PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
بررسی فنی The Last of Us Part 2 . یک Naughty Dog در سطح کلاسی پیشرفته .

Capture66.PNG


برافراشتگی و عبور از موانع

Capture2.PNG

مقاله : John Linneman​

در گذر این نسل ها بازی های با پرستیژ انحصاری استودیو های فیرست پارتی به یک قسمت بسیار مهم در مالکیت یک کنسول تبدیل شده اند . این پروژه های بزرگ و گران قیمت طوری طراحی شده اند تا بتوانند محدودیت ها را کنار زده و سازندگان تجربه های جدیدی را با ارزش های تولید عالی و پیشرفته ترین فناوری به بازیکنان ارائه دهند. یکی از رده بالا ترین و با کیفیت ترین استودیوهایی که برای ارائه این عناوین خاص مسئول است استودیوی پر آوازه Naughty Dog نام دارد که خود را به عنوان یکی از بهترین ها در صنعت گیم معرفی کرده است . The Last of Us Part 2 آخرین ساخته استودیو و شاید خیره کننده ترین اثر این استودیو است . در زیر نمای این اثر یک تجربه زیبا و زیبا به چشم می خورد. این یک بازی است که بسیاری از آزمون های سخت آموخته شده از نسخه های قبلی را به کار می گیرد و در نهایت با ارائه بزرگترین و جاه طلبانه ترین پروژه Naughty Dog تا به امروز به اوج خود رسیده است . اما به راستی در ریشه و بنیان این بازی به چه چیز هایی نفهته است و چه معنایی برای ما دارد ؟

خب من میتوانم این طوری برای شما بگویم که این بازی را اوج تلاش های استودیو تا به امروز توصیف می کنم . منظور من دقیقاً همین است. از منظر فنی جدا کردن تکنیک ها یا فن آوری های کاملاً جدیدی که تاکنون دیده ایم واقعا جای صحبت بسیاری دارد . آنچه به دست آمده حقیقتا یک اثر مثال زدنی است . سازندگان دقیقاً به ریزترین جزئیات توجه کرده اند . همین طور سازندگان مقیاسی دقیق تر و منظم تر از مفاهیم قبلی که در گذشته تجربه کرده اند را به سمتی نو سوق داده اند . The Last of Us Part 2 دارای بزرگترین محیط های موجود در یک بازی اثر ساخت استودیوی Naughty Dog تا به امروز است که سازندگان مجموعه پیکر بندی هایی از طراحی بازتر Uncharted: The Lost Legacy را بهره میبرند و آن را به سمتی نو در حرکت در می آورند . و ایده های گذشته این استودیوی خلاق را به سطح بعدی می رسانند. کاراکتر ها و بخش رندرنیگ جهان بازی در سرتاسر صفحه نمایش بهبود یافته است در حالی که تغییرات مهمی در مکانیک و توسعه زیربنایی بازی ایجاد شده است و همین امر باعث شده که تجربه بازی را نرم و روان را امکان پذیر کند و تجربه بازی در جای جای جهان توسعه یافته این اثر ما میتوانیم لذت ببریم و این پیشرفت را در تمامی بخش های بازی لمس کنیم .

نسخه اصلی The Last of Us مثل سری Uncharted قبل از آن یک بازی کاملاً سینمایی است که توسط لحظات set-piece moments پیش برده میشد و به گونه ای طراحی شده بود که به نظر برسد بازی دنیای وسیع تری داشته باشد . اما در نهایت هنوز یک سری مسیر مشخص طراحی شده بود و تا حدی میتوان گفت این در مورد دنباله این اثر نیز صادق است. اما تفاوت اصلی در خود شهر است. سیاتل به عنوان نوعی ستون مرکزی در بازی عمل می کند که لحظات سینمایی بیشتر بازی در اطراف آن ساخته شده است . طراحی این بازی همانند یک بازی جهان باز معمولی نیست. در نقاط مختلف در طول بازی هدف شما شامل یافتن مکان خاصی است . اما هرگز به شما صریحا گفته نمی شود که چگونه باید به آنجا بروید و بازی به صورت دقیق و خطی شما را در مسیر خاصی قرار نمیدهد و این دقیقا جایی است که بازی با بازی اصلی متفاوت است . شما اکنون می توانید در خیابان های مختلف گشت بزنید ، ساختمان های مختلف را جستجو کنید و به طور کلی با روند حرکتی و سلیقه بازی خودتان بیشتر جهان را تجربه کنید. مکانهای زیادی وجود دارد که در سفر شما نیازی به بازدید ندارید اما لوازم مفید و رویداد ها و صحنه هایی را کشف خواهید کرد که می توانستید به راحتی آن ها را از دست بدهید . در همین حال اهداف ساده فقط با توجه به میزان باز بودن جهان به تلاش های یک ساعته تبدیل می شوند. این دقیقا بحشی از طراحی بازی است که به دنیای خلق شده کمک شایانی میکند تا بیشتر از این که بازی شبیه به یک روند خطی ( تونل مانند ) باشد بیشتر شبیه یک دنیای واقعی باشد و ما را به از لحاظ جهان بصری و احساسی که به گیمر دست میدهد کمک شایانی میکند .

