Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
گرافیک ویچر اصلا یه چیز عجیب بود و تا حالا نقش آفرینی با اون گرافیک ندیده بودم . ولی با این وجود بیش از اندازه سنگین بود .
اسکای ریم رو هنوز ندیدم ولی مطمئنم چنان صحنه های حیرت آوری توی بازی خلق میشه که نظیرش روی جای دیگه ندیدیم.
trust me اون چیزی که من روی 360 دیدم بلا شک بهترین گرافیک ممکن روی 360 بود. روی pc فکر کنم خیلی بهتر از گرافیک witcher باشه با توجه به اینکه w2 خیلی بازی سنگین و unoptimized ـی بود.
 
فقط بگم بازی اونطوری نیست که ازش تعریف می کنن ! بهتره ی سری به یو ت و ب بزنید و گیم پلی ها رو ببینید که با سیستم های خفن هم دارن اجرا میشن روی ULTRA!!!!!!!!!!!!

من که زیاد خوشم نیومد ! ی جوری بود ! هیچی رنگ و لعاب نداره ! همه چیزش انگار مصنوعیه ! این نمره ها رو رو چه حسابی دارن میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به هیچ عنوان ! به گرد پای THE WITCHER 2 هم نمیرسه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این بود اون گرافیک گرافیکی که میکردن برای نسخه PC ??????????????)x
 
trust me اون چیزی که من روی 360 دیدم بلا شک بهترین گرافیک ممکن روی 360 بود. روی pc فکر کنم خیلی بهتر از گرافیک witcher باشه با توجه به اینکه w2 خیلی بازی سنگین و unoptimized ـی بود.
تازه ویچر نصف محیط این رو هم نداشت با این که عاشق ِ ویچرم اما محیطش خیلی کوچیکتره و تنوع محیطیش خیلی کمتر ، کلن گرافیک هنری این بازی از ویچر فک کنم خیلی بهتر باشه .


@ بالایی .

به این بازی بخاطر گرافیکش نمره نمیدن کاشکی درک کنی RPG یعنی چی . سر ِ DX هم همین بساطو داشتیم باهاتون .
 
trust me اون چیزی که من روی 360 دیدم بلا شک بهترین گرافیک ممکن روی 360 بود. روی pc فکر کنم خیلی بهتر از گرافیک witcher باشه با توجه به اینکه w2 خیلی بازی سنگین و unoptimized ـی بود.

امیدوارم همینطور باشه جواد جان
مساله اینجاست که وسعت محیط بازی ویچر در حد و اندازه های Skyrim نبود میترسیدم که Skyrim زیادی سنگین باشه.
البته ویچر بیش از اندازه سنگین بود و همین خودش جای امیدواری داره که اگه بازی بهینه باشه مشکل افت فریم و این چیزا رو نداشته باشیم.
اگه کسی از دوستان بازی رو تهیه کرده بیاد یه توضیحی بده ببینیم اوضاع از چه قراره
 
تازه ویچر نصف محیط این رو هم نداشت با این که عاشق ِ ویچرم اما محیطش خیلی کوچیکتره و تنوع محیطیش خیلی کمتر ، کلن گرافیک هنری این بازی از ویچر فک کنم خیلی بهتر باشه .


@ بالایی .

به این بازی بخاطر گرافیکش نمره نمیدن کاشکی درک کنی RPG یعنی چی . سر ِ DX هم همین بساطو داشتیم باهاتون .

گیم پلی از رو هوا که نمیاد !!!! ی چیزی رو باید ببینی لمس کنی درک کنی خوشت بیاد تا برسی به مسائل دیگه !!!!!! حالا اگه ی صفه سیاه بود ی کراکتر با رنگ سفید میزاشتن توش مثل امثال لیمبو اون خوب بود ! گیم پلی داشت ! !!!!!

شما وقتی هنوز ندیدی از چی داری طرفداری میکنی . WITCHER2 رو 2 بار تموم کردم . این SKYRIM هم تا الان 8 تا گیم پلی HD دیدم ازش روی PC و ULTRA!!!!!!!!!!!!!
دارم میگم ی جوریه ! بیا اصلا لینک میزارم خودتون ببینید !

درک من از RPG خیلی هم بالاست ! از NEVER WINTER NIGHT بگیر تا آبلیوین و DIVINITY I , II تا الان ! به جرات می تونم بگم اولین نفر تو ایران بودم که تمومش کردم ! حتی یک کیلوبایت واکترو و راهنما و ترینر هم تو اینترنت نداشت اون زمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعید میدونم اسم DIVINITY هم به گوشت خورده باشه !


از همون ابتدا که استارت میزنه و NEW GAME می کنه و 5 نفر سوار کالسکه هستن و ...... ( خطر اسپویل و این حرفا ...) بگذریم ... گرفته تا 20 دقیقه ابتدای بازی رو از یو ت و ب دیدم. خوبه باز این سایت هست .
 
آخرین ویرایش:
گیم پلی از رو هوا که نمیاد !!!! ی چیزی رو باید ببینی لمس کنی درک کنی خوشت بیاد تا برسی به مسائل دیگه !!!!!! حالا اگه ی صفه سیاه بود ی کراکتر با رنگ سفید میزاشتن توش مثل امثال لیمبو اون خوب بود ! گیم پلی داشت ! !!!!!

شما وقتی هنوز ندیدی از چی داری طرفداری میکنی . WITCHER2 رو 2 بار تموم کردم . این SKYRIM هم تا الان 8 تا گیم پلی HD دیدم ازش روی PC و ULTRA!!!!!!!!!!!!!
دارم میگم ی جوریه ! بیا اصلا لینک میزارم خودتون ببینید !

درک من از RPG خیلی هم بالاست ! از NEVER WINTER NIGHT بگیر تا آبلیوین و DIVINITY I , II تا الان ! به جرات می تونم بگم اولین نفر تو ایران بودم که تمومش کردم ! حتی یک کیلوبایت واکترو و راهنما و ترینر هم تو اینترنت نداشت اون زمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعید میدونم اسم DIVINITY هم به گوشت خورده باشه !


از همون ابتدا که استارت میزنه و NEW GAME می کنه و 5 نفر سوار کالسکه هستن و ...... ( خطر اسپویل و این حرفا ...) بگذریم ... گرفته تا 20 دقیقه ابتدای بازی رو از یو ت و ب دیدم. خوبه باز این سایت هست .
شما محیط اسکایریم و حجم بازی رو با Witcher 2 مقایسه کن.
گرافیک هنری بازی که فوق العادست.
گرافیک خود بازی هم نسبت یه حجم و محیط بزرگش خیلی عالیه
 
گیم پلی از رو هوا که نمیاد !!!! ی چیزی رو باید ببینی لمس کنی درک کنی خوشت بیاد تا برسی به مسائل دیگه !!!!!! حالا اگه ی صفه سیاه بود ی کراکتر با رنگ سفید میزاشتن توش مثل امثال لیمبو اون خوب بود ! گیم پلی داشت ! !!!!!

شما وقتی هنوز ندیدی از چی داری طرفداری میکنی . WITCHER2 رو 2 بار تموم کردم . این SKYRIM هم تا الان 8 تا گیم پلی HD دیدم ازش روی PC و ULTRA!!!!!!!!!!!!!
دارم میگم ی جوریه ! بیا اصلا لینک میزارم خودتون ببینید !

درک من از RPG خیلی هم بالاست ! از NEVER WINTER NIGHT بگیر تا آبلیوین و DIVINITY I , II تا الان ! به جرات می تونم بگم اولین نفر تو ایران بودم که تمومش کردم ! حتی یک کیلوبایت واکترو و راهنما و ترینر هم تو اینترنت نداشت اون زمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعید میدونم اسم DIVINITY هم به گوشت خورده باشه !


از همون ابتدا که استارت میزنه و NEW GAME می کنه و 5 نفر سوار کالسکه هستن و ...... ( خطر اسپویل و این حرفا ...) بگذریم ... گرفته تا 20 دقیقه ابتدای بازی رو از یو ت و ب دیدم. خوبه باز این سایت هست .

من موندم با این درک ِ بالات از RPG باز هم به گرافیک بازی گیر میدی ؟!
Bethesda بزرگترین کار ِ ممکن رو برای PC فن ها کرد و اون هم قابلیت ماد سازی هست که گذاشته دوباره . گرافیک بالاتر لازم نیست . بهترین پلتفرم برای TES همیشه PC بوده بخاطر مادینگ . حالا باز بیا دم از گرافیک بزن .
 
گیم پلی از رو هوا که نمیاد !!!! ی چیزی رو باید ببینی لمس کنی درک کنی خوشت بیاد تا برسی به مسائل دیگه !!!!!! حالا اگه ی صفه سیاه بود ی کراکتر با رنگ سفید میزاشتن توش مثل امثال لیمبو اون خوب بود ! گیم پلی داشت ! !!!!!

شما وقتی هنوز ندیدی از چی داری طرفداری میکنی . WITCHER2 رو 2 بار تموم کردم . این SKYRIM هم تا الان 8 تا گیم پلی HD دیدم ازش روی PC و ULTRA!!!!!!!!!!!!!
دارم میگم ی جوریه ! بیا اصلا لینک میزارم خودتون ببینید !

درک من از RPG خیلی هم بالاست ! از NEVER WINTER NIGHT بگیر تا آبلیوین و DIVINITY I , II تا الان ! به جرات می تونم بگم اولین نفر تو ایران بودم که تمومش کردم ! حتی یک کیلوبایت واکترو و راهنما و ترینر هم تو اینترنت نداشت اون زمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعید میدونم اسم DIVINITY هم به گوشت خورده باشه !
اگر درکت از RPG بالا بود که نمیومدی اینجا گرافیک گرافیک و کنی و بخاطر گرافیکش ازش نا امید بشی و نمره هاشو زیر سوال ببری
من که زیاد خوشم نیومد ! ی جوری بود ! هیچی رنگ و لعاب نداره ! همه چیزش انگار مصنوعیه ! این نمره ها رو رو چه حسابی دارن میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به هیچ عنوان ! به گرد پای THE WITCHER 2 هم نمیرسه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این بود اون گرافیک گرافیکی که میکردن برای نسخه PC ??????????????)x
 
اون چیزی که من روی 360 دیدم بلا شک بهترین گرافیک ممکن روی 360 بود. روی pc فکر کنم خیلی بهتر از گرافیک witcher باشه با توجه به اینکه w2 خیلی بازی سنگین و unoptimized ـی بود.

البته کنار از مسائل داستانی و غیره که توش شکی نیست هیچ بازی به این بازی نمی رسه ولی درمورد گرافیک امیدوارم هینطور باشه که می گی
راستی نمره ها کولاک کرده اند :d
راستی کسی می دونه پلتفرم اصلی این بازی چی هست !
 
البته هر چقدر هم خوب باشه امکان نداره به ویچر2 حتی بخواد نزدیک هم بشه
اون سایت ها هم برا خودشون گفته اند .
بله ؟! یعنی نظر همه سایت ها با میانگین 96 اشتباهه و نظر شما معتبره ؟! سایت ها چرت میگن ؟!
نظرات خنده دار ندین برای ما !
تا اینجا چه خوشت بیاد چه نیاد فعلا تو این زمینه هم از نظر بزرگی ، هم تکنیکی و هم گیم پلی بهترین بازی RPG هست ! با هیچ منطقی هم نمیشه نظر 60 سایت بزرگ بازی رو زیر سوال برد ! مگه اینکه بعضی دوستان اینجا بیشتر از IGN و ... بفهمن (که با اطمینان کامل بعید میدونم)

پ.ن: فقط مونده بود نظر 60 تا سایت بشه چرت !
 
اقا چرا با witcher 2 مقایسه میکنین ؟ هم این شاهکاره هم skyrim و از نظر من نباید مقایسه بشه چون اینجوری جفت بازی ها رو دارین میبرین زیر سوال
 
هر دو بازی خوب هستن.چرا بعضی ها همه جا دوست دارن مقایسه بکنن؟دو تا بازی خوب و درجه یک هستن هر دوشون که هر کدوم تو یک زمینه ای خوب هستن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or