نمایشگاه/رویداد The Game Awards 2025

از شایعه تا واقعیت، نمایش کدام عناوین شما را هیجان زده می کند (3انتخاب)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    178
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
2025.jpg

بهترین بازی سال​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (Sandfall Interactive/Kepler Interactive) (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Donkey Kong Bananza (Nintendo EPD/Nintendo)
  • Hades II (Supergiant Games)
  • Hollow Knight: Silksong (Team Cherry)
  • Kingdom Come: Deliverance II (Warhorse Studios/Deep Silver)

بهترین کارگردانی بازی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Split Fiction

بهترین روایت​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • Silent Hill f

بهترین کارگردانی هنری​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین موسیقی و آهنگسازی​

  • Lorien Testard, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Christopher Larkin, Hollow Knight: Silksong
  • Darren Korb, Hades II
  • Toma Otowa, Ghost of Yōtei
  • Woodkid و Ludvig Forssell, Death Stranding 2: On The Beach

بهترین طراحی صدا​

  • Battlefield 6 (برنده)
  • Clair Obscur: Expedition 33
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Silent Hill f

بهترین اجرا​

  • Jennifer English, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Ben Starr, Clair Obscur: Expedition 33
  • Charlie Cox, Clair Obscur: Expedition 33
  • Erika Ishii, Ghost of Yōtei
  • Konatsu Kato, Silent Hill f
  • Troy Baker, Indiana Jones and the Great Circle

نوآوری در دسترس‌پذیری​

  • Doom: The Dark Ages (برنده)
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Atomfall
  • EA Sports FC 26
  • South of Midnight

بازی‌های تاثیرگذار​

  • South of Midnight (برنده)
  • Consume Me
  • Despelote
  • Lost Records: Bloom & Rage
  • Wanderstop

بهترین بازی آنلاین ادامه‌دار​

  • No Man’s Sky (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • Marvel Rivals

بهترین جامعه طرفداری​

  • Baldur’s Gate 3 (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • No Man’s Sky

بهترین بازی مستقل​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Absolum
  • Ball x Pit
  • Blue Prince
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین بازی مستقل (اولین بازی سازنده)​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Blue Prince
  • Despelote
  • Dispatch
  • Megabonk

بهترین بازی موبایل​

  • Umamusume: Pretty Derby (برنده)
  • Destiny: Rising
  • Persona 5: The Phantom X
  • Sonic Rumble
  • Wuthering Waves

بهترین بازی واقعیت مجازی/افزوده​

  • The Midnight Walk (برنده)
  • Alien: Rogue Incursion
  • Arken Age
  • Ghost Town
  • Marvel’s Deadpool VR

بهترین بازی اکشن​

  • Hades II (برنده)
  • Battlefield 6
  • Doom: The Dark Ages
  • Ninja Gaiden 4
  • Shinobi: Art of Vengeance

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی​

  • Hollow Knight: Silksong (برنده)
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Split Fiction

بهترین بازی نقش‌آفرینی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Avowed
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • The Outer Worlds 2
  • Monster Hunter Wilds

بهترین بازی مبارزه‌ای​

  • Fatal Fury: City of the Wolves (برنده)
  • 2XKO
  • Capcom Fighting Collection 2
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage

بهترین بازی خانوادگی​

  • Donkey Kong Bananza (برنده)
  • LEGO Party!
  • LEGO Voyagers
  • Mario Kart World
  • Sonic Racing: CrossWorlds
  • Split Fiction

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی​

  • Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles (برنده)
  • The Alters
  • Jurassic World Evolution 3
  • Sid Meier’s Civilization VII
  • Tempest Rising
  • Two Point Museum

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای​

  • Mario Kart World (برنده)
  • EA Sports FC 26
  • F1 25
  • Rematch
  • Sonic Racing: CrossWorlds

بهترین بازی چندنفره​

  • Arc Raiders (برنده)
  • Battlefield 6
  • Elden Ring Nightreign
  • Peak
  • Split Fiction

بهترین اقتباس​

  • The Last of Us: Season 2 (برنده)
  • A Minecraft Movie
  • Devil May Cry
  • Splinter Cell: Deathwatch
  • Until Dawn

مورد انتظارترین بازی​

  • Grand Theft Auto VI (برنده)
  • 007 First Light
  • Marvel’s Wolverine
  • Resident Evil Requiem
  • The Witcher IV

بهترین خالق محتوا​

  • MoistCr1TiKaL (برنده)
  • Caedrel
  • Kai Cenat
  • Sakura Miko
  • The Burnt Peanut

بهترین بازی ورزش‌های الکترونیک​

  • Counter-Strike 2 (برنده)
  • DOTA 2
  • League of Legends
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Valorant

بهترین ورزشکار ورزش‌های الکترونیک​

  • Chovy – Jeong Ji-hoon (League of Legends) (برنده)
  • brawk – Brock Somerhalder (Valorant)
  • f0rsakeN – Jason Susanto (Valorant)
  • Kakeru – Kakeru Watanabe (Street Fighter)
  • MenaRD – Saul Leonardo (Street Fighter)
  • Zyw0o – Mathieu Herbaut (Counter-Strike 2)

بهترین تیم ورزش‌های الکترونیک​

  • Team Vitality – Counter-Strike 2 (برنده)
  • Gen.G – League of Legends
  • NRG – Valorant
  • Team Falcons – DOTA 2
  • Team Liquid PH – Mobile Legends: Bang Bang
  • Team Vitality – Counter-Strike 2
 
آخرین ویرایش:
دوستان expedition نقش آفرینیش پیچیده و وقت گیره یا میشه سریع یاد گرفت؟ من زیاد وقت بازی کردن ندارم ولی سعی می کنم بازی های مهمو تجربه کنم اینم که همه جوایز برد.در کل از اون بازی های سلیقه ایه یا مخاطب عامم لذت میبره ازش؟
 
منم گرفتم خوابیدم الان پا شدم کلشو دیدم:دی به نظرم کلا نمایش خوبی بود. البته با در نظر گرفتن اینکه من سه ساعت نیم رو تو یک ساعت دیدم و همه چیزو زدم جلو:دی ولی در کل معرفی های خیلی خوبی داشت.

سوپرایز نمایش برای من Fate of the Old Republic بود. یعنی یه RPG جدید از دنیای SW که کیسی هادسن بسازه، برای ما یادآور Knight of the Old Republic هست که اتفاقا کارگردان همونم بود + تریلوژی ME که همه باهاش کلی خاطره داریم.

سوپرایز دوم هم باز برای من مربوط به دنیای Star Wars میشه و با Galactic Racer خیلی حال کردم. من در طفولیت به شدت عاشق این بازی های سفینه ای فضایی بودم و همیشه دوست داشتم یه بازی بیاد که توش در نقش یه سفینه (!) و با سلاح لیزری به جنگ آدم فضایی ها برم. همین توضیحات رو به کافی نت محلمون دادم و اونم یه بازی برام رایت کرد(مدل گرفتن بازی در عهد دقیانوس) گفت همینه که میخوای و از قضا یه بازی ریسر از دنیای Star Wars از آب در امد. فکر کنم اسمش Episode 1 Racer بود. اونو من بدون اغراق هزار ساعت شاید بازی کرده باشم. عاشقش بودم واقعا و الان امدن یه بازی این مدلی جدید خیلییی برای من حس نوستالژی خفنی داره. ضمن اینکه دیزاینر این پاد ریسرها هم یه ایرانی به اسم حبیب زرگر پوره و ایشون این بخش رو طراحی کردن تو Star Wars. فیلمش منظورمه و کلا خالقش ایشونه.

قسمت هیجان انگیز مراسم هم معرفی های توم ریدر بود. هم ریمیک شماره اول و هم نسخه جدید با هم! اونم با یه لارا کرافت خوشگل و جذاب و چقدر خوشحالم که از اون فضای سمی قبل فاصله گرفته و امیدوارم گیم پلیش هم برگرده به ریشه ها و دیگه یه چیز بی سر و ته نسازن.

از بازی بروس استرالی اصلا خوشم نیومد راستش! به نظرم نسخه مناطق محروم فامیتو اوئداست. نه این مدل آرت استایل رو میپسندم و نه گیم پلیش رو. کلا برام یه ناامیدی بزرگ بود.

این آهنگ It's A Sin هم که رو LotF2 گذاشته بودن به نظرم خیلی خیار بود:دی

به نظرم باقی بازی هایی هم که نشون دادن جالب بود. Control جدید مخصوصا. کلا این مدل لول دیزاین به نظرم خیلی خز شده و ایده جدیدی نداشت، اما میخوره بهش یه بازی متوسط خوب باشه.

در مورد جوایز هم به نظرم همه چی اوکی بود جز بهترین ایندی که باید میرسید به Blue Prince و بهترین RPG که حق Kingdom Come 2 بود. این دوتا رو E33 نمیگرفت خوشحال تر میشدم.

بدترین قسمت نمیاش هم اون معرفی آخرش بود که واقعا کثافت مطلق بود. قطعا، قطعا، قطعا یه پول خفن دادن به جف که اینو بزاره برای آخر نمایش. وگرنه ضد حال مطلق بود! کلا اگه جای این زباله یه بازی از سونی نشون میدادن یا گیم یکی از بازی های خفن مایکروسافت، میتونست یه نمیاش خیلی کامل بشه. مثلا E-Day یا Fable.

پ.ن: قیافه لیان چرا اینجوری شده بود؟:دی کلا خیلی خفنه، خدای جذابیت، اما یه مقدار شبیه اون یارو میمه نیست؟:دی همون که فکش زاویه شخمی داره:دی
 
آخرین ویرایش:
دوستان expedition نقش آفرینیش پیچیده و وقت گیره یا میشه سریع یاد گرفت؟ من زیاد وقت بازی کردن ندارم ولی سعی می کنم بازی های مهمو تجربه کنم اینم که همه جوایز برد.در کل از اون بازی های سلیقه ایه یا مخاطب عامم لذت میبره ازش؟
مخاطب عام همیشه لذت میبرده از این ژانر:دی
فقط چون ژاپنیها تا الان میساختن اَخ بود، سبک به درد نخور بود، جذابیت نداشت، همه ش داستان و دیالوگ، موارد خرق عادت و... الان خودشون (غربیها) ساختن ادین رو شکر خوبم از آب دراومد گل و بلبل شده:دی
خلاصه خودتو از این ژانر محروم نکن هیچ چیز پیچیده ای نداره:دی بعد اینم بیا سراغ نوبتی های ژاپنی، البته از دوستان اینجا اجازه بگیر شاید خوب نباشن اکسپدیشن کفاره شونو نداده باشه و اینطور مسائل، چون هر چی ما اینو میگیم میگن نه و... و الانم عنقریبه که بحث شروع شه ولی قبلش من رفع زحمت کردم رفتم چون آن چه که به عیان است چه حاجت به بیان است.
 
به نظر منم یکی دو تا از جوایز و نامزدی ها میتونست جور دیگه ای باشه ولی اینکه یه عده راه افتادن به غر زدن و هیت ورزیدن به EXP33 بقدری مضحک و مسخرس که فقط پاپ کورن بگیری دستت و بخندی بهشون:دی
خود ژاپنی ها که نزدیک به ۲ دهه اس آبشون قطعه و هنوز در دوران ماقبل تاریخ گیر کردن. آخر یه استودیو فرانسوی باید کار رو جمع میکرد و یه jrpg به روز شده و خفن میداد بیرون:دی EXP33 همین الانش هم جز ۳ گیم برتر این نسله... انقد در و دیوار نکوبید:دی
 
دیشب اریکا ایشی از همه بیشتر لذت برد از مراسم. حسابی خوش گذشت بهش :D
از همون اول پاپ کورنش رو گرفت دستش و حالشو برد.

IMG_20251212_143625_509.jpg


در مورد ۳۳ و موفقیتش که شکی نداشتیم. میدونستیم قراره مقدار زیادی جایزه ببره. خوشحالم واسشون به عنوان یه تیم خیلی کوچیک با بودجه‌ی خیلی کم تونستن همچین اثر هنری ماندگاری بسازن. ولی خب امیدوارم فضای اطراف بازی و استودیو سمی نشه. منظورم خود سازنده نیست، فن بیسش رو میگم. شکل گرفتن کالت دور این بازی اتفاق خوبی نیست واقعا. کالت و هیتر همیشه دو روی یه سکه هستن.
 
من تقریبا همه ی بازی های بازی های نامزد گوتی به جز KC2 رو نصفه و نیمه بازی کردم. حالا من زیاد تو بحث های expedition نبودم تو این انجمن. ولی الان همه متفق القولید که گوتی حق این بازی بود؟:D
به نظر منم یکی دو تا از جوایز و نامزدی ها میتونست جور دیگه ای باشه ولی اینکه یه عده راه افتادن به غر زدن و هیت ورزیدن به EXP33 بقدری مضحک و مسخرس که فقط پاپ کورن بگیری دستت و بخندی بهشون:دی
خود ژاپنی ها که نزدیک به ۲ دهه اس آبشون قطعه و هنوز در دوران ماقبل تاریخ گیر کردن. آخر یه استودیو فرانسوی باید کار رو جمع میکرد و یه jrpg به روز شده و خفن میداد بیرون:دی EXP33 همین الانش هم جز ۳ گیم برتر این نسله... انقد در و دیوار نکوبید:دی
سپهر من حدود بیست ساعت از بازی رو رفتم و به نظرم همونجوری که خودت گفتی JRPG به روز شده و خوبی هست. یعنی مثلا الان بخوام نمره بدم ۸ میدم تو این بیست ساعت. ولی اصلا حس بازی کردن مثلا یه شاهکار رو‌ نداشتم. یعنی تو همین ۲۰ ساعت مثلا ni no kuni یا persona5 خیلی لذت بیشتری بهم داده. البته این نظرات من زیاد اعتبار نداره چون تقریبا هیچکدوم از بازی ها رو تموم نکردم شاید نظرم عوض شد بعدش.
 
آخرین ویرایش:
اور ریت بودن به نظر من احمقانه ترین چیزی هست که میشه در مورد E33 گفت! هرکی این حرف رو بزنه مغزش معیوبه.

E33 با بودجه زیر 10 میلیون دلار و تیم 33 نفری امده یه ژانر مرده رو احیا کرده. تونسته تو چیزی نوآوری بوجود بیاره که خود ژاپنی ها و هفت جد و آبادشون هم نمیتونن. به نظر منم میتونست بهترین RPG به KC2 برسه، اما نه اینکه الان حق E33 نبوده و جو گیر شدن و توش کاری شده و این خزعبلات. در نظر بگیریم یه تیم ایندی امده این بازی رو ساخته، بیشتر به عظمت کارشون میشه پی برد. و یادمون نره SE با یه تیم 330 نفره و +100 میلیون بودجه هم نتونسته یه RPG نوآورانه بسازه و اوج هنرش کپی کردن فرمول OW بازی های اوبی سافته! یا اینکه بره کامبت دیزاینر DMC رو بیاره براش یه اکشن بسازه به اسم FF بده بیرون که یجورایی گرفتن کاسه گدایی جلوی گیمرهای غربی هست که اونا هم تو این قبیل کپی ها و زیره به کرمون بردن ها تفم نمیندازن و نتیجه اش فروش پایین و بعد تعجب از اینه که چرا ملت نمیان آشغال های مارو بخرن؟

من بخوام یه مقدار مثل خود سابقم اگرسیو و بی رحمانه نظر بدم، به نظرم E33 رو بنا به اعتباری میشه اصلا تنها بازی اصیلی نام برد که خواسته بازی بسازه! در خصوص بهترین RPG که خوب بالا گفتم، نوآوری داشت. شاید از حیث مقیاس و اسکیل KC2 نقش آفرینی بهتر و بزرگ تری بود، اما خلاقیت E33 بیشتره. بهترین کارگردانی رو در رقابت با کوجیما و DS2 برد، اما آیا حقش نبود؟ من خودم DS2 رو خیلی دوست داشتم، اما واقعیت اینه که کوجیما این سال ها همه تلاشش فقط تو چشم بودنه نه بازی ساختن. میره هرچی در و داف تو سینما هست جمع میکنه دور خودش، کارگردان هارو میریزه تو بازی، تا خبر سازی کنه و تو یه دنیای دیگه، یعنی سینما مطرح بشه، انگار که اصلا بازی ساختن یادش رفته و فراموش کرده رسالت اصلیش چیه. بهترین آرت دیرکشن رو E33 میبره، در شرایطی که باقی رقیب ها مدام دارن خودشون رو تکرار میکنن، مثل GoY، در صورتی که این E33 هست که به معنای واقعی کلمه فانتزی میسازه. من بهترین بخش E33 رو همین فانتزی محضش میدونم. اینکه همه چیز بازی یونیک و بدیعه. از دیزاین انمی ها بگیر تا لول دیزاین. مثل کنترول 2 نیست که بیاد با افتخار یه سری ویرد شت رو صرفا با گرافیک بهتر نشون ده که ما ده پونزده سال پیش بهترشو دیدیم! خسته نشدن از بس یه شهر برعکس یا کج و کوله رو به اسم خلاقیت به خورد مخاطب دادن؟ بهترین داستان رو میبره، در شرایطی که واقعا باز داره صادقانه قصه میگه و شخصیت و دنیا میسازه، نه اینکه تلاش کنه تا جای ممکن هرچی ایده عجیب غریب و غیر قابل فهم هست بزاره تو بازی یا ترند روزو کپی کنه با یه مشت شخصیت عجق وجق تا رسانه رو ببره.

باز میگم بهترین ایندی رو میتونست BP ببره، چون ایندی تره. انصافا اونجا یه شخصی با امکانات و بودجه کمتر تونسته یه بازی خیلی خفن بسازه و از این حیث جا داشت جایزه رو ببره، اونم وقتی E33 به حقش رسیده و درو کرده همه چیزو، ولی نه اینکه باز بگیم حق E33 نبوده. شاید به کارگردان بازی هم میگفتی راضی بود اینو بدن به BP:دی
 
E33 با بودجه زیر 10 میلیون دلار و تیم 33 نفری امده یه ژانر مرده رو احیا کرده.
با تمام حرفات موافقم غیر از این:D
اتفاقا در همین دو صفحه گذشته داشتیم در مورد like a dragon حرف میزدیم و jrpg به هیچ عنوان ژانر مرده نیست. اونی که مرده اسکوئرانیکسه که اصلا معلوم نیست توش چه خبره و گند زده به تمام خاطراتمون.
در مورد کوجیما هم خوب گفتی. ممکنه طرفدارانش قبول نکنن ولی من هم کوجیما رو همینی که نوشتی میبینم.
 
با تمام حرفات موافقم غیر از این:D
اتفاقا در همین دو صفحه گذشته داشتیم در مورد like a dragon حرف میزدیم و jrpg به هیچ عنوان ژانر مرده نیست. اونی که مرده اسکوئرانیکسه که اصلا معلوم نیست توش چه خبره و گند زده به تمام خاطراتمون.
در مورد کوجیما هم خوب گفتی. ممکنه طرفدارانش قبول نکنن ولی من هم کوجیما رو همینی که نوشتی میبینم.

JRPG منظورم نبود کورش، ترن بیس منظورم بود:دی در شرایطی که مثلا FF میاد اکشن میسازه، با یه دنیای OW ـه Farcry گونه، اینا تونستن ترن بیس رو متحول کنن و باعث بشن طیف وسیعی از غربی ها هم بیان RPG نوبتی بزنن. در صورتی که مثلا من چند روز پیش غر میزدم که خود ژاپنی ها یا دارن اکشن میسازن، یا مثل اتلوس همه بازی هاشون یه چیزه و مدام دارن یه فرمول رو کپی پیست میکنن. در عمل بازی هاشون در این چند نسل هیچ فرقی نداره. وگرنه که JRPG به هیچ عنوان نمرده و اتفاقا خیلی هم محبوب و زنده است:دی
 
شک ندارم اگه جایزه بهترین نقش‌آفرین رو به KC2 می‌دادن هم یه سری حواشی دیگه درست می‌شد و خیلی‌ها می‌گفتن: «چطوری Expedition 33 حتی توی سبک خودش اول نشد ولی بهترین بازی سال شد؟ توطئه در کار است! :|»
البته از یه دیدگاه می‌شه جایزه بهترین نقش‌آفرینی رو به اثری داد که المان‌های نقش‌آفرینی رو کامل‌تر و عمیق‌تر استفاده کرده ولی در عین حال یه بازی دیگه در مجموع ازش بهتر بوده و گوتی شده. ولی در نهایت هر اتفاقی توی این جور مراسم بیفته، یه حرف و حدیثی از توش درمیاد دیگه! :دی
 
Expedition 33 من همون توی یک ساعت اولی که بازیش کردم فهمیدم چه شاهکاریه و جایزه بازی های سال رو درو میکنه. نکته مهم اینه که نه بودجه زیادی داشت و تیم هم اولین تجربشون از ساخت بازی بود و چنین چیزی ساختن.

این بازی خیلی خاصه و حتی اگه کسی به این ژانر هم علاقه مند نباشه، اون رو به بازی علاقه مند و پای بازی میخکوب میکنه.

راجع به KCD2 ، راستیتش بازی خیلی خوبیه ولی روند به شدت کندی داره و طول میکشه تا یادش بگیرید و شاید هرگسی خوشش نیاد از این سبک! ولی خب توی زمینه آزادی عمل و تاثیر انتخاب توی مسیر داستانی، واقعا بهتره.

E33 بیشتر به نظر من بیشتر سبک ماجراجویی هست و انتخابا توی مسیر داستانی تاثیر زیادی ندارن.
 
JRPG منظورم نبود کورش، ترن بیس منظورم بود:دی در شرایطی که مثلا FF میاد اکشن میسازه، با یه دنیای OW ـه Farcry گونه، اینا تونستن ترن بیس رو متحول کنن و باعث بشن طیف وسیعی از غربی ها هم بیان RPG نوبتی بزنن. در صورتی که مثلا من چند روز پیش غر میزدم که خود ژاپنی ها یا دارن اکشن میسازن، یا مثل اتلوس همه بازی هاشون یه چیزه و مدام دارن یه فرمول رو کپی پیست میکنن. در عمل بازی هاشون در این چند نسل هیچ فرقی نداره. وگرنه که JRPG به هیچ عنوان نمرده و اتفاقا خیلی هم محبوب و زنده است:دی
بازم میشه حرف من :D
like a dragon نوبتیه :D
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
من تقریبا همه ی بازی های بازی های نامزد گوتی به جز KC2 رو نصفه و نیمه بازی کردم. حالا من زیاد تو بحث های expedition نبودم تو این انجمن. ولی الان همه متفق القولید که گوتی حق این بازی بود؟:D

سپهر من حدود بیست ساعت از بازی رو رفتم و به نظرم همونجوری که خودت گفتی JRPG به روز شده و خوبی هست. یعنی مثلا الان بخوام نمره بدم ۸ میدم تو این بیست ساعت. ولی اصلا حس بازی کردن مثلا یه شاهکار رو‌ نداشتم. یعنی تو همین ۲۰ ساعت مثلا ni no kuni یا persona5 خیلی لذت بیشتری بهم داده. البته این نظرات من زیاد اعتبار نداره چون تقریبا هیچکدوم از بازی ها رو تموم نکردم شاید نظرم عوض شد بعدش.
ببین نکته اکسپدیشن ۳۳ اینه که دقیقا اومده همون استایل jrpg های کلاسیک رو کاملا مدرن کرده ( ادونچر در یک world map بزرگ که گوشه و کنارش پر از دانجن ریز و درشته ) من از FF های PS1 به اینور ندیده بودم یه jrpg بتونه دقیقا همون استایل رو دوباره از نو پیاده سازی کنه. خیلی حرکت خفنی بوده:دی بعد در نظر داشته باش که تیم اصلی کلا ۳۳ نفر بوده! دست کمی از معجزه نداشته این کار.
جدای اینها، من از همون ساعت ابتدایی شدیدا هوک داستانش شدم و نتونستم ازش چشم بردارم. پرسونا ۵ در ۲۰ ساعت اولش خیلی جذابه ولی بعد همون ۲۰ ساعت شروع میکنه اورولمینگ شدن و انگار بازی دیگه کارت جدیدی برا رونمایی نداره، برعکس EXP33 دقیقا هرجا که بنظر میاد داره به تکرار میرسه یهو یه بمب میندازه وسط و رفرش میشه:دی
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or