PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

PXG

La Belle Époque
کاربر سایت
Jan 2, 2006
1,196
نام
پوريا
یکی که بازی رو داشت، این عکسو گذاشته. نمیدونم واقعا از بازیه یا نع :D هشتک بازی رو زده ولی بهش میخوره رو ps5 اجرا شده باشه

طرف احتمالا داشته تلويزيون جديد تست ميكرده:D :D

 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
این بزرگتر شدن محیط بازی هم خیلی هیجان انگیزه و هم برای کسایی که خیلی با نسخه اول حال کردن ممکنه جالب نباشه
محیط بازی مثل مترو اکسدس سندباکس شده و باید سوراخ سمبه های همه جا رو خوب بگردی
فقط یه نکته ای را موافق هستید تو نسخه اول چون Shiv محدود بود همون مواجهه با کلیکرها هم خیلی ترسناک بود الان که چاقو دائمی هست الان انگار راحت همه اینفکتدهارو پاره پوره میکنه، کاش این حس ترس بازم وجود داشته باشه یا مثلا یه موجودی که هنوز نشون ندادن
 

Arman Sensi

Gold User
Sep 8, 2008
874
نام
آرمـان
این بزرگتر شدن محیط بازی هم خیلی هیجان انگیزه و هم برای کسایی که خیلی با نسخه اول حال کردن ممکنه جالب نباشه
محیط بازی مثل مترو اکسدس سندباکس شده و باید سوراخ سمبه های همه جا رو خوب بگردی
فقط یه نکته ای را موافق هستید تو نسخه اول چون Shiv محدود بود همون مواجهه با کلیکرها هم خیلی ترسناک بود الان که چاقو دائمی هست الان انگار راحت همه اینفکتدهارو پاره پوره میکنه، کاش این حس ترس بازم وجود داشته باشه یا مثلا یه موجودی که هنوز نشون ندادن
دقیقا من سر همین قضیه محدود بودن Shiv خیلی استرس کشیدم تو نسخه اول ... امیدوارم نشه راحت کلیکرها رو نایف کرد :)
 

mdtnt

کاربر سایت
Jul 10, 2013
441
این بزرگتر شدن محیط بازی هم خیلی هیجان انگیزه و هم برای کسایی که خیلی با نسخه اول حال کردن ممکنه جالب نباشه
محیط بازی مثل مترو اکسدس سندباکس شده و باید سوراخ سمبه های همه جا رو خوب بگردی
فقط یه نکته ای را موافق هستید تو نسخه اول چون Shiv محدود بود همون مواجهه با کلیکرها هم خیلی ترسناک بود الان که چاقو دائمی هست الان انگار راحت همه اینفکتدهارو پاره پوره میکنه، کاش این حس ترس بازم وجود داشته باشه یا مثلا یه موجودی که هنوز نشون ندادن
فکر کنم درست بگی آخه من تو نسخه اول وقتی که با جوئل بودیم با ترس سمت کلیکرها می رفتم ولی مرحله که با الی بودیم بدون هیچ ترسی سمت کلیکرها حمله می کردم با خیال راحت می کشتم چون خیالم راحت Shiv محدود نیست
 
  • Like
Reactions: Arman Sensi

Knigh_homi

کاربر سایت
Sep 4, 2017
199
بلاخره منم پری اوردر کردم. فکر کنم این بازی رکورد پری اوردر توی بازیسنتر هم زده باشه;)
ولی چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که واقعا اگر متای این بازی زیر ۹۷ باشه متا حداقل از نظر من دیگه ارزششو از دست میده. به خصوص وقتی best of all time متاکریتیکس رو ادم نگاه میکنه میبینه که مثلا حتی بخواد متاش بشه ۹۶ ادم زورش میگیره. چون وقتی داریم یه پدیده رو با عدد مقایسه میکنیم یعنی میتونیم اونا رو به طور مستقیم باهم مقایسه کنیم. در نتیجه مثلا متا در صورت حتی ۹۶ شدنش نشون میده این بازی مثلا پایین تر از mario odyssey قرار میگیره. (از قصد اسم این بازیو اوردم که کسی نگه بازیش نکردی و ... خودم عاشق این بازیم) ولی وقتی بحث مقایسه میشه واقعا اینا توی یه لولن؟
 

