![system-shock-remake-delay.jpg system-shock-remake-delay.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/250/250194-67041084b91732a84aeaf0eae1880973.jpg?hash=ZwQQhLkXMq)
تاریخ انتشار
March 2023 - اسفند 1401
توسعه دهنده :
![Nightdive_Studiosll.jpg Nightdive_Studiosll.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/250/250237-eabe8bf7abb7d1f6b8e309cc67e3fa74.jpg?hash=6r6L96u30f)
![Prime Matter.jpg Prime Matter.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/250/250238-3d37c3f031138096ffa0ae6ea67200e5.jpg?hash=PTfD8DETgJ)
پلتفرم ها : PC - PS 5, PS 4, Xbox Series X|S, Xbox One
این درسته که بدون عنوان رزیدنت ایول 4 کمپانی EA هیچوقت ریسک ساخت عنوانی مثل Dead space رو قبول نمیکرد ولی درست تر این هست که Dead Space هیچوقت بدون System Shock نمیتونست وجود خارجی داشته باشه!
![Untitled.png Untitled.png](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/250/250208-edfb7f183ebfb2a9ee70236e7d1445a8.jpg?hash=7ft_GD6_sq)
نسخه اصلی در سال 1994 منتشر شد.
در اون سالها استودیوی Looking Glass با نوآوری که در طراحی نسخه های اول و دوم Ultima Underworld انجام داده بود سعی در به بلوغ رسوندن این نوع طراحی در عنوان بعدی خودش بعنوان System Shock کرد.
در این نوع طراحی از بازی پلیر در یک فضای open-ended قرار میگیره.
بازیساز به جای طراحی مسیری که پلیر از نقطه A بصورت خطی به نقطه B بره ، با طراحی سیستم ها و مکانیک های مختلف و قرار دادنشون در دست پلیر چندین شیوه رد کردن اون مرحله رو در اختیار بازیکن قرار میده.
این سیستم ها میتونن ترکیبی از اکشن ، مخفی کاری ، پلتفرمینگ ، مکالمات و... باشن.
بدین ترتیب بازیکن میتونه انتخاب کنه اون مرحله رو به چه شکلی تموم کنه ، جالب اینکه هر بار که اون مرحله رو تکرار می کنه میتونه نتایج مختلفی رو بر اساس انتخابهایی که انجام داده ببینه.
این نوع طراحی بازی بعدها به Immersive Sim معروف شد.
از عناوین مهم بعدی که این سبک رو هر بار تکمیل تر کردن میشه به مجموعه بازیهای Deus EX ، Thief و این اواخر Dishonored و Prey 2017 اشاره کرد.
بازیساز به جای طراحی مسیری که پلیر از نقطه A بصورت خطی به نقطه B بره ، با طراحی سیستم ها و مکانیک های مختلف و قرار دادنشون در دست پلیر چندین شیوه رد کردن اون مرحله رو در اختیار بازیکن قرار میده.
این سیستم ها میتونن ترکیبی از اکشن ، مخفی کاری ، پلتفرمینگ ، مکالمات و... باشن.
بدین ترتیب بازیکن میتونه انتخاب کنه اون مرحله رو به چه شکلی تموم کنه ، جالب اینکه هر بار که اون مرحله رو تکرار می کنه میتونه نتایج مختلفی رو بر اساس انتخابهایی که انجام داده ببینه.
این نوع طراحی بازی بعدها به Immersive Sim معروف شد.
از عناوین مهم بعدی که این سبک رو هر بار تکمیل تر کردن میشه به مجموعه بازیهای Deus EX ، Thief و این اواخر Dishonored و Prey 2017 اشاره کرد.
این داستان 30 ثانیه ابتدایی بازی و در واقع مقدمه اون هست پس بدون نگرانی بابت اسپویل بخونید.داستان در سال 2072 در یک فضای سایبرپانک اتفاق میفته و در مورد یک هکر هست که تلاش میکنه به اطلاعات یک سخت افزار حساس در رده نظامی دسترسی پیدا کنه. (نوعی از ایمپلنت که قدرتهای ویژه ای به شخص میده ).
بدین منظور باید به شبکه داخلی یک ایستگاه فضایی به نام Citadel نفوذ کنه.
این هکر سرانجام شناسایی و توسط ماموران امنیتی به این ایستگاه فضایی منتقل میشه.
این ماموران متعلق به کمپانی TriOptimum هستن که در واقع کمپانی مادرِ ایستگاه فضایی Citadel هست.
در ادامه رییس این سازمان به اسم Edward Diego که به مهارت این هکر واقف میشه به هکر پیشنهاد میده به شرطی از جرایمت میگذرم و حتی ایمپلنت رو در اختیارت میزارم که به شبکه داخلی سیتادل نفوذ کنی و مدارکی که میخوام رو از بین ببری.
این مدارک گواهی بر فعالیتهای غیر قانونی دوران مدیریت Diego هستن و به راحتی در دسترس اعضا و تیم مدیریتی نیستن چرا که یک هوش مصنوعی قدرتمند بر فعالیتهای این ایستگاه فضایی نظارت داره.
اسم این هوش مصنوعی Shodan هست.
هکر قبول میکنه و اطلاعات رو بصورت موفق هک میکنه و Diego هم به قولش وفا.
این ایمپلنت بر روی هکر انجام میشه و بعد از طی کردن یک دوره نقاهت 6 ماهه حاصل از عمل جراحی در سیتادل با قابلیتهای بهبود یافته بهوش میاد.
البته سیتادلی که شرایطش نسبت به 6 ماه قبل کاملا تغییر کرده و Shodan کنترل کامل ایستگاه رو به دست گرفته...
آخرین ویرایش: