، نه کتاب داستان، فیلم، سریال،

ویدئوگیم اول از همه باید گیم پلی و محیط و طراحی خوب برای اجرای این گیم پلی داشته باشه؛ اون بخش اخر هم که الان مورد بحث هست، به نظرم کاملا گنجایش گیم پلی رو داشت، کاملا یک تنوع نسبت به قبل بود از لحاظ لوکیشن مثلا، گیم پلی هنوز گنجایشش رو حفظ کرده بود، یعنی اینطوری که اگر این بخش نمیومد میتونست در قالب یک داستان دیگر به صورت دی ال سی بیاد، من واقعا اون بخش با دینا حس میکردم بازی هنوز ادامه داره چه از نظر داستان چه گیم پلی، شبیه انچارتد ها و خود تلو که قبل تموم شدن یک ماجرای اخر همیشه داشتیم...

میخوام بگم اینم مهمه، همه میدونیم مجموع این مولفه ها یک بازی رو میسازه، وقتی اون بخش پایانی حتی از نظر گیم پلی هم کاملا در حد گنجایش بازی بوده، اضافی نبوده، پس میشه یک مقدار هم نسبت بهش اسون تر گرفت چون مهم "بازی" هست نهایتا نه داستان، حالا یک سری در نقد هاشون به داستان به شکل جداگانه و حرفه ای میپردازند مثل شما، خیلی هم خوب، مطمئنم نیل دراکمن و هر بازیسازی و حتی گیمری که علاقه داره ساختار بازی هارو بیشتر درک کنه، از این نقد ها نهایتا استفاده رو میبره، قطعا نقد حرفه ای دقیق و به جا مهمه، این 2+2=4 هست و بدیهی،

اما در مقابل، اگر کسی به عنوان یک ویدئوگیم، مجموع مولفه های اصلی رو مدنظر بگیره و بیگ پیکچر به عنوان مسئول نهایی بهش بگه شاهکار بی ایراد، هم حرف عجیب غریبی نزده، به نظرم مطلقا لازم نیست 2 طرف هم دیگر رو قانع کنند، بحث ایده الی در حد شناخت و درک بیشتر مثل سخن خودتون باشه خیلی خوبه....

تفاوت دیدگاه وجود داره و این بدیهیه، به نظرم یکی از بزرگی های کار دلست اف اس و ناتی داگ همینه، که اثری ساخته که میشه به عناوین گوناگون بررسی اش کرد، میشه به اشکال گوناگون درکش کرد مورد نقد و تحلیل قرار داد، هم از دیدگاه یک داستان حرفه ای، هم از دیدگاه یک بازی درجه یک...

این کاری هست که کسی که کسی مثل کوجیما و خیلی های دیگه هم انجام میدن... این ادما مثل دراکمن و کوجیما میازاکی و خیلی های دیگه، الکی معروف نیستند، برای همین معروف و جنجالی هستند...
 
پایه بحث منطق اتفاقات پایان و کلا انگیزه ها و احساسات رو شاید بشه این گرفت که هر آدم از محرکهای احساس غرور و احساس قدرتش ساخته شده. اینکه الی در لحظه ای که داشت به هدفش میرسید و میتونست گلوی ابی رو تا دم مرگ فشار بده ولی گلوی ابی رو ول میکنه نقض این حرفه که انتقام پوچه در واقع اون هدف انتقام رو بدست آورد تو اون لحظه دیگه فرقی نمیکرد ابی بمیره یا زنده بمونه احساس قدرت الی از انتقام ارضا شده بود پس بخشیدنی در کار نبود
مشکل اونجای داستان اینه که میخواد این تحول رو اخلاقی کنه ولی تنها فرضی که قابل قبوله اینه که الی صرفا چون به تمامیت‌خواهی شخصی و درونیش میرسه گلوی ابی رو ول میکنه اگه بدون هیچ فلش بکی و سانتیمانتال بازی ای یدفعه تو اوج قدرتش بر ابی پا میشد میرفت من تحول لحظه ای رو درک میکردم چون هیچ لحظه ای براش پیش نیومده بود که اختیار جون ابی رو داشته باشه و طبیعی بود که این ممکنه یه احساس جدید براش به وجود بیاره اون چیزی که میخواستو به دست آورده بود چه ابی زنده بود چه مرده و حتی اینکه اجازه بده ابی بره و به زبون میاره و انگار داره حکم میکنه که آره الان من میگم و اجازه میدم که لو رو برداری و بری خودش یه اکت قدرته
ولی چیزی که الان هست ینی چسبوندن نکوهش انتقام و تحول لحظه ای و این داستانا به همچین پروسه ای و مخصوصا اون فلش بکا چیزی جز دلقکبازی مولف به نظر نمیرسه انگار نتونسته یا اصلا نمیخواسته تو اون لحظه درگیر احساسات خام و شرارت و خودخواهی همچین پروسه ای بشه، بجاش اینکه این دوتا دخترو نایس و امن و نوستالژیک نشون بده و به صلح و دوستی برسونه براش مهمتر بوده
بازی تموم شد و تیتراژ اومد من همش منتظر بودم به عنوان پست کردیت سین صحنه رقص و پایکوبیشون بازو به بازوی هم روی قبر مرد سفید پوست مردسالار خشن رو هم ببینم(چون وقتی از یه مقدار بیشتر دلقکی ینی میتونی هر مقدار دلقک باشی)
;));));))
 
  • Like
Reactions: Thundersky
نه آقا رو یوتوب دیدم. پس از تمام این مدت تو ذهن الی بوده رسید به همون نقطه ای که میخواست بکشه ابی رو؟ همون موقع یکی دو تا فلش بک زد شما هم متوجه شدی که الی متنبه شد و کل انگیزش زیر سوال برد؟
خودت گفتی بیاید بحث کنید من فکر کردم بلدی. الان دیدم نه بلد نیستی.


چون هیچ جا نتونسته بود به اون لحظه پایانی برسه
همه میدونن دست بکنن تو چرخ گوشت درد داره و چیزی ازش درنمیاد، ولی هر کی حرفش رو بزنه رو فقط میتونی موقعی به غلط کردن بندازی که واقعا در حال دست کردن داخلش باشه یا به زوربخوای باهاش این کارو بکنی


اتفاقا ما هم فکر میکردیم به دور از ترول و بدگویی میخواید بحث کنید ولی شماها هی میگردید دنبال یه چیزی پیدا کنید بگردید اها نگاه کنید بازی از بیخ مشکل داره

این همه ادم و منتقد و غیره هم همه کشک اند و پول گرفتند و عاشق چشم ابروی دراکمن و ناتی اند
 
  • Like
Reactions: Thundersky
در مورد خط اول خب در نظر بگیر بخش زیادی هستند که درک میکنند مثل من مثل خیلی های دیگه که این رو بار ها عنوان کردند، شما با دیدگاه خودت اما داری از سمت یک ایراد داستان رو مدنظر قرار میدی، اشاره کردم شما هم درست میگی،

در مورد کوجیما هم به صورت کلی گفتم، من کوجیما رو دوست دارم :D بدیهیه که نسل جدید بازی های کوجیما دیدگاه های گوناگونی در موردش وجود داره، یکیش هم دیدگاه شما، من قبلا گفتم؛ از نظر من کوجیما هنوزم شاهکار میسازه و کلا من از اون تیپ هایی هستم که میتونم از سمتی بازی هارو ببینم که اون بازی عالی هست؛ حالا بعدا نظرم رو در مورد دف استرندینگ هم میگم وقتی 1 و 2 رو دقیق و کامل بازی کردم، در مورد دلست اف اس و فال اوت و گرند دفت اتو و کسلوینیا و غیره و همین هستم.... میتونم بازی رو از سمتی که بهتر به نظر میرسه ببینم مخصوصا اگر خوشم بیاد ازش....

در مورد اون بخش ریاضی منظورم رو درست نرسوندم، به نظر من این بخش ریاضی طور نیست چون منظورم تحول روانشناختی الی بود که خب ریاضی طور نیست دیگه، نکته مهم دقیقا همینه، شما با "روایت" این تحول مشکل داری و ایرادات جدی و منطقی درش میبینی و باور کن منم میفهمم حرفت رو، من اما طور دیگه این تحول رو میبینم و برای همین مشکلی در "روایت" اش نمیبینم، برای همین میگم ریاضی طور نیست... تفاوت اصلی در دیدگاه نسبت به روایت ماجراست دیگه نهایتا،

مسئله دیگر اینکه ما داریم راجع به ویدئوگیم حرف میزنیم، نه کتاب داستان، فیلم، سریال،

ویدئوگیم اول از همه باید گیم پلی و محیط و طراحی خوب برای اجرای این گیم پلی داشته باشه؛ اون بخش اخر هم که الان مورد بحث هست، به نظرم کاملا گنجایش گیم پلی رو داشت، کاملا یک تنوع نسبت به قبل بود از لحاظ لوکیشن مثلا، گیم پلی هنوز گنجایشش رو حفظ کرده بود، یعنی اینطوری که اگر این بخش نمیومد میتونست در قالب یک داستان دیگر به صورت دی ال سی بیاد، من واقعا اون بخش با دینا حس میکردم بازی هنوز ادامه داره چه از نظر داستان چه گیم پلی، شبیه انچارتد ها و خود تلو که قبل تموم شدن یک ماجرای اخر همیشه داشتیم...

میخوام بگم اینم مهمه، همه میدونیم مجموع این مولفه ها یک بازی رو میسازه، وقتی اون بخش پایانی حتی از نظر گیم پلی هم کاملا در حد گنجایش بازی بوده، اضافی نبوده، پس میشه یک مقدار هم نسبت بهش اسون تر گرفت چون مهم "بازی" هست نهایتا نه داستان، حالا یک سری در نقد هاشون به داستان به شکل جداگانه و حرفه ای میپردازند مثل شما، خیلی هم خوب، مطمئنم نیل دراکمن و هر بازیسازی و حتی گیمری که علاقه داره ساختار بازی هارو بیشتر درک کنه، از این نقد ها نهایتا استفاده رو میبره، قطعا نقد حرفه ای دقیق و به جا مهمه، این 2+2=4 هست و بدیهی،

اما در مقابل، اگر کسی به عنوان یک ویدئوگیم، مجموع مولفه های اصلی رو مدنظر بگیره و بیگ پیکچر به عنوان مسئول نهایی بهش بگه شاهکار بی ایراد، هم حرف عجیب غریبی نزده، به نظرم مطلقا لازم نیست 2 طرف هم دیگر رو قانع کنند، بحث ایده الی در حد شناخت و درک بیشتر مثل سخن خودتون باشه خیلی خوبه....

تفاوت دیدگاه وجود داره و این بدیهیه، به نظرم یکی از بزرگی های کار دلست اف اس و ناتی داگ همینه، که اثری ساخته که میشه به عناوین گوناگون بررسی اش کرد، میشه به اشکال گوناگون درکش کرد مورد نقد و تحلیل قرار داد، هم از دیدگاه یک داستان حرفه ای، هم از دیدگاه یک بازی درجه یک...

این کاری هست که کسی که کسی مثل کوجیما و خیلی های دیگه هم انجام میدن... این ادما مثل دراکمن و کوجیما میازاکی و خیلی های دیگه، الکی معروف نیستند، برای همین معروف و جنجالی هستند...
بهتر نیست برای درست تر بحث کردن این مغالطه ی "شما دیدگاه خودت رو داری بقیه هم دارن همه درست میگن" رو کنار بذاریم؟ چون من واضحا دارم میگم نظر شما در مورد اشکال نداشتن روایت اشتباهه:D این برداشت شخصی من نیست این معیار ها قابل ارزیابی هستند.
در مورد گیم پلی هم شما دارید موضوع رو جا به جا میکنید. مگه من گفتم گیم پلی و بقیه چیزا مهم نیستن؟ نقد ما الان راجع به روایت و اصول روایته. بحث آسون و سخت گرفتن هم نیست. بازی اشکال داره در این مسئله. من چیزی بیشتر یا کمتر نگفتم.
در مورد بقیه عنوان ها هم باید بازی ها رو با چیزی که ادعا میکنن دارن ارزیابی کرد. برای ماریو من نمیام از شیوه روایت درست ایراد بگیرم. مهم ترین نقطه قوت این سری روایت داستانیش هست پس باید نقدش کرد.
 
بهتر نیست برای درست تر بحث کردن این مغالطه ی "شما دیدگاه خودت رو داری بقیه هم دارن همه درست میگن" رو کنار بذاریم؟ چون من واضحا دارم میگم نظر شما در مورد اشکال نداشتن روایت اشتباهه:D این برداشت شخصی من نیست این معیار ها قابل ارزیابی هستند.
در مورد گیم پلی هم شما دارید موضوع رو جا به جا میکنید. مگه من گفتم گیم پلی و بقیه چیزا مهم نیستن؟ نقد ما الان راجع به روایت و اصول روایته. بحث آسون و سخت گرفتن هم نیست. بازی اشکال داره در این مسئله. من چیزی بیشتر یا کمتر نگفتم.
در مورد بقیه عنوان ها هم باید بازی ها رو با چیزی که ادعا میکنن دارن ارزیابی کرد. برای ماریو من نمیام از شیوه روایت درست ایراد بگیرم. مهم ترین نقطه قوت این سری روایت داستانیش هست پس باید نقدش کرد.
من باید یک دور دیگه با دقت بازی کنم این موضوع روایت و انتقاداتی که بهش میشه هم مدنظر داشته باشم، اون موقع خیلی دقیق تر میتونم بحث کنم،

در مورد اون بخش گیم پلی که گفتم هم منظورم کلی بود یعنی کل بحث نه لزوما حرف شما، خواستم بگم به صورت کلی چون گیم پلی اونجا به اندازه کافی همچنان خوب درومده و حس اضافه بودن نداره، میشه باعث بشه که اکثریت گیمر ها به ایرادات احتمالی دقت نکنند،

قصدم مغلطه کردن نبود :دی اخه واقعا من به عنوان گیمر ایراد بزرگ و جدی حس نمیکنم برای همین میگم ما هم درست میگیم :D ولی در عین حال وقتی نقد های شما (به صوت کلی نقد های جدی دلست اف اس، نقد به روایت) در مورد بازی رو میشنوم هم تو ذهنم درست جا میگیره، یعنی هم میفهمم که شما درست میگین و ایراد وجود داره، هم در نهایت تجربه کلی خودم این ایراد رو موقع بازی کردن حس نکرد بهش توجه نکرد، من طوری برداشت کردم که اتفاقا به شدت از روایت (کلی) بازی لذت بردم به صورت بیگ پیکچر، شاید چون از اول به صورت تخصصی مدنظر قرار نداده بودم و صرفا گیمری بودم که داره بازی به شدت مورد علاقه اش رو پلی میکنه (نتیجتا بهش اسون هم میگیره شاید برای همین ناخوداگاه سوق داده میشه به سمت ندیدن ایرادات)

هم عاشق بازی ام، همه چیش برام منطقی و به جاست و دلیل داره بار ها هم توضیح دادم اخرین بار اینجا گفتم، هم به شدت دوست دارم حرف های شما هارم بفهمم و یاد بگیرم دقیقا چی به چی هست وقتی تخصصی نگاه میکنی، و بعد مقایسه کنم با نگاه خودم... درست میگین نقد های جدی به نظرم عالی هستند وقتی تخصصی و دقیق باشند... دلست اف اس هم طبیعتا باید از نظر روایت به سختی نقد بشه و این همه جوره مفیده و باعث بهبود و پیشرفت میشه...

*اینم در نظر بگیر اون فلش بک هارو ما دیر دیدیم، ولی الی که همیشه همراهش بود تو حافظه اش بود، شاید انتقاد شما همین باشه که چرا ما باید اینقدر دیر در جریان قرار میگرفتیم؟( => ایراد در روایت) که این به نظرم قابل بحث هست برای همین من واقعا از انتقادات تیپ انتقادات شما لذت میبرم....
 
آخرین ویرایش:
آفرین👏👏👏
با دقت بازی کردن و فریم به فریم داستان رو دنبال کردن نتیجه ش میشه درک درست از داستان.
نکوهش مقوله انتقام و پوچی اون رو شخصا در هیچ مدیومی مثل بازی لست اف اس ۲ ندیدم، برای همینه که میگم این بازی یه جاهایی از مدیوم گیم هم بالا میزنه، بسیار عنوان پر ریسکی بود ولی اینا از پسش براومدن، لایق لیبل شاهکار هست این بازی علی الخصوص در مقوله فضاسازی و خط داستانی.
دقیقا

تازه همین سریال اونم با نویسندگی آدمی مثه مازن اونم با این همه سوتی و سکانس های مصنوعی و پر از اشکال نشون میده چقدر ساخت یه اثر بی نقص سخته. اونوقت ناتی داگ تو مدیای بازی که نه اونقدری روایت و داستان به اندازه سینما پخته هست و نه تیم سازنده مثه اهالی سینما در این حوزه حرفه ای هستن، تونسته همچین داستان و روایتی دست و پا کنه.

در نتیجه اگر ایراداتی هم باشه واقعا در مقیاس کاری که اینا با داستان و روایت تو مدیای بازی کردن واقعا ناچیزه.
بازم مجددا میگم اونایی که چند ساله از روایت تو بازی ایراد میگرفتن، چند قسمت از فصل دو سریال رو ببینن همین روایت بازی لست 2 رو حلوا حلوا میکنن :D

.​
 
آخرین ویرایش:


در نتیجه اگر ایراداتی هم باشه واقعا در مقایس کاری که اینا با داستان و روایت تو مدیای بازی کردن واقعا ناچیزه.
بازم مجددا میگم اونایی که چند ساله از روایت تو بازی ایراد میگرفتن، چند قسمت از فصل دو سریال رو ببینن همین روایت بازی لست 2 رو حلوا حلوا میکنن :D

.​
کلا کسایی که ایراد میگیرن، شاکین یا ادعا میکنن که داستان فلان و بیساره، هرموقع تونستن روایتی در این حد دیوانه وار و به یاد ماندنی و دردناک پیدا کنن که بذارن کنار داستان پارت ۲، میشه به حرفشون گوش کرد. تو سینما و تلویزیونشم همچین چیزی نداریم چه برسه همین ویدیو گیم!
خود سریالش سر اقتباس داستان حاضر و آماده زاییده! در این حد داستان پارت ۲ شاهکار و دست نیافتنیه!
 
بالاخره این بازیو تمام کردم
با رزولیشن 4k البته fsr فعال
گرافیک بازی واقعا فوق شاهکاره هر کی میگه رد دد ۲ از این بازی گرافیکش بالاتره سخت در اشتباهه کلا این بازی گرافیکش به والله ۳ هیچ از بازی رد دد جلوتره
داستان لست ۲ و رد دد ۲ هردوش برا من در یه سطح بودن هر کدوم یجور پایان غم انگیزی داشت
گان پلی و گیم پلی این بازی رو از رد دد ۲ بهتر میدونم
در کل ارزش ۲۰ بار تکرار کردن رو داره واقعا هر سال باید سه بار این بازیو تموم کرد واقعا بینظیره
فقط لذت این بازیو باید با موس و کیبورد میشه برد من همون اوایل اومدن ps5 میخاستم کنسولو بخرم فقط چون با دسته میونه خوبی نداشتم منتظر موندم آخرش تو pc بازی کردم
 
من کنسول نداشتم و ندارم. کلا فقط پی سی. :D
همین الان بازیو تموم کردم. اون مستنده رو هم فردا میبینم.
فقط میتونم بگم شاهکار بود . داستان سرایی عالی.
اصن اخرش ریختم بهم. چی میسازید واقعا.... دمشون گرم سازنده ها
 
دوستان من بازی رو نصب کردم ولی بازی برای من یه مشکلی داره که وقتی میرم تو بازی تا نیم ساعت اول روی ریزولیشن ۲k و تنظیمات بالا بالای ۶۰ فریم میگرم ولی بعد از نیم ساعت یهو افت میکنه و زیر ۵۰ تا ۴۰ هم میاد راهی برای رفع مشکل هست در ضمن من روی هارد معمولی بازی میکنم
 
  • Sad
Reactions: Thundersky
دوستان من بازی رو نصب کردم ولی بازی برای من یه مشکلی داره که وقتی میرم تو بازی تا نیم ساعت اول روی ریزولیشن ۲k و تنظیمات بالا بالای ۶۰ فریم میگرم ولی بعد از نیم ساعت یهو افت میکنه و زیر ۵۰ تا ۴۰ هم میاد راهی برای رفع مشکل هست در ضمن من روی هارد معمولی بازی میکنم

احتمال داره مشکل thermal throttling میخوره یکی از قطعات سیستمتون
ضمن اینکه روی هارد معمولی ممکنه شیدرها خیلی طول بکشه لود شن و همین باعث افت فریم به مرور بشه
 
دوستان من بازی رو نصب کردم ولی بازی برای من یه مشکلی داره که وقتی میرم تو بازی تا نیم ساعت اول روی ریزولیشن ۲k و تنظیمات بالا بالای ۶۰ فریم میگرم ولی بعد از نیم ساعت یهو افت میکنه و زیر ۵۰ تا ۴۰ هم میاد راهی برای رفع مشکل هست در ضمن من روی هارد معمولی بازی میکنم
اینطور که تعریف میکنی میتونه مموری لیک هم باشه.
ایندفعه اینطوری شد همون لحظه ببین چقدر از رم پر شده.

اگه از این بود ویرچوال مموری/Pagefile رو یه 20-10 گیگی زیاد کن.
 
سلام
دوستان ممنون میشم برای من هم یه اطلاع بدید که این بازی روی هارد اوکی هست اجرا کنم و بازی کنم؟
و اینکه نسخه دودی حدودا 25 گیگ کمتر از الامیگوس هست به نظرتون الامیگوس بگیرم یا دودی؟
رزولیشن فول اچ دی و گرافیک مناطق محروم rx580
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Thundersky
سلام
دوستان ممنون میشم برای من هم یه اطلاع بدید که این بازی روی هارد اوکی هست اجرا کنم و بازی کنم؟
و اینکه نسخه دودی حدودا 25 گیگ کمتر از الامیگوس هست به نظرتون الامیگوس بگیرم یا دودی؟
رزولیشن فول اچ دی و گرافیک مناطق محروم rx580
الامیگوس
 
  • Like
Reactions: jj191

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or