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
بلاخره منم پری اوردر کردم. فکر کنم این بازی رکورد پری اوردر توی بازیسنتر هم زده باشه;)
ولی چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که واقعا اگر متای این بازی زیر ۹۷ باشه متا حداقل از نظر من دیگه ارزششو از دست میده. به خصوص وقتی best of all time متاکریتیکس رو ادم نگاه میکنه میبینه که مثلا حتی بخواد متاش بشه ۹۶ ادم زورش میگیره. چون وقتی داریم یه پدیده رو با عدد مقایسه میکنیم یعنی میتونیم اونا رو به طور مستقیم باهم مقایسه کنیم. در نتیجه مثلا متا در صورت حتی ۹۶ شدنش نشون میده این بازی مثلا پایین تر از mario odyssey قرار میگیره. (از قصد اسم این بازیو اوردم که کسی نگه بازیش نکردی و ... خودم عاشق این بازیم) ولی وقتی بحث مقایسه میشه واقعا اینا توی یه لولن؟
متا از 94 95 به بعد به نظرم دیگه فرقی نداره ولا بازی مثل RE4 متاش 96 در حالی که حتی متا 100 هم به نظرم حق مطلب رو در موردش ادا نمیکنه
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,402
نام
امین
ترجمه‌ی پیش‌نمایش منتقد اسپانیایی فکر کنم براتون جالب باشه:

- طرف میگه هنوز بازی رو تمام نکرده. The Last of Us Part II شاهکار مطلقه و از اون دست باز‌ی‌های نایابی هست که توی گوشه به گوشه‌اش کیفیت و Quality جار میزنه.
- طرف میگه هیچوقت انیمیشن‌ها و پیاده‌سازی حالات چهره‌ تا این حد نزدیک به واقعیت رو توی هیچ بازی ویدئویی تابحال ندیده و توصیف میکنه که چجوری حین بازی بارها و بارها ناخوداگاه نسبت به جزئیات و گرافیک دهنش باز میمونده. میگه گرافیک روانی کنندست.
- میگه بازی تمام اون چیزی هست که یک ادامه موفق باید باشه؛ از نظر تکامل تمام خصایص مربوط گیم‌پلی و طراحی مراحل نه فقط گرافیک و جنبه‌های بصری.
- دوبله‌ی بازی به زبان اسپانیایی فوق‌العادست.
- طرف همچنین میگه که بیشترین چیزی که تحت تاثییر قرارش داده صحنه آرایی و طراحی environmentهای بازی هست طوری که وقتی وارد محیط جدید میشده ناخوداگاه فکش روی زمین بوده. در مورد این میگه که Part II چقدر روی جنبه‌های اکتشاف توی محیط، مبارزات، تنوع دشمنان و غیره تاکید داره.
- طرف انتظارات وحشتناکی از نسخه دوم The Last of Us داشته با توجه به اینکه نسخه‌ی اول چقدر فوق‌العاده بوده و بیان میکنه که Part II چجوری بالاترین انتظاراتش هم پشت سر گذاشته.
- میگه هیچوقت از بازیی اینجوری تعریف نکرده حالا هرچقدر هم که فوق‌العاده باشه ولی TLoU Part II فرق میکنه و تجربه‌ای هست که احساسات متفاوتی و متعددی رو در شما بر می‌انگیره. بیان میکنه که بازی بی‌نهایت خشن هست ولی این خشونت در راستای کانتکست بازی و روایت داستان اون کاملا نیاز بوده.
- بازی توی ۵ تا ۱۰ دقیقه کاملا چم و خمش دستتون میاد و مشکلی از بابت یادگیری تر‌یک‌های گیم‌پلی نخواهید داشت. باز تاکید میکنه که بازی رو هنوز تمام نکرده و تنها موردی که میتونه تجربه‌اش رو خراب کنه اینه که پایان بازی یا داستان در نهایت اونقدری که تا الان خوب بوده نباشه که بعیده.
- نمیخواسته که الان اینقدر از بازی تعریف کنه اما نتونسته و میگه شدیدا تحت تاثییر هر جنبه‌ی ممکنی که فکرشو بکنید از بازی قرار گرفته.
- این GIF رو ببیید درگیری دو جناح مختلف توی بازی رو نشون میده. خیلی خوبه!

