The Last Guardian و باز هم تاخیر!

Deus EXX

کاربر سایت
طرفدارنی که منتظر The Last Guardian هستند برای تجربه این بازی باید همچنان انتظار بکشند چرا که سونی امروز اعلام کرد این انحصاری که مدتها در دست ساخت به سر می برد حال قرار است December 6 عرضه شود. این بازی قبلا قرار بود October منتشر شود.
Shuhei Yoshida از سونی در مورد این تاخیر در PlayStation blog نوشت "ایجاد تاخیر در انتشار یک بازی تصمیم سختی است خصوصا در مورد این بازی اما ما در آخرین مراحل ساخت نسبت به آنچه که انتظار داشتیم با ایرادهای بیشتر مواجه شده ایم. برای اینکه مطمئن بشیم The Last Guardian همون تجربه ای رو اراده میده که سازنده های آن انتظار دارند، نیاز به وقت اضافی داریم تا این مشکلات رو حل کنیم."
مدتها از اولین تاخیر The Last Guardian که سال 2009 معرفی شد و قرار بود دو سال بعد عرضه شود می گذرد.
منبع The Last Guardian has been delayed again, until December
 
آخرین ویرایش:
من یک چیزی خیلی آزارم می ده و برام تعجب آوره اونم اینکه چرا هوادارهای این تیم که چند ساله می شناسمشون تو بحث با بقیه که می شه از موضع خجالت و شرمساری و تو حالتی که انگار "یک چیزی به بقیه بدهکارن" حرف می زنن! مگه یک تأخیر 2 ماهه نه اصن 4 ماهه زدن جُرم مثلاً؟ بیخیال باو :D یک جماعتی همیشه بودن که می گفتن این پروژه کنسل شده، بعد گفتن اصن وجود خارجی نداره که کنسل شده باشه، معرفی شد گفتن عرضه نمی شه، تاریخ عرضه خورد گفتن عرضه هم بشه می شه 62 آخه چه فایده! اینها پست دادن، می دن، خواهند داد نه بخاطر اینکه کوچکترین اهمیت و علاقه و دلسوزی برای این تیم و کار فعلی ـشون و انتظار امثال ما داشته باشن، نه پست می دن چون باید ابراز وجود کنن، از این رفقا که بگذریم درباره خود خبر بهترین اتفاق ممکن بود واسش این تأخیر، یک جنبه بدی هم داره ولی خُب بازم "باید" این اتفاق می افتاد.

یادمه تو پست قبل E3 می گفتم یک موقع دیدی رفت Q1 ـه 2017 که خُب الان عقب تر شد و برای اون تأخیر خوردن یک سری دلایل از لابلای مصاحبه های مختلف داشتم که بعداً با حرف های Yoshida و Ueda بعد مراسم ازشون مطمئن شدم. وقتی تو ماه June کارگردان می گه بازی "تازه" تموم شده و از اول تا آخر قابل بازی منتها هنوز یک سری کات سین و بازنگری باقی مونده یعنی باید از LA تیم برگرده بره ژاپن و تو عرض 3 ماه هم این کارهای باقی مونده انجام بشن و هم بحث پالیش و اون پروسه playtest رو هندل کنن که این تیم با این وسواسی که بخرج می دن تو این زمان نمی تونستن از پسش بربیان. نمی گم Pro هیچ دخلی به این ماجرا نداره و احتمالاً روی بهبود اونم دارن کار می کنن ولی اینطوری نبوده که genDESIGN از سخت افزار تازه روز معرفی اش عین ما خبر دار بشه و فکر می کنم اپشن های مختلف Pro رو همزمان با توسعه ماه های قبل پیش می بردن و این تأخیر دقیقاً بخاطر پالیش بوده.

یک چیزی رو هم درک کنیم اونم اینکه Ueda و تیمش کارگر روزمُزد نیستن که پروسه ساخت رو هر چقدر بیشتر کش بدن بیشتر پول بگیرن! :D فشار کار و فشار روانی و انتظاراتی که روی سر سازنده با هر کدوم از تأخیر زدنها آوار می شه به مراتب سنگین تر از اون حس ناراحتی که یک هوادار اونم کوتاه مدت بخاطر تأخیر خوردنش حس می کنه و بخاطر همین الان داخل استدیو جشن نیست بخاطر یک تأخیر 45 روزه! تاریخ اکتبر رو از سال قبل اینها برای عرضه در نظر گرفته بودن ولی بازم عقبش انداختن چرا؟ چون تأخیر ماهیتش همینه، بخاطر رسیدن به یک هدف خاصی می بینی می ارزه بیشتر کار کنی، بیشتر منتظر بذاری، بیشتر خودت رو اذیت کنی ولی عوضش به اون هدفِ برسی.

درباره اون پاراگراف اول هم یک بحثی یادم افتاد، The Last Guardian تأخیر بیشتر از این رو هم اگه واسش درخواست کنه تیم سازنده بازم بهشون داده می شه اینو مطمئن دارم می گم هر چند برای یک عده باورش سخت باشه، نظر مسئولین سونی حتی این بوده که بعد تریلر E3 امسال تاریخ رو نزنن تا تیم اگه خواست بتونه عوضش کنه یعنی "اوکی" رو برای این تأخیر احتمالی از همون اول داشتن هیچ التماس / درخواستی پشت سر این تأخیر نبوده و دلیل این نوع حمایت هم خیلی واضحه اونم اینکه زمان ساخت و بودجه این پروژه هیچ فرقی با بقیه AAA ـهای سونی نداره. دو سال انتقال به PS4 داشته که کمتر از 10 نفر اونم نه از تیم اصلی روش کار می کردن و با کنار گذاشتن اون برهه حتی 5 سال تمام هم وقت صرف این کار نشده و در نتیجه همونطور که Horizon بعد 5 سال ساخت اونم با 200 نفر آدم می تونه به سال بعد حتی تأخیر بخوره، همونطور که GT بعد n سال توسعه تأخیر می خوره، The Last Guardian هم حق این رو داره که عقب تر بندازه تاریخ انتشارش منتها اینکه این قضیه برای یک عده عجیب بنظر می رسه چون فکر می کنن 10 سال در حال ساختِ دیگه مشکل خودشون نه سازنده!

تو بکار بردن لغات "شکست / فاجعه / ..." و پیش بینی متا هم یک چیزی رو لحاظ کنین اونم اینکه، یک آدم و یک تیمی اونقدر شجاعت داشتن که بیان New IP ـی که ایده و طراحی اش مال 8-10 سال پیش بوده رو بدون تغییر، پا به پای IP ـهای این نسل تو همچین سطح انتظاراتی – رکورددار رتبه های تک رقمی لیست موردانتظارترینها - و بعد همچین وقفه هایی که این تأخیر یکی ـشه، منتشرش کنن و بعد موقع نقد هم قراره ملاک مقایسه این New IP دو تا کار کلاسیک یعنی Ico / SotC باشن > نتیجه اینکه از دل این پروسه حتی متا 80 هم بیرون می اومد – که نمی آد - فرسنگها حتی به نزدیک شدن به عبارت "شکست خوردن" هم فاصله داشته و داره بخاطر همین اینقدر به در و دیوار نزنین خودتون رو، حالا موقع عرضه که امثال ما طرف همچین فرومهایی احتمالاً نمی آن که چیزی واسشون اسپویل بشه ولی خُب همون دورهمی هم که هستین فقط یک معادله تو این پروژه وجود داره اونم اینکه هر چقدر موفقیتش بیشتر باشه، فحشی که داره به دست آوردهای فعلی صنعت می ده سنگین تره که 4 سال از نسل مثلاً بعدش داره می گذره 4 تا New IP که بگی "این خود جنسِ" "عین این تا الان نداشتیم" داخلش نیست و نمی دونم چه بسا یک سری همینطوری نگاه می کنن که آرزوی 50-60 شدنش رو دارن که خُب بزار داشته باشن.

حرف آخر هم اینکه یک محتوا هر چقدر هم پشتش زحمت و خلاقیت خوابیده باشه و حتی اگه "خدا" هم تو خلقش شراکت کرده باشه وقتی درست "ارائه" نشه به راحتی شهید می شه. The Last Guardian این اکتبر منتشر می شد و دو تا باگ / گلیچ نامتعارف داخلش می بود اولین کسی که شاکی می شد همین تویی بودی که الان بخاطر تأخیرش ناراحتی! تصمیم سختی بوده، یک سری عواقب هم داره که همه می دونیم ولی بازم تصمیم "درست" همین بود، نه این تیم بعد 5 سال گذاشتن وقتش روی این پروژه و 10 سال از زندگی ـشون حاضر می شن یک چیز یلخی بیرون بدن نه امثال "ما" می تونیم همچین اتفاقی رو تحمل کنیم. چه اکتبر چه دسامبر چه ماه بعدش، از یک چیز می تونین مطمئن باشین اونم اینکه بیکار ننشستن داخل استدیو Ueda یک جای دیگه عبارت very busy استفاده می کرد که اونم زمان بودنش تو استدیو اولش بوده که داخل ساختمون می خوابیده بعضاً! تمام توانشون رو گذاشتن، دنبال اینن که کارشون رو پرفکت ارائه کنن و این برهه از ساخت تمام زحماتشون رو تحت تأثیر می ذاره، "پالیش و تر و تمیز بودن کار" خیلی اهمیت داره، خیلی، کسی که حوصله 6 سال صبر رو داشته تو کف این چند ماه باقی مونده است و حاضر نمی شه این برهه رو درست بگذرونن جداً آدم عجیبی ـه! اگه کسی The Last Guardian رو می خواد "باید" به تصمیمای سازنده اش اعتماد کنه و بیشتر صبر کنه، نمی خواد هم خودش رو اذیت نکنه و دست کم حرص نخوره.

پی نوشت: اون بحث گرافیک "غیر PS4" و "اِ مگه نیازه برای Pro هم بیاد؟" اونقدر پیش پا افتاده و از سر بی اطلاعی که روش نمی شه آدم حتی نقل قول کنه :D چند ماهی نبودم و بعد اینم نمی تونم باشم و بخاطر همین پست طولانی شد و از این بابت شرمنده جداً فقط خواستم برای رفقا یک چیزی نوشته باشم دوباره و نیمچه اطلاعاتی که از پروسه ساخت و دلیل تأخیرش تو ذهنم داشتم رو گفته باشم.

داداش از خواب زمستانی بیدار شو! الان ده سال از عمر بازیساز مورد علاقت به هدر رفته! بعد تازه خوشحال هم هستی؟ تو این مدت ببین بازیسازهای بزرگ دیگه چیکار کردن

این بازی باید موفق بشه چه کیفی چه تجاری.

هیچ عذر و بهونه ای هم در کار نیست.
 
  • Like
Reactions: Adidas95
داداش از خواب زمستانی بیدار شو! الان ده سال از عمر بازیساز مورد علاقت به هدر رفته! بعد تازه خوشحال هم هستی؟ تو این مدت ببین بازیسازهای بزرگ دیگه چیکار کردن

این بازی باید موفق بشه چه کیفی چه تجاری.

هیچ عذر و بهونه ای هم در کار نیست.
داداش شما اصلا درست خوندی؟ حالا شاید نخوندی بذار من یه جور دیگه خلاصه بگم :D

این بازی 10 سال در دست ساخت نبوده! پروژه چندین بار کلا متوقف شده کاملا و چند سال خوابیده. تنها دلیلی هم که ادامه دادن شرو و اشتیاق طرفداران بوده و سونی دیده که اینا ول کن ماجرا نیستن. حتی یادمه یوشیدا اون اوایل ریلیز PS4 میگفت که پروژه روی PS3 اینقدر وضعیتش داغون بود که نمیشد بازی کرد گاها و قشنگ به تجربه لطمه میزد. پروژه میخوابه، بعد یوشیدا میره به یودا میگه بیا آقایی کن ما هم کمکت کنیم این پروژه رو انتقال بده روی PS4 که دیگه مشکلات PS3 هم نداره. بعدش دوباره کلی زمان میبره که اینا فایل های PS3 رو پورت کنن روی PS4 و یوشیدا میگفت واقعا کار سختی بود.

حالا شما اگه بخوای پروسه واقعی و به درد بخوره ساخت بازی رو حساب کنی، باید این 2-3 سال اخیر رو حساب کنی. قبلش پروژه عملا داشت خاک میخورد.

این پروژه اگه متای 20 هم بیاره به نظر من ارزش کاری یودا و یوشیدا رو کم نمیکنه. من به خاطر اینکه به طرفداران این بازی بها دادن و به هر نحوی که شده بازی رو با هزار دردسر دارن ریلیز میکنن ارزش قائلم براشون و مطمئن باشید بین این همه انحصاری شاخ سونی هیچ نیاز خاصی به این بازی نداشت. نه فن بیس عظیمی داره که بخوای بگی سیستم سلره نه چیزی. خیلی راحت میتونستن کاملا از بیخ shift+delete ـش بکنن.
 
کنسول مون دقیقا چجوری بی بازی شده که تاریخ قبلیش روز انتشار World of Final Fantasy بود و تاریخ جدیدش 4 روز بعد از Gravity Rush 2 ؟ :|
نکنه اینا انحصاری نیستن؟:|

اخه این جنگولک بازیا که بازی حساب نمیشن
 
این قضیه بازی نداشتن سونی برای اخر سال. دقت کردید اقایون منتقد هیچ وقت راجع به پر بازی بودن اول سال سونی وکم بازی بودن مایکرو انتقادی انجام نمیدند؟:D جالبه خودشونو فن بیطرف هم میدونند:D
پ ن: شاید حالا یک بار به این موضوع اشاره کنند. ولی اختلاف کیفیت و متا aaa های انحصاری سونی و مایکرو اصلا انگار تو یک دنیای موازی اتفاق میفته و دوستان کلا در جریان نیستند:D هیت هوشمند به این میگن:D
 
والا منم نمیدونم چه اصراریه شما دوستان فن مایکروسافت علاقه دارید هر موضوعی ساده و پیش پا افتاده ای رو تبدیل به سندی برای اثبات بی عرضگی و اخمخی سونی بکنید!
ماکان جان لازم هست اشارتی به GT 6 بکنم یا خودت اروم میگیری؟ :دی.
الان PS4 Pro محصولی شده که لانچ تایتل نیاز داره از نظر شما؟ :دی این همه بازی ترد پارتی روز اول پچ 4K دارن میدن مشکلی نیست ولی TLG باید فول کانتنت ظاهر بشه دیگه!. عجب فیلمی هستی تو :دی.
 
ماکان جان لازم هست اشارتی به GT 6 بکنم یا خودت اروم میگیری؟ :D.
الان PS4 Pro محصولی شده که لانچ تایتل نیاز داره از نظر شما؟ :D این همه بازی ترد پارتی روز اول پچ 4K دارن میدن مشکلی نیست ولی TLG باید فول کانتنت ظاهر بشه دیگه!. عجب فیلمی هستی تو :D.

قضیه GT6 چیه؟:دی من نمیدونم اصلا!:دی اشاره کن!:دی

خوب TLG یه بازی انحصاری هست! قاعدتا باید دی وان بدون هیچ پچی Pro رو ساپورت کنه. بعد به نظر تو اینکه یهو همه بازی های انحصاری سونی برای آخر سال تاخیر میخورن بی دلیل بوده؟ همه استدیوها باهم به این نتیجه رسیدن که باید بیشتر رو ساخت بازی کنن یا زمان بندیشون غلط بوده؟:دی عجب فیلمی هستی خودت!:دی
 
من اصلا به خوبو بد بودن بازی کار ندارم چی هست و چی نیست. ولیکن اینی که میگید تاخیر به خاطره حضور ps4 pro هست به نظرم کاملا اشتباه هست. دلیلش هم خیلی واضح هست سونی تاریخ عرضه این بازی رو یک سال قبل اعلام نکرده بوده بلکه همین سه ماه پیش تو E3 تاریخ عرضه بازی مشخص شد و مسلما سونی و خیلی از سازنده های دیگه در زمان E3 میدونستند کنسول PS4 Pro با یک هفته عقب جلو کی عرضه میشه.همون زمان که سونی گفت تو E3خبری از pro نیست مشخص هست دقیقا میدونستند کی میخوان کنسول رو عرضه کنند و حالا بعد بیان تو هم مراسم فرداش تاریخ عرضه برای لست گاردین بدن باز الان تاخیر دو ماهه خورده بگیم نه پشیمون شدند و فکر کردند برای pro لانچ تایتل باشه خیلی بهتره! اصلا با منطق جور در نمیاد. بهترین گزینه مسله پولیش و کارای فنی بازی در مراحل نهایی هست که استدیو نتونسته با برنامه ریزی که کردند پیش بره.
 
چقدر نمایش جدید بازی خوب بود،! بدجوری آدم رو سر ذوق میاره لعنتی !
لوکیشن های سحرآمیز و باز، رنگ بندی های غنی و شاد، آفتاب ـش حتی ! گرماش رو میشه حس کرد ! اون آب تنی تریکو هم خیلی باحال بود ! :D انگار یه دفتر نقاشی متحرک شده، واقعا آدم رو به وجد میاره !
 
من اگه طرفدار فامیتو ادا بودم صبح تا شب به سونی و فامیتو ادا فش میدادم.اصلا معلوم نیست چرا این بازی از ps3 امد رو ps4?!

شاهکار بشه یا نشه برای من مهم نیست.ده سال زمان بسیاز زیادی هست که از عمر یک نفر به هدر رفته

حالا هر توجیهی هم میخواهید بیارید.با همین قصه ها خوش باشین
 
پولیگون بازی رو تست کرده چند روز پیش. یه دموی 18دقیقه ای هم گذاشته. با بازی کردن دمو حالت چندگانه بهش دست داده. هم Ok بوده هم نه. از پازل ها و رابطه بین پسره و حیوونه تعریف کرده. یه جایی از مقاله میگه حس یه بازی PS2 بهش دست میداده.از نظر کنترل پسره و کلا اتمسفر و اینا. اما بازم نمیتونه حرف نهایی رو بزنه با این دمو. میگه باید نسخه نهایی رو بازی کرد تا ببینیم با چی طرف هستیم.

کلا هر کی تست میکنه بازی رو یه حالت خنثی بهشون دست میده. فقط IGN بود اگه اشتباه نکنم که به وجد اومده بودن. احساس میکنم بیشتر این قضایا به خاطر گنگ بودن بازیه. باید منتظر بود بازی بیاد.
 
یه مقدار روند بازی رو اگه انونس میکردن و پیشبرد گیم پلی رو نشون میدادن خوب بود، واقعا هیچ ذهنیتی از بازی نمیشه داشت تا روز عرضه:D
 
خوب TLG یه بازی انحصاری هست! قاعدتا باید دی وان بدون هیچ پچی Pro رو ساپورت کنه. بعد به نظر تو اینکه یهو همه بازی های انحصاری سونی برای آخر سال تاخیر میخورن بی دلیل بوده؟ همه استدیوها باهم به این نتیجه رسیدن که باید بیشتر رو ساخت بازی کنن یا زمان بندیشون غلط بوده؟:D
زمان بندیشون که غلطه سونی توی کنفرانس بازی معرفی میکنه یا تریلر نشون میده میگه فردا بازی ریلیز میشه. درایو کلاب تقریبا بدون کانتنت عرضه شد. GT 7 / GT S هم اصلا معلوم نیست تا 2018 بیاد یا نه. شما به این میگی زمان بندی درست؟! :D
بعد مشکل 50-60 میلیونی که ps4 دارن چیه این وسط؟ همه باید صبر کنن گیم های جدید برای pro بهینه بشن. خب اونی که pro میخره صبر کنه پچش بیاد. از هر نظر اولویت با دارندگان ps4 ـه.
این پروژه اگه متای 20 هم بیاره به نظر من ارزش کاری یودا و یوشیدا رو کم نمیکنه.
یکم اعتماد به نفس داشته باش. دیمج کنترل برای این گیم اونم از الان اونم تا این حد؟ :D
قضیه GT6 چیه؟:D من نمیدونم اصلا!:D اشاره کن!:D
اینقدر تاخیر خور شد تا از اون طرف بوم افتاد پایین :D
 
داداش شما اصلا درست خوندی؟ حالا شاید نخوندی بذار من یه جور دیگه خلاصه بگم :D

این بازی 10 سال در دست ساخت نبوده! پروژه چندین بار کلا متوقف شده کاملا و چند سال خوابیده. تنها دلیلی هم که ادامه دادن شرو و اشتیاق طرفداران بوده و سونی دیده که اینا ول کن ماجرا نیستن. حتی یادمه یوشیدا اون اوایل ریلیز PS4 میگفت که پروژه روی PS3 اینقدر وضعیتش داغون بود که نمیشد بازی کرد گاها و قشنگ به تجربه لطمه میزد. پروژه میخوابه، بعد یوشیدا میره به یودا میگه بیا آقایی کن ما هم کمکت کنیم این پروژه رو انتقال بده روی PS4 که دیگه مشکلات PS3 هم نداره. بعدش دوباره کلی زمان میبره که اینا فایل های PS3 رو پورت کنن روی PS4 و یوشیدا میگفت واقعا کار سختی بود.

حالا شما اگه بخوای پروسه واقعی و به درد بخوره ساخت بازی رو حساب کنی، باید این 2-3 سال اخیر رو حساب کنی. قبلش پروژه عملا داشت خاک میخورد.

این پروژه اگه متای 20 هم بیاره به نظر من ارزش کاری یودا و یوشیدا رو کم نمیکنه. من به خاطر اینکه به طرفداران این بازی بها دادن و به هر نحوی که شده بازی رو با هزار دردسر دارن ریلیز میکنن ارزش قائلم براشون و مطمئن باشید بین این همه انحصاری شاخ سونی هیچ نیاز خاصی به این بازی نداشت. نه فن بیس عظیمی داره که بخوای بگی سیستم سلره نه چیزی. خیلی راحت میتونستن کاملا از بیخ shift+delete ـش بکنن.

برادر این چیزایی که می گی از کجا می دونی؟ اینا همش حدس و گمانه هیچ کس نمی دونه واقعا چقدر روش کار شده بود، ولی اونجوری که اونا مانور می دادن تو E3 هم نشونش دادن نسل قبل پس داشته پیش می رفته.
اون تیکه آخرت هم من رو یاد Duke Nukem Forver می اندازه، بعد از 10 سال بازی اومد و چه چیز افتضاحی بود. اینجوری اومدن به چه درد فن ها می خوره؟! یعدش، فن بیس عظیمی نداره؟ اون موقع که اعلامش کردن برای PS4 ندیدی سالن چجوری منفجر شد؟ همین جا ملت داشتن غش و ضعف می رفتن؟ خدایی بعضی وقتا یه حرفایی می زنید آدم فن بوی رو مجسم میبینه تو وجودتون. مخصوصا این:
"ین این همه انحصاری شاخ سونی هیچ نیاز خاصی به این بازی نداشت". این همه سال خرجش کرده بود، نیازی نداره حتما پولش برگرده. نه اینکه خیلی هم اوضاع مالی سونی خوبه می تونه این جوری پول بفرسته هوا. واقعا اگر فکر کردی سونی میاد به خاطر گل روی شما مرارم بذاره ضرر کنه بازی رو بده بیرون، خیلی ساده نگری.
 
داداش شما اصلا درست خوندی؟ حالا شاید نخوندی بذار من یه جور دیگه خلاصه بگم :D

این بازی 10 سال در دست ساخت نبوده! پروژه چندین بار کلا متوقف شده کاملا و چند سال خوابیده. تنها دلیلی هم که ادامه دادن شرو و اشتیاق طرفداران بوده و سونی دیده که اینا ول کن ماجرا نیستن. حتی یادمه یوشیدا اون اوایل ریلیز PS4 میگفت که پروژه روی PS3 اینقدر وضعیتش داغون بود که نمیشد بازی کرد گاها و قشنگ به تجربه لطمه میزد. پروژه میخوابه، بعد یوشیدا میره به یودا میگه بیا آقایی کن ما هم کمکت کنیم این پروژه رو انتقال بده روی PS4 که دیگه مشکلات PS3 هم نداره. بعدش دوباره کلی زمان میبره که اینا فایل های PS3 رو پورت کنن روی PS4 و یوشیدا میگفت واقعا کار سختی بود.

حالا شما اگه بخوای پروسه واقعی و به درد بخوره ساخت بازی رو حساب کنی، باید این 2-3 سال اخیر رو حساب کنی. قبلش پروژه عملا داشت خاک میخورد.

این پروژه اگه متای 20 هم بیاره به نظر من ارزش کاری یودا و یوشیدا رو کم نمیکنه. من به خاطر اینکه به طرفداران این بازی بها دادن و به هر نحوی که شده بازی رو با هزار دردسر دارن ریلیز میکنن ارزش قائلم براشون و مطمئن باشید بین این همه انحصاری شاخ سونی هیچ نیاز خاصی به این بازی نداشت. نه فن بیس عظیمی داره که بخوای بگی سیستم سلره نه چیزی. خیلی راحت میتونستن کاملا از بیخ shift+delete ـش بکنن.

:D

زیاد خودت رو خسته نکن :D

عین همین اتفاقات برا من و XV هم افتاده که میان میگن 10 سال فلان و این حرفا ولی هیچ کس به خودش زحمت نمیده درست و حسابی اخبار بازی رو دنبال کنه که بفهمن 10 سال تو ساخت نبوده و خیلی کمتر از این حرفاست :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or