Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
من اهل بازی های RPG نیستم...ولی از این بازی کمی خوشم اومد و زیاد هم نتونستم برم...یه جا گیر کردم کمک کنید

تقریبا اوایل بازی میرم تو یه قسمت تونل مانند که باید از یه در عبور کنم...وقتی اهرم در رو میزنم تیر از بالای در به طرفم پرتاب میشه و در باز نمیشه...سمت چپ در هم سه تا صخره هست که اشکال مار و عقاب و کوسه هست که عوض میشه..باید چیگار کنم؟

در مورد بازی بگم که گیم پلی و داستان و منظره ها خیلی جالب هستن به خصوص از داستان های افسانه های اساطیری باشه:d

اما انمیشن شخصیت ها و حرف زدن و خشک بودن بیش از حد(مثل بازی فالوت) شدیدا توی ذوق میزنه و ممکنه هر کسی رو از ادامه بازی منصرف کنه...واقعا نا امید کنندس
 
من اهل بازی های RPG نیستم...ولی از این بازی کمی خوشم اومد و زیاد هم نتونستم برم...یه جا گیر کردم کمک کنید

درود بالا سرت نگاه کن 3 تاکله می بینی که توش شکل 3 تا حیوان هست ولی یکیش خالی هست اون یکی هم جلوت هست رو زمین به تریتیب از چپ به راست اون شکل هارا درست کن و دستگیره را بکش در باز میشه !!!
 
  • Like
Reactions: Thomas_Anders
بله . پایین توضیح دادم

عضو گروه companion بشی چند تا کار می گن انجام بده .بعد یکی از افراد گروه دعوتت می کنه به یه محل مخفی و اونجا دختری که ازت خوشش اومده از خونش ( دختره گرگینه هست) به تو می ده بعد می تونی گرگینه بشی .
این گروه در شهر whiterun هست .فکر کنم اسم طرف skjor بود

ممنون کسی ومپایر بلده؟
cigar-smiley.gif
 
همه زندگی رفت همه زندگیمو دزدیدن به دادم برسید . من تو چندتا شهر مختلف چندتا اتاق اجاره کردم و هرچی وسایل داشتم میاوردم میذاشتم اونجا . الان رفتم دیدم هیچ کدوم از وسایل تو کمدها نیست
آخه این چه وضعشه ؟ :(( فقط استخون های 6 تا اژدها هم توش بود با کلی وسیله با ارزش دیگه که فکر کنم بالای 4000 تا قیمت داشت
 
دوستان من RPG باز نیستم لطفا راهنمایی کنید...

چرا جونم اینقدر زود تموم میشه و همش میسوزم...سلامتی رو هم به Level 2 رسوندم باز تاثیر نداشت...

چیکار باید بکنم که لول بره بالا؟؟؟

سلاح کجا بگیرم؟

کلا نکات اصلی این بازی رو به من بگید
 
\/\/

همه زندگی رفت همه زندگیمو دزدیدن به دادم برسید . من تو چندتا شهر مختلف چندتا اتاق اجاره کردم و هرچی وسایل داشتم میاوردم میذاشتم اونجا . الان رفتم دیدم هیچ کدوم از وسایل تو کمدها نیست
آخه این چه وضعشه ؟ :(( فقط استخون های 6 تا اژدها هم توش بود با کلی وسیله با ارزش دیگه که فکر کنم بالای 4000 تا قیمت داشت

فرق بین خرید یه خونه که 4 تا 5k پولشه با اجاره یه اتاق که شبی 10 Gold پولشه رو فکر کنم الان متوجه شده باشی.
 
منم به سلامتی دارم داماد میشم فقط وقتی میرم و به اون کشیش سیاهه اطلاع میدم میگه که فردا عروسی برگذار میشه و به تشریفات عروسی برس . ولی نمیدونم چیکار باید بکنم ؟
ساعت 2 شب هم یهو عروس و فک و فامیل میان تو کلیسا و سریع میرن بیرون و عروسی بهم میخوره و بهم میگه فقط برو و از این حرفها :d
 
بازی رو گرفتم. یعنی دانلود کردم ...

دارم میرم ولی کاش یه کم رو گرافیکش کار میکردم، بله بله میدونم RPG باز های حرفه ای گرافیک نمیخوان.
ولی من RPG باز حرفه ای نیستم. مثلا ویتچر 2 خیلی گرافیکش خوب بود به خصوص انیمیشن هاش ولی اینجا خیلی بده.
تکستچر ها خوب نیستند میتونستند بهتر بسازند و انیمیشن ها هم خیلی سرکاریه.

در کل جذبم نکرده فعلا خدا کنه جذبم کنه مثل W2 ...

بگم RPG باز نیستم اصن :دی اگر Fable رو جزء RPG بدونید شاید بشم.
 
انقد تعریف کردید منم رفتم هرچی بازی جدید اومده به علاوه Skyrim رو گرفتم...! :d یه 15 - 16 تومنی پیاده شدم ... ولی عجب چیزیه خیلی حال میده ...! گرافیک هم برای من عالیه ...! این ترم مشروط شدیم رفت...! :d
 
بازی رو گرفتم. یعنی دانلود کردم ...

دارم میرم ولی کاش یه کم رو گرافیکش کار میکردم، بله بله میدونم RPG باز های حرفه ای گرافیک نمیخوان.
ولی من RPG باز حرفه ای نیستم. مثلا ویتچر 2 خیلی گرافیکش خوب بود به خصوص انیمیشن هاش ولی اینجا خیلی بده.
تکستچر ها خوب نیستند میتونستند بهتر بسازند و انیمیشن ها هم خیلی سرکاریه.


در کل جذبم نکرده فعلا خدا کنه جذبم کنه مثل W2 ...

بگم RPG باز نیستم اصن :دی اگر Fable رو جزء RPG بدونید شاید بشم.
یکذره که جلو بری و وسعت و تنوع بازی رو ببینی تعجب میکنی.درسته که ویچر 2 گرافیک بهتری داشت ولی محیط های ویچر دو خیلی کوچکتر از skyrim هستن.در کل هنوز تو کف تنوع بازی(به طور کلی)هستم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or