اتمسفر داره ازین محیط میپاشه بیرون:D



ویرایش: نظر منتقد GameReactor در مورد بازی بعد از تجربه‌ی ۱۴ ساعته:
"It. Is. Incredible...
Ive now played 14 hours and I obviously cannot speak about anything outside of what we are allowed to say. But I just want to inform that this game is completely phenomenal. Soooo full of humanity, excitement, character, variation and tension."
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,170
نام
Amir
145348
....
من یادمه قبل از انتشار نسخه اول از دراکمن پرسیدن که چند بار توی بازی گریه می‌کنیم؟ و دراکمن گفت ۳ بار موقعیتش پیش میاد. نمیدونم چرا این سوال رو سر نسخه دوم کسی ازش نپرسید :| شمارو نمیدونم ولی من خیلی هایپم که ببینم بازی میتونه اشکمو دربیاره یا نه. من یکم انتظاراتم داره از دست خودم خارج میشه چون خیلی از منتقدا تاکید کردن که بی‌نهایت از نسخه دوم انتظار داشتن و همه رو برآورده کرده یا حتی فراتر بوده.
 

AM!R

کاربر سایت
Sep 10, 2011
5,063
نام
AmiR
این بزرگتر شدن محیط بازی هم خیلی هیجان انگیزه و هم برای کسایی که خیلی با نسخه اول حال کردن ممکنه جالب نباشه
محیط بازی مثل مترو اکسدس سندباکس شده و باید سوراخ سمبه های همه جا رو خوب بگردی
فقط یه نکته ای را موافق هستید تو نسخه اول چون Shiv محدود بود همون مواجهه با کلیکرها هم خیلی ترسناک بود الان که چاقو دائمی هست الان انگار راحت همه اینفکتدهارو پاره پوره میکنه، کاش این حس ترس بازم وجود داشته باشه یا مثلا یه موجودی که هنوز نشون ندادن
چون اون موقع کلیکر ها مقام دوم اینفکتد هارو داشتن باید هم ترسناک میبودن ولی الان ، ترتیبش اینطوری شده :
رانر، کلیکر، استالکر، بلوتر و اون اسمشو نبر :D
تازه سگ ها هم هستن، بعد این نامحدود بودنش به واقعیت نزدیکتره.
 

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
چون اون موقع کلیکر ها مقام دوم اینفکتد هارو داشتن باید هم ترسناک میبودن ولی الان ، ترتیبش اینطوری شده :
رانر، کلیکر، استالکر، بلوتر و اون اسمشو نبر :D
تازه سگ ها هم هستن، بعد این نامحدود بودنش به واقعیت نزدیکتره.
البته ترتیب دقیق فکر کنم این بشه
1_اسمشو نبر
2_بلوتر
3_شمبلر
4_کلیکر
5_استالکر
6_رانر
:D
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,002
نام
امیر حسین
بلاخره منم پری اوردر کردم. فکر کنم این بازی رکورد پری اوردر توی بازیسنتر هم زده باشه;)
ولی چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که واقعا اگر متای این بازی زیر ۹۷ باشه متا حداقل از نظر من دیگه ارزششو از دست میده. به خصوص وقتی best of all time متاکریتیکس رو ادم نگاه میکنه میبینه که مثلا حتی بخواد متاش بشه ۹۶ ادم زورش میگیره. چون وقتی داریم یه پدیده رو با عدد مقایسه میکنیم یعنی میتونیم اونا رو به طور مستقیم باهم مقایسه کنیم. در نتیجه مثلا متا در صورت حتی ۹۶ شدنش نشون میده این بازی مثلا پایین تر از mario odyssey قرار میگیره. (از قصد اسم این بازیو اوردم که کسی نگه بازیش نکردی و ... خودم عاشق این بازیم) ولی وقتی بحث مقایسه میشه واقعا اینا توی یه لولن؟
برادر کوتا بیا دیگه شما هم. زیر ۹۷ یه جوریه?:D انگار ما تعداد کثیری بازی با متا ۹۷ داشتیم. رد دد با اون عظمت محیطی و با وجود داشتن قسمت انلاین ۹۷ شد. بعسد میدونم بالا ۹۵ بشه که بازم برا بازی ای که فعلا انلاین نداره شاهکار هست. شاید تعداد انگشت شماری بازی بتونی نام ببری که چنین جسارتی داشته باشن که تا قبل عرضه ی متا, متاشو بشه روی یه عددی بست. به قول دوستمون هم اشاره کردن, دیگه از یه جا به بعد متا جزو رنج خارف العاده محسوب میشه. چون هر بازی ای نتونسته به اون رنج برسه. مث معدل ۱۹.۵ و ۱۹.۷۵ هست. لذت ببر از بازی

