The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:
بچه ها با توجه به اینکه دیگه خبری جز یک تریلر لانچ از بازی بیرون نمیاد میخواستم برم روی پیش بینی متا و صحبت های اخر! حالا بعد من هر کی پست داد میتونه به این مهم اشاره کنه.
درست هست که شینجی میکامی این بازی را ساخته اما چیزی که هست من نمیتونم قبول کنم این بازی متای خیلی بالایی بیاره. اصلا صحبت ترس و درجا زدن من نیست! منتهی حقیقتا بازی در بالاترین سطح ممکن نیست! تنها چیزی را که عالی و در بالاترین سطح میدانم داستان بازی و شخصیت های بی نظیری مثل راویک هست. نمیدونم یک حسی بم میگه بازی نمیتونه ان طور که باید بدرخشه! نمیدونم چرا! هر چند وعده وعیدها میکامی و تیمش باعث شده که حتی به فکر گتی شدن بازی بیفتم!

درست است که ما با یک استدیو درخشان طرف هستیم اما باز هم دلیل نمیشه بگیم میترکونه! نکته منفی این بازی بین نسلی بودنش هست! حیف این بازی که بین نسلی شد. بازی های بین نسلی زیاد جدی گرفته نمیشوند و یک جورایی حال به هم زن هستند!

از طرف دیگه موتور بازی هم چنگی به دل نمیزنه و حقیقتا بازی گرافیک تکنیکی درخشانی نداره! هر چند از نظر هنری عالی کار شده است.

شینجی میکامی حتی اگه نتونه باز هم چیزی ازش کم نمیشه! به قول دوست خوبم امیر حسین میکامی برای بار هزارم قرار نیست خودشو ثابت کنه! اما مواردی که گفتم به نظر موانعی هستند که فکر نمیکنم اجازه بدهند بازی به طور کامل بدرخشه!
متا: در بدترین حالت 70 -75
متا : در بهترین حالت 82-86

خواستید بگید همین طور بگید. موفق باشیم

در ضمن من نزدیک به 50 تا فید بک از بازی خواندم. بسیار امیدوار کننده و تعریف و تمجید هم از بازی بسیار شده است.وقت بخیر:)
 
آخرین ویرایش:
در ادامه پسته بهزاد ... دیگه خب کم کم خبره دیگه از بازی نمیاد الا بره برای لانچ و early footage ها و ... و ... و نهایتا امتیازاته بازی .

منم از روزی که این بازی معرفی شد تا الان دنبالش بودم ×_× شکی درش نیست. mixed feelings هم زیاد داشتم . نه به اون موقعی که ign و سایتهای مختلف سازه منفی زدن نه به بعدا که بحثه تعریف و تمجید از بازی شد ...
ولی چیزی که هست میدونم که Evil Within حداقل یه بازی هست که میتونه برای منتقدین دوجور عمل کنه . به نظره من TEW سعی داشته Survival horror حالت اکشن و نفس گیر ( مثل چیزی که توی RE4 بود ) رو با یک Psychological horror بالانس کنه ... به نظر میرسه محصول نهایی برعکس چیزهایی که بعضی از منتقدها قبلا توی Impression ها گفته بودن خیلی به سمته stealth و بقا و جست و جوی پی ایتمها توی محیط بازی ... تغریبا یه چیزی مثل tlou که این خوبه ...ممکنه بعضی منتقدها بگن بازی دچاره identity crisis هست .... یا اینکه نهایتا بالانس به حدی عالی باشه که همه از تنوع و بالانس بازی لذت ببرن و در نتیجه نمرات خوبی رو شاهد باشیم ...

با بین نسل بودن بازی کار ندارم چون بین نسل بودن به عنوانه محدود شدن نیست. چراکه بازیهای مثل tlou - gta v هم بودن که حتی بین نسل هم نیست اما از نظر gameplay و امکانات حتی از بعضی بازیهای نسل بعد هم درخشان تر . از نظر تکنیکی بحثی که مطرحه امیدوارم کنترل بازی و سیستم بازی دچاره مشکلات و ناهنجاری نباشه و مخصوصا دوربین بازی ... چون میدونم اینطور بازیا وقتی کنترلش سفت سخت هست یا از نظر تکنیکی به حده لازم نیستن بهشون گیر میدن ... اما در نهایت فک میکنم tew بازی باشه که up2 standard هست ...

به نظرم بازی نکاته مثبته زیادی داره که تحویلش بگیرین. به خاطره گرافیکه تکنیکی پایین یه بازی رو نمیکوبین ( البته این قضیه توی بازیسنتر صدق نمیکنه :d) ولی چیزی که دیدم این بود که از نظر هنری و اتمسفر و حتی موسقی و صداگزاری بازی طوری هست که بازیباز رو توی محیط قرار بده .
درکنارش بازی خطی نیست و قبلا مجله ای بود که بازی رو دیده بود چندتا مرحله رو توصیف کرده بود گفته بود محیط بازی باز هست و به بازیباز اجاره گشت و گزار رو کاملا میده تا پازلها رو حل کنه .
به نظره من به همون قدری که گفته بودن بازی از مکانیزمهای old school بحره میبره به نظرم به همون اندازه ارمانهای بازیهای modern هم توش گنجانده شده . از سیستم crafting گرفته تا اتش زدن دشمنها و خطی نبودن بازی و پازل و level up و ... به نظرم این بازی هرچیزی که برای موفقیت نیاز هست رو داره ! قفط وفقط استفاده درست از پتانسیل مطرح هست که من به دلیله حضوره میکامی و چند نفر دیگه اعتماد کردم که محصول نهایی خیلی خوب خواهد بود ...

نمیدونم متای بازی چی باشه !
اما به نظره من هرچی بشه زیره 72 نباید بشه . من خودم شخصا انتظاره بالای 80 رو دارم
پس تا روزه رلیز D:
 
خود منم اون روزای اول معرفی زیاد به بازی امید نداشتم ینی همه چیز بازی تو زمان معرفی تکراری بنظر میومد و گرافیک و انیمیشنای نسبتا ضعیفش حسابی منو نسبت به بازی نا امید کرده بود اما بازی رفته رفته بهتر شد مخصوصا تو تریلرای اخر که تنوع محیط و المانای گیم پلی مثل شوتینگو تله های محیطی و ...خیلی خوب بنظر میانو مخصوصا محیط و سبک مبارزات بازی منو یاد بهترین و کاملترین بازی عمرم از نظر المانای گیم پلی که همون re4 انداخت کلا مشخصه که بازی نمره های بدی نمیگیره چون پشتش بزرگترین کارگردان صنعت گیم قرار داره اما تیم سازنده یکم کم تجربست و همین باعث شده بازی همه چیش تو سطح تاپ نباشه بنظرم اما خودم خیالم از گیم پلیو داستان و جو بازی راحته موزیکای بازیم قطعا از همین الان شاهکارن تو مساعل تکنیکی با اینکه بازی بهتر شده ولی بازم تاپ نیست کلا امکان داره که منتقدا به تکراری بودن بازی یا گرافیکش ایراد بگیرن اما مطمعنم متای پایین 80 نمیاد اما انتظار متای تخیلی و بالای 90 ام ندارم در کل اینم بگم که اگه متای بازی 60 ام بشه استثنا ان تو این مورد برام مهم نیست چون بزرگترین کارگردان تاریخ صنعت گیم داره بازی میسازه و دارم برای تجربش لحظه شماری میکنم:d
متا در بدترین حالت بین 70 تا 75
در بهترین حالت بین 80 تا 85
 
من که زیاد دلم رو به این Evil Within هم خوش نکردم . به هر بازی که دلم رو خوش کردم جوری تررررر زدن توش اول و آخر بازی متلاشی میشد . اما خوب بازی ها قسمت های اولشون همیشه جالبه که این هم تازه قراره بیاد بیرون خدا رو چه دیدی یهو دیدی موقع بازی کردن پوشک لازم داشته باشیم . اما خدایش اسمش هم ترسناکه :))

معمولا بازی هایی که تونایی کاراکتر برای جنگیدن زیاد باشه ترس کمتری داره و با اون چیزی که من دیدم کاراکترمون کاردرسته میشه از پس اون غول تشن ها براومد:d
 
یکی نیست بگه اخه بچه دست از سر این تاپیک بردار!:d

طراح هنری بازی The Evil Within گفته مدتی میشه که من روی بازیهای ترسناک کار نکردم به همین خاطر تصمیم گرفتم از ترس خالص و نابی توی بازی استفاده کنم که مدت زیادی ازش دور بودیم. من به بازیهای و فیلم های زیادی فکرکردم تا این که یک ایده ی کلیدی برای The Evil Within به ذهنم خطور کرد. ترسی که تو فیلم های ترسناک قدیمی و کلاسیک وجود داشته Gothic horror به عنوان مثال یا فیلم های دهه 80 هالیوود.

نااوکی کاتاکی طراح هنری بازی


10710797_545400708926806_1200147143100729594_n.jpg


اگه سریال ترسناک The Strain رو دنبال میکنید قسمت آخر که قراره امشب پخش بشه شامل یک تبلیغ ویژه در مورد The Evil Within خواهد بود

10352899_546389425494601_2383856927437527091_n.jpg
 
معمولا بازی هایی که تونایی کاراکتر برای جنگیدن زیاد باشه ترس کمتری داره و با اون چیزی که من دیدم کاراکترمون کاردرسته میشه از پس اون غول تشن ها براومد:d
یه سری preview های اخری و مخصوصا تریلره اخری روی این استرس داشتن که مهمات خیلی کمیاب و کم هستن و ظاهرا ممکنه بازی رو طوری طراحی کرده باشن که بازیباز رو بیشتر به stealth و craft واستفاده از طله ها تشویق کنه تا اکشن. البته فک کنم برای بالانس کلی یه سری قسمتهای اکشن گذاشتن که مجبور کنن بازیباز رو به استفاده مهمات تا این باعث بشه توی قسمت بعدی بازیباز محیط رو بگرده و کمتر از مهمات استفاده کنه ! ( البته این رو حدس میزنم !)
 
دوستان من یه گیم پلی از بازی دیدم یه جورایی نا امید شدم . کسی لینک آخرین تریلری که ازش منتشر شده رو داره ؟
یه جوری بود انگار مصنوعی بود همه چی و نحوه تیر خوردن و .... البته میگم احتمالا تریلر قدیمی بوده اما حالم گرفته شد .
اگر هم تریلر جدید بوده باشه 75 80 مناسب بازیه نه بیشتر ....
 
تریلره جدیده عالی بود . نشون میده طله ها فقط توی بازی نیستن ! یه قست نشون میده Box man طله رو خودش میندازه . تازه جالب بود بعد از اینکه box man رو میکشه جلوی جعبه که میره بازی میشه میپره روی صورتش لول ×_×
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or