The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
سلام من زود امدم.
میبینم که امیر حسین ترکونده!
خب چون خودت اعتراف کردی که نوشته مال قبل از تریلر توکیو گیم شو هست و مشکلات احتمالا برطرف شده یا میشه کاری باهات ندارم وگرنه نابود بودی:d
اما یک چیزی که ازارم میده و چند بار هم گفتی این هست که میگی بازی به اندازه سایلنت هیل یا سایرن ترسناک نیست! اخه از کجا میدونی؟
بعد میخوای بگی استاد نمیتونه یا نمیخواد!؟
مگه ترس را اندازه گیری میکنند؟! اصلا رو چه حساب سایلنت هیل از این ترسناک تر هست یا از رزیدنت؟
چند نفر بیارم که بهترین بازی ترسناکشون از سری رزیدنت هست! در رابطه با ترس روانی و.. دیگه قدیمی شده! من مطمئنم میکامی بالاتر از این ها را نشون میده و یک چیز جدیدی معرفی میکنه
چون شنجی میکامی بازیسازی نیست که بخواد تقلید کنه
پ.ن: میکامی ونکوییش را میسازه و اکشن را از نو تعریف میکنه
منتظر جواب سوالام هستم
اول از همه كه دفاعت رو مجددا تبريك ميگم :d

دوم از همه هم سوالت رو كامل جواب ميدم :d
چند پست بالاتر، آرمان زحمت كشيد و توضيح مختصري در اين باره داد ولي اگه منتظر جواب خودمي، منم بي جواب نميزارمت :d

اين يه چيز كاملا طبيعيه كه من بخوام بگم Siren يا SH از TEW ترسناك تره چون همون طور كه آرمانم گفت تمركز هر كدوم از اين بازي ها رو يه بخش خاصيه.
براي مثال Siren از قديم الايام وام دار افسانه هاي بومي و ترسناك ژاپني بوده كه در واقع از ترسناك ترين افسانه هاي جهان تلقي ميشن و به همين خاطرم لول ترسش وحشتناك بالاست. از طرف ديگه تو Siren شما شخصيت قهرماني نداري و تنها با چندتا شخصيت جوون سر و كله ميزني كه شايد گنده ترين سلاحشون يه هفت تير يا نهايتا يه سلاح قوي تر با تعداد تيرهاي به شدت محدود باشه! به علاوه تو Siren شما با زامبي و قصاب و مرد اره برقي به دست و ... كار نداري و با موجوداتي رو به رو ميشي كه حتي فكر كردن به داستان و چهره اشونم ترسناكه چه برسه به اينكه بخواي از نزديك باهاشون مقابله كني.

تو SH هم مبناي ترس، جداي از بحث هاي بالا يه جورايي مربوط به مباحث روانشناسانه و فلسفي ميشه، يعني چيزي كه حتي دركشم براي خيلي ها سخته! شما هيچوقت نمي توني جهان SH رو به طور كامل درك كني چون هر لحظه امكان داره كه يه اتفاق عجيب و غريب درش بيوفته كه شايد اصلا هيچ مبدا و منشاء ـي هم نداشته باشه! مثلا كوجيما مياد و هر چيز مريضي رو كه دوست داره تو بازيش جاي ميده و هيچ كسيم نمي تونه بهش بگه كه چرا اينو تو بازيت گذاشتي چون دنياي SH اصلا چارچوب خاصي نداره و مي تونه هر چيزي رو شامل بشه. به نظرت چرا P.T انقدر ترسناك بود؟! براي اينكه بازي اصلا شخصيتي نداشت كه بتونه از خودش دفاع كنه و شما فقط مجبور بودي كه تو يه راهروي تاريك فرار كني در حالي كه نميدونستي حتي 5 ثانيه ي بعد چه چيزي در انتظارته و به همين خاطرم اون دمو تا اون حد ترسناك شده بود.

اما در مورد TEW بحث كاملا فرق ميكنه چون نه قراره كه شما با موجودات غير جسماني و ارواح سر و كار داشته باشي و نه قراره كه بازي داستان فلسفي يا افسانه ي بومي اي پشتش باشه كه بخواد شمارو بترسونه. بر فرض مثال اگرم چنين چيزي باشه نسبت به عناوين بالا خيلي كمتره! جداي از اينا شما تو TEW يه قهرمان مجهز و همه چي تمام داري كه مي تونه جلوي دشمناش مقاومت كنه نه اينكه مثل شخصيت بازي هاي Horror از شدت ترس يه فانوس يا چراغ قوه بگيره دستش و فرار كنه. شما وقتي با شاتگان ميري جلوي يه زامبي طبيعتا حس ترس و استرس چنداني بهت دست نميده و اين ميتونه برات يه حس آرامش بخش باشه! جداي از اينا اصلا داشتن لول ترسي در حد SH و Siren به كار TEW ـم نمياد چون اگر قرار باشه كه TEW هم در حد اون عناوين ترسناك باشه رسما مقاومت و Survival ـي براش باقي نمي مونه!

نمي خوام بگم كه ميكامي بلد نيست در حد توياما ( خالق SH و Siren ) بازي ترسناك بسازه، مي خوام بگم كه سبك كاري اين دوتا با هم فرق داره و به همين خاطر بايد قبول كنيم كه ساخته هاي توياما از لحاظ ترس تو سطح بالاتري قرار دارن وگرنه كه من خودمم ميدونم ميكامي ذهنش از همه ي اينا خراب تره و اگر روزي اراده كنه كه يه بازي Horror ( نه Survival - Horror ) بسازه رسما خشتك ملتو جر ميده!

در مورد اندازه گيري هم نه نميان متر بزارن بگن اين بازي يا فيلم فلان قدر ترسناكه و اون يكي فلان قدر (!) ولي به هر حال چارچوب كاري هر ساخته مشخصه و معيارهايي وجود داره كه ميشه از طريق اونا مشخص كرد كه كدوم بازي يا فيلم ترسناك تر از اون يكيه.

در آخرم بايد بگم كه RE هاي كلاسيك نسبت به زمان خودشون جز ترسناك ترين هاي اين سبك بودن و حتي همين الانشم خيلي ها از Nemesis مي ترسن ولي اين دليل نميشه كه لول ترس سري RE رو با SH يا يه عنواني مثل FF مقايسه كنيم.

تو كه خودت منو خوب ميشناسي و ميدوني كه عاشق استادم پس فكر نكنم كه چيزايي كه تو پيش نمايشم بهشون اشاره كردم تاثير بدي رو ساخته ي استاد و محبوبيتش گذاشته باشه.


homayoon k2

از توضيحاتت ممنونم همايون جان.

يادمه چند وقت پيش يكي از منتقدها رو اين عكس فوكوس كرده بود و ميگفتش كه به احتمال خيلي زياد سمت راستي ( دختر بچه ) همون Re bone luara هستش و سمت چپيم ( پسر بچه ) Ruvik. اون منتقد اشاره نكرد كه Ruvik چيه و چيكارست ولي با توجه به اين تريلر آخري من حدس ميزنم كه رابطه ي خيلي خيلي عجيبي با سباستين داشته باشه، مثلا يه چيزي در اين حد كه Ruvik شخصيتي ساخته شده از ذهنيات سباستين باشه و از اين حرفا... :d
 

live is life

کاربر سایت
Apr 11, 2010
1,812
نام
leon
همونطوری که دوستان هم اشاره کردند کلا این دو سبک را نباید با هم قاطی کرد مثلا میبینم بعضیها میگن p t خیلی ترسناک تره از tew بله در سبک خودش

به گفته دوستمون :d

وگرنه كه من خودمم ميدونم ميكامي ذهنش از همه ي اينا خراب تره و اگر روزي اراده كنه كه يه بازي Horror ( نه Survival - Horror ) بسازه رسما خشتك ملتو جر ميده! . دقيقا>:)

کلا تو survival horror آدم بيشتر یک حالت اضطراب گونه‌ای همراه با ترس داره تلاش و مبارزه برای زنده ماندن که تجهیزات و سلاح‌های

نسبتا خوبی هم داره که البته باید از اونها به خوبی استفاده کنه :>

Evil within یک نمونه فوق‌العاده survival horror هست که بازي بیاد ماندنی در سبک خودش خواهد بود b-):x
 

homayoon k2

کاربر سایت
Oct 14, 2012
1,709
از توضيحاتت ممنونم همايون جان.

يادمه چند وقت پيش يكي از منتقدها رو اين عكس فوكوس كرده بود و ميگفتش كه به احتمال خيلي زياد سمت راستي ( دختر بچه ) همون Re bone luara هستش و سمت چپيم ( پسر بچه ) Ruvik. اون منتقد اشاره نكرد كه Ruvik چيه و چيكارست ولي با توجه به اين تريلر آخري من حدس ميزنم كه رابطه ي خيلي خيلي عجيبي با سباستين داشته باشه، مثلا يه چيزي در اين حد كه Ruvik شخصيتي ساخته شده از ذهنيات سباستين باشه و از اين حرفا... :d
اما من احتمال میدم که پسر بچه سباستین باشه به علت شباهتی که به هم دارن هم قیافه - موها و هم چنین نوع پوشش..
نظرت در مورد گل آفتابگردان چیه؟
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
همونطوری که دوستان هم اشاره کردند کلا این دو سبک را نباید با هم قاطی کرد مثلا میبینم بعضیها میگن p t خیلی ترسناک تره از tew بله در سبک خودش

به گفته دوستمون :d

وگرنه كه من خودمم ميدونم ميكامي ذهنش از همه ي اينا خراب تره و اگر روزي اراده كنه كه يه بازي Horror ( نه Survival - Horror ) بسازه رسما خشتك ملتو جر ميده! . دقيقا>:)

کلا تو survival horror آدم بيشتر یک حالت اضطراب گونه‌ای همراه با ترس داره تلاش و مبارزه برای زنده ماندن که تجهیزات و سلاح‌های

نسبتا خوبی هم داره که البته باید از اونها به خوبی استفاده کنه :>

Evil within یک نمونه فوق‌العاده survival horror هست که بازي بیاد ماندنی در سبک خودش خواهد بود b-):x
دقیقا
به نظره منم باید TEW مثلا مثله TLOU روی درجه سختی نهایت بازی کرد بلکه ادم به طوره کامل توی دنیای بازی غرق بشه . یکی از باحالی این بازیا اینکه با اینکه به اندازه کافی قوی هستی اما همون حسه محدود بودن باز مقداری به ادم این حس رو میده که در مقابل دشمنها اونقدر که باید و شاید قوی نیست...خودش حسه ترسه خاصی رو میده D:
 

live is life

کاربر سایت
Apr 11, 2010
1,812
نام
leon
دقیقا
به نظره منم باید TEW مثلا مثله TLOU روی درجه سختی نهایت بازی کرد بلکه ادم به طوره کامل توی دنیای بازی غرق بشه . یکی از باحالی این بازیا اینکه با اینکه به اندازه کافی قوی هستی اما همون حسه محدود بودن باز مقداری به ادم این حس رو میده که در مقابل دشمنها اونقدر که باید و شاید قوی نیست...خودش حسه ترسه خاصی رو میده D:


درسته باید رو درجه سخت رفت :)امیدوارم اصلا easy نداشته باشه:))همین tlou مثال خوبی زدي هر چی سخت تر صفای بيشترb-)

این وجود درها هم خیلی خودش حس ترس باحالی ایجاد میکنه:d که باز میکنی ببینی پشتش چیه>:)
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
درسته باید رو درجه سخت رفت :)امیدوارم اصلا easy نداشته باشه:))همین tlou مثال خوبی زدي هر چی سخت تر صفای بيشترb-)

این وجود درها هم خیلی خودش حس ترس باحالی ایجاد میکنه:d که باز میکنی ببینی پشتش چیه>:)
فکر کنم درجه سختی رو بزارن D:
دقیقا ! خیلی وقته دلم تنگ شده واسه بازیهایی مثل RE و SH که کلی در بود همه رو باید امتحان میکردی . یه سری که باز میشد .. یه سری باز نمیشد... یه سری هم its locked کلا حسه خوبی میده بازیش !
میگم اصلا خیلی خوبه بازیش old school . حسه nostalgic و Horror خیلی خوبه به نظرم D:
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
مگه میشه بازی درجه سختی نداشته باشه!

Difficulty Levels

The Evil Within will feature 4 difficulty levels:


  • Casual
  • Survival
  • Hard
  • Akumu -- which translates to ''Worst Dream'' in Japanese.
 

Silent Siren

کاربر سایت
Aug 31, 2014
207
نام
مهدی
اين يه چيز كاملا طبيعيه كه من بخوام بگم Siren يا SH از TEW ترسناك تره چون همون طور كه آرمانم گفت تمركز هر كدوم از اين بازي ها رو يه بخش خاصيه.
براي مثال Siren از قديم الايام وام دار افسانه هاي بومي و ترسناك ژاپني بوده كه در واقع از ترسناك ترين افسانه هاي جهان تلقي ميشن و به همين خاطرم لول ترسش وحشتناك بالاست. از طرف ديگه تو Siren شما شخصيت قهرماني نداري و تنها با چندتا شخصيت جوون سر و كله ميزني كه شايد گنده ترين سلاحشون يه هفت تير يا نهايتا يه سلاح قوي تر با تعداد تيرهاي به شدت محدود باشه! به علاوه تو Siren شما با زامبي و قصاب و مرد اره برقي به دست و ... كار نداري و با موجوداتي رو به رو ميشي كه حتي فكر كردن به داستان و چهره اشونم ترسناكه چه برسه به اينكه بخواي از نزديك باهاشون مقابله كني.

تو SH هم مبناي ترس، جداي از بحث هاي بالا يه جورايي مربوط به مباحث روانشناسانه و فلسفي ميشه، يعني چيزي كه حتي دركشم براي خيلي ها سخته! شما هيچوقت نمي توني جهان SH رو به طور كامل درك كني چون هر لحظه امكان داره كه يه اتفاق عجيب و غريب درش بيوفته كه شايد اصلا هيچ مبدا و منشاء ـي هم نداشته باشه! مثلا كوجيما مياد و هر چيز مريضي رو كه دوست داره تو بازيش جاي ميده و هيچ كسيم نمي تونه بهش بگه كه چرا اينو تو بازيت گذاشتي چون دنياي SH اصلا چارچوب خاصي نداره و مي تونه هر چيزي رو شامل بشه. به نظرت چرا P.T انقدر ترسناك بود؟! براي اينكه بازي اصلا شخصيتي نداشت كه بتونه از خودش دفاع كنه و شما فقط مجبور بودي كه تو يه راهروي تاريك فرار كني در حالي كه نميدونستي حتي 5 ثانيه ي بعد چه چيزي در انتظارته و به همين خاطرم اون دمو تا اون حد ترسناك شده بود.

اما در مورد TEW بحث كاملا فرق ميكنه چون نه قراره كه شما با موجودات غير جسماني و ارواح سر و كار داشته باشي و نه قراره كه بازي داستان فلسفي يا افسانه ي بومي اي پشتش باشه كه بخواد شمارو بترسونه. بر فرض مثال اگرم چنين چيزي باشه نسبت به عناوين بالا خيلي كمتره! جداي از اينا شما تو TEW يه قهرمان مجهز و همه چي تمام داري كه مي تونه جلوي دشمناش مقاومت كنه نه اينكه مثل شخصيت بازي هاي Horror از شدت ترس يه فانوس يا چراغ قوه بگيره دستش و فرار كنه. شما وقتي با شاتگان ميري جلوي يه زامبي طبيعتا حس ترس و استرس چنداني بهت دست نميده و اين ميتونه برات يه حس آرامش بخش باشه! جداي از اينا اصلا داشتن لول ترسي در حد SH و Siren به كار TEW ـم نمياد چون اگر قرار باشه كه TEW هم در حد اون عناوين ترسناك باشه رسما مقاومت و Survival ـي براش باقي نمي مونه!

نمي خوام بگم كه ميكامي بلد نيست در حد توياما ( خالق SH و Siren ) بازي ترسناك بسازه، مي خوام بگم كه سبك كاري اين دوتا با هم فرق داره و به همين خاطر بايد قبول كنيم كه ساخته هاي توياما از لحاظ ترس تو سطح بالاتري قرار دارن وگرنه كه من خودمم ميدونم ميكامي ذهنش از همه ي اينا خراب تره و اگر روزي اراده كنه كه يه بازي Horror ( نه Survival - Horror ) بسازه رسما خشتك ملتو جر ميده!

در مورد اندازه گيري هم نه نميان متر بزارن بگن اين بازي يا فيلم فلان قدر ترسناكه و اون يكي فلان قدر (!) ولي به هر حال چارچوب كاري هر ساخته مشخصه و معيارهايي وجود داره كه ميشه از طريق اونا مشخص كرد كه كدوم بازي يا فيلم ترسناك تر از اون يكيه.

در آخرم بايد بگم كه RE هاي كلاسيك نسبت به زمان خودشون جز ترسناك ترين هاي اين سبك بودن و حتي همين الانشم خيلي ها از Nemesis مي ترسن ولي اين دليل نميشه كه لول ترس سري RE رو با SH يا يه عنواني مثل FF مقايسه كنيم.

هرکدام از عناوین نام برده شده در متن بالا سعی در القا و ابلاغ و تعریف نوع و گونه های مختلفی از واژه ی ترس رو به دوش میکشند که در بطن مطلبتون ذکر کردید و به اون اشاره ی کوچیکی داشتید و بنده هیچ مخالفتی ندارم با این پاراگراف اما موضوع بحث در رابطه با جایی هستش که شما ملاک ها و معیار هاتون رو در قبال جمله ای که منتشر کردین (مبحث بالاتر بودن کوالیتی ترس SIREN و SH در مقایسه با TEV) که باعث نقض سطر اول حرفاتون میشه چون وقتی که عنوانی مثل TEV محوریت و ماهیت ترس واردش از بقیه متمایز هستش باید میزان کوالیتی و لو ترس و وحشت اون با عناصر و مکانیک ها و مکانیزم های S و SH سنجیده میشه؟! من که اینطور فکر نمیکنم چون TEV در وهله ی اول یه "دلهره ی بقا" محسوب میشه و هدف و محوریت اصلیش تلاش برای بقا و نجات یافتن هستش و شرط رسیدن به این مهم استفاده از ابزار و وسایل و مکانیزم هایی هستش که منجر به سروایور یافتن میشه و اینکه بگیم سپاستین در لباس یک کاراگاه ظاهر شده و از توانایی های منحصر به فردی بهره میبره و مقایسش با کرکتر های مجذا در سری سایلنت هیل و سایرن که به عنوان فردی عادی شمرده میشن و توانایی های محدودتری رو در برمیگیرن دیگه در این وضعیت باید به بک استوری و سناریوی هر کدام رو بررسی کرد و ملاک و مد نظر قرار داد که هرکدام بطور مستقل تلاش در روبه جلو بردن داستان در روایت مجذا و جدا رو دارند و اینکه بگیم چون مین کرکتر های سایلنت هیل و سایرن از وسایل ابتدایی تر و توانایی های محدود تر برای مبارزه با خیال های خود و دشمنان خود بهره میبرن به همین دلیل میزان ترس در درجات بالاتری قرار داره بنظرم این معیار برای سنجیدن درجه و لول ترس که "قابل سنجیدن نیست و هرکسی تعریف و برداشت متفاوتی از اون داره" نمیتونه به خوبی جلوه کنه چون سناریوی "تپه ی خاموش" و انتخاب کردن قربانی هاش و اوردن ان ها به قلمرو خودش نحوه ی جدایی داره...!
و دستپرورده ی میکامی هم هنوز در مرحله ی انتشار قرار نگرفته که به این زودی بشه ازش بدین شکل یاد کرد!!!
محظ اطلاع: بنده یک فن سرسخت و اماده ی بحث SH و مخصوصا S هستم!!!
در باطه با پیش نمایش هم هنوز مطالعه نکردم اما در اولین فرصت در اولویت هام قرارش میدم ...!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر