The Elder Scrolls IV: Oblivion

سلام

بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion که این طور که من خوندم کار طراحی بازی برای PC به پایان رسیده و بازی دقیقا 2 ماه دیگه ریلیز میشه.

این سایت بازی :

http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm

که خبر ساخت بازی از ماه اکتبر 2004 منتشر شده و با یه حساب سرانگشتی چیزی ا سال و 5 ماه این بازی وقت برده.

سبک بازی RPG البته با نمای پرسپکتیو.

از این استودیوی بازی های BloodMoon و Morrowind و Tribunal رو دیده بودیم.

از این بازی 5 تا تریلر برای Dev Diary اومده که جدا بی نظیره.

داستان هم از یک زندان شروع میشه و شما به عنوان یک زندانی به عنوان ناجی کشور خود از پادشاه کشور دستور می گیرید و ....


حتما اخبار این بازی رو دنبال کنید.البته اگر طرفدار این سبک بازی ها هستید.


اینم لینک شات های رسمی بازی :

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_pc_screens_01.htm

اینم لینک Concept Art بازی :

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_conceptart.htm

بازی برای PC و Xbox360 خواهد امد.

اینم 4 تا شات از بازی:









خداحافظ
 
پس کلید جای خاصی نیست! میشــــــــــــــــــــــــــــه؟؟؟
سوال بعدمم اینه که وقتی یکی از اون سوسمارارو میگیری و میاری پیش اون رئیست ماموریت یکی مونده به اخر گیلد ، اون میگه که برای کسترش اون کمپانی باید استرنجت 100 باشه . چرت و پرته یا عملیه؟
 
سوال بعدمم اینه که وقتی یکی از اون سوسمارارو میگیری و میاری پیش اون رئیست ماموریت یکی مونده به اخر گیلد ، اون میگه که برای کسترش اون کمپانی باید استرنجت 100 باشه . چرت و پرته یا عملیه؟
نه! كي ميگه!
درسته خيلي وقته من بازي رو انجام ندادم ولي اين طور نبود!
راه حل:
~ رو بزن و بنويس:
ModPcA Strength 75
بعد Enter رو بزن! شاد باشي!
 
اسم اون جعبه هم فکر کنم Master Chest باشه . البته مثل اینکه قرار بود ماموریت ها هر چند یک بار در این صندوق اضافه بشه !
( اون که طی صحبت با رئیس تعیین می کنیم حقوق نیست ، انتخاب شیوه ی کنترل Guild است . )
 
اسم اون جعبه هم فکر کنم Master Chest باشه . البته مثل اینکه قرار بود ماموریت ها هر چند یک بار در این صندوق اضافه بشه !
( اون که طی صحبت با رئیس تعیین می کنیم حقوق نیست ، انتخاب شیوه ی کنترل Guild است . )
ببخشيد از اشتباه!
من كه خيلي وقته با گيلد ها كاري ندارم و به اون ميگم حقوق! بالاخره يه نوع حقوقه(Reward)! نه!
 
آخرین ویرایش:
گرفتم
شیوه های اداره گیلد فرق داره می شه توضیح بدید یه نیم خطی؟
من تو XBox 360 دارم بازی میکنم و رمز نداره؟( پاسخ به دوستی که رمز کامپیوتر رو داده بود! )
 
گرفتم
شیوه های اداره گیلد فرق داره می شه توضیح بدید یه نیم خطی؟
من تو XBox 360 دارم بازی میکنم و رمز نداره؟( پاسخ به دوستی که رمز کامپیوتر رو داده بود! )
من كه مي گم اكه متوني جك و جونور ظاهر كني Skill بلانت و بليد و هند تو هندت رو روي اون موجود امتحان كني كه بالا بره. (مواظب باش چون هر آتربيوت از 5 تا بالاتر نمي ره!)
 
دوستان من يه سوال داشتم كه سالهاست ذهنم رو به تلاطم انداخته :thinking:

يعني چي همه جا ميگن در بازي Oblivion (و اخيرا هم در بازي Fallout3) هر اندازه كه بازيكن پيشرفت كنه و Level up بشه دشمنان هم مثل شما پيشرفت ميكنن و قوي ميشن و اين ويژگي بسيار مايوس كننده هست و لذت بازي رو ميگره؟ (فكر كنم اسمش Level Scaling بود)

من Oblivion رو پارسال نموم كردم و بعدش Shivering Isles و چند تا Mod هاي معروفش. ولي اصلا همچين چيزي رو نديدم. از ابتداي بازي موش‌ها با يه fireball خيلي ضعيف (با قدرت 6) ميمردن اين اواخر هم كه level 44 بودم با همون fireball ميمردن. خيلي از دشمنان بازي رو در level هاي پايين با بدختي ميشد كشت ولي بعد با يكي دو ضربه ميمردن. هر دشمني در يك حد معين بود و با پيشرفت شما كاري نداشت.
مثلا خود من level 2 بودم كه يه Lich يه جايي بود كه با سه تا ضربه (Spell يخ) من رو ميكشت خلاصه فرار كردم ولي بعدها برگشتم و خيلي راحت كشتمش.

ولي اين رو قبول دارم كه با Level up شدن بازيكن دشمنان جديدي به بازي اضافه ميشدن كه قوي تر بودن. مثلا هيولاهاي جديدي از دنياي Oblivion ميومد و يا اسكلت ها Hero و Champion ميشدن(كه اسلحه و زره‌هاي بهتري هم داشتن). ولي با اومدن اينها دشمنان ضعيف‌تر همچنان در بازي بودن.

حالا اين كجاش مايوس كننده بود؟
 
آخرین ویرایش:
دوستان من يه سوال داشتم كه سالهاست ذهنم رو به تلاطم انداخته :thinking:
بعضي از محل ها مخصوص يك Quest هست و بعضي ديگر هم نه. در كل در Master File بازي موجودات يك نوع پيشرفت محدود دارند (مثلآ موش ها فقط بين مراحل 1 تا 2 فكر كنم! مي مانند و موجودات ديگر مثل راهزن ها فكر كنم بين مراحل 1 تا 25) به خاطر اين هاست كه در Fallout 3 از مرحله ي 20 بالاتر نميره!
 
دوستان من يه سوال داشتم كه سالهاست ذهنم رو به تلاطم انداخته

یه کاری میگم برو انجام بده تا قضیه رو بگیری
با استفاده از کد تقلب مرتب لولت رو ببر بالا مثلا برسونش به لول 255 یا بالاتر اونوت سلامتی شما با توجه به این که لولت بالاست (درست یادم نیست چند میشه) میره 2000 .
حالا اگه بخوای یه راهزنو بکشی جونت بالا میاد چون با توجه به میزان سلامتی شما اون هم به یه درصدی قویتر شده تا جایی که باید با بهترین شمشیر بازی 100000000 بار بهش بزنی تا بمیره
موضوع اینه که حالا که شما 3000 سلامتی دارید اون راهزنه 500 سلامتی داره
این موضوع در مورد همه دشمنان (به غیر از دشمنانی خاص) صادق است
این میشه پیشرفت دشمنان
 
دوستان من يه سوال داشتم كه سالهاست ذهنم رو به تلاطم انداخته :thinking:

يعني چي همه جا ميگن در بازي Oblivion (و اخيرا هم در بازي Fallout3) هر اندازه كه بازيكن پيشرفت كنه و Level up بشه دشمنان هم مثل شما پيشرفت ميكنن و قوي ميشن و اين ويژگي بسيار مايوس كننده هست و لذت بازي رو ميگره؟ (فكر كنم اسمش Level Scaling بود)

من Oblivion رو پارسال نموم كردم و بعدش Shivering Isles و چند تا Mod هاي معروفش. ولي اصلا همچين چيزي رو نديدم. از ابتداي بازي موش‌ها با يه fireball خيلي ضعيف (با قدرت 6) ميمردن اين اواخر هم كه level 44 بودم با همون fireball ميمردن. خيلي از دشمنان بازي رو در level هاي پايين با بدختي ميشد كشت ولي بعد با يكي دو ضربه ميمردن. هر دشمني در يك حد معين بود و با پيشرفت شما كاري نداشت.
مثلا خود من level 2 بودم كه يه Lich يه جايي بود كه با سه تا ضربه (Spell يخ) من رو ميكشت خلاصه فرار كردم ولي بعدها برگشتم و خيلي راحت كشتمش.

ولي اين رو قبول دارم كه با Level up شدن بازيكن دشمنان جديدي به بازي اضافه ميشدن كه قوي تر بودن. مثلا هيولاهاي جديدي از دنياي Oblivion ميومد و يا اسكلت ها Hero و Champion ميشدن(كه اسلحه و زره‌هاي بهتري هم داشتن). ولي با اومدن اينها دشمنان ضعيف‌تر همچنان در بازي بودن.

حالا اين كجاش مايوس كننده بود؟
نه اينطوري كه دوستان گفتند نيست. دوستان بر عكسشو گفتن. كلاً تو بازياي RPG هر بخش از بازي يك درجه سختي داره. مثلاً اطراف شهر الف، موجودات تقريباً Level10 (كمي بالا و پايين) داره، اطراف شهر ب موجودات Level20 و الي آخر. براي همين شما حتي اگه بتوني تو بازي همه جا بري، چون بعضي مناطق خطرناك تر هستن، بايد سعي كني Level خودتو بالا تر ببري تا وارد اون مراحل بشي. وگرنه سريع مي ميري. بازياي RPG بازي اكشن بكش بكش خالي نيستن كه شما هر جا دلت خواست بري و هر كي رو دلت خواست بكشي.
حالا بازي Oblivion چي كار كرده؟ فرض كن شما مستقيماً وارد يك منطقه جديد دور دست بشي (كه موجوداتش بايد قوي باشن). چون سازنده بازي نمي خواسته بازيكن هاي تازه وارد و نا آشنا كه اصلاً نمي دونن RPG چيه، وقتي اوايل بازي هستن و Level پايين دارن، با اومدن تواين مناطق وحشت زده بشن و كلاً بازي رو كنار بذارن، چي كار كرده؟ Level Scaling، يعني موجودات اون منطقه رو ضعيف مي كنه يعني Level اونا رو در سطح شما پايين مياره تا شما وارد اون منطقه شدي، هر كي رو دلت خواست بكشي و هر كاري دلت خواست بكني، كه اين كار كلاً با ذات RPG مغايرت داره. اون چيزي هم كه دوستان مي گن كه موجودات قوي مي شن، توي Oblivion اصلاً چنين چيزي وجود نداشت. موجودات هر منطقه درجه سختي مشخص داشتن و از اون سطح قوي تر نمي شدن. اگه شما از اونا ضعيف بودي، اونا از اون حد مشخص ضعيف تر مي شدن و به سطح شما مي رسيدن. ضمناً تو Oblivion رسيدن به Level 255 ممكن نيست.
 
یه کاری میگم برو انجام بده تا قضیه رو بگیری
با استفاده از کد تقلب مرتب لولت رو ببر بالا مثلا برسونش به لول 255 یا بالاتر اونوت سلامتی شما با توجه به این که لولت بالاست (درست یادم نیست چند میشه) میره 2000 .
حالا اگه بخوای یه راهزنو بکشی جونت بالا میاد چون با توجه به میزان سلامتی شما اون هم به یه درصدی قویتر شده تا جایی که باید با بهترین شمشیر بازی 100000000 بار بهش بزنی تا بمیره
موضوع اینه که حالا که شما 3000 سلامتی دارید اون راهزنه 500 سلامتی داره
این موضوع در مورد همه دشمنان (به غیر از دشمنانی خاص) صادق است
این میشه پیشرفت دشمنان
البته من هرگز نخواستم توي اين بازي از Cheat استفاده كنم به همين دليل نمي‌دونم چطور بايد اين كار رو كرد.
ولي فكر نميكنم با ‌Level up شدن بازيكن يه موجود خاص ديگه هم Level up بشه. قبلا هم كه مثال زدم:
از ابتداي بازي موش‌ها با يه fireball خيلي ضعيف (با قدرت 6) ميمردن اين اواخر هم كه level 44 بودم با همون fireball ميمردن.
يه زمان بود Deathroth ها تازه اومده بودن اولين بار كه با يكيشون طرف شدم سالمتي خودم و صلاح و زره‌ ام داشت به آخر ميرسيد كه خودش مردانگي كرد و مرد. :cheesygri
ولي اين آخرا وقتي از پشت Sneak ميكردم دقيقا با يك ضربه به لقاالله مي‌پيوستن.
بقيه موجودات هم همينطور( در اول خيلي مشكل بودن ولي بعدا جلوي من به بدبختي ميافتادن.يعني موجودات غير انسان پيشرفت نداشتن.

در مورد موجودات مثل انسان (مثل راهزن‌ها،خوناشام‌ها و ...) هم ميدونم كه كلا پيشرفت ميكردن. اصلحه و زره و itemهاي بهتر ميگرفتن اما در مورد Skills و Attributes نميدونم شايد پيشرفت كنن.
ولي پيشرفت‌هاشون حداكثر تا Level 25 بيشتر نبود. يعني بعد از ‌level 25 ثابت هستن و شما باز هم پيشرفت ميكنين.
نه اينطوري كه دوستان گفتند نيست. دوستان بر عكسشو گفتن. كلاً تو بازياي RPG هر بخش از بازي يك درجه سختي داره. مثلاً اطراف شهر الف، موجودات تقريباً Level10 (كمي بالا و پايين) داره، اطراف شهر ب موجودات Level20 و الي آخر. براي همين شما حتي اگه بتوني تو بازي همه جا بري، چون بعضي مناطق خطرناك تر هستن، بايد سعي كني Level خودتو بالا تر ببري تا وارد اون مراحل بشي. وگرنه سريع مي ميري. بازياي RPG بازي اكشن بكش بكش خالي نيستن كه شما هر جا دلت خواست بري و هر كي رو دلت خواست بكشي.
حالا بازي Oblivion چي كار كرده؟ فرض كن شما مستقيماً وارد يك منطقه جديد دور دست بشي (كه موجوداتش بايد قوي باشن). چون سازنده بازي نمي خواسته بازيكن هاي تازه وارد و نا آشنا كه اصلاً نمي دونن RPG چيه، وقتي اوايل بازي هستن و Level پايين دارن، با اومدن تواين مناطق وحشت زده بشن و كلاً بازي رو كنار بذارن، چي كار كرده؟ Level Scaling، يعني موجودات اون منطقه رو ضعيف مي كنه يعني Level اونا رو در سطح شما پايين مياره تا شما وارد اون منطقه شدي، هر كي رو دلت خواست بكشي و هر كاري دلت خواست بكني، كه اين كار كلاً با ذات RPG مغايرت داره. اون چيزي هم كه دوستان مي گن كه موجودات قوي مي شن، توي Oblivion اصلاً چنين چيزي وجود نداشت. موجودات هر منطقه درجه سختي مشخص داشتن و از اون سطح قوي تر نمي شدن. اگه شما از اونا ضعيف بودي، اونا از اون حد مشخص ضعيف تر مي شدن و به سطح شما مي رسيدن. ضمناً تو Oblivion رسيدن به Level 255 ممكن نيست.
درسته به نظر من هم اين طور كه شما ميگين بهتره چون در اوايل بازيكن خيلي احساس ضعيف بودن ميكنه و بازي سخت‌تر و بهتر و پيشرفت كردن توي محيط براش لذت بخش تر ميشه.
ولي در اين بازي فكر كنم اين اتفاق بعد از level 25 ميافته.
در ضمن توي oblivion به level 50 هم نميشه برسي....level 255 كه :)
 
آخرین ویرایش:
نه اينطوري كه دوستان گفتند نيست. دوستان بر عكسشو گفتن. كلاً تو بازياي RPG هر بخش از بازي يك درجه سختي داره. مثلاً اطراف شهر الف، موجودات تقريباً Level10 (كمي بالا و پايين) داره، اطراف شهر ب موجودات Level20 و الي آخر. براي همين شما حتي اگه بتوني تو بازي همه جا بري، چون بعضي مناطق خطرناك تر هستن، بايد سعي كني Level خودتو بالا تر ببري تا وارد اون مراحل بشي. وگرنه سريع مي ميري. بازياي RPG بازي اكشن بكش بكش خالي نيستن كه شما هر جا دلت خواست بري و هر كي رو دلت خواست بكشي.
حالا بازي Oblivion چي كار كرده؟ فرض كن شما مستقيماً وارد يك منطقه جديد دور دست بشي (كه موجوداتش بايد قوي باشن). چون سازنده بازي نمي خواسته بازيكن هاي تازه وارد و نا آشنا كه اصلاً نمي دونن RPG چيه، وقتي اوايل بازي هستن و Level پايين دارن، با اومدن تواين مناطق وحشت زده بشن و كلاً بازي رو كنار بذارن، چي كار كرده؟ Level Scaling، يعني موجودات اون منطقه رو ضعيف مي كنه يعني Level اونا رو در سطح شما پايين مياره تا شما وارد اون منطقه شدي، هر كي رو دلت خواست بكشي و هر كاري دلت خواست بكني، كه اين كار كلاً با ذات RPG مغايرت داره. اون چيزي هم كه دوستان مي گن كه موجودات قوي مي شن، توي Oblivion اصلاً چنين چيزي وجود نداشت. موجودات هر منطقه درجه سختي مشخص داشتن و از اون سطح قوي تر نمي شدن. اگه شما از اونا ضعيف بودي، اونا از اون حد مشخص ضعيف تر مي شدن و به سطح شما مي رسيدن. ضمناً تو Oblivion رسيدن به Level 255 ممكن نيست.
اتفاقا در این بازی موجودات OBLIVION ، راهزن ها ، دزد ها ، خون آشام ها ، و خلاصه هرگونه دشمنی + سلاح ها و وسایل موجود در فروشگاه ها برای فروش و... ، کاملا با Level ما مطابقت دارند و هرچه لول افزایش یابد این ها هم پیشرفته تر می شوند . و البته این به نظر من نمک بازی رو کم نمی کنه .
مثلا اگر توجه کرده باشید با لول بالا ، دشمنان ( راهزن ها ) Glass Armor هم می پوشند !
 
اتفاقا در این بازی موجودات OBLIVION ، راهزن ها ، دزد ها ، خون آشام ها ، و خلاصه هرگونه دشمنی + سلاح ها و وسایل موجود در فروشگاه ها برای فروش و... ، کاملا با Level ما مطابقت دارند و ...!
بله حق با شماست!
نه اينطوري كه دوستان گفتند نيست. دوستان بر عكسشو گفتن. كلاً تو بازياي RPG هر بخش از بازي يك درجه سختي داره و ...
دوست عزيز:
ببخشيد ولي اگر در برنامه نويسي Oblivion سر رشته نداري من بهت پيشنهاد مي دم كه ندانسته سخن نگويي.
اين بازي (طبق گفته من در بالا) موجودات خاص (مربوط به Quest ها و يا محل ها) زياد داره و به همين خاطر تو دچار اشتباه شدي!
 
آقا من یه سوال داشتم :

من خیلی اهل بازی های RPG نیستم و تنها بازی هایی که در این سبک بازی کردم Mass Effect و Oblivion و Fall Out 3 بودند ... در این سه بازی من اصلا نتونستم با کلاسی غیر از Warrior بازی رو انجام بدم ... مخصوصا در ابلیویون خیلی سخته که بخوای با کلاس جادوگر بازی رو تموم کنی ... میخوام بپرسم این کلاس ها برای RPG باز های حرفه ایه یا اینکه کلا سبک بازی من اشتباهه ؟

مثلا من دیوونه شدم اما نتونستم تا اواسط بازی Mass Effect رو با کلاس Engineer برم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or