PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
اتفاقا مورد کشتن سگ و حیوانات از این صحبتها واسه قبل از ریلیز رددد هم بود اما هیچ کاری نتونستن بکنن
مطمئن باشید منتقدها واسه این چیزا نمره کم نمیکنن
اینارو هم یه سری سایت معلوم الحال میگن که مخاطب جذب کنن
 
Los Angeles Times :)):))
دیگه وقتی گیم اسپات اونطوری تیتر میزنه از اینا بعید نی , حتما washington post هم بخاطر کشتن سگ دوباره یه 4 ول میده lol

View attachment 118321
پیشنهاد میکنم برید مقاله رو بخونید...نه تیترش نه محتواش هیچ مشکلی نداره...اتفاقا چیزای جالبی گفته و با نیل در موردش مصاحبه کرده.
کلا در مورد این قضیه‌ سگ‌ها و مقاله‌هایی که منتشر میشه، به نظرم خیلی خوبه که سر و صدا کرده و تونسته ملت رو تحت تاثیر بزاره.
قضیه اینه که دنیای بازی حالا میخواد بیشتر از همیشه تستت کنه...همین پیشرفت AI هم توی بازی هم به این کمک کرده...اینکه دشمنا واقعا رفتار واقع‌گرایانه دارن و وقتی دوست یا عضو خانواده‌ی کسی رو میکشی، یارو داغون میشه و فریاد میکشه و میاد انتقامشو ازت بگیره!
من ندیدم جایی بگن که این کشتن سگ‌ها رو نباید توی بازی بزارن یا سگ‌ها رو کلا حذف کنن...تا اونجایی که میدونم قضیه‌اش مثل گیر دادنای الکی به خشونت توی تریلرای بازی نیست...بیشتر به همین بی‌رحمانه بودن دنیای بازی و اینکه بعضی مواقع مجبور میشی این کار رو بکنی و بعدش عذاب وجدان بگیری اشاره داره. مثل بقیه بازی‌ها هم نیست که همه رو به رگبار ببندی و به هیچ جات نباشه! با توجه به صحبت‌های افرادی که بازی رو تجربه کردن، کشتن آدما و سگ‌ها توی بازی با توجه به رفتار واقع‌گرایانه‌شون خیلی سخت‌تره و بیشتر باعث میشه تمایل داشته باشی مخفی‌کاری کنی. اینم مشخصا چیزیه که خود ناتی‌داگ میخواسته توی بازی قرار بده تا جو بازی خشن و بی‌رحمانه‌تر باشه...الانم که اینجور مقاله‌ها و بازخوردها رو می‌بینیم، میشه گفت که موفق شدن تاثیر خودشون رو بزارن.
این جواب نیل دراکمن توی همین مقاله‌ست:
Here is one of many places the game may make players uncomfortable. “Something about dogs, and the killing of a dog and being violent against a dog, triggers people in different ways,” Druckmann said. “When the dog yelps when you stab it or shoot it, it makes you feel dirty. There’s an emotional weight to it.”
اینم اشاره کرده که کلا بازی رو میشه بدون کشتی حتی یه سگ تموم کرد...
یه بخش جالب دیگه از مصاحبه اینه که توی خود استدیو و زمان Play Test چند نفر با کشتن سگ‌ها حس بدی بهشون دست میداده و این نشون میده که بازی موفق شده تاثیرش رو بزاره:
“We got into a debate,” he said. “In focus-testing the game, some testers had issues killing the dogs. So do we downplay it? Do we just remove the yelping and make it quicker? I said, ‘No.’ We are making a story about the cycle of violence and we have to honor that. We are doing a disservice if we try to appeal to a larger group to make them more comfortable. A lot of the story, and what’s unique to video games, is the actions will make you uncomfortable. We’re asking you to participate in actions. That, to me, is the magic juice that’s unique to this medium.”
توی مقاله هم اشاره شده که Part II مثل بازیای دیگه نیست که یه حس آرکیدی از کشتن آدما و حیوونا ارائه بده که تاثیری روی کسی که بازی رو تجربه می‌کنه نمیزاره...مثلا سری فارکرای که رسما میتونی هر حیوونی رو بزنی بترکونی و با خوشحالی بری لوتش کنی و شخصیتت رو آپگرید کنی...خیلی هم سرگرم‌کنندست :D برعکس اینجا با توجه به اینکه تمرکز زیادی روی ارائه‌ی واقع‌گرایانه‌ی خشونت بوده، کشتن هر آدم یا حیوونی آسون نیست و میتونه روی تجربه بشدت تاثیرگذار باشه.
کلا خواستم بگم مقاله مثبت و مفیدی در وصف بازی بود...چرا ناراحتید؟ :D
 
پیشنهاد میکنم برید مقاله رو بخونید...نه تیترش نه محتواش هیچ مشکلی نداره...اتفاقا چیزای جالبی گفته و با نیل در موردش مصاحبه کرده.
کلا در مورد این قضیه‌ سگ‌ها و مقاله‌هایی که منتشر میشه، به نظرم خیلی خوبه که سر و صدا کرده و تونسته ملت رو تحت تاثیر بزاره.
قضیه اینه که دنیای بازی حالا میخواد بیشتر از همیشه تستت کنه...همین پیشرفت AI هم توی بازی هم به این کمک کرده...اینکه دشمنا واقعا رفتار واقع‌گرایانه دارن و وقتی دوست یا عضو خانواده‌ی کسی رو میکشی، یارو داغون میشه و فریاد میکشه و میاد انتقامشو ازت بگیره!
من ندیدم جایی بگن که این کشتن سگ‌ها رو نباید توی بازی بزارن یا سگ‌ها رو کلا حذف کنن...تا اونجایی که میدونم قضیه‌اش مثل گیر دادنای الکی به خشونت توی تریلرای بازی نیست...بیشتر به همین بی‌رحمانه بودن دنیای بازی و اینکه بعضی مواقع مجبور میشی این کار رو بکنی و بعدش عذاب وجدان بگیری اشاره داره. مثل بقیه بازی‌ها هم نیست که همه رو به رگبار ببندی و به هیچ جات نباشه! با توجه به صحبت‌های افرادی که بازی رو تجربه کردن، کشتن آدما و سگ‌ها توی بازی با توجه به رفتار واقع‌گرایانه‌شون خیلی سخت‌تره و بیشتر باعث میشه تمایل داشته باشی مخفی‌کاری کنی. اینم مشخصا چیزیه که خود ناتی‌داگ میخواسته توی بازی قرار بده تا جو بازی خشن و بی‌رحمانه‌تر باشه...الانم که اینجور مقاله‌ها و بازخوردها رو می‌بینیم، میشه گفت که موفق شدن تاثیر خودشون رو بزارن.
این جواب نیل دراکمن توی همین مقاله‌ست:

اینم اشاره کرده که کلا بازی رو میشه بدون کشتی حتی یه سگ تموم کرد...
یه بخش جالب دیگه از مصاحبه اینه که توی خود استدیو و زمان Play Test چند نفر با کشتن سگ‌ها حس بدی بهشون دست میداده و این نشون میده که بازی موفق شده تاثیرش رو بزاره:

توی مقاله هم اشاره شده که Part II مثل بازیای دیگه نیست که یه حس آرکیدی از کشتن آدما و حیوونا ارائه بده که تاثیری روی کسی که بازی رو تجربه می‌کنه نمیزاره...مثلا سری فارکرای که رسما میتونی هر حیوونی رو بزنی بترکونی و با خوشحالی بری لوتش کنی و شخصیتت رو آپگرید کنی...خیلی هم سرگرم‌کنندست :D برعکس اینجا با توجه به اینکه تمرکز زیادی روی ارائه‌ی واقع‌گرایانه‌ی خشونت بوده، کشتن هر آدم یا حیوونی آسون نیست و میتونه روی تجربه بشدت تاثیرگذار باشه.
کلا خواستم بگم مقاله مثبت و مفیدی در وصف بازی بود...چرا ناراحتید؟ :D
من شخصا اصلا نگرانی در مورد دانگرید گرافیک یا حتی انمیشنهای بازی ندارم
اما همین الان دوباره نشستم دوسه بار تریلر e3 رو دیدم واقعا آیا ما شاهد این هستیم که دشمنها اینطوری باهم حرف بزنن؟
مثلا بگن که رفت تو علف ها یا بگه برگرد نیرو بیار یا وقتی الی رو میگیره بهش بگه موش کثیف کوچولو؟
این چیزا تو گیم پلی های اخیر بود یا نبود؟
چون یارو همش روی ویدیو صحبت میکرد نشد بفهمم همون سطح از AI حفظ شده یا نه
 
من شخصا اصلا نگرانی در مورد دانگرید گرافیک یا حتی انمیشنهای بازی ندارم
اما همین الان دوباره نشستم دوسه بار تریلر e3 رو دیدم واقعا آیا ما شاهد این هستیم که دشمنها اینطوری باهم حرف بزنن؟
مثلا بگن که رفت تو علف ها یا بگه برگرد نیرو بیار یا وقتی الی رو میگیره بهش بگه موش کثیف کوچولو؟
این چیزا تو گیم پلی های اخیر بود یا نبود؟
چون یارو همش روی ویدیو صحبت میکرد نشد بفهمم همون سطح از AI حفظ شده یا نه
من مستقیما گیم‌پلی زیادی ندیدم ولی اکثر افرادی که بازی رو تجربه کردن، با تاکید فراوان به این موضوع هوش مصنوعی اشاره کردن :D
مثلا یکی میگفت یه زن رو مجبور شدم توی درگیری بکشم، بعد یه دشمن دیگه که به صحنه دید داشت و صحنه کشته شدن رو تونست ببینه، اسم یارو رو فریاد زد و لعن و نفرین میکرد و داد و بیداد میکرد که چرا اونو کشتی و انتقامش رو ازت میگیرم و از این حرفا...مثل اینکه زنی که کشته شده بوده، همسر یارو بوده :D
یا یه جای دیگه میگفت که وقتی از خودت توی محیط ردی باقی بزاری، وقتی یه نفر متوجه‌اش بشه، میدوئه میره همه رو صدا میکنه و میگه از این مسیر طرف رو دنبال کنید...
کلا فک نکنم هوش مصنوعی افت کرده باشه چون یکی از چیزایی که همه از تجربش تعریف میکردن، همین هوش مصنوعی و حرف زدن دشمنا با همه. جالبم اینه اگه خوب به حرفای دشمنا گوش کنی و سیگنال‌هایی که به هم میدن (مثلا با سوت زدن) رو شناسایی کنی، میتونی از این موارد علیه‌شون استفاده کنی و متوجه بشی که با چه استراتژی میخوان دنبالت کنن!
 
ه خاطر اینکه تو امریکا خیلی ها سگ به عنوان یک عضو از خانواده نگاه میکنن

به خود آدم ها به عنوان یه عضو خانواده نگاه نمیکنن؟:D

آمریکایی ها سگ خیلی دوست دارن، اما اینم یه بازیه. ضمن اینکه اتفاقا میتونه خشونت رو تقبیح کنه نه تبلیغ.
 
به خود آدم ها به عنوان یه عضو خانواده نگاه نمیکنن؟:D

آمریکایی ها سگ خیلی دوست دارن، اما اینم یه بازیه. ضمن اینکه اتفاقا میتونه خشونت رو تقبیح کنه نه تبلیغ.
اون واشنگتن پست نمیدونم چرا برا اینهمه کودک که تو نقاط مختلف جهان بخاطر جنگ که خیلی هاشونم اتیش خود امریکایی هاست کشته میشن خفه خون میگیره اما واسه چارتا سگ تو یه بازی میخوان خودشونو جر بدن .
دمه ناتی گرم که اینارو به دمپاییش هم حساب نمیکنه .
 
درباره سگ کشی یک مسله ای هست که حکایت خشونت علیه حیوانات بی دفاع (بی زبون) رو ممکنه تبلیغ (نهادینه) کنه! درباره انسانها هم تو بازیهای ویدیویی شما درسته کیلو کیلو ادم بالغ میکشید ولی تو یکی از همین بازیها یک کودک خردسال و یا نوزاد رو میشه کشت؟ و اگر بازی ای همچین قابلیتی بذاره به معنی واقعی کلمه "جر" میدنش

و اینکه برعکس فکر میکنم گرافیک رئالیست در کنار این انیمیشن های پر جزییات و دوربین سینمایی باعث شده این عمل بیشتر به چشم بیاد (واکنش مثبت یا منفی). حتی تو سینما که دست هنرمند ها خیلی بازتر هم هست باز سانسور علیه این موارد وجود داره. نمیدونم فیلم عشق سگی ایناریتو رو دیدین یا نه ولی اونجا هم دعوای خونین سگ ها رو نشون میده، جنازه پر خون سگ ها رو نشون میده ولی همون لحظه جون دادن سگ ها رو اصلا نشون نمیده
 
  • Angry
Reactions: mohsenebrahimi
ظاهرا تو هر تریلر سن الی پایین تر میاد ، حدس میزنم قراره تو چند دوره سنی الی رو ببینیم

همچین دوست داشتم وقتی الی میگه what hell are you doing here معلوم نشه کیو میگه ، همونجا تریلر قطع بشه تا اینم بشه یک معمای بزرگ دیگه


پ ن : برا من پرونده دیدن هرگونه تریلر جدید این بازی بسته شد
اتفاقا همینطوره چون اگه دقت کرده باشین الی تو فضای بازه این حرف و میزنه ولی جویل تو یه خونه هست که پشتش راه پله هست !! تازه درگیر هم بوده صورتش زخمیه
 
در وصف اینکه بازی چقدر بزرگه، این جمله‌ی نیل دراکمن خیلی خوبه:
We got excited by how much this story has to offer, and there’s going to be moments where you’ll think you’re getting to the end and you’ll realise it was just the opening part and it’s opened up to this whole other section
اینکه توی بازی لحظاتی هست که فکر می‌کنید در حال نزدیک شدن به انتها هستید ولی بعدش متوجه می‌شید که بخش ابتدایی بازی بوده و تازه به یه بخش بزرگ دیگه از بازی دسترسی پیدا کردید!
WTF ناتی داگ! مجبور نبودید انقدر بازی بزرگی بسازید :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or