The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
حالا نیما اونجایی که میرن داخل ساختمون,میخواد نردبون رو نشون بده قشنگ وقتی تو آب راه میره رو اون تیکه های چوب که میره صدا چوب واضح شنیده میشه ,نکته ای که خیلی نظرمو جلب کرد,و طرز راه رفتن از پله ها,مثل بازیای دیگه 4تا پله باهم نمیپره بالا
 
یک مصاحبه تقریباً قدیمی از سایت siliconera.com با کارگردان بازی Bruce Straley هست که درش مشخص شد بازی تغییرات فصلی داره و در بازه زمانی 1 ساله روایت میشه . یکسری قسمت های جالبش رو خود من الآن دقت کردم واقعاً فوق العادست:

مثلاً اینکه: در ابتدای بازی و همراهی دو کرکتر اصلی; میبینید الی حتی بلد نیست از یک پیستول استفاده کنه ولی رفته رفته جوئل توانایی های زیادی رو بهش یاد میده و اعتماد بنفس بالاتری در مواجهه با خطرات پیدا میکنه [البته در جریان بازی] !
الی به عنوان یک شخصیت در طول بازی رشد و نمو پیدا میکنه پخته تر میشه و رفته رفته اعتماد خیلی زیادی از جوئل رو نسبت به خودش جلب میکنه .

دشمنان هر کدام عکس العمل های خاص خودشون رو دارن و با توجه به حرکات و تصمیم گیری های شما کاملاً متفاوت رفتار میکنن و یا حتی تصمیمی که داشتن رو تغییر میدن البته ناگفته نماند برای خلق چنین چیزی انیمیشن های دشمن ها نیز کاملاً از نو و واقعی طراحی شدن .

بروس استرالی "در ابتدا پروژه بزرگترین چیزی که روی آن تمرکز داشتیم هوش مصنوعی بود و ما میدانستیم باید کرکتر های بازی هرکدام دارای شخصیت ها و عکس العمل های خاص خود باشند جوری که با تصمیم گیری های هوشمند واقعاً انسان گونه بنظر برسند .
AI ما هنوز کامل و کامل نشده . دائم آن را از هم گسیخته و دوباره و دوباره و دوباره روی آن کار میکنیم و این مورد رو تا انتها ادامه خواهیم داد . ما هوش مصنوعی را به جلو هل داده و هل داه و هل خواهیم داد تا جائی که کرکتر های بازی واقعاً واقعی بنظر برسند ."

ولی قسمت های جالبش بنظر من اینجاست:دی وقتی که از کارگردان بازی سوال میشه سلاح ها و قسمت های داستانی مورد علاقه شما در طول سفر جوئل و الی چیست ؟
خُب بمب های دود زا واقعاً جالب هستند . ما یک چیز هایی توی هوش مصنوعی و بخش گیم پلی داریم که بهش میگیم "Dynamic Stealth" یا همون مخفی کاری پویا . اگر در حین شناسایی شدن و مبارزه با دشمنان من [جوئل] ناگهان فرار کنم و از خط دید آنها پنهان بشم خُب اونها کل محیط رو برای پیدا کردن من میگردن و از این نظر اگر شما بخواهید بصورت زیر چشمی اونها رو زیر نظر داشته باشید و در خفا از پای دربیارید میتونید یا حتی از دستشان فرار کنید . تمام این موارد بصورت کاملاً داینامیک اتفاق می افتد و این بدان معناست که نیاز نیست پس از شناسایی شدن توسط دشنان شما بصورت تمام وقت مبارزه کنید .
بمب های دودزا راه عالی هست که شما خط دید آنها رو نسبت به خودتون از بین ببرید و جائی برید که اصلاً انتظارشو ندارن . هر چیزی که توی محیط میبینید دارای چندیدن و چند کاربرد مختلف است مثلاً آجری که میتونید حملش کنید، محکم به صورت دشمنان بکوبید یا به سمت آنها پرتاب کنید و یا اینکه برای مواردی مثلاً پرت کردن حواس دشمنان در محیط پرتاب کنید .

در موردقسمت های مورد علاقه ش در طول بازی بروس میگه:
من احتمالاً نمیتونم چیز زیادی رو در این مورد بیان کنم چون در حال حاضر این میتونه داستان بازی رو اسپویل کنه. در حقیقت بهتون بگم هوش مصنوعی، تعامل و عکس العمل های دشمنان در محیط و با شما، انتخاب هایی که در اختیار دارید، ترکیب آیتم های مختلف مثلاً خلق کوکتل مولوتف یا بمب دوزا و موارد دیگه و استفاده از آنها در مقابل دشمنان و اینکه ببیند دشمنان یا بهتر بگویم انسان های داخل بازی چگونه به آنها واکنش نشان میدهند این یک مورد خیلی خاص هست برای من . شما میبینید که دشمنان بازی واقعاً تصمیمات هوشمندانه ای میگیرن و این واقعاً عالیه .

و البته, لحظاتی با جوئل و الی در طول داستان بازی وجود داره که به معنای واقعی کلمه اشک رو در چشم های من جمع میکنه. لحظات زیبایی که من نمیتوانم در مورد آنها هیچ چیزی به شما بگم .
 
و البته, لحظاتی با جوئل و الی در طول داستان بازی وجود داره که به معنای واقعی کلمه اشک رو در چشم های من جمع میکنه. لحظات زیبایی که من نمیتوانم در مورد آنها هیچ چیزی به شما بگم .
رضا در مورد احتمال وجود داستان دراماتیک قبلا یه چیزایی خونده بودم . به شخصه اگه چنین اتفاقی بیفته خیلی استقبال می کنم ! ND هم فضای حاکم تو بازی رو خیلی جدی و محکم نشون داده تا الان و خبری از شوخی و fun و ... حتی برای یک لحظه هم توی بازی نبوده ، امیدوارم تا اخر هم چنین چیزی وجود نداشته باشه .
 
در مرود لحظات دراماتيك صحبت شد
شك نكنيط كه بخش اعظميش رو موزيك بازي به دوش ميكشه
ساناتولالا معركه اس كاراش
همون موزيكي كه تو تريلر VGA پخش شد رو گوش كنيد باز!
قطعا يكي از به ياد ماندني ترين ترك هاي OST بازي ها تبدي ميشه
 
رضا خان‌( Tommy Fisher ) باز هم ميتوني ازشون سوال كني؟
-سوالي كه ذهن من رو مشغول كرده اينه: آيا TLOU يك نسخه هستش ؟ يا تبديل به يه فرانچايز ميشه و نسخه هاي ديگه در قالب اين سري ازش منتشر ميشه؟
 
رضا خان‌( Tommy Fisher ) باز هم ميتوني ازشون سوال كني؟
-سوالي كه ذهن من رو مشغول كرده اينه: آيا TLOU يك نسخه هستش ؟ يا تبديل به يه فرانچايز ميشه و نسخه هاي ديگه در قالب اين سري ازش منتشر ميشه؟
این مورد رو شک نکن حتماً ادامه ای برای بازی وجود داره . مثلاً در مورد لباس های موشن کپچر از کارگردان بازی پرسیده بودن ممکنه در آینده باز هم از کمد درشون بیارد و ازشون استفاده کنید و اون هم جواب داده بود بستگی داره کرکتر ها زنده بمونن یا نه .

در مورد جواب سوالات هم دیروز ایمیل زدم بهشون این پاسخ رو دادن:
80171830148283790559.png

حالا باید دید در روز های آتی جوابمون رو میدن یا نه:دی.
 
اول از كه همه ممنون رضاجان خيلي لطف كردي قسمت بشه تا موقعيتي پيش بياد و ما بتونيم اين همه زحماتت رو جبران كنيم عزيز دل @};-
دوم اينكه رضا چه جوابي بهت داده بودن اون قسمت شروعش خدا بود ( Hey Reza )... سريع پسرخاله شدن =))
سوم اينكه رضا براي اداي دين به سوالاتت پاسخ ميدن يا نه كلك ارتباط كاري باهاشون داري و رو نميكني؟ (lol) :d
---
پوريا والا من خودم خبر ندارم كي تو اين كلوپ انقدر مبحث زدم ولي خوب كاري كردي اينجا مطرحش كردي اگه دوستان اونجا هم فعاليت كنن خيلي خوب ميشه:d
---
ما یک چیز هایی توی هوش مصنوعی و بخش گیم پلی داریم که بهش میگیم "Dynamic Stealth" یا همون مخفی کاری پویا . اگر در حین شناسایی شدن و مبارزه با دشمنان من [جوئل] ناگهان فرار کنم و از خط دید آنها پنهان بشم خُب اونها کل محیط رو برای پیدا کردن من میگردن و از این نظر اگر شما بخواهید بصورت زیر چشمی اونها رو زیر نظر داشته باشید و در خفا از پای دربیارید میتونید یا حتی از دستشان فرار کنید . تمام این موارد بصورت کاملاً داینامیک اتفاق می افتد و این بدان معناست که نیاز نیست پس از شناسایی شدن توسط دشنان شما بصورت تمام وقت مبارزه کنید
تو كل متن اين قسمت بيشتر از همه نظر من رو جلب كرد اين مورد با اينكه در ظاهر چيز پيچيده اي به نظر نمياد اما در باطن كاملا برعكسه در حال حاضر كمتر بازي وجود داره كه اين سيستم رو اونم به صورت ساده و مبتديانه اجرا كرده باشه ولي چيزي كه Tlou و كار NG رو خاص ميكنه همينه كه نه تنها از بازي هاي ديگه پيشي ميگيره بلكه تو برخي از موارد مشابه دو يا چندگام به جلو حركت ميكنه و باعث شگفتي ميشه.
دقيقا همون كاري كه NG با U2 انجام داد چون به نظر من عنوان U2 نيروي محركي بود كه نسل رو بيش از پيش به حركت درآورد و باعث شد تا بسياري از المان ها به اوج برسن و با تزريق برخي ايده هاي نو انقلابي به پا كرد.درسته در حال حاضر امكان اينكه Tlou بتونه همون حركت رو پياده بكنه و گرافيك بازي هارو گسترش بده كم و در عين حال سخته چون در مقابل عناويني مثل Crysis 3 قرار داره اما حداقل تو بسياري از مباحث مثل گيم پلي بازي هاي رايانه اي رو به اوج ميرسونه.
 
آخرین ویرایش:
رضا فک کنم جواب اون سوالا رو نزدیکای عرضه ی بازی میتونن بدن .

واقعا چه تاپیک زیبایی هست . آدم افتخار میکنه . ممنون از دوستان و مخصوصا رضای گل :دی
 
ماشالله صفحات زیبای تاپیک

فقط انتظار دارم این بازی داستان دراماتیکی داشته باشه!!
و ادونچر و اکشن هم درش به مقدار لازم بکار رفته باشه
همه تریلر هارو دیدم و بیصبرانه منتظر هستم!!(خداکنه تا اون زمان دستگاهو نفروشم)
جوئیل واقعا شخصیت عالی از آب درآمده!!

یکی دیگه از صحنه های بازی که بارها مشاهدش کردم اونقسمتی هستش که تیر تموم میکنه بعد خانم کوچولو قصه ما با پاره آجر میزنه تو صورت طرف!!(و اون کلمه زیبایی که میگه...hey a......)

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or