پ.ن: بازیهاب نینتندو یه دنیای دیگن. اونا واقعا خارق العادن. هم تراز شدن این بازی با ماریو اودیسه یا زلدا خودش جزو افتخاراته برادر. مگه همه ی بازیها باید گرافیک خفن داشته باشن تا لولشون بالا باشه? ماریو از نظر خلاقیت و گیم پلی و جنبه ی فان ای که داره منهدم میکنه ادمو. توی یه لول هم قرار نمییگرن چون سبکشون طبیعتا فرق داره. شما باید متای بازی رو با بازیهای هم سبک.خودش مقایسه کنی.
 
آخرین ویرایش:

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
680
برادر کوتا بیا دیگه شما هم. زیر ۹۷ یه جوریه?:D انگار ما تعداد کثیری بازی با متا ۹۷ داشتیم. رد دد با اون عظمت محیطی و با وجود داشتن قسمت انلاین ۹۷ شد. بعسد میدونم بالا ۹۵ بشه که بازم برا بازی ای که فعلا انلاین نداره شاهکار هست. شاید تعداد انگشت شماری بازی بتونی نام ببری که چنین جسارتی داشته باشن که تا قبل عرضه ی متا, متاشو بشه روی یه عددی بست. به قول دوستمون هم اشاره کردن, دیگه از یه جا به بعد متا جزو رنج خارف العاده محسوب میشه. چون هر بازی ای نتونسته به اون رنج برسه. مث معدل ۱۹.۵ و ۱۹.۷۵ هست. لذت ببر از بازی

پ.ن: بازیهاب نینتندو یه دنیای دیگن. اونا واقعا خارق العادن. هم تراز شدن این بازی با ماریو اودیسه یا زلدا خودش جزو افتخاراته برادر.
البته داشتن یا نداشتن قسمت آنلاین تاثیری توی متا نداره و رددد هم بخش داستانیش نقد شده بود و بخش انلاین موقع لانچ نقد نشده بود.الان رو نمیدونم ولی اون زمان قسمت آنلاینش مشکلات شدیدی داشت و راکستارم اجازه نقد کردنش رو نداده بود وگرنه حتی ممکن بود زیر ۹۵ بشه.اگه این بازی بالای ۹۵ نشه هیچ بازی دیگه ای لیاقت ۹۵+ رو نداره.با زلدا کاری ندارم ولی اگه متای این بازی کمتر از اودیسه بشه حق خوری محضه.اگه جز به جز این بازی رو بررسی کنیم طبق پیش نقد ها تو همه ی بخشها به معنای واقعی کلمه پرفکت هست چه گیمپلی که فوق العاده شده چه داستان و روایت داستان که ناتی داگ استاد این کاره چه موسیقی و صداگذاری که گوستاوو و تیم بخش صداگذاری ناتی داگ معجزه کردن چه گرافیک که یه چیز ماورایی هست.نمیخوام قیاسی بکنم ولی بازیهایی مثل ماریو اودیشه داستان و روایت داستان و گرافیک فنی اش به اندازه گیمپلی اش و موسیقی اش فوق العاده نیست...این بازی همه چیزش پرفکته اگه زیر ۹۵ بگیره ظلم محضه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر