Tehran Game Convention 2017؛ دریچه‌ای برای شناساندن صنعت گیم ایران

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
diac_tgc-cover.jpg

کمتر از یک هفته تا Tehran Game Convention، نخسیتن همایش بین المللی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد تجاری در ایران زمان باقی مانده است که با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و Game Connection، برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد ارتباط میان بازیسازان ایرانی و سایر بازی سازان و ناشران در عرصه بین‌المللی است. صنعت بازی سازی در ایران بیش از یک دهه قدمت دارد و ما در این مدت شاهد عرضه صدها بازی مختلف در ژانرها و بر روی پلتفرم‌های مختلفی بوده‌ایم ولی این صنعت هیچ گاه آنگونه که باید و شاید مورد توجه مخاطبان و ناشرین در عرصه بین‌المللی قرار نگرفت. دست اندر کاران TGC امیدوارند این همایش بتواند استعدادها و پتانسیل واقعی این صنعت رو به رشد در ایران را، چه در عرصه فنی و چه از نظر بازار فروش، در عرصه بین المللی در معرض دید بیشتری قرار دهد که این موضوع، اهمیت TGC را دو چندان می‌کند.

ایران با بیشترین جمعیت استفاده کننده از اینترنت؛ بیشترین جمعیت جوان و دومین بازار بزرگ ویدیو گیم در خاورمیانه را داراست. همینطور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ویدیو گیم در منطقه نیز محسوب می‌شود. بیش از یک سوم از جمعیت ۲۳ میلیونی گیمرهای ایرانی را دختران تشکیل می‌دهند و متوسط زمانی که این افراد در روز صرف بازی کردن می‌کنند نزدیک به ۸۰ دقیقه است. درآمد بازار بازی‌های ویدیویی در ایران چیزی نزدیک به ۲۷۰ میلیون دلار در سال است که برای منطقه‌ای که ناشرین بازی‌هایشان را به طور رسمی در آن منتشر نمی‌کنند، رقم قابل توجهی است. همه این موارد، ایران را به یکی از هیجان انگیزترین بازارها برای فعالیت کمپانی‌های بزرگ دنیا تبدیل می‌کند. اهمیت همایش TGC اینجاست که می‌تواند به خوبی این پتانسیل نهفته را به جهانیان نشان دهد تا امیدوارانه، در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هم در زمینه تولید و هم خدمات بهتر کمپانی‌های نام آشنای صنعت بازی در کشورمان باشیم.

در طی TGC 2017 که در تاریخ پانزدهم و شانزدهم تیر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، بازی سازان داخلی و خارجی مختلفی حضور داشته و سمینارهایی را در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بازی، روش‌های برنامه نویسی، طراحی هنری، اهمیت رسانه‌ها در مارکتینگ و شناساندن محصولات و تولیدات به مخاطبان و… ارایه خواهند داد.

در ادامه به معرفی تعدادی از افراد حاضر در TGC 2017 و انتظارهایی که می‌توان از آن‌ها داشت، خواهیم پرداخت.

Tehran Game Convention 2017؛ دریچه‌ای برای شناساندن صنعت گیم ایران - بازی سنتر
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
ماکان جان SE رو ول کن یک دعوتنامه ای چیزی برای نیل دراکمن یا کوجیمایی یا برادران هوسر بفرستید اینا رو بکشونید ایران برای یک تور گردشگری باید یک ادم کله گنده بیاد بتونه صنعت ما رو تکون بده با راهنمایی هاش
صنعت بازیسازی و انیمیشن ما باید تکون بخوره با این همه مخاطبی که تو ایران داریم و اینهمه گیمر
نیل دراکمن و کوجیما و هوسر خودشون بیان ایران بازی سازی کنن هم امکان ساخت بازی AAA اینجا وجود نداره. ساخت بازی بزرگ نیاز به هزینه چند صد میلیاردی داره که در حال حاضر امکان نداره کسی بتونه تامین کنه. همینکه تونستن امثال ارتش فرازمینی و شبگرد رو هم با بودجه های اونقدر کم (نسبتا) خودش شاهکاره. بیشتر از اینکه مشکل از نیروی انسانی باشه مشکل از بودجست.
 
  • Like
Reactions: Amin.AP and WCW

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
نیل دراکمن و کوجیما و هوسر خودشون بیان ایران بازی سازی کنن هم امکان ساخت بازی AAA اینجا وجود نداره. ساخت بازی بزرگ نیاز به هزینه چند صد میلیاردی داره که در حال حاضر امکان نداره کسی بتونه تامین کنه. همینکه تونستن امثال ارتش فرازمینی و شبگرد رو هم با بودجه های اونقدر کم (نسبتا) خودش شاهکاره. بیشتر از اینکه مشکل از نیروی انسانی باشه مشکل از بودجست.
خود تکنولوژی جدیدم گرونه برای ساخت بازی ها واقعا بیخود نیست که یک صنعت هست اونوقت تو اینجا و کشورهای جهان سومی یا در حال پیشرفت هنوز فکر نمیکنن بازی و انیمیشن صنعتن مثل خودرو سازی واقعا بودجه هنگفت میخوان درسته الان من چند وقت پیش خبری میخوندم که شرکت CDR که بازی Witcher 3 خواسته برای بازی جدیدشون Cyber2027 از دولت خود لهستان تقاضای بودجه ۲۰ میلیون دلاری کرده بودن
 
  • Like
Reactions: pbgame

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
فکر درست مثه آب پاکه! اگه فکر درست باشه تمام ناپاکی ها رو میشوره میبره!
اگه بالایی ها فکرشون درست باشه سر راست مشکلات حل میشه, که متاسفانه غیرش ثابت شده برای همین از اون بالا تا پایین رو گندآب برداشته!!

اگه میبینید تو صنعت سینما هم هزینه حرفه ای نمیشه ولی تو عرصه بین المللی سر و صدا میکنیم برای اینکه اون فلسفش کلا فرق میکنه...!
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

amooei

کاربر سایت
Nov 14, 2013
195
خجالت داره واقعا، موندم چه ناشر بين المللى مثلا ميخواد بياد وقتى بينه همين پلتفرم مشهور و عظيم استيم چه بلايى سرش در اين اومده و نود درصد بخشاى مختلفش شليتر شده.
اول به فكر حل اين مشكلات باشيم. در ضمن صحبت سياسى نكردم و اين خواسته ى معقول و اقدام نامعقولي هست كه بايد برطرف بشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
صنعت گیم در ایران ؟؟!! شناسوندن ؟؟؟!! :))

ولش کن بخوام صحبت کنم شک ندارم آخرش اخطاری داده میشه و میگن صحبت های سیاسی نکنین ....... :|:))

خلاصه موفق باشیم :))
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
سازنده های ما خلاقیت به خرج نمیدن این شبگرد ارتش های فرازمینی قیافه شخصیتاش اسکی از رو darkman . Halo . Killzone:| واقعا چرا ؟! اینم بحث بودجه سرمایه گذاریه

درسته

خلاقیت خیلی مهم هست، مثلا بازی Superhot، که خیلی هم سروصدا کرد و یکی از بهترینای سال پیش بود، بودجه ی خاصی نمیخواد درست کردن این مدل بازیا، کلا ایندی ها بودجه ی آنچنانی نمیخواد

حالا نمیخوام منکر ضعیف بودن پشتیبانی از بالا شم، و شخصا امید چندانی ندارم برا این صنعت تو ایران، ولی اگه میخوان پیشرفت کنن باید خلاقیت به خرج بدن و این همایش ها هم تاثیری ندارن وقتی که چیز درخوری برای نمایش وجود نداره.
 
  • Like
Reactions: jhoobin

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
ولی جدا زمان همایش رو با کنکور سراسری یکی کردن ! اگه کنکور نبود حتما میومدم .

نه سالن همایش های صدا و سیما تو نمایشگاه. پارک وی. SE هم غرفش روبروی ماست. برنامه میریزیم خواستن برن بیرون خفت میکنیم تا میخورن میزنیم. کپکامم هست. اونارو هم میشه زد. من هنوز DmC یادم نرفته.

ببینم میتونی سر تا به تا رو برامون بیاری بزنیم سر در تاپیک بازیش؟ ببین یه خبر مبری راجع به ff16 و پروژه های سریشون میتونی گیر بیاری !
 
آخرین ویرایش:

amirv2

کاربر سایت
May 11, 2015
398
مگه ايرانم گيم داره تموم گيم نت ها رو كه بستن ،گيم نت مكعب بود براي فيفا بازا كه اونم بستن ،تموم گيمرهاي هاردكور cs و دتا الان از گيم خداحافظي كردن ،تيم ملي ايران كه براي cs و دتا هم كه خيلي وقته رستريكت شدن ،دلمون خوشه نشستيم با ps4 mmo مي زنيم ولي دلم نشستن تو گيم نت اينفينيت و مسابقات cs مي خواد كه اونام از ما گرفتن اونوقت نمايشگاه ميزارين به خور تو سر خودتون اينچيزا به شما نيومده ،دبي مسابقات مي زاره نفر ١٠ ميليون دلار اينا مسابقات كشكي مي زارن نفر اول ١ ميليون،نخواستيم باو ،منتظر اين پست بودم كه خيلي ها رو بكوبم ولي اينجا جاش نيست ،كسايي هم كه ميرن دنبال بازي سازي نه حمايتي نه هيچي ،ما چه صنعتيمون خوبه كه گيم سازيمون خوب باشه ،به جا گيم بايد مسجد بسازيم تا بچه هاي اينده ما رشد كنند ،گيم چيه واسه بچه هاست %-(
 

shahriyar_pc

کاربر سایت
Oct 18, 2010
993
من خودم به آینده بازی سازی تو ایران خیلی امیدوارم استعداد های خوبی داریم ولی الان توقع یه بازی بزرگ چند میلیاردی نمیشه داشت بازی های کوچیک و مستقل خیلی میتونه به شناخت صنعت بازی ایران کمک کنه و درنهایت به اونجا ختم بشه

Sent from my SM-J120F using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر