PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
دوستان میشه اون صحنه کشتن نورا کاری نکنیم تا خودش به فنا بره؟ فراموش کردم قبلش سیو کنم تا بشه تست کرد
هیچکدوم از وقایع بازی قابل تغییر نیست
بازی کاملا خطیه هیچی داخلش تغییر نمیکنه
 
سلام دوستان،
من بازی رو تازه تموم کردم و شاهکار بود،
یه سوال
میخوام تروفی و ایتم ها مونده رو بگیرم، اگه از بخش انتخاب مراحل برم، همه ایتم و اسلحه ها هم که تو پایان بازی داشتم باهام هستن یا نسبت به مرحله ای که میرم همون چیزهایی که تو اون مرحله داشتم میده بهم؟
بعد اگه نیو گیم پلاس رو شروع کنم، باز بخش انتخاب مراحل رو میاره، یا باید تا تموم کردن نیو گیم پلاس صبر کنم

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
  • Like
Reactions: db07
سلام دوستان،
من بازی رو تازه تموم کردم و شاهکار بود،
یه سوال
میخوام تروفی و ایتم ها مونده رو بگیرم، اگه از بخش انتخاب مراحل برم، همه ایتم و اسلحه ها هم که تو پایان بازی داشتم باهام هستن یا نسبت به مرحله ای که میرم همون چیزهایی که تو اون مرحله داشتم میده بهم؟
بعد اگه نیو گیم پلاس رو شروع کنم، باز بخش انتخاب مراحل رو میاره، یا باید تا تموم کردن نیو گیم پلاس صبر کنم

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk

همون چیزهایی که تا اونجای بازی داشته رو بهت میده.
نیو گیم پلاس هم شروع کنی می تونی سیوی که باش بازیو تموم کردی لود کنی مشکلی نداره.
 
بازی تازه امروز گرفتم اما میترسم جلو خانواده پلی بدن :دی
بازی صحنه هاش در چه حده؟
اول بازی صحنه داره؟
قابل اسکیپ هست؟

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
درود
بازی دو جا صحنه داره، یکی تو سه چهار ساعت اول بازی، یکی هم تو یک سوم پایانی،
اولی زیاد مشکلی نداره،
دقیقا جاش رو میتومن بگم تا رسیدی بهش بازی نکنی ولی اسپویل میشه،
اسکیپ میتونی بکنی ولی اصلا این کار رو نکن،

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
  • Like
Reactions: SleepyTurtel
اگه فکر میکنید جو منفی و حواشی دور بازی از پیک خودش گذشته و داره فروکش میکنه ، پس معلومه هنوز اینو نخوندید

Games need to return to black-and-white morality

این تلاش قابل ستایشه ..آخه چی کار یه شاهکار مثل بایوشاک داشتید برای به کرسی نشوندن طرز فکرتون ....

158707

واقعا چیزی برای گفتن ندارم
 
یکی از دوستان من دیسک بازی رو خریده و اتفاق خیلی جالبی براش افتاده بود
ایشون به شدت دنبال ریجن ال بازی بودن در نهایت از یکی از این سایت ها خریدش و منتظر رسیدن بازی بود در نهایت که بازی رسید و از پاکت پست درش اورد متوجه شد که انگار پلمپ بازی یا همون پلاستیک روش یک بار از بین رفته و پاره شده و دوباره پلمپ شده وقتی بیشتر دقت کرد متوجه شد که کاور بازی یک مشکل اساسی داره به طور کلی کاور بازی کوتاهه یک طرفشم کجه و کاملا بی کیفیته در نهایت با نگاه دقیقتر به یک لوگو عجیب روی دیسک ها متوجه شدیم نسخه ای که ایشون خریده مال برزیله و دوستان برزیلی نمیدونم به چه علتی اومدن یک کاور ریجن ال امریکا پیدا کردن یک اسکن کاملا مبتدیانه از روش گرفتن و کاور بازی هایی که توی کشور خودشون تولید کردنو با اون عوض کردن بقیه چیز ها همه درسته دیسک ها، کد های دانلودی که میتونی یه مقدار گلوله اول بازی داشته باشی و ... همه کدها هم روی کاغذ های تبلیغاتی و هم روی دیسک ها با هم میخونه غیر از کاور بازی در مجموع اتفاق عجیبی بود
این که کدوم تاجری از اون سر دنیا به جای ریجن ال امریکا یا مکزیک مال برزیلو بیاره برای من خیلی عجیبه البته تاجر های داخلی این کارو نکردن بلکه کار کسایی هستش که به دبی دسترسی دارن....
 
فقط اونی که لیز میخوره ...
عجب! :دی بنده دو بار بازی رو تموم کردم و با اینکه یه بازی خطی هم محسوب میشه، ولی باز یه سری چیزهای جالب داره که توی این دو دور ندیده بودم!
کلاً برخلاف قیافه TLoU2 که بهش می‌خوره محدود و اسکریپت‌شده باشه، هم توی گیم‌پلی آزادی عمل بالایی داره و هم توی حرکات دشمنان میشه چیزهای جالبی دید. مثلاً یه نمونه‌ش:
اونجا که با الی میریم سر میز کار که اسلحه رو آپگرید کنیم و یه بی‌شرفی از عقب میاد سراغ‌مون و یه jump scare خفن شکل می‌گیره، حتی اونجا هم به طور کامل اسکریپت‌شده نیست!
من توی دور دوم برای اینکه ببینم چه اتفاقی می‌افته، توی راهروهای پشت سرم ۲،۳ تا مین گذاشتم روی زمین و بعدش رفتم سراغ میز. این بار به جای اینکه مرتیکه بیاد الی را وسط کار با اسلحه غافلگیر کنه، رفت روی مین و ترکید! :)) هم انتقام خیلی خوبی بابت شوک دور اول گرفتم و هم برام جالب بود که یه صحنه از پیش طراحی شده نبوده که مثلاً دشمن‌های پشت سرمون در حالی که نمی‌بینمشون، یهو لود بشن و یه کاتسین شکل بگیره. یعنی دشمن‌ها واقعاً از عقب راهرو دارن میان و سر راه‌شون هم اگه مین باشه میرن روش منهدم میشن! :دی
 
برای ساخت بخش موزه ۲ سال زمان گذاشتن

Brown asks Hill roughly how long the entire sequence took to build from scratch and perfect. "Pretty much two solid years," says Hill. "Pretty much the big secret for all Naughty Dog level design is just iteration and work. We have some fundamentals but there were some levels in this game that were redone about 25 times."

میگه رمز و راز لول دیزاین بازی های ناتی داگ فقط تکرار هست
و بعضی مراحل این بازی ۲۵ بار دوباره طراحی شدن...
 
خب بعد از تموم کردن بازی برای دور دوم و بعدش هم دوباره کمی صبر برای تخلیه جَو، با خیال راحت‌تری تونستم TLoU2 رو توی نظرسنجی بالا انتخاب کنم. :D
در همین حد بگم که تا جایی که ذهنم یاری می‌کنه، توی کل عمرم سابقه نداشته یه بازی بالای ۲۰‌ ساعت رو ‌‌۲ بار پشت سر هم تموم کنم. پشت سر هم که هیچی، همین‌طوریش هم شاید در طول تمام این سال‌ها ۳،۴ تا بازی این مدلی بیشتر نبودن که دوباره تکرارشون کردم، البته با فاصله طولانی نه انقدر سریع (مثل عشقم Bloodborne که فکر کنم یه ۳،۴ سالی فاصله افتاد بین دو دور بازی کردنش).
عشق تروفی و پلات هم نیستم که به خاطر اون دوباره بازی کرده باشم. اهمیت پلات برای من در این حده که مثلاً God of War: Ascension رو دو بار تموم کردم و همه تروفی‌هاش رو هم گرفتم، به جز دو مورد که مربوط می‌شدن به نمی‌دونم ۱۰۰ بار کشتن ملت با فلان آیتم و این جور چیزا و حسش نبود برم سراغشون! :دی البته در نهایت TLoU2 رو پلات کردم، چون یه جوری بود که نیاز به حمالی زیادی نداشت و فقط یه سری آیتم‌های اندک رو توی دور اول پیدا نکرده بودم که توی دور دوم به لطف یکی از ویژگی‌های بازی پیداشون کردم. ویژگی‌ای که میشه با فعال کردنش مثل خفاش یه موجی فرستاد توی محیط و بهت میگه اطرافت چه آیتم‌هایی وجود دارن. :دی
شاید یه عده بگن این شبیه چیت زدن هست که بنده مخالفم. دیگه تعارف که ندارم، اکثرمون (می‌خوام بگم همه، ولی می‌دونم یکی میاد میگه من این‌طوری نیستم!) وقتی یه دور بازی‌ها رو تموم می‌کنیم و بعدش بخوایم آیتم‌های از دست رفته رو ببینیم، میریم سراغ راهنما و یوتیوب و... ولی توی TLoU2 میشه از این گزینه استفاده کرد و هم باعث میشه توی محیط‌ها بیشتر بگردی (چون باید به آیتم نزدیک باشی تا جاش رو نشون بده) و هم نیازی نیست هی راهنما رو ببینی و برگردی توی بازی! یعنی یه جورایی بیشتر توی فضای بازی باقی می‌مونی و هی جدا نمیشی. کلاً از قدیم دوست داشتم همچین ویژگی‌هایی توی بازی‌ها وجود داشته باشه و بعد از تموم کردن بازی بهت این قابلیت رو بده که بتونی راحت‌تر آیتم‌های مختلف رو پیدا کنی یا مثلاً اواخر بازی با یه پول نجومی بشه همچین گزینه‌ای رو خرید و فعال کرد. مثلاً فلان بازی اپن ورلد که ۹۹٪ مردم بدون راهنما به سختی می‌تونن کل آیتم‌هاش رو پیدا کنن و عقل هیچ بنی بشری نمی‌رسه که فلان آیتم توی شاخه فلان درخت در ارتفاع ۲۰۰ متری چسبیده، میشه یه ویژگی جدید بعد از پایان بازی توی نقشه اضافه کرد که آیتم‌ها رو نشون بده و از داخل بازی سراغشون بریم، نه با صد تا عکس و ویدیوی فرعی توی اینترنت. بگذریم!
در مورد بازی که قبلاً زیاد صحبت کردم و دیگه تکراری میشه، ولی باید بگم:
توی دور دوم از ابی حتی بیشتر از دور اول خوشم اومد و نظرم بهش نسبت به قبل هم مثبت‌تر شد. :D البته قبلاً هم برام شخصیت خیلی جالبی بود و بهش حق می‌دادم بابت کاری که کرده (برای بار صدم، مفهومش این نیست که خودم عاشق جول نبودم و مثلاً ذوق کردم وقتی کشته شد) ولی توی دور دوم چون از قبل در جریان داستان بودم و با آرامش بیشتری دنبالش می‌کردم، تأثیر شخصیت‌پردازی ابی و بقیه هم برام حتی بهتر از قبل بود.
از اون طرف اوون هم مظلومیتش برام بیشتر شد. البته کاری که با وجود داشتن همسر و بچه انجام داد اصلاً قابل توجیه نیست، ولی به جز اون توی بقیه موارد آدم مظلومی بود و برخلاف ظاهرش که شبیه کلیشه‌های سرباز تنومند آمریکایی هست، قلب رئوفی داشت. :(

شاید قبلاً هم گفتم، یادم نیست! در مجموع به نظرم نحوه روایت TLoU2 جزو منحصربفردترین روایت‌های تاریخ بشریت هست و کمتر چیزی از این نظر می‌تونه بهش نزدیک بشه. علتش هم گذشته از داستان جالب و کارگردانی خفن، برمی‌گرده به یه چیز مهم: تفاوت بازی ویدیویی با فیلم و بقیه آثار هنری.
TLoU2 اثری هست که قدرت داستان‌گویی توی بازی‌ها رو به بهترین شکل ممکن نشون میده. تا امروز داستان خفن توی بازی‌ها کم نداشتیم و داستان‌گویی‌های محشر هم زیاد بوده، ولی اکثرشون رو می‌شده توی فیلم و سریال هم پیاده‌سازی کرد یا نشست از یوتیوب دید. ولی TLoU2 کاری می‌کنه که تفاوت تماشای بازی و تجربه عملی اون یک دنیا با هم فرق داشته باشه و از این نظر یکی از دستاوردهای این صنعت محسوب میشه.

فرض کنیم همین داستان توی یه فیلم اتفاق می‌افتاد. کم هم نداریم فیلم‌هایی که مثلاً فلان شخصیت که به ظاهر منفیه، بعداً مشخص میشه که خیلی هم پلید نبوده و دلایلی برای کارش داشته. ولی توی فیلم اصلاً نمی‌شد همچین حالتی رو ایجاد کرد که مخاطبی که ساعت‌ها توی نسخه اول کنترل یه نفر رو برعهده داشته و عاشقش شده و براش تبدیل شده به یکی از بهترین شخصیت‌های دنیای بازی، توی نسخه دوم همون اول کار مرگش رو ببینه و یه دفعه از اواسط بازی کنترل کسی رو برعهده بگیره که عشقش رو به شکل فجیعی کشته. این دقیقاً میشه تفاوت بین بازی با فیلم و کتاب و...
و ناراحت‌کننده اینکه دقیقاً همین بازی که چنین دستاورد کم‌نظیری توی نحوه روایت داشته (شاید هم بی‌نظیر، نمی‌دونم)، اون طوری از مدت‌ها قبل از انتشار لو میره و ملت یوتیوب‌خورش می‌کنن و گند می‌خوره به این تجربه عجیب و خاص.
در مجموع TLoU2 برام واقعاً حس منحصربفردی داشت که توی کمتر بازی‌ای مشابهش رو تجربه کرده بودم. چیزی که در کنار کیفیت فوق‌العاده توی تک‌تک بخش‌ها، باعث می‌شد بازی از ذهنم خارج نشه و این دوباره تموم کردنش یه جورایی حکم روان‌درمانی رو هم برام داشت! مثل اینایی که درگیر یه ماجرایی میشن و روح و روان‌شون بهم می‌ریزه و روان‌شناس بهشون میگه نباید از قضیه بترسی و به جاش باید بزنی توی دل ماجرا، منم یه جورایی دور دوم TLoU2 برام همین حالت رو داشت و تونستم یه بخشی از اون وزن سنگین بازی رو با تکرارش از ذهنم خارج کنم و آرامش بگیرم.

راستی بخش تصاویر هنری و طرح‌های اولیه و این جور چیزا رو توی بازی از دست ندین که به شدت چیزهای جالب و زیبایی اونجا وجود داره. بچه‌ها قبلاً یه سری از اینا رو گذاشته بودن و من سراغ یه موردی میرم که ندیدم زیاد در موردش بحث بشه و با اینکه یه توضیح مختصری توی تاپیک اسپویل دادم، ولی بد نیست دوباره بهش اشاره کنم:

توی اواخر بازی و بخش مزرعه (قبل از جدایی الی از دینا)، قرار بوده با یه گراز مواجه بشیم! گرازی که الی هم توی دفترچه خاطراتش بهش اشاره کرده و اگه درست یادم باشه یه چیزی تو این مایه‌ها نوشته بود که وقتی بهش شلیک کردم و نقش بر زمین شد، داشت جون می‌داد و اون صحنه من رو یاد جول انداخت. :(
اون صحنه قرار بوده کاملاً قابل بازی باشه و حتی عملیات موشن کپچر خیلی از بخش‌های صحنه هم انجام شده بوده و اشلی جانسون کلی براش زحمت کشیده بوده، ولی در نهایت از بازی حذف شده.




این هم بچگی‌های ابی با پدرش. البته این جور طرح‌ها لزوماً به معنی این نیست که قرار بوده حتماً همچین چیزی توی بازی باشه و حذف شده. شاید در حد یه طرح خیلی ابتدایی بوده و اصلاً به مرحله اساسی فیلمنامه (بازینامه!) نرسیدن.



یا مثلاً دینا که دماغش توی طراحی‌های اولیه از حالت فعلی خیلی بزرگ‌تر بوده! :دی




اینا رو هم فکر کنم بچه‌ها قبلاً گذاشته بودن. به ترتیب طرح اولیه Shamblerها و Rat King:




و سگ همراه الی که در مقطعی قرار بوده توی یه سری از مراحل کنارش باشه:




در مورد اینا هم مطمئن نیستم، ولی حدس می‌زنم یه نقشی مثل اون سیاه‌پوست غول‌پیکر توی اواخر بخش Scarها داشتن و مثلاً یه جورایی باس اون مرحله بودن که بعدش با اون بنده خدا که دهنش رو جر دادیم عوض شدن. :دی




طرح‌های مختلفی هم از قبیله Scarها هست و باز با اینکه مطمئن نیستم، ولی احتمال میدم قرار بوده توی بازی بیشتر با اعضای معمولی اینا آشنا بشیم و زندگی عادی‌شون رو در کنار وحشی بازی‌ها و کارهای تهاجمی‌شون ببینیم.



 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or