PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

.:HO3IN:.

کاربر سایت
Aug 20, 2011
883
نام
محمد حسین
البته نیروی خیر و شر اشتباهه. چون حقیقتا هر دو به دنبال انتقام بودم. نمیشه گفت این شر بوده یا اون یکی! قطعا هم بازی دنبال رسوندن این مفهوم نبوده. اما چیزی که مشخصه اینه که اگرم قراره کسی شر باشه اون الی هست نه ابی. اگه جوئل و الی رو یه تیم در نظر بگیرین, پدر,معشوقه, سگ و تمام دوستان ابی توسط این دو نفر کشته شده! یعنی شما تصور کن پدری که وظیفش جراحی بود, صرفا کشته شد چون جوئل نمیخواست الی رو از دس بده!!! چرا این بیچاره باید شر حساب بشه? ابی چیکار کرد? انتقام باباشو گرفت. جون یارا و لو رو نجات داد. از جون الی ( که تمام اطرافیانش کشت) گذشت, از جون تامی (که رفیق صمیمیشو جلوش کشت) گذشت, از جون دوست دختر الی (که حامله بود) گذشت و به خاطر نجات دادن جون لو, گروهش اونو خیانت کار دوسنتن و به دنبال سرش بودن! چرا این بشر باید شر باشه?
شر بیشتر به الی میخوره. کسی که به بدترین نحو ممکن با کسی که دوستش داشت (جوئل) حرف زد. اینهمه جون بی گناه رو گرفت صرفا برا شهوت کوفتیش, معشوقشو از دس داد صرفا برا یه حس انتقام قدیمی و...! حتی ابی در لحظه ی اخر نخواست باهاش بجنگه!! چون ابی شخصیتی بی نهایت اخلاق محور و منطقی ای داره. حتی از اینکه چرا ۳ تا ساندویچ برا دو نفر برداشته ناراحته و معتقده باید صف رعایت بشه.
فقط یک لحظه خودتو بذار جای ابی. فرض کن یکی خانوادتو میکشه , تمامی دوستای زندگیتو میکشه, سگتو میکشه, عشقتو میکشه. چرا? چون تو انتقام باباتو گرفتی و کسیو کشتی که هم باباتو کشته و هم نذاشته جهان به واکسن و درمان برسه. ولی با این حال, درست در لحظه ای که جنازه ی سگ, مل و بچش و عشقتو دیدی, هم از جون تامی گذشتی و هم از جون الی!
من به شخصه شخصیتی به مثبتی و پختگی و انسانیت ابی به عمرم ندیدم...! ابی معنی حقیقی انسان رو نشون داد و الی دقیقا برعکسشو نشون داد و در نهایت نتیجشو دیدیم. نتیجش این شد که:
۱- ابی رفت با لو زندگی کنه.
۲- الی هم انگشتشو از دست داد, هم اطرافیانش, هم معشوقش و هم زندگی پر از ارامشش.
اتفاقا هدف داستان هم همین بود به نظرم.

البته این نظر من بود. نه میشه.گفت درسته نظرم و نه غلط. صرفا برداشت بنده هست.. قطعا شما هم برداشت خودتونو داشتید.

واقعا هنر نویسنده های این اثر تحسین برانگیزه. اینی که در میان همه کسایی که با بازی حال کردن و نمره بالا دادن اختلاف نظر هایی تا این حد (بعضاً 180 درجه) وجود داره دوست داشتنی هست هدف نویسنده و کارگردان هم همین چالش ها بوده

اما در مورد نتیجه گیری که شما کردید همه چی به بیمارستان و نجات الی برمیگرده. در این قسمت دو نظریه وجود داره و قبول داشتن هر کدوم از این نظریه ها به دو نتیجه گیری متفاوت می انجامه
اصولاً خود من اعتقادم اینه که نباید Fireflies ها رو قربانی فرض کرد. اون ها رفتارشون کاملا غلط و غیر انسانی بود. از طرز دستگیر کردن جوئلی که تمام زحمت رسوندن الی به بیمارستان رو کشیده بود و در این سفر طولانی نقش پدر الی رو داشت. تا زندانی کردنش و اینکه حتی اجازه ندادن برای آخرین بار الی رو ببینه و تهدید به کشتنش کردن!! یا اینکه حتی به خود الی هم واقعیت رو نگفتن و به جوئل هم زمانی گفتن که دیگه عمل شروع شده بود!