در بازی The Last of Us Part 2 از کوچکترین جزئیات گرفته تا بزرگترین سازه ها به طرز چشمگیری همه چیز متراکم و با جزئیاتی باور نکردنی است . در فضای بسته بازی به رویکرد استثنایی Naughty Dog در مورد روشنایی غیرمستقیم از قبل محاسبه شده ( pre-calculated ) متکی است. به نظر می رسد که بازی از یک سیستم کاوشگر به صورت ترکیبی استفاده می کند. با اجسام واقع گرایانه مبتنی بر فیزیک که نور خیلی طبیعی با آنها بازی می کند . در نتیجه کاملاً فضای داخلی کم نور احساس می شود که به طرز چشمگیری واقع بینانه احساس می شوند. البته رندر تمامی این بخش ها به صورت کامل نیست . زیرا اشیا inte تعاملی همیشه با بازتاب نور آمیخته نمی شوند ، اما به طور کلی کار می کنند . اکثر اشیا به طرز کاملا محسوسی در صحنه و با سایه انداختن محیط طبیعی هم آوایی دارند و این بخش ها با سطح بسیار بالایی از جزئیات همراه با انتخاب وسیعی از اشیا prop تکیه دار ساخته شده و در اطراف هر اتاق قرار گرفته است و همگی با جزئیات بسیار بالا و پیچیده ای طراحی و توسعه داده شده اند .

توجه به جزئیات در رندر کردن شکل و شمایل کلی این بازی بسیار غنی و فراوان و در خور توجه است . محیط ها در بازی بسیار متنوع طراحی شده اند و جزئیات بسیار بالایی دارند تا اکتشافات اساسی در این بازی برای گیمر رضایت بخش تر باشد و همین امر باعث میشود حس کاوش در بازی را افزایش دهد . هر اتاق داستان خاص خود را دارد. در خارج از محیط های بسته اوضاع حتی چشمگیرتر و خیره کننده تر است. The Last of Us Part 2 ضمن رندر جزئیاتی که به صورت دستی ساخته شده است در ارائه مقیاس برای باز کردن استانداردهای جهانی کار چشمگیری انجام می دهد. انیمیشن در سطح سیستم چیزهای زیادی به کیفیت بخش دنیای جهان باز بازی می افزاید چمن های بلند با واکنش بازیکن هنگام حرکت بازیکن در محیط و نحوه بازی نور از روی سطوح ساختمان واقعا چشم نواز است و به طور کلی جلوه قابل توجهی در بازی خلق میکند .

کلید اصلی ماجرا ایجاد جهانی متقاعد کننده برای بازیباز است که در تعاملات ظریف تر و پز جزئیات تری هست که سازندگان به ارمغان آورده اند و کلید اصلی داستان در متن طراحی بازی نهفته است. آب و رودی که در جریان است . بادی که می وزد و سایه هایی است که بر اساس ورزش باد به وجود می آیند . شیشه ای است که می شکند و بسیار موارد دیگر. میخ اصلی در بطن دنیای بازی به این جزئیات وابسته است گه باعث شده اخت این دنیای باورپذیر و دنیای The Last of Us Part 2 به خوبی به نمایش گذاشته شود . زمینه سازی شخصیت شما نیاز به برخورد دقیق با سایه ها و بازتاب ها دارد. برای حل این مسئله به نظر می رسد که Naughty Dog بار دیگر از تکنیک های سایه زنی مخصوص به خود همراه با بازتاب های نور پردازی خاص استفاده می کند. در واقع با استفاده از تقریب شکل شخصیت بازیگران سایه های بسیار نرم را نشان می دهند که با نور غالیا غیر مستقیم تعامل زیبایی دارند.

Capture55252.PNG

برای سطوح بزرگتر مانند آب و یا سطح مرطوب بر روش اشیا و بافت ها Naughty Dog از ترکیبی از box-projected cube maps در بازتاب های فضای صفحه نمایش استفاده می کند. هیچ چیز به خصوصی در این مورد منحصر به فرد نیست اما نکته مهم این است که مهارت ساخت و توسعه و استفاده از این ویژگیست که اهمیت بالایی دارد. اگر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که box-projected cube maps با مناظر کاملاً منطبق و منظم به Screen Space Reflection ( که مخفف آن SSR است ) اجازه می دهد تقریباً کاملاً مرتب شود. این کمک می کند تا از SSR در جاهای که جزئیات روی صفحه برای بازتاب در صفحه نمایش دسترس نیست جلوگیری شود و مانع باعث ایجاد ناپیوستگی در حرکت شود. به طور کلی آب فوق العاده به نظر می رسد . نهرهای کوچک و جاری آب بسیار عالی به نظر می رسند و همین امر در مورد دریاهای طوفانی در امتداد ساحل نیز صادق است. The Last of Us Part 2 همچنین از باران استفاده بهینه ای میکند می کند ، تقریباً نیمی از مدت زمان طولانی بازی دارای ویژگی های بارندگی است. قطرات خود به طور همزمان با اثرات سطحی و روشنایی کار می کنند و قطران باران در نور ها و رنگ بندی ها و بازتاب نور میتوان مشاهده کرد تا نتیجه کار به جو و اتمسفر بازی کمک شایانی میکند . سپس ما دارای نور حجمی هستیم ( volumetric lighting ) که با استفاده از تکنیکی قابل مقایسه در بازی Uncharted 4 در ایجاد جو در طول بازی نقش بسزایی دارد و نسبت به Uncharted 4 پیشرفت بسیار زیادی کرده است .

همه اینها با یک خط لوله قوی ( post-process pipeline ) پس از فرآیند همراه است و طیف گسترده ای از جلوه های سینمایی از جمله تاری حرکت ( motion blur ) در هر پیکسل ، film grain و عمق میدان ( depth of field ) را امکان پذیر می کند. motion blur هر شی یکی از اصلی ترین بازی های Naughty Dog از Uncharted 2 تاکنون بوده است و اجرای آن در اینجا شاید بهترین در نوع خود باشد . به نظر می رسد جلوه های مصنوعی موجود و ترکیب آن با film grain این امکان را برای حرکت پاک تر در اطراف فراهم می کند (مانند همیشه ، با این وجود شدت motion blur می تواند در سیستم منو تنظیم شود). عمق میدان ( Bokeh depth of field ) در درجه اول در صحنه های سینمایی نمایان می شود اما در هنگام هدف گیری یا اجرای یک قتل به صورت مخفی کاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، باز هم عالی به نظر می رسد.

888.PNG

تعامل با اشیا و مواد یا همان متریال ها نیز بسیار چشمگیر است. به عنوان مثال فیزیک جدید طناب در Last of Us Part 2 بسیار واقع گرایانه است. در نقاط مختلف ، شما باید یک طناب یا کابل بلند را برداشته و جایی که نیاز است آن ها را پرتاب کنید و یا وصل کنید . طناب ها فیزیک خاص مخصوص به خود را دارد. و صد البته تنها در این موارد خلاصه نمیشود . همانطور که شما از نقطه شروع حرکت می کنید و یا از آن دور می شوید الی کابل را بدون وقفه به دور دستان خود میپیچد و یا باز می کند . با شدت ضربه شما به شیشه و لمس آن شیشه با توجه به شدت اثر ضربه واکنش نشان میدهد . و من کاملاً به نوع انیمیشن شکسته شدن شیشه علاقه مند هستم . شما واقعاً احساس می کنید که شخصیت شما ضرباتی که به شیشه وارد میکند واقعی است و تعامل شیشه با نوع شدت ضربات در بازی چشمگیر و زیبا به نظر میرسد . یکی دیگر از جزئیات مهم در بازی سیستم خونی است که در بازی طراحی شده است . و سیستم خونی که در بازی طراحی شده است به طرز چشمگیری احساس نتیجه ضربات و کارهایتان - ناراحتی و ترس و وحشتی را که از جنگ به شما دست می دهد به شما القا میکند و بعد از اینکه دشمن را با حمله ای کاملاً ناخوشایند کشتید خونی را ببینید که به آرامی در اطراف فرد کشته شده رفته رفته جمع می شود . چیزی که حتی اگر دشمن در آب هم کشته شود نیز رخ می دهد و جاری شدن خون را در آب مشاهده میکنید . شدت اثر ضربه شما به دشمن میزان اثر خونی که بر محیط و به در و دیوار پخش میشود تفاوت های بسیاری زیادی دارد .

یکی از بزرگترین ویژگی های این بازی و چیزی که سازندگان آن را به سطحی خیره کننده رسانده اند مدلینگ و جزئیات شخصیت های درون بازی است و مثل همیشه باز هم این به منزله اوج تکنیک هایی است که Naughty Dog در طول نسل روی آنها کار کرده است و حال نتیجه نهایی بسیار استثنایی است. این کار با سکانس های سینمایی شروع می شود که عمدتا در به صورت ریل تایم رندر می شوند همانند بازی Uncharted 4 . همانطور که انتظار می رفت سطح جزئیات در اینجا فوق العاده است . به پراکنده شدن جزئیات سطح نور در زیر پوست ، سطح جزئیات کاراکترهای درون بازی دقیقاً تا نوک انگشتان به آن توجه شده است . و یک موضوع بسیار مهم که باید گفته شود کیفیت رندر چشم شخصیت های بازی است که خیره کننده است .تمام این مواردی که گفته شد در توجه به جزئیات نه فقط در رندر فیزیک پارچه بلکه در ارائه و رندرینگ انیمیشن های آن نیز با همان سطح کیفی خیره کننده نمایش داده میشود . کیفیت مدل ها ، انیمیشن و نحوه بازیگری شخصیت ها در قالب بازی در اینجا شاید بهترین چیزی باشد که من تا به امروز دیده ام. واقعا بعد از مدتی احساس می شود که به جای مدل های سه بعدی ، افراد واقعی را دارید در درون بازی تماشا می کنید. همین طور باید بگویم یکپارچگی کات سن ها با گیم پلی بازی نیز قابل ذکر است . درست است که چیز جدیدی نیست اما انتقال از cutscene به گیم پلی بازی به صورت یکپارچه واقعا تاثیر بسیار زیادی برا روند گیم پلی بازی و یکپارچگی کلی بازی گذاشته است .

The-Last-of-Us-Part-2-800x449.jpg

کیفیت انیمیشن ها در بازی نیز در سطح دیگری است. Naughty Dog به دلیل استفاده ماهرانه در ترکیب انیمیشن ها در صنعت گیم بسیار مشهور است اما برای این بازی تیم توسعه دهنده از مفهوم تطبیق حرکت ( motion matching ) استفاده می کند . روشی که برای سهولت ترکیب حرکت شخصیت با داده های انیمیشن طراحی شده است. این کار با ضبط بسیاری از داده های انیمیشن و سپس ساختن یک سیستم برای تفسیر این داده ها به روشی پاسخگو و واقع گرایانه انجام می شود. معنی این امر این است که تمام انیمیشن های اساسی از جمله دویدن ، راه رفتن ، چرخیدن به سمت های مختلف ، خزیدن بر روی زمین و خیلی موارد دیگر از نظر جسمی حرکت صحیح و بدون به خطر انداختن پاسخ دهی را نشان می دهند. بنابراین بله ، بازی The Last of Us Part 2 نسبت به کارهای قبلی Naughty Dog یک بازی ای است که زمان پاسخ گویی بسیار فوق العاده ای دارد . هنگام حرکت در جهان باز شخصیت بازی می سنگین تر در اطراف حرکت می کند ، اما این انتقال سیال بین اعمال حرکتی شخصیت های بازی است و بسیار نرم و روان حرکات انجام میشود .

در نتیجه شما در مبارزات نیز احساس بهتری دارید و انیمیشن نبرد ها در بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت فوق العاده ای کرده است . هر ضربه باعث از بین رفتن و خم شدن دشمن می شود ( منظور واکنش دشمن نسبت به ضرباتی هستش که بهش وارد میشه ) و مبارزات نسبت به نسخه قبل بسیار خونین تر دنبال میشود . همین طور من احساس می کنم هوش مصنوعی به طور چشمگیری بهبود یافته است . چیزی که بازی اصلی در آن دچار نوساناتی بود . این بار واکنش ها و رفتار دشمنان و همراه شما طبیعی تر به تصویر کیشده میشود . به ندرت اتفاق می افتد که وقتی قرار است در جایی مخفی باشید همراه شما گیج بزند و جای اشتباهی را برای مخفی شدن انتخاب کند . . دشمنان به شکل باورپذیری بیشتری شما و یارتان را جستجو می کنند. من همچنین از تیم سازنده قدردانی می کنم که چگونه جنگ های بزرگتر با دشمنانی که در اطراف شما حرکت می کنند و و از تحرک و هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و واکنش های فوق العاده ای از آن ها سر میزند . دشمن حتی می تواند شما را محاصره کند و به طور کلی احساس پویایی بیشتری را در هوش مصنوعی دشمن حس خواهید کرد .

بازی The Last of Us Part 2 ترکیبی از محیط های بسیار دقیق با نور پردازی واقع گرایانه و مواد و متریال های بسیار با جزئیات در کنار انیمیشن هایی خیره کننده که تا قبل از هرگز در بازی های ویدیوی ندیده اید . این همان تولید با کیفیتی است که از ابتدا از تیم توسعه دهنده انتظار داشتید. همچنین اگر از یک سیستم صوتی چند کاناله برخوردار باشید از یک فضای صوتی استثنایی با پشتیبانی کامل صوتی 7.1 و دامنه پویای عظیم برخوردار میشوید به ویژه در مناطقی که بارانی است اوج کیفیت صدا شما را غوطه ور میکند . صدای تاثیر قطرات در برخورد با اشیا و محیط اطراف شما چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد اگر از یک سیستم صوتی چند کاناله بهره مند باشید .

پی نوشت : اگر میخواهید بدونید تکنیک Screen Space Reflection دقیقا چی هستش و برای درک بهتر صحبت های مقاله میتونید این ویدئوی کوتاه رو مشاهده کنید .

View attachment Screen Space Reflections - DirectX 12.mp4
 
آخرین ویرایش:

pro gamer89

کاربر سایت
May 11, 2010
768
نام
حسین
دوستان چه جوری میتونم صدای دستیار صوتی در بازی رو غیر فعال کنم؟ خیلی رو مخه. هی میگه اونکارو بکن، راه برو و.... ممنون میشم جواب بدین
 

DeadPooLX

کاربر سایت
Jul 28, 2016
466
دوستان چه جوری میتونم صدای دستیار صوتی در بازی رو غیر فعال کنم؟ خیلی رو مخه. هی میگه اونکارو بکن، راه برو و.... ممنون میشم جواب بدین
Accessibility. There you will find the option to turn off voice Text to Speech and Audio Cues
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,371
نام
رامین
The Last of Us Part II – The Journey
I. Prologue: If I ever were to lose you, I'd surely lose myself. Everything I have found dear, I've not found by myself
171343


II. Jackson: You stupid old man... you don’t get to rush this
171344


III. Seattle Day 1 (Ellie): You can’t stop this
171346



171347
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,371
نام
رامین
آخرین ویرایش:

Haj_amin

عضو جدید
Oct 7, 2020
1
سلام دوستان من هرچه گشتم یه آهنگ بازی رو پیدا نکردم
بعد از اینکه بازی کاملا تموم میشه تو تیتراژ پایانی یه آهنگ پخش میشه بعد از اون یه آهنگ هست که انگار الی و جول با هم میخوننش
نتونستم پیداش کنم
کسی میدونه چطور میشه پیداش کرد؟
 
  • Like
Reactions: joker11

GHOST OF SPART

کاربر سایت
May 28, 2011
261
نمیدونم توی این تاپیک بود یا امتیازات،یادمه یه ادیت والپیپر مانند خیلی تمیز از الی و ابی بود که برعکس هم بودن و الی بالا بود و ابی پایین و بهم دیگه وصل بودن،کسی احیانا سیوش کرده یا میتونه پیداش کنه؟ممنون میشم
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
از زیبایی‌های روزگار اینه که از یه طرف ملت میگن ناتی‌داگ سراغ موج‌سواری از ترندهای روز رفته تا چمیدونم حرف‌های قلمبه سلمبه بزنه و توجهات رو به خودش جلب کنه. از اون طرف هم ملت اعتراض دارن که چرا توی بازی‌های ناتی‌داگ در حق سیاه‌پوست‌ها و بقیه اقلیت‌های نژادی ظلم میشه و تُف بر نیل دراکمن که انقدر به فکر سفیدپوست‌ها هست و این حرفا! :D
Naughty Dog's Anti-Blackness (TLOU2 Spoilers)
#اوضاعی_داریم_با_TLoU2
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر