Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
آره من خودم وقتی که هوش مصنوعیه OBLIVION رو دیدم عاشقش شدم وقتی مارتین داشت با Scum ها می جنگید اینرو گفت . اون اولا که باید مارتین را از Kvatch نجات می دادیم . Fight by Fire Against the Fire اون موقع مارتین Mage بود Scum هاهم فقط می تونستن آتیش بندازن . صحنه بعدی رو هم که دیدم عاشقش شدم وقتی که آرگنک گرومالود رو که قهرمان مسابقات آرنا بود کشتم یکی از محافظای
شهر امپیریالا از کنارش رد شدم اینو گفت: Its ...Its you the grand champion of Arena . you have Ben fight against Argonak i remeber that . بعد اون از کنار همه سربازا رد شدم ولی هیچکدومشون این دیالوگ یا دیالوگ تکراری نگفتن .

- - -ویرایش - - -

راستی اگه خون آشام بشی می تونی خودتو خفاش کنی بعد پرواز کنی ؟
 
دوستان من تو یک از ماموریت های dlc دراگون بورد اونجایی که قراره برم بالا یه خونه قارچی هرچی E رو میزنم فقط 2 متر بالا میره وتمام میوفته زمین راه حلی چیزی هست که اونجا رو رد کنم؟و تو یه جایی دیگه گیر کردم که بعد این که یه کتاب رو می خونی میری به یه قلعه لجن زاری که توش پره کتاب هی تو هوا میچرخه الا من همه کتاب ها رو جمع کردم و تو طبقه اخر که تو هر جا کتاب یه شکلی هست نمی دونم کدومشون رو بزارم جای درستشون!
 
دوستان من تو یک از ماموریت های dlc دراگون بورد اونجایی که قراره برم بالا یه خونه قارچی هرچی E رو میزنم فقط 2 متر بالا میره وتمام میوفته زمین راه حلی چیزی هست که اونجا رو رد کنم؟و تو یه جایی دیگه گیر کردم که بعد این که یه کتاب رو می خونی میری به یه قلعه لجن زاری که توش پره کتاب هی تو هوا میچرخه الا من همه کتاب ها رو جمع کردم و تو طبقه اخر که تو هر جا کتاب یه شکلی هست نمی دونم کدومشون رو بزارم جای درستشون!
http://forum.bazicenter.com/thread52633/page370/#post2667992
 
دوستانی که تا چند ماه پیش سینه سپر کرده بودن برای یادگیری creation kit و کمک در ماد سازی، تا الان کاری پیش بردن؟ تمرین و مطالعه کردن؟ اصلاً creation kit رو راه انداختن؟!!
من که 15 ام امتحانام تموم میشه میام یواش یواش کارم رو ادامه بدم. البته هنوز آپدیت نکردم بازی رو...

بازم میگم کسانی که توی داستان می خوان کمک کنن برن بخش quest سازی رو مطالعه کنن و یاد بگیرن.
مابقی دوستان هم در بخش طراحی لوکیشن و نوشتن برنامه هم میدونن کجا رو بخونن.
 
woooow عجب هوش مصنوعی ای داره تو کف هوش NPC ها موندم راستی ایم هوش مصنوعیش بالا تره با Oblivion.

ولی هوش مصنوعی یار همراهمون زیاد خوب نیست هر چقدر که لولت می ره بالاتر باید بیشتر مواظب اون باشی ک نمیره ! خیلی موقع ها ب خاطر اینکه مرده بود با اینکه کلی potion هم بش می دم ولی کلا خنگ بازی زیاد در می یاره استفاده نمی کنه و می میره هر وقت اژدها می شینه میره دم دهن اژدها بجای اینکه فاصله بگیره...
یا اون عصایی که گوله های انفجاری اتیش رو پرتاپ می کنه رو اگه بدی دستش و خودت نزدیک دشمن باشی و با شمشیر در حال جنگ باشی شروع می کنه به پرتاب کردن گوله های اتیش و درجا می میری!

من ک هنوز درگیر این بازی هستم در خدمت الفرک قهرمان ک با غیرت برای مردمش و خون های ریخته شده و ازادی اسکایرم جنگید :دی
 
^آلفریک قهرمان به طرز ناجوانمردانه ای Elisif رو با یک فریاد تکه تکه کرد،در حالیکه خود Elisif مایل بود به آلفریک بپیونده.همه ی این ادعاهای آزدای خواهانه اش هم صرفا برای به قدرت رسیدنه.
United Tamriel FTW
 
سلام :دی دوستان یه سایت فارسی معرفی میکنید که همه ی رازو رمزهای بازی رو داشته باشه؟:| میفهمید که چی میگم؟ :دی 5بار بازی رو تموم کردم هنوز خسته نمیشم! شاهکاریه که هیچوقت تکرار نخواهد شد :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or