از طرفی من به هیچ وجه جمله هدف وسیله رو توجیه میکنه قبول ندارم، انسان هیچ وقت از راه غلط و غیر انسانی به یک نتیجه انسانی و درست نمیرسه. هر چقدر هم هدف بزرگ و آرمانی باشه باز هم به ما اجازه نمیده که بخاطرش بریم یک کار غیر انسانی و غلط مثل کشتن یک دختر بچه (در حالی که احتمال دسترسی به واکسن هم زیاد نبود) رو انجام بدیم. همیشه راه درست برای رسیدن به هدف پیدا میشه ممکنه طول بکشه یا خیلی سخت باشه اما همیشه هست.
کار منفی در جهان ما همیشه نتایج مخرب به همراه داره، کاری که Fireflies ها میخواستن انجام بدن یک کار غیرانسانی بود و و یک دیزستر رو در بیمارستان به وجود آورد.

و نکته جالب اینکه بازی در پارت دوم سعی میکنه غلط بودن این رفتار رو به ما نشون بده. Marlene قبل از عمل به دکتر میگه اگه دختر خودت هم بود به عنوان یه وسیله آزمایشی ازش استفاده میکردی؟ که دکتر از جواب دادن طفره میره و توجیه می کنه، این موضوع ماهیت غلط کاری که میخواد انجام بده رو بیشتر به ما نشون میده.
همچنین صحنه ای که جوئل وارد اتاق عمل میشه دکتر در مقابلش وایمیسته و براش چاقو میکشه و میگه که نمیزارم ببریش که در اینجا میشه گفت جوئل برای بردن الی مجبور به واکنش میشه و نمیشه اتفاق داخل اتاق عمل رو کاملا به گردن جوئل انداخت.
حس انسان دوستی و رحمانی جوئل حتی قبل از کشته شدنش هم دوباره به ما یادآوری میشه.جوئل بعد از گذشت همه این اتفاقات حاضر میشه به یک دختر غریبه که معلوم نیست کیه و از کجا میاد کمک کنه و جان خودش و برادرش رو در این راه به خطر بندازه که البته همین کار هم جلوی حس شدید انتقام جویی و خودخواهی ابی رو نمیگیره و ذره ای در مورد کاری که بعدش انجام میده به اصطلاح Hesitate نمیکنه

من هدفم این نیست جوئل رو معصوم معرفی کنم قطعا در وسط راه اشتباه ها و بی رحمی هایی هم داشت اما اینی که سعی بشه تمام کاسه و کوزه ها رو سر جوئلی که فقط داشت به وظیفه پدرانه خودش در مقابل الی عمل میکرد بشکنیم به نظرم درست نیست.
لذا اگه اینطوری ماجرا رو بررسی کنیم قطعا نتیجه گیری هم کاملا متفاوت میشه
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,823
نام
نـــــــویـــــــــد
فرق Scars و Seraphites چی بود؟
Lev کلش رو دقیقا برای چی تراشیده بود؟

جفتشون یکی بودن اما WLFها و هرکس دیگه‌ای چون اونارو نمیشناخت به خاطر زخمی که رو صورتشون زده بودن بهشون میگفتن Scar اما اسم واقعیشون Seraphite بود. کلش رو هم برای این تراشیده بود که دوس داشت تبدیل به یه مبارز بشه نه اینکه طبق سنت با یه Elder گروه ازدواج کنه. اولین بار که خود سرافایت‌ها با ابی میبیننش Lily صداش میکنن که بعدش از ابی میپرسه نمیخوای بدونی چرا لیلی صدام کردن ابی هم میگه تو میخوای بپرسم که لِو میگه نه. نمیدونم متوجه شدی داستان طفل معصوم چی بوده یا نه :D خلاصه سر همین مشکلات جنسی و گرایش‌های خلاف عُرفش (عرف فرقه‌ی سرافایت‌ها) بوده که وقتی برمیگرده جزیره با مادرش حرفش میشه و ناخواسته هُلش میده و مادرش میفته سرش میخوره به میز و میمیره
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
من کلا سبک گیم زدنم سریعه. هرچند اینجا هم تقریبا خوب گشتم همه جا را . خیلی جایی نموند نگشته باشم. ولی حین مبارزات سریع بودم. اتفاقا من تعجب میکنم چجوری 30-35 بازی میکنید. به شخصه هرچقدرم کند بره کسی به نظرم نباید دیگه بیشتر از 27-28 ساعت طول بکشه.
من وایمیستم در و دیوار و نگاه میکنم :D
 
  • Sad
Reactions: mohsen2019

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
قطعا یکی یا چندتا از اعضای ناتی‌داگ پارسی هستند :D

آنتونی نیومن کارگردان بازی دور رگه است دیگه! مامانش ایرانیه:D البته خودش گفته اون تابلو شاهنامه کار ایشون نبوده و یکی دیگه گذاشته:D
 

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,505
آنتونی نیومن کارگردان بازی دور رگه است دیگه! مامانش ایرانیه:D البته خودش گفته اون تابلو شاهنامه کار ایشون نبوده و یکی دیگه گذاشته:D
Ali Daghighi نامی هست که environment artist هستش .
یکی هم بود Bobby Afshar یا Farhadi یا یه چیز دیگه که اون هم ایرانی بود
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
خیلی سخت بود یادگرفتنش، ولی بالاخره پس از چند روز تلاش تونستم حرفه ای کار کنم باهاش، امیدوارم لذت ببرید، قطعه غمگینیه.. اسپویلی که اسپویل شده دیگه اسپویل گذاشتن نداره! خواه ناخواه این اسپویلو همه ازش خبر دارن! راحت باشید!













من خودم نوازنده گیتار فلامنکو هستم برام خیلی جالب بود که چجوری صفحه تاچ پلی رو بصورت سیمهای گیتار در آوردن یعنی هم میتونی تک سیم بزنی هم چند تایی هم از بالا به پایین هم از پایین به بالا اون زمان که این دسته رو طراحی کردن و ساختن اصلا همچین تصوری نداشتن ازش
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
دیگه بیخودی بازی رو طول بدی بیمزه میشه
من خودم عاشق گشتم گذارم تو محیط ولی دیگه خیلی هم طولش نمیدم.
بیخودی که قطعن نیست قصد کلی لذت بردن از بازیه یکی ازاینکه سریعتر ادامه داستان براش روشن بشه لذت میبره یکی هم از گشتن تو شهرهای ویران شده و فضاهای سبز و جنگلی که تمام تمدن انسان رو داره می بلعه!!!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
Ali Daghighi نامی هست که environment artist هستش .
یکی هم بود Bobby Afshar یا Farhadi یا یه چیز دیگه که اون هم ایرانی بود

قبلا بهروز روزبه تو ND بود که تکسچرهارو کار میکرد و رفت، آدم خفنی بود و قبلا روی FF ها، بخصوص IX هم کار کرده بود، اون بابا هم بابک رفیعی بود که باب رفیعی مینوشت و کرکتر دیزاینر بود، اگه اشتباه نکنم نیت رو ایشون طراحی کرده و ایضا رفتن از استدیو.

ولی مامان آنتونی نیومن ایرانیه، تو توییت یه رضا نامی ازش پرسید آنتونی کار تو بوده؟ اونم گفت نه Reza Jan:D این جانش رو فارسی نوشت:D البته فینگیلیش
 

THELASTOFUS_IRAN

کاربر سایت
Jun 16, 2019
178
گرافیک گرافیک و باز هم گرافیک

20200627_155043.jpg 20200627_155023.jpg 20200627_154949.jpg 20200627_155006.jpg 20200627_154938.jpg 20200627_154854.jpg 20200627_154907.jpg 20200627_154920.jpg 20200627_155104.jpg

بعضیا دارن اینجوری سر بازیو میبرن :Arrowd::Arrowd:
20200627_155134.jpg

انقدر فیلم از داج دادن و لحظه های باحال دارم مخصوصا هوش مصنوعی
ولی هر چی میفرستم اینجا روش خط میکشه نشون نمیده:D
خلاصه شانستون‌ گرفت وگرنه با فیلمام اینجارو آباد میکردم:D

اینم‌ واسه اون رفیقی که میگفت رد کفش خونی نمیشه . (همین الان یهویی :D)
20200625_225003.jpg
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر