The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
خب بچه ها یک چند تا عکس گرفتم. واقعا بازی فوق العاده ای هست. ازش لذت میبرم. امیدوارم یک تریلرجدید در توکیو گیم شو بیرون بدند.

vlcsnap-2014-08-21-20h08m10s73.png


vlcsnap-2014-08-21-20h10m06s239.png


vlcsnap-2014-08-21-20h13m17s111.png


vlcsnap-2014-08-21-20h11m24s37.png
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
تو يكي، دوتا از همون آرت هاي بالا كه آرمان زحمتشون رو كشيده يه سري اطلاعاتي در مورد Tatiana Gutierrez يا همون پرستارِ تو عكس و The Keeper يا همون Safe Head نوشته شده كه شايد خوندنشون براي كسايي كه بهش دقت نكردن و يا نديدنش جالب باشه.

اول اينكه Tatiana تقريبا 38 سالشه و به نظر مياد كه مدت زياديه كه تو تيمارستان كار ميكنه.
دوم اينكه Tatiana هيچ گونه واكنش يا احساساتي نشون نميده و چهره اش خيلي خشكه كه از اين نظر شباهت زيادي به سباستين داره :d
و سومم اينكه Tatiana اطلاعات خيلي زياد و مهمي داره كه با توجه به كرمش اونارو به سباستين نميگه :d

و در مورد The Keeper هم گفته كه در واقع پشت اون صندوقچه بخشي از ذهن و حافظه Ruvik پنهان شده كه هرگز نبايد براي كسايي رو بشه. در ادامه گفته كه The Keeper به خاطر همين تعهدشه كه اگه كسي بخواد بهش نزديك بشه طرف رو پاره ميكنه! در آخرم گفته كه اين دوستمون كيسه اش رو از مغز طعمه هاش پر كرده و اين مورد خيلي وحشتناك به نظر مياد :|:d

این همون ویلچیری هست که برای آپگرید باید ازش استفاده کرد؟
واحد لازم برای آپگرید چیه؟
کلا این قسمت آپگریدش سوالی شده برای ما :d
بله همونه و گويا Tatiana Gutierrez رو هم قبل از هر بار Up كردن مي تونيم زيارت كنيم، فقط نميدونم كه يه NPC معموليه يا نه كار خاصي هم برامون انجام ميده :-/

در مورد واحد Upgrade مطمئن نيستم اما اگر اشتباه نكنم بازي تنها يه واحد مالي ( يه چيزي شبيه به قوطي هاي قرص ) داره و از اين طريق ميشه هرگونه فعاليتي مثل Upgrade سباستين و ساختن تيرهاي مختلف رو انجام داد.

بخش Upgrade بازي هم 4 قسمت داره:





1. Abilities ( قسمت بالايي ) : تو اين بخش مي تونيم يه سري از مهارت هامون از جمله مدت زمان دويدن و مقدار نوار خون رو افزايش بديم.

2. Weapons ( قسمت راستي ) : تو اين بخش مي تونيم امكانات و قدرت سلاح هامون رو افزايش بديم.

3. Stock ( قسمت پاييني ) : خودمم دقيقا نمي دونم كه براي چه چيزي به كار ميره! :d

4. Agony Bolts ( قسمت چپي ) : تو اين بخش مي تونيم انواع تيرهاي مختلف ( سمي، برقي، آتيشي و ... ) رو براي تيركمون سباستين بسازيم.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
گیم پلی رو دیدم.خیلی خوب بود:love:

دوستان یه محبتی کنن تصاویر بازی رو تو تاپیک تصاویر بازیها مربوط به TEW بزنن که هم مجتمع باشه و هم اینکه همه بتونن استفاده کنن:)الان من اینا رو اولین بار میبینم:|:|
نمیشه :d
فقط مختصفه بروبکس بخشه 4 میزارم D:

------------------------------------------------
------------------------------------------------

اون عکسی که خانواده با هم هستن هم خیلی جالبه ×_× یه حسه جالبی میده به ادم وقتی بهش همینطوری نگاه میکنی D: لول

Art Work هاش خیلی عالیه ! کاشکی یه Art Book کلی و جدا ازش بیرون بدن حتما. ..
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
برای اپگرید کردن یک سری شیشه های سبز رنگ داخل بازی هست که البته برای پیدا کردنش باید محیط را خوب بگردی و تعداد ان ها هم زیاد نیست!


vlcsnap-2014-08-22-10h39m45s217.png


تو این عکس من احساس میکنم بازی از نظر گرافیکی(تکنیکی) دارای سیستم ذره ای قدرتمندی باشد! از همان اول هم میدونستم داره! سیستم ذره ای معمولا شامل یک سری ابجکت ها مثل دود ، باران ، برف خاک .. میشه. تو این عکس هم ما شاهد یک سری ابجکت هستیم. البته قبل تر و بعد تر بیشتر میشه و حال و هوای خاصی به گرافیک بازی میده

vlcsnap-2014-08-22-10h40m16s15.png
 
آخرین ویرایش:

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
Dark War :
اطلاعاتتون عالی بود، منم بعد از خوندنش رقتم و عکسارو دیدم، راجع به keeper یا همو box head خیلی هیجان زده شدم بعد از مطالعه ی مطلب. میکامی خیلی با دقت روی داستان و کرکترها کار کرده، همه چیز توی بازی فلسفه ای پشتش هست، حتی صندوقچه ی روی سر keeper . واقعا ساخت مخلوقاتش خیلی جالب هراس انگیز در اومده، همه ی boss های بازی ظاهرا رمز . رازهای زیادی باید داشته باشن مثل همین keeper و laora و...
شدیدا منتظرشم، مطمئنم باز عالی در میاد.
 

hhhh4736

کاربر سایت
Aug 16, 2012
388
4. Agony Bolts ( قسمت چپي ) : تو اين بخش مي تونيم انواع تيرهاي مختلف ( سمي، برقي، آتيشي و ... ) رو براي تيركمون سباستين بسازيم.
من عاشق این قسمتم :D چه حالی میده قانون رسانایی تو بازیش باشه و مثلا یک تیربرقی بزنی به یک زامبی اونوقت بخوره به کل زامبی ها و بعدش کلا همشون پودر بشن>:)(البته برای اینکه بازی سخت تر بشه فکر نکنم همچین چیزی داشته باشه:-")

- - -ویرایش - - -

13-04-23-12-22-36-6258-ss-30.jpg


گیم پلی رو دیدم.خیلی خوب بود:love:

دوستان یه محبتی کنن تصاویر بازی رو تو تاپیک تصاویر بازیها مربوط به TEW بزنن که هم مجتمع باشه و هم اینکه همه بتونن استفاده کنن:)الان من اینا رو اولین بار میبینم:|:|
این پرستاره از این دیوونه هاست >:) با توجه به عکس ظاهرا خودش ویلچر جادو (مثل چراغ جادو :D) که برای اپگرید به کار میره رو ساخته :-"
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
صداپیشه هایـه اویل ویثین آفـرین بر این انتخاب ها :d



رورشاک ـه واچمن روویک دبرا مورگانـه سریال دکستر جولی کیدمن و کالین بوهانن سریال هل آنویلـز سباستین کستلـانوز !
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
سامو علیک. بالاخره بعد از 5 روز مصیبت های درسی و اتمام ان ، توانستم به سایت بیام. هر چند تنها انگیزه برای امدن به سایت همین بازی هست. نمیدونم تریلر معرفی صدا پیشگان بازی را دیدید یا نه. اگه دیدی دو جا یک بخش هایی از بازی را نشون میده که من احساس میکنم نسخه های نسل بعدی هستند. باید منتظر تریلر جدید باشیم.

vlcsnap-2014-08-27-10h06m42s74.png
چه خبره اینجا D: کلا طله هایی که توی بازی گذاشتن خیلی جالب از اب در اومده ... به نظرم این حالتی که میلنگه راه میره هم بیشتر به ادم حسه هیجان میده موقع فرار کردن D:
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
رازهای نهفته یک ترس
قسمت دوم
نویسنده : محمد جمشیدی

"قبل از به دنیا آمدن حضرت موسی (ع) عده ای به فرعون خبر دادند که پسری متولد خواهد شد که تو را از تخت پادشاهی به زیر خواهد کشید . حال این سوال مطرح می شود که از کجا مطلع شده بودند؟
گروهی زیر زمینی و سرّی به نام کابالا وجود داشت که در فضای جادوگری و پیش گویی به سر می بردند و هدفشان حکومت کردن بر مردم و سلطه جوئیست.اینان پیشگوئی کردند و به فرعون خبر دادند. فرعون هم شروع به کشتن نوزادان کرد. اما به خواست خدا حضرت در دامان خود فرعون پرورش یافت..." برای آن دسته از خوانندگانی که قسمت اول مقاله را مشاهده نکردند،توصیه می کنم قسمت اول را مطالعه کنند و سپس با ما همراه شوند.
پردیس گیم - رازهای نهفته یک ترس - قسمت اول
در اینجا بخشی مطرح می شود به نام پیشگویی و سحر توسط شیاطین. در سکانس های نخستین The Evil Within سباستین توسط عاملی ناشناخته مورد ارتباط قرار می گیرد که جزییات این دنیای ماورا را برایش بازگو می کند،همانند یک نیروی وحی مانند در ذهن وی رشد کرده و مخاطبش را در جریان حوادث آینده مطلع می سازد.شیوه صحبت ها کاملا با زبانی باستانی و ناشناخته (بر طبق حدسیات به صورت عبری) بوده و واژگان را به صورت انگلیسی ترجمه می کرد. دست نوشته ها اعلام داشته اند که گروهک کابالا یک گروه آسیای میانه بودند و از زبان عبری استفاده می کردند.جایی که مردم مصر باستان،قوم یهود و شهر اورشلیم به صورت غلیظ به این زبان صحبت می کنند.اما تضاد میان سباستین و دنیای شیطان چگونه رقم خورد؟سباستین به ناچار ماموریتش را قبول نکرد و از سر علاقه وارد شد. این نشان می دهد که او شانتاژ یک کارآگاه بی رحم را دارد. همین طور این که معلوم شد شیطان از قبل روی وی تحقیق کرده تا به این نتیجه برسد و حال وقت آن است که سباستین روحش را پاک کند ؛همان گونه که شیطان تمام مردم را زیر نظر می گیرد.

2s2qkjrsi5y5rqekqhbh.jpg


میکامی تاکید می کند این ترس یک ترس فیزیکی یا دیر گذر نیست.بلکه ترس جدیدیست که آن را ترس از محتوا می نامیم. این ترس ها را در فیلم های سینمایی ترسناک و ماورایی مانند The Exorcist و یا Shining دیده ایم.شما از دیالوگ ها و صداهای عجیب شیطان در کالبد ریگان(Ragen Mcneill) شخصیت تسخیر شده فیلم جن گیر می ترسیدید.یا مثلا دیالوگ هایی که کاراکترها را مجبور به گفتنشان می کرد مانند "شیطان پشت سر ماست" و یا "چگونه او را از بین ببریم" باعث وهم می شد و یا حتی فیزیک عجیب و غریب در میان پرده ها،مثلا شما در راهرویی در حال دویدن بودید که ناگهان درها و پنجره ها خود به خود تکان می خورند و این روند زمانی ترسناک تر می شود که شما وارد عمق این فیزیک شوید و دوربین دقیقا پشت سر شما باشد و به یک باره بخواهیم برگردیم و نگاهی به پشت سر خود بکنیم.آن گاه متوجه جسمی غیر فیزیکی در برابر دیدگانمان می شویم. دقیقا همانند بازی F.E.A.R که چندین بار این بلا را سر طرفدارانش آورد.میکامی ادامه می دهد:"ما در واقع مجموعه کارهایی را در نظر گرفته ایم که بتواند داستان را یک روایت کاملا غنی از ترس جلوه دهد و میان پرده ها و Cut-Scene هایی در نظر قرار دادیم که با دیدن سناریو ها و دیالوگ هایشان شما با ضمیر ناخودآگاه نسبت به محیط اطرافتان حس ترس داشته باشید."

the-evil-within-ca-17.jpg



نکته ای که میکامی آن را تحریف کرد،بحث الهامات عناوین ترس آور مانند رمان ها روی داستان جدیدش یعنی The Evil Within بود. رمان 6 جلدی رستاخیز شیطان (اسرار هیولایی) یکی از این سرآمد ها برای خلق یک ترس جدید بود. وی ذکر کرد که 12 ماه کامل قبل از پروژه ساخت او مشغول خواندن این رمان بود تا بتواند از دیالوگ ها و هسته داستان این رمان نوشته دارن شان(Darren Shan) برای نوشتن فیلم نامه Scenario بازی استفاده کند.
"جایی که یونی سوان گرابز (Yuny Swan Graitz) یک کشیش نا امید به زندگی را با حربه از درویش جدا می‌کند و به هواپیما می‌برد تا به لردلاس تحویلش دهد. گرابز بعد از دیدن سلاخی انسان‌های دیگر و تنها بودنش تسلیم می‌شود.اما ناگهان سوراخی در بدنه هواپیما ایجاد می‌شود و پس از آن برادرش برانابوس گرابز (Bernabois Graitz) را فراری می‌دهد.وی مدتی بعد به محل زندگی برانابوس رفته و با کرنلیوس فلک(Cornolioas Fleck) آشنا می‌شود

Lord_Loss_Artwork_-_Darren_Shan[3].jpg


مدتی بعد از آن وقایع عجیبی را که برای وی اتفاق افتاده را برای برانابوس و کرنل تعریف می‌کند(وقایع جلد پنجم) و بعد از آن به دلیل توانایی‌هایش برانابوس از او می‌خواهد دستیارش شود. پس از آن، برانابوس از وی می‌خواهد برای شکست یک شیطان با هم به دنیای دیموناتا بروند. اما با رفتن به دیموناتا، گرابز توانایی مبارزه با شیطان را ندارد و برانابوس او را بر می گرداند. به دلیل مساوی نبودن گذر زمان در دنیاهای مختلف، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا برانابوس و کرنل از دنیای دیموناتا برگردند. پس از آن یکی از مریدهای برانابوس به نام شرمیلا موخرجی به محل قرار آنها آمده و گزارش هولناک باز شدن یک پنجره از دنیای شیاطین و ورود شیاطین بزرگ و سلاخی انسان‌ها را به وی می‌دهد."حدود 65 درصد داستان The Evil Within باز می گردد به سرنوشت رازآلود سباستین و اینکه چرا او برگزیده این سفر عجیب شده بود. عاملی که میکامی آن را تضاد نامیده است. هرچند که عقاید او با عقاید مسیحیان و یهودیان متفاوت است اما در این عنوان سعی کرده تا حدود زیادی عقاید مذهبی و شخصی خود را کنار بگذارد و وارد بند ها و آیین های مذاهب کاتولیک و ارتدکس شود.


the-evil-within-ca-15.jpg


آیا شما فرضیه دروازه شیطان در جنگل ها را شنیده اید؟ مسلما خیر.اما این پدیده وهم آور برای عده زیادی پیش آمد. مثلا پسری به نام تامی بومن(Tommy bowman).سال های پیش در 11 مارس 1953 تامی بومن هشت ساله در حالی که چند قدم از خانواده شش نفره خود که برای پیاده روی به جاده زیبای جنگلی رفته بودند،جلوتر بود.پس از رسیدن به پیچ جاده جنگلی ناپدید شد و هیچ ردپایی از وی به جا نماند. خانواده وی طی اظهاراتشان گفتند که تامی دقیقا بعد از پیچ شاید بین 2 یا 3 قدمی ما ناپدید شد. به همین دلیل گروه تجسسی کامل برای یافتنش به راه افتادند.اما هرگز پیدا نشد و در آخر هم تامی به فهرست گم شدگان آن جنگل در غرب مینسوتا بین سال های 1953 تا 1956 اضافه شد تا این که نام این جنگل را دروازه شیطان نامیدند. عده ای از مسیحیان کاتولیک آن حومه بر این باور بودند که این حادثه در زمان رنسانس هم اتفاق می افتد و شیطان توسط عواملی فیزیکی در دنیای ما انسان ها را وارد معبد خود می کند.اما سباستین این جا همانند این عوامل نیست. با این شباهت که او نیز در سناریو ناپدید خواهد شد و همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد،بعد از 3 دقیقه و 23 ثانیه به طرز عجیبی رویت می شود. پس شبهات از این که این دنیا جایی بین خواب و بیداری و دنیای ما و دنیایی ناشناخته است،بیشتر می شود.بنابراین باید اظهار داشت که میکامی تمام عواملی که در دنیای ما اتفاق افتاده اند و به نظر مردم عجیب بودند را از پیش در نظر داشته است.

screenshot-med-01.jpg


بحث دیگری که میکامی آن را تبدیل به یک المان ترس کرده،اصول دشمنی ذات انسان با روحش است. میکامی گفته اگر سباستین در تله اسیر شود و در آن تله کشته شود،باعث این می شود که پس از Checkpoint دوباره جسد همان سباستین در آن تله تبدیل به شیطان شود و به دنبالتان بیاید.البته با ظاهری ترسناک و بدریخت تر از وی. او می خواهد بفهماند که در دنیای شیطان مرگ معنا ندارد و شما از بعدی که در آن دنیا کشته شدید،به بعدی عقب تر بر می گردید.جایی که عده ای بر این باورند که در جهنم و یا دنیای شیاطین اگر کشته شوی،روحت تبدیل به یک شیطان می شود و باز هم از نو متولد می شوید و روح شیطانی خودتان را در همان جا می بینید.چون یک آدم گناهکار بودید.این همان مبحثی است که میکامی با ساختن به صورت Element در گیم پلی خواهد فهماند که کسانی از جمله سباستین که وارد این دنیا شده اند،همگی گناهکار بوده و سلاخی خواهند شد.این مسئله بر می گردد به حوادث قبل از ورود سباستین به ماورا شیطان و اعمالی که انجام داده و یا فلش بک های احتمالی از این اعمال که سباستین در این دنیا خواهد دید. شیطان ابتدا اعتمادش را به کف آورد و سپس او را وارد معبد خود کرد

evilwithin6-620x400.png



نور یکی از منابع قدرت در این دنیای تاریک است. در واقع در سکانس های بسیار زیادی از اول تا آخر خواهید دید که در مکان هایی نور وجود دارد و پناهگاه شما در هنگام تعقیب شیاطین و آسیب رساندن به شما می باشد.شما در این مکان احساس آرامش دارید.دقیقا مکان هایی که سم لیک در Alan Wake ایجاد کرد.این نور ها در The Evil Within پیچیده و بسیار محدود هستند.اما چرا نور در دنیای تاریکی؟ میکامی می خواهد بفهماند که این نور ها دست خوش کارهای سباستین در دنیای خودش و نیکی های وی بوده که برای مدتی در این سفر او را کمک می کند.این دقیقا تضاد بین تاریکی و روشنایی است که می گوید در بعد روشنایی تاریکی ای وجود دارد و در بعد تاریکی نیز همین طور.
شیطان در دنیای ما حیله گر است. اما حالا فرض کنید در دنیای خود چگونه است؟ در حالی که شما با سباستین در حال تجربه ترس هستید و اغلب اطراف خود را با اتمسفر ترس می سنجید و می ترسید که ناگهان شیاطین به سوی شما بیایند،آن ها در مکان هایی دیگر مشغول دیدن ضعف های شما هستند که بتوانند با تله ها و حیله هایشان شما را به خود کشانده و نابود کنند. همانند سکانسی که همکار زن سباستین در یک اتاق تاریک در حال صدا زدن او است و شما مجذوب صدا شده و به سوی اتاق تاریک می روید. اما چیزی در آن جا نیست و ناگهان در بسته شده و Spider Lady از میان تاریکی خرامان خرامان به سوی شما می آید. این باز هم هنر میکامی را نمایش می دهد. یعنی می خواهد نشان دهد که در این دنیا گول هیچ عامل ناشناخته را نخورده تا بتوانید شیطان را بیش از پیش بشناسید. در حالی که شما در راهرو بودید،می توانستید به راحتی از جلوی در اتاق عبور کرده و به صدا توجهی نکنید. این دقیقا بخش کوچکی از تله ها و حیله هایی است که در طول بازی برای شما اتفاق می افتد.

the-evil-within-ca-13.jpg



اغلب در این دنیا انسان های جن زده ای را مشاهده کردید که کالبدشان توسط عاملی ناشناخته گرفتار شده. اما روح خود انسان کجاست؟در فیلم The Exorcist هنگامی که پدر کاراس از عامل ناشناخته ای که ریگان را اسیر کرده بود،پرسید:"ریگان الان کجاست؟"،آن موجود جواب داد:"آن جا پیش ماست در دنیای ما".حال دقیقا میکامی خواسته کلیشه های جن گیری را کنار بگذارد و وارد دنیایی عمیق تر شود. یعنی جایی که روح فرد جن زده اسیر می شود. دقیقا دنیایی که ما در فیلم Insidious هم دیدیم. در آینده ما این دنیاها را در این سفر مورد بحث قرار خواهیم داد و خواهید فهمید چندین دنیای ماورا شیطان وجود دارد.با این حال هنوز این مسئله بی پاسخ مانده است:
آیا شیطان پشت سرمان است؟

the-evil-within-ca-7.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر