Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اهان مرسي. منظورتون همون دي ال سي هست كه دراكولا ميشه؟ اتفاقا من ازون خوشم نيومد :دي ،ً

نه داش
اینی که شما میگی داونگارد هست اسمش
ولی اینی که دو دوستمون داشتن در موردش حرف میزدن دراگون برن هست


دراگون برن رو فقط برای زمین هایی و تجهیزاتی که اضافه میکنه دان کنید چون بازیش نمی ارزه

ولی داونگارد بازیش خیلی بهتره و خون آشام هم هستی و کلی چیز های باحال دیگه
 
درود دوستان با اینکه
آپدیت 13 رو ریختم و مود ها رو دارم و باهاشون بازی میکنم
ولی بازم در یک جا بازی گیر داره
همون جایی که باید در ریفتن برم اون پیری رو بیارم بیرون از اون دخمه
لطفا
رمز بدین از اون دخمه بیاد بیرون و اون کوئست تموم شه

پیرمرده بازم لاله در صورتی که باید با نصب آپدیت درست میشد
حالا لطفا رمز اون قسمت رو بزارید نیازه!
 
درود دوستان با اینکه
آپدیت 13 رو ریختم و مود ها رو دارم و باهاشون بازی میکنم
ولی بازم در یک جا بازی گیر داره
همون جایی که باید در ریفتن برم اون پیری رو بیارم بیرون از اون دخمه
لطفا
رمز بدین از اون دخمه بیاد بیرون و اون کوئست تموم شه

پیرمرده بازم لاله در صورتی که باید با نصب آپدیت درست میشد
حالا لطفا رمز اون قسمت رو بزارید نیازه!

جالبه این مشکل رو هنوز بعضی ها دارند:d یادش بخیر تو صفحه دوم یا سوم بخش مشکلات بود که راه حلشو نوشته بودم.
این فایلو در مسیر data بازی اکسترکت کن مشکل لال بود ازبرن حل میشه.

sound

و یا از bsa unpacker استفاده کن و خودت فایل Skyrim - VoicesE xtra.bsa رو در مسیر data اکسترکت کن.

bsa unpacker
 
از نظر داستانی که Dragonborn تو شخصیت پردازی miraak اشتباهات بزرگی انجام داد اولش که تو trailer ها و مقاله هایی که دربارش مینوشتن miraak یک شخصیتی بود که خیلی با عظمت خودشو نشون میداد و حتی تو طراحی و ظاهر و صدای شخصیت هم کسی فکر نمیکرد اینطوری بشه ولی خب بازم به بعضی مطالب پشت پرده بازی پی بردیم که تو خود بازی زیاد مشخص نبود و باید تو wiki و کتاب های بازی رو مطالعه میکردیم تا بفهمیم و dawnguard داستان خیلی مهمی نداشت شاید بعضی مسائل رو درباره anu مشخص میکرد که خیلی ها اصلا anu رو نمیشناختن ولی تو wiki و اینا بود و شخصیت پردازیش نسبت به dragonborn خیلی بهتر بود وگرنه داستان کلی این دو dlc زیاد جالب نبود و بیشتر مسائل تکراری رو بازگو میکرد و بیشتر بخاطر قسمت vampire نظر دوستان رو جلب کرد که تبدیل به یک vampire lord میشدیم و از dragonborn و جزیره solstheim خیلی بیشتر از این ها انتظار میرفت که کمی بیشتر رو کوئست های فرعی و شخصیت هاش کار کنه و همینطور محیط های بازی اما یک قسمت برای من جالب بود که خاطرات morrowind رو زنده میکرد و حتی شخصیتی که از زمان morrowind زنده مانده بود به نام neloth و general falx که تو morrowind bloodmoon بود
و در کل dragonborn از نظر کوئست های فرعی و شخصیت ها و محیطش شکستی بزرگ خورد و همینطور محیط هاش که انتظار بیشتری میرفت
 
از نظر داستانی که Dragonborn تو شخصیت پردازی miraak اشتباهات بزرگی انجام داد اولش که تو trailer ها و مقاله هایی که دربارش مینوشتن miraak یک شخصیتی بود که خیلی با عظمت خودشو نشون میداد و حتی تو طراحی و ظاهر و صدای شخصیت هم کسی فکر نمیکرد اینطوری بشه ولی خب بازم به بعضی مطالب پشت پرده بازی پی بردیم که تو خود بازی زیاد مشخص نبود و باید تو wiki و کتاب های بازی رو مطالعه میکردیم تا بفهمیم و dawnguard داستان خیلی مهمی نداشت شاید بعضی مسائل رو درباره anu مشخص میکرد که خیلی ها اصلا anu رو نمیشناختن ولی تو wiki و اینا بود و شخصیت پردازیش نسبت به dragonborn خیلی بهتر بود وگرنه داستان کلی این دو dlc زیاد جالب نبود و بیشتر مسائل تکراری رو بازگو میکرد و بیشتر بخاطر قسمت vampire نظر دوستان رو جلب کرد که تبدیل به یک vampire lord میشدیم و از dragonborn و جزیره solstheim خیلی بیشتر از این ها انتظار میرفت که کمی بیشتر رو کوئست های فرعی و شخصیت هاش کار کنه و همینطور محیط های بازی اما یک قسمت برای من جالب بود که خاطرات morrowind رو زنده میکرد و حتی شخصیتی که از زمان morrowind زنده مانده بود به نام neloth و general falx که تو morrowind bloodmoon بود
و در کل dragonborn از نظر کوئست های فرعی و شخصیت ها و محیطش شکستی بزرگ خورد و همینطور محیط هاش که انتظار بیشتری میرفت
اتفاقا به نظر من شخصیت‌های DB رو خوب ساختن، بعد یه نفر می‌خواد DLC هارو کامل بره حتما به Lore هم اهمیت میده و کتاب‌ها و ویکی رو حتما میخونه.

مشکل اصلی‌ به نظر من استفاده نکردن اصولی از فضایی بود که ساختن.
 
آقا آقا
من گیج شم
می خواستم واسه تخفیف تابستونه استیم دی ال سی دراگون برن رو بخرم چون از دانگارد خوشم نیومد (البته هیچکدومو بازی نکردم عکساشو دیدم فقط)
دراگون رو هم فقط به عشق تم موررویند می خوام بگیرم
الان منو انداختین تو شک که :|
 
آقا آقا
من گیج شم
می خواستم واسه تخفیف تابستونه استیم دی ال سی دراگون برن رو بخرم چون از دانگارد خوشم نیومد (البته هیچکدومو بازی نکردم عکساشو دیدم فقط)
دراگون رو هم فقط به عشق تم موررویند می خوام بگیرم
الان منو انداختین تو شک که :|
من گفته بودم
تم موررویند خوب کار شده،همه دارک الف هستند،زره های Bonemold که تنشون هست آشناست و خود جزیره هم خوب کار شده.فقط داستان و اژدها سواری فاجعه ای داره!اما برای تجدید خاطره و سر زدن به به نمایی هرچند کوچک اما جالب از موررویند خوبه
 
آقا آقا
من گیج شم
می خواستم واسه تخفیف تابستونه استیم دی ال سی دراگون برن رو بخرم چون از دانگارد خوشم نیومد (البته هیچکدومو بازی نکردم عکساشو دیدم فقط)
دراگون رو هم فقط به عشق تم موررویند می خوام بگیرم
الان منو انداختین تو شک که :|

تو الان این دی ال اس هارو میخوای بخری؟
؟
:|
دانلودش پس چیه؟
پولت زیادی کرده؟:|
 
تو الان این دی ال اس هارو میخوای بخری؟
؟
:|
دانلودش پس چیه؟
پولت زیادی کرده؟:|
یه چیزی هست به نام حمایت از سازنده، به گوشتون خورده؟
Dragonborn هم چندین برابر بهتر از Dawnguard هست، میارزه به پولش.Lore هم خیلی‌ خوب کار شده اگه تو کار کتاب خوندن اینا هستین تو بازی .دوستان همینجوری Manmode دارن می‌رن میگن بده :دی
 
مشکل محیط اینه که مکان هایی مثل fort ها مثل skyrim کار شده نه morrowind وگرنه شهر های اصلی اینا و ساختمان های اصلی بازی خوب کار شده
شخصیت های اصلی بازی مثل miraak به اندازه کافی خوب کار نشده از نظر صدا و کیفیت که زرهش خیلی بهتر از اینا دیده شده بود ولی داستان پشت پرده dragonborn خوب کار شده که مسائل زیادی رو درباره hermaeus mora و miraak معلوم کرده ولی همون نظر شما که استفاده از محیط و کوئست های فرعی بازی که بیشتر از اینا انتظار میرفت روش کار بشه و
وگرنه item های بازی بد نیست و زره ها هم حال و هوای morrowind رو داره
اژدها سواری هم من از اول انتظار نداشتم خوب کار بشه چون کلا همه کار های Bethesda پر bug بود و texture ها و هوش مصنوعی زیاد تعریفی نداره ولی خب بازم یک چیزی اضافه کردن دیگه ضرر نکردیم که:d
برای من بیشتر hermaeus mora جالب بود که اگه کامل داستان و lore رو فهمیده باشید به نکات خیلی جالبی میرسید چون این شخصیت خیلی داستان نامعلومی داشت و اطلاعات زیادی دربارش نبود تا اینکه بالاخره تو Dragonborn به اطلاعاتی دربارش پی بردیم
miraak هم که دربارش مطالعه کردم تو کتاب های داخل بازی داستان تقریبا خوبی داشت بد نبود ولی میشد بیشتر روش کار کرد
و اگه یکم bethesda از این daedric realms دست بکشه و مثل oblivion هی realm های تکراری و خسته کننده که تو همشون هم هدف یک چیزه و تقریبا تکراریه البته تو dragonborn بازم realm ها کمتر حالت تکراری بودن داشت و معما های جذابی داشت بازی خیلی بهتر میشه و فعلا هم باید ببینیم elder scrolls online چی میشه
 
^Miraak بزرگترین عامل ناامیدکننده بود برای من.اصلا چیزی که انتظار داشتم نبود

اما برخلاف بقیه فکر می کنم اژدها سواری خوب بود.چون از اول انتظاری نداشتم و مطمئن بودم مکانیسم هایی مثل کنترل کامل اژدها با انجین فعلیش مقدور نیست

هانتر عزیز منظورت از Manmode چیه؟استفاده نکردن از Fast travel و اینها؟
 
^Miraak بزرگترین عامل ناامیدکننده بود برای من.اصلا چیزی که انتظار داشتم نبود

اما برخلاف بقیه فکر می کنم اژدها سواری خوب بود.چون از اول انتظاری نداشتم و مطمئن بودم مکانیسم هایی مثل کنترل کامل اژدها با انجین فعلیش مقدور نیست

هانتر عزیز منظورت از Manmode چیه؟استفاده نکردن از Fast travel و اینها؟
نه میگم به LORE بازی اهمیت نمیدن زیاد فقط یه کوچولو داستان اصلی‌ رو میخونن معمولا واس اون میگن بد هست :دی DB جوری بود باید زیاد Quest ادامه می‌دادی و کتاب اینا هم میخوندی تا می‌فهمیدی Lore رو.
 
^ممنون
بله راست میگید.بازی کردن اسکایریم به نظر من مثل دیدن فیلم های ارباب حلقه هاست.میشه ازش لذت برد اما اگر از پس زمینه و اتفاقات گذشته اطلاع نداشته باشیم، خیلی چیزها رو متوجه نمیشیم

یک نکته بگم طرفداران اسکایریم و بثسدا پی ببرند چرا بثسدا، بثسدا شده
صداگذار Arngeir ، بازیگر سرشناس و برنده ی جایزه ی اسکار، Christopher Plummer هست
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or