PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,540
یک برداشت دیگه از زندگی آخرالزمانی و شخصیت پردازی
اسپویل پایان بازی

وقتی ابی از خونه طرد می شه، وقتی تمام عزیزانش می میرن، Lev تنها کسیه که براش باقی می مونه، توی دنیایی که همه به فکر منافع خودشونن، سخته یک دوست واقعی یا خانواده ای برای خودت داشته باشی، Lev تمام چیزی بود که ابی داشت، این قسمت که ابی تلاش می کرد Lev رو نجات بده داغونم کرد، مشخص بود بخاطر خودش تلاش نمی کنه چون چیزی برای از دست دادن نداشت، الی و تامی تمام دوستانشو کشتن، Lev تنها امیدش برای ادامه بود.
 

kiarash2001

کاربر سایت
Aug 22, 2007
110
یک نکته در مبارزه اخر اگه ابی اون ابی قبل بود یعنی به صلیب نکشیده بودنش!
الی 100 سال دیگم حریفش نمیشد . ابی ضعیف شده بود و فقط الی خودش ارضا کرد
لحظه اخر که جویل در حال گیتار دید این معنی هم میده که روح جویل به ازامش رسید و دلیلی برای کشتن نموند
انگشتاش هم قطع شد میتونه ئیامی از سمت جویل طلقی بشه که یعنی از اون جدا بشه که نتونه با گیتار زدن دوباره به انتقامی فکر کنه
و چقدر زیبا تر میشد اگه تصمیم اخر رو میذاشتن به عهده خودمون که ایا ببخشیم یا بکشیم
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,489
نام
Ali
دیگه فکر نمیکردم سر اتفاقات داستان یه بازی شب کارم به nightmare و هی خوابیدن و بیدار شدن بکشه ، جدا چیکار کرد با من این پارت ۲ ...

FF remake رو شروع کردم ، عنوانی که اینهمه سال منتظرش بودم و بی اندازه میخواستم دوباره کلود و اریس و بقیه رو ببینم و وسط همچین چیزی هی سعی میکنم تمرکز کنم ولی بینابینش صدای گیتار و داستان الی و جول میاد جلوی چشمام و یادم میره چه عنوانی داره ران میشه رو کنسول .

داستانی که ما تجربه اش کردیم فکر میکنم بعدها بی اندازه ازش یاد و از ریسک هاش استفاده بشه ، موافق یا مخالف ستایشش کنن به خاطر رد کردن همه خط قرمزهایی که رد کرد حتی اگه قیمت زیادی برای خیلی ها و احساساتشون نسبت به بازی داشت و جامعه گیم به خاطر قدم های بلند و سنگینی که برای آینده برداشت ازش ممنون باشن .
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,540
یک توضیح در مورد ... بدم، خیلی دیدم در موردش بحث می شه و تقریبا به یک نتیجه رسیدید. که از نظر من بعضا اشتباهه نتیجه گیریتون

ابی به هیچ عنوان انسان شر یا بدی نیست، این برداشت شما از احساسیه که نسبت بهش دارید، از لحاظ روایت داستانی کاملا برعکسه و آدم بسیار منطقی ایه!
شما در ابتدای داستان متوجه می شید ابی در مورد حرفهای غیرمنطقی مقاومت می کنه، مارلین و پدرش نمی خواستن ابی بفهمه الی رو می خوان قربانی آزمایشاتشون کنن، پدر ابی هم انسان خوبی بود، نجات گورخر طبق کامنت هاتون مسخره بنظر اومد، ولی این رفرنسی به اخلاق و انسانیتشون بود که چاشنی هر مسئله ای می کردن، دیدید که یکی از افراد گروه اومد گفت بیخیالش شو ولی پدرش اصرار می کرد باید نجات بده حیوونو، ابی موقع کشتن جول دست دست می کرد وقتی الی رو دید، ولی نمی خواست جلوی گروه وحشیش ضعف خودشو نشون بده، چهرش کاملا پریشون بود توی صحنه های بعدی که از دید اون روایت می شد، اگر انسانیتشو از دست داده بود براش مهم نبود الی زنده بمونه یا نه، گفت ولش کنید تموم شد، انقدر اخلاق براش مهم بود که در مقابل گروه خودش قرار گرفت، منقلب شدنشو توی صحنه های مختلف تجربه کردیم، اون هم پدرشو خندون دید در پایان بازی مثل الی، یکی از دلایلی که از انتقام دست کشید Lev بود.
 
Last edited by a moderator:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
خوب به نام خدا :D من یه شعری در بخش امتیازات بازی از استاد شهریار نوشتم و دوست دارم اینجا هم نظرم راجع به داستان رو با همین شعر شروع کنم ! بعد از خوندن شعر میتونید اسپویلر رو باز کنید :D فقط به یاد جوونی هام متن رو یه مقدار ادبی و با حالت نقد نوشتم . اینطوری احساساتم بهتر بیان میشه .لطفا کسایی که میتونن واقعا وقت بذارن و بخوننش و نظراتشون رو بگن !

همتم تا میرود ساز غزل گیرد به دست طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می کند

در تاریخ صنعت بازی های کامپیوتری شاید کمتر عنوانی رو سراغ داشته باشیم که در شروع و opening بازی به هدف پاره کردن قلب طرفداران نسخه قبلی ! بی رحمانه به سمت ان ها یورش ببرد ! اتفاقی که در نسخه دوم اخرین ما با سرعت و روایتی بی نظیر اتفاق می افتد . پدر دلسوز و رنج دیده نسخه اول توسط گروهی ناشناخته کشته می شود . اب دهان روی سرش انداخته می شود و صوت های انزجار کننده و کر کننده ای که در سر و گوش الی می چرخد تا مغز استخوان تان را به درد می اورد . کات تصویر ، نشان دادن قبر جول و شروع یک انتقام .
داستان روایت شده از همینجا بخشی از طرفداران تعصبی خودش را از دست می دهد . کشتن قهرمان خاکستری نسخه اول اتفاق خوشایند و قابل هضمی برای طرفداران تعصبی بازی نیست و به نظر می رسد هدف نویسنده دقیقا چنین چیزی بوده . در ادامه الی شروع به گرفتن انتقام از بخشی از اعضای گروه ان شب لعنتی ! می کند و این انتقام تا جایی ادامه پیدا می کند که در سکانسی غیر قابل پیش بینی ابی دوباره وارد داستان شده و به مخفیگاه الی و تامی حمله می کند . کات تصویر و شروع اشنایی با شخصیت ابی !
دختری که به همراه پدرش در حال نجات دادن جان یک حیوان هستند و نهایتا جول و الی وارد داستان ان ها می شوند ! پدر ابی و دکتری که بالای سر الی است توسط قهرمان خاکستری نسخه اول کشته می شود! و ابی بالای سر جنازه پدر خود اشک میریزد .
از این قسمت بخش دیگری از طرفداران بازی از داستان شوکه می شوند . کارگردان جسور بازی بعد از کشتن جول و game over کردن بخشی از طرفداران ، حالا بی رحم تر و به هدف شکستن تابوی داستان نسخه اول ، رابطه پدر و فرزندی و نجات احساسی الی را اشتباه و لایق تاوان می داند ! از این جا به بعد شاید میتوان انتهای داستان را حدس زد ! شاید انتقامی در کار نخواهد بود . جول تاوان نجات الی و جلوگیری از ساخت واکسن را داده است . پدری که سال ها قبل دختر خود را به علت یک دستور اشتباه و یک اطاعت بی رحم از دست می دهد . با دختری به نام الی اشنا می شود و ابتدا به دید یک معامله به ان نگاه میکند اما رفته رفته این رابطه به یک رابطه پدر و فرزندی تبدیل شده و نمی تواند در برابر کشته شدنش بی تفاوت باشد . درست یا غلط او را نجات می دهد . اتفاقی که 90 درصد مخاطبان و طرفداران ان را دوست دارند ! یعنی نجات دادن الی ! اما این بار کارگردان عرصه را تنگ تر می کند . و بخش عمده ای از طرفداران نسخه اول را تحت فشار قرار داده و از ان ها میخواهد کنترل قاتل جول را به دست گرفته و بپذیرند کاری که در نسخه اول با جول انجام داده اند اشتباه بوده ! این بخش از داستان که به نظر نگارنده مهمترین بخش داستانی بازی هست جای ساعت ها و روز ها بحث و تفکر داشته و به سادگی نمی توان ان را انالیز و هضم کرد . در اینجا تصمیم با شماست ! ایا می توانید اتفاقات نسخه اول را اشتباه و اجازه کشته شدن الی را می دادید ؟ ایا در دنیای واقعی حاضر هستید عزیزتان را برای نجات بشریت از دست بدهید ؟ در واقع پاسخ به این سوال نقطه اختلاف مخالفان و موافقان داستان بازی است که از قضا هر دو جزو طرفداران نسخه اول هستند . عده ای متنفر می شوند و عده ای عاشق . هدفی که کارگردان داشته و ان را به سر انجام رسانده . در ادامه اشنایی با شخصیت ابی و نهایتا مبارزه رو در رو با الی و کنترل ابی در این مبارزه ! نشان دهنده این است که کارگردان همچنان قصد وارد کردن فشار به طرفداران نسخه اول بازی را دارد و عاشقان باید همچنان دوام بیاورند! در نهایت پس از یک مبارزه نفس گیر دل ابی به رحم امده و از کشتن الی و دینا میگذرد . کات تصویر ، الی وارد زندگی عادی خود با دینا شده و به نظر می رسد از انتقام گذشته است. اما کابوس ها چنین اجازه ای به او نمی دهند . کارگردان همچنان جنازه جول و سر و صورت خونی او را به مخاطب نشان می دهد و او را اذیت می کند ! سر و کله تامی پیدا می شود و داستان انتقام ادامه پیدا می کند .الی پس از کش و قوس های فراوان او را از بند نجات می دهد تا با دستان خودش او را بکشد ! اما نه تنها او را نمی کشد . بلکه باعث نجات جان او و رها کردنش از بند هم می شود ! بله . داستان به انتها می رسد و انتقامی در کار نیست. زیرا اگر جزو دسته ای هستید که اتفاقات نسخه اول را اشتباه نمیدانستید محکوم به پذیرش داستان سنگین ، ناراحت کننده و بی رحم نسخه دوم هستید.

موفق باشید
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
الان که بازیو تمام کردم رفتم کلا ویدیوهای لیک‌های بازی رو کامل دیدم! Wtf!! الان میفهمم نیل چرا گفته روز پخش شدن ویدیوهای بازی توی نت بدترین و پر استرس‌ترین روز زندگیش بوده!! واقعا بدون دونستن اون لیک‌ها سمت بازی برید برد کردید. به‌شدت تجربه‌ی کلی بازی خصوصا ایونت‌های مهم رو شدیدا تحت الشعاع قرار میده! خدایی اگر بازی لیک نشده بود ذره‌ای از این همه حجمه‌ی منفی علیه پارت۲ شکل نمیگیرفت!
فیزیکی فقط؟
کلا.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
چندتا اسکرین‌شات از یکی از محیط‌های بازی خودم گرفتم، ببینید روی PS4 همچین چیزی تحویل دادن بقول معروف your body is not ready برای چیزی که قراره روی PS5 تحویل بدن :D


این نمای کلوزآپ حین گیم‌پلی از دست الی رو میزارم تا ببینید بهترین و با جزییات‌ترین دستی که تا الان توی یک بازی ویدئویی ساخته شده چجوریه! لامصب خار واقعیته :D


اینم چندتا شات مربوط به لوکشین دمو E3 2018



پ.ن: رسیدم به فریم مورد علاقه‌ی علی ونوم و رفیقاش توی بازی گفتم یک شات هم من بگیرم یادگاری :)) : دی

 
آخرین ویرایش:

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
سلام
بچه هایی که بازی تموم کردن کلا چندتا صحنه داره؟
میشه رو تی وی جلو خانواده بازی کرد؟

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
دوتا صحنه اساسی داره تعداد زیادی هم صحنه لب گرفتن و کلا نمیشه جلو خانواده بازی کرد
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
جدی چطوری میتونین بعد اتمام بازی دوباره بازیو شروع کنید؟ من دیگه دستم نمیره بخوام حتی یکی از اون قتلایی که کردمو دوباره انجام بدم و یا تحملشو ندارم اون داستان رو دوباره ببینم و تجربه کنم :|

تنها دلیلی که بنظرم دوباره میرم سمتش تروفی هاش بود. فکر کنم چندتا از کالکتیبل هارو جا انداختم و احتمالا یکی از workbench ها رو هم (کسی میدونه چطور میشه فهمید کدوم ورک بنچ رو جا انداختم؟)
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,033
نام
نیما
جدی چطوری میتونین بعد اتمام بازی دوباره بازیو شروع کنید؟ من دیگه دستم نمیره بخوام حتی یکی از اون قتلایی که کردمو دوباره انجام بدم و یا تحملشو ندارم اون داستان رو دوباره ببینم و تجربه کنم :|

تنها دلیلی که بنظرم دوباره میرم سمتش تروفی هاش بود. فکر کنم چندتا از کالکتیبل هارو جا انداختم و احتمالا یکی از workbench ها رو هم (کسی میدونه چطور میشه فهمید کدوم ورک بنچ رو جا انداختم؟)

توی Chapters اگه بری مشخص شده که در هر چپتر چیو جا انداختی .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر