Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
عاقا این draw distance داغون بازی مال چیه؟
توی این مزرعه بیرون وایتران رسیده بودم به یه خونه هه دیدم نمیتونم جلو برم بعد دو ثانیه یه ساختمون جلوم ظاهر شد:|
بازی رو روی یولترا اجرا میکنم یعنی:|

عاقا راه حلی واسه این افت فریم ریت بازی نیست؟
تمام مشخصات کامپیوترم دوبرابر مشخصات مورد نیازه و پیشنهاد بازی روی های کوآلیتیه ولی شدیدا افت فریم داره
سه تا مد هم واسه افت فریم نصبیدم بعد نیم ساعت دوباره افت میکنه:|
یکی کمک کنه بازی رو نمیشه اصن پلی کرد:|

بازی همزمان 5 قطعه از زمین رو همیشه لود داره! اصلاً نباید به این مشکل بر بخوری! جدا از اونم همه آبجکت های مهم (مثل خونه ها) از راه دور دیده میشن مگه اینکه یه ماد زده باشی که طراحش یادش رفته باشه خونه رو برای راه دور تنظیم کرده باشه. -داداش این آواتارت یکم مشکوک میزنه! اذیت نکن ما رو!

لازم نیست روی اولترا بازی کنی! بیشتر نسخه های پایرت شده (از جمله مال من و شما) کلاً با تنظیمات مشکل دارن. برای همین روی هر چی بزاری تنظیماتت یجور blank میشه و به safe اش برمیگرده. دستی باید تنظیم کنی خودت.

برای افت فریم هم باید ببینم سیستمت چیه!
بهترین راه حل کم کردن برد سایه ها و پایین آوردن رزلوشن هست.
 
تعجب میکنم آخه اسکایریم یکی از نکات قوتش این بود که هر کسی میتونست از بازی لذت ببره آخه دامنه تنظیمات گرافیکیش خیلی زیاد بود
قبل از دانلود مود های رفع لگ و فریم
توی قسمت اسکایریم آپشن قسمت details رو روی low بذارید و تیک گزینه های vsync و water رو هم بردارید مطمئنا با توجه به توضیحتون که سخت افزار شما بالاتر هم هست مشکل برطرف میشه

من چون قبلا این بازیو روی پی اس 3 رفتم روی low quality که میرم اصن جزییات معلوم نیست سرم درد میگیره!
یعنی هیچ راهی نیست بیخودی این بازیو دانلود کردم ؟؟؟ جالبه پیشنهاد خود بازیم روی های کوآلیتیه

- - -ویرایش - - -

بازی همزمان 5 قطعه از زمین رو همیشه لود داره! اصلاً نباید به این مشکل بر بخوری! جدا از اونم همه آبجکت های مهم (مثل خونه ها) از راه دور دیده میشن مگه اینکه یه ماد زده باشی که طراحش یادش رفته باشه خونه رو برای راه دور تنظیم کرده باشه. -داداش این آواتارت یکم مشکوک میزنه! اذیت نکن ما رو!

لازم نیست روی اولترا بازی کنی! بیشتر نسخه های پایرت شده (از جمله مال من و شما) کلاً با تنظیمات مشکل دارن. برای همین روی هر چی بزاری تنظیماتت یجور blank میشه و به safe اش برمیگرده. دستی باید تنظیم کنی خودت.

برای افت فریم هم باید ببینم سیستمت چیه!
بهترین راه حل کم کردن برد سایه ها و پایین آوردن رزلوشن هست.

سیستمم اینه:
Intel core i7
8 gb ram
graphic card geforce gt 630m 2 gb
1 tb hdd
windows 8 64 bit
directx 11.0
بازی های روز مث ولفنشتاین و اسنایپر الایت 3 رو مث کره اجرا میکنه ولی اینو نمیدونم چرا؟:|:|:|
 
چرا تو items مثلا ارزش یه چیزی 500 هست ولی وقتی میخوای بفروشیش خیلی کمتر از اونه؟

وقتی یه چیزی رو میخری مثلا یه potion و و کلا همه اون potion رو تو اون میخری دیگه برای همیشه تموم میشه یا اینکه بعد از یه مدت دوباره قابل خریده؟
 
آقا ما night agle شدیم،سردسته برادری تاریک (ترجمم تو حلقتون :دی) شدیم،خان نصف شهر ها شدیم،اون سگه رو به صاحابش رسوندیم ولی هنوز نفهمیدیم این ماجرای deadra ها چیه :| تا اینجایی که من فهمیدم خدای شیطانین :| کسی اطلاعات کامل از تاریخچشون رو نداره ؟
 
آقا ما night agle شدیم،سردسته برادری تاریک (ترجمم تو حلقتون :دی) شدیم،خان نصف شهر ها شدیم،اون سگه رو به صاحابش رسوندیم ولی هنوز نفهمیدیم این ماجرای deadra ها چیه :| تا اینجایی که من فهمیدم خدای شیطانین :| کسی اطلاعات کامل از تاریخچشون رو نداره ؟

Deadric Prince ها یه جورایی همون God هستن. اینا از خداهایی هستند که توی خلقت فانی ها دخالتی نداشتن و علاقه ای هم به دنیای اونا ندارند ولی از پرستیده شدن توسط فانی ها استقبال می کنن. توی بازی Aedra داریم و Daedra، قوی ترین Aedra همون Akatosh هست، که رییسشونه به قولی و با 8 یا 7 تا خدای دیگه در ماندوس اقامت دارن. از اونور Deadric Prince ها هم هرکدوم قلمروی خودشون رو دارن توی Oblivion و هر کدومشون توی قلمرو خودشون فوق العاده قوی هستند.

یه مسئله جالب توی بازی اینه که با توجه به این که Alduin اولین ساخته ی Akatosh ـه و تقدیرش خوردن دنیاست، میتونه با Daedric Prince ها هم مبارزه کنه و اونا رو هم بخوره؟:d
 
Deadric Prince ها یه جورایی همون God هستن. اینا از خداهایی هستند که توی خلقت فانی ها دخالتی نداشتن و علاقه ای هم به دنیای اونا ندارند ولی از پرستیده شدن توسط فانی ها استقبال می کنن. توی بازی Aedra داریم و Daedra، قوی ترین Aedra همون Akatosh هست، که رییسشونه به قولی و با 8 یا 7 تا خدای دیگه در ماندوس اقامت دارن. از اونور Deadric Prince ها هم هرکدوم قلمروی خودشون رو دارن توی Oblivion و هر کدومشون توی قلمرو خودشون فوق العاده قوی هستند.

یه مسئله جالب توی بازی اینه که با توجه به این که Alduin اولین ساخته ی Akatosh ـه و تقدیرش خوردن دنیاست، میتونه با Daedric Prince ها هم مبارزه کنه و اونا رو هم بخوره؟:d
تقدیرش این هست که بتونه دنیای فانی هارو نابود کنه،قدرت خاصی‌ تو‌Realmهای Oblivion نداره. :دی
پرنس‌ها هر کدوم تو Plane خودشون خدا هستن،همه چیز رو کنترل می‌کنن،حتا akatosh هم نمیتونه تو Realm خودشون باهاشون مقابله کنه :دی
Alduin همینکه می‌تونه وارد sovngarde بشه نشان از ضعف فیزیکی‌ و روحیش داره. Daedra هیچوقت نمی‌تونن وارد sovngarde بشن چون عملا قابل شکست نیستن،فقط می‌شه جلوشون رو گرفت :دی
 
^

بعلاوه بهش Dragon of the North هم می‌گفتند
احتمالا متولد همون High Rock بوده باشه

تو Morrowind هم پیرمردی به اسم Wulf بود که ظاهرا یکی از تجسم‌های Tiber Septim بود
این فرضه، اصلاً معلوم نیست الکیری(:دی) باشه:دی

مردم Alcaire جشنی دارند به اسم روز Tiber :d
 
نظریه دیگری که قابل قبول باشه وجود نداره،تو همه‌Sourceها هم Alcaire رو قبول دارن.
فاصله دوران Tiber septim و اسکایریم در حد دوران ما و اسماعیل شاه صفوی هست،جوری میگی‌ انگار عصر باستان هست :دی
 
چرا تو items مثلا ارزش یه چیزی 500 هست ولی وقتی میخوای بفروشیش خیلی کمتر از اونه؟

وقتی یه چیزی رو میخری مثلا یه potion و و کلا همه اون potion رو تو اون میخری دیگه برای همیشه تموم میشه یا اینکه بعد از یه مدت دوباره قابل خریده؟

قیمت خرید و فروش توی بازی بستگی به لول Speech ات داره

بچه ها من چند روزیه میخوام برم توی بازی توی Load کردن سیو هام میمونه... همش توضیحات توی لود کردنش عوض میشه ولی هرچی صبر میکنم نمیره توی بازی :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or