Nintendo Super Smash Bros. Ultimate

سازنده
Bandai Namco - Sora Ltd
تاریخ انتشار
December 2018
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
1633459338964.png

Super Smash Bros. Ultimate
پلتفرم: Nintendo Switch
تاریخ انتشار: 7/12/2018
SSB. Ultimate جدیدترین بازی در سری بازی های SSB هست که از پایه برای کنسول نینتندو سویچ ساخته شده. کارگردان بازی همچنان Masahiro Sakurai، سازنده معروف سری بازی های Kirby و SSB هست.
تمرکز نینتندو در E3 2018 این بازی بوده و اطلاعات زیادی در مورد بازی طی نمایش مخصوص نینتندو برای E3 منتشر شد.

  • شعار بازی Everyone is here به معنی "همه اینجا هستند" هست.
oac3lx.jpg
  • تمامی کاراکتر هایی که در نسخه های قبلی SSB قابل بازی بودند، در این نسخه وجود دارند.
  • Ice climbers, Solid Snake و Pokemon trainer از کاراکتر هایی هستند که پس از مدت ها به بازی برگشتند.
  • شخصیت هایی مانند Mario, Link و Samus هم که پای ثابت سری Smash هست دستخوش تغییرات ظاهری و مکانیکی زیادی شده اند.

  • برای مثال، مدل شخصیت های ماریو و لینک، جدیدترین مدل آن ها طبق بازی های Super Mario odyssey و TLOZ Breath of the Wild هستند و هر کدام قابلیت های جدید دارند. کلاه ماریو، Cappy و سلاح های جدید لینک از جمله این قابلیت ها هستند.
  • علاوه بر شخصیت های قدیمی، 3 شخصیت کاملا جدید به بازی اضاف شدند، Inklings از سری Splatoon، پرنسس Daisy از سری ماریو و Ridley از سری متروید.
  • با شروع و در ابتدای بازی همه شخصیت ها قابل انتخاب نیستند و شخصیت های جدید به مرور زمان و با بازی کردن آزاد میشوند.
  • لیست تمامی شخصیت های قابل بازی:
  • [*]Mario
    [*]Samus
    [*]Kirby
    [*]Bowser
    [*]Link
    [*]Donkey Kong
    [*]Fox
    [*]Falco
    [*]Marth
    [*]Zelda
    [*]Sheik
    [*]Villager
    [*]Meta Knight
    [*]Mewtwo
    [*]Sonic
    [*]Peach
    [*]Pikachu
    [*]Ice Climbers
    [*]Inkling
    [*]Captain Falcon
    [*]Zero Suit Samus
    [*]Wii Fit Trainer
    [*]Pokemon Trainer
    • Squirtle
    • Ivysaur
    • Charizard
    [*]Ness
    [*]Lucas
    [*]Ryu
    [*]Ganondorf
    [*]Ike
    [*]Cloud
    [*]Snake
    [*]Jigglypuff
    [*]Pichu
    [*]Roy
    [*]Olimar
    [*]Diddy Kong
    [*]Lucarion
    [*]Lucina
    [*]Robin
    [*]Bayonetta
    [*]Mr. Game & Watch
    [*]Greninja
    [*]Dr. Mario
    [*]R.O.B.
    [*]Duck Hunt
    [*]Pit
    [*]Dark Pit
    [*]Palutena
    [*]Corrin
    [*]Bowser Jr.
    [*]Toon Link
    [*]Young Link
    [*]King Dedede
    [*]Rosalina & Luma
    [*]Mii
    • Gunner
    • Sword
    • Brawler
    [*]Little Mac
    [*]Wario
    [*]PAC-MAN
    [*]Shulk
    [*]Wolf
    [*]Mega Man
    [*]Yoshi
    [*]Luigi
    [*]Daisy
    [*]Ridley
  • تعداد زیادی از Stage ها یا مراحل قابل بازی قدیمی نیز به بازی بازگشته اند اما بازی شامل مراحل کاملا جدید نیز میشود.
fywixe0cnl311.png
  • Big Blue
  • Moray Towers
  • Great Plateau Tower
  • Green Hill Zone
  • Princess Peach's Castle
  • Mario Galaxy
  • Spirit Train
  • Frigate Orpheon
  • New Pork City
  • Wily Castle
  • Prism Tower
  • Midgar
  • Shadow Moses Island
  • Kongo Falls
  • Green Greens
  • Tortimer Island
  • Lylat Cruise
  • Spear Pillar
  • Wrecking Crew
  • گیم پلی بازی نیز تغییرات زیادی به همراه داشته و به گفته نینتندو و افرادی که در E3 2018 بازی را انجام داده اند، بطور کلی بازی نسبت به SSB 4 سریعتر شده و حتی میتوان گفت سریعترین بازی از نظر گیمپلی در سری SSB هست.
  • 8 بازیکن همزمان میتوانند باهم مبارزه کنند.
  • به گفته کارگردان بازی، بیشتر از هزاران تغییر کوچک و بزرگ به شخصیت ها، مراحل و مکانیک های بازی اعمال شده اند.
  • بازی از کنترلر های Gamecube پشتیبانی میکند و در پاییز امسال نینتندو شروع به فروش کنترلر های گیم کیوب ساخته شده برای سویچ میکند.
  • بازی از تمامی آمیبو های منتشر شده پشتیبانی کرده و آمیبو ها جدید نیز برای بازی در نظر گفته شده اند.
  • Box Art بازی:
به مرور زمان و با انتشار اطلاعات بیشتر تاپیک اپدیت میشه...
 

Attachments

  • Switch_SuperSmashBrosUltimate_illustration_02.jpg
    Switch_SuperSmashBrosUltimate_illustration_02.jpg
    470.1 KB · مشاهده: 1,612
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
ترکیب آهنگ تم Guilty Gear جدیده با تریلرهای Smash Ult
چه چیز خوفی شده \m/\m/


راستی تبدیل شدن بازی به پرفروش ترین بازی فایتینگ تاریخ رو تبریک میگم :D
ساکورایی زد قلع و قمع کرد
تازه هنوز کار بازی تموم نشده
یه فایتر پس دیگه مونده>:)
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
121668

حاضر باشید که فردا، ساکورایی میخواد فاکینگ "45" دقیقه در مورد Terry Bogard از Fatal Fury و حضورش تو اسمش حرف بزنه
اون جور که تایید شده با این که فاکینگ "45" دقیقه است این استریم، ولی خبری از فایتر جدید نیست توش... لذا جدا باید یه خبری باشه که 45 دقیقه ساکورایی میخواد صحبت کنه در موردش


عاشق این استریم های ساکورایی ام:x
هم هایپه، هم آرومه هم کلی فان، هم خود ساکورایی لعنتی خیلی آدم باحالیه
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
View attachment 121668

حاضر باشید که فردا، ساکورایی میخواد فاکینگ "45" دقیقه در مورد Terry Bogard از Fatal Fury و حضورش تو اسمش حرف بزنه
اون جور که تایید شده با این که فاکینگ "45" دقیقه است این استریم، ولی خبری از فایتر جدید نیست توش... لذا جدا باید یه خبری باشه که 45 دقیقه ساکورایی میخواد صحبت کنه در موردش


عاشق این استریم های ساکورایی ام:x
هم هایپه، هم آرومه هم کلی فان، هم خود ساکورایی لعنتی خیلی آدم باحالیه

برای روشن کردن قضیه :D

تریلر توضیح و رو کردن Joker، یه چی حدود 15 دقیقه بود
سر Hero که دیگه از حالت تریلری دراومد و ساکورایی استریم کرد شد 21 دقیقه
برای Banjo هم که اون قدر طولانی بود و مود جدید و می کاستوم Sans و اینا رو همه رو معرفی کرد هم آخرش شد 25 دقیقه

جدا نمیدونم میخواد 45 دقیقه چی بگه این لعنتی :D
آلتیمیت رو هی داره از چیزی که هست غول تر می کنه این بشر
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
ویدیوی استریم Terry هم تموم شد و من الان واسه اپدیت هایپ هایپ ام

این حجم از جزئیات و ذوقی که ساکورایی واسه هر کاراکتر میذاره یه چیز تخیلی آیه رسما
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اول این که تبریک به همه طرفدارای بازی تو انجمن (مضطرب به جمعیت خالی نگاه می کند) که نامزد بهترین بازی سال شدیم با این که تقریبا از لحاظ بازه زمانی خارج از رادار بودیم

123077

به شدت برای من سورئاله این قضیه

اگه حافظه من به مشکلی برنخورده باشه
بازی نه تنها اولین بازی فایتینگ بلکه اولین بازی پارتی ایه که نامزد بهترین بازی سال میشه و این اساسا موفقیت عظیمی برای ساکورایی و تیمش تو Sora.ltd به حساب میاد... ایده نامتعارف این تیم تو سال 1998 حالا داره به یکی از رکوردشکن ترین بازی های تاریخ تبدیل میشه و همین هم برای من خوشحالی داره، صرف نظر از این که گوتی بگیره یا نه

===

بگذریم... بالاخره با Terry تونستم بازی کنم...اکانتی که ظرفیتی روش اسمش میزنم انلاین نداره در نتیجه نشد خودمون رو روبروی مردم دنیا خورد کنیم :D

123078


در ایام 2011-2013 که من درگیر شبیه سازهای SNES و N64 بودم با سری Fatal Fury آشنا شدم... ولی کلا یک این که من ادم فایتینگ باز نبودم و نیستم و احتمالا نخواهم شد و پام به FGC کشیده نمیشه، دوما این که حتی لای فایتینگ هایی که تجربه می کردم اون موقع هم گارد عجیبی نسبت به هر چی غیر از استریت فایتر داشتم...Pretty Generic, I know... به همین دلیل آشناییم با Fatal Fury به همین آشنایی ختم می شد، و وقتی لیک های تری بوگارد از SNK اومد، من گفتم آه Fatal Fury... ولی این یارو کیه ؟:-?

برخلاف جوکر که کلا پدیده جدیدیه، و بانجو/کازویی که معرف حضور هر فن نینتندویی است (بیشتر از هر فن مایکرویی که باید هواشو داشته باشن و اصرار کنن ساخته بشه) تری بوگارد اساسا شخصیتیه که ریشه هاش به نینتندو به همون جامعه فایتینگ بازهاش محدود می شد و بعد از دوره 2001 به بعد اون رابطه هم کم کم محو شد، با جلو رفتن میراث تِری لای بازی های SNK تو نسل های مختلف، فن های نینتندو عموما برای فایتینگ ها سراغ SF و Tekken روی پلی استیشن رفتن!! چون اساسا برای دوره تشکیل دهنده بنیان این فن بیس، بازی های محبوب تری بودند...

در نتیجه منم تری رو نمی شناختم، اما بر و بچ SNK fan بعد از له کردن فن بیس اسمش بابت این عدم شناختشون از همچین شخصیت افسانه ای ای تا حدی قضیه رو شرح دادن و ما دوزاریمون افتاد که "هاع" با چه چیز خوفی روبروییم و نمیدونستیم... و هر چی جلوتر رفتیم این حس پیش اومد که "هی شاید Terry خفن ترین میراث رو لای کاراکترهای پک دی ال سی اول داشته باشه؟!"

123079

تا این که ساکورایی قسمت جدید استریم های معرفی شخصیت شو برای تِری پخش کرد و God Bless This Man:x:x انرژی ای که این مرد برای نشون دادن عظمت SNK و مجموعه بازی های شرکت گذاشت تو اون برنامه و ذوقی که پای معرفی هر حرکت و شخصیت گذاشت و تاریخچه هر کدوم از اینا رو شرح می داد، تقریبا هر کس (سالم و غیر ترولی) رو که اون برنامه رو زنده دید رو به تری علاقمند کرد... منم شامل شون میشم :D 40 دقیقه کامل برای یک شخصیت که تاریخچه SNK و معرفی شخصیت های فرعی مجموعه های شرکت رو هم تو خودش داد و تک تک دقایق اش به من چسبید...


موقع این استریم من شمال بودم و کار تحقیقاتی داشتم ولی تک تک دقیقه های این معرفی عین برق گذشت و من فقط سه ساعت از دیدن توییت های مثبت پیرامون این معرفی داشتم حال می کردم و طبق معمول ویدیوهای ری اکشن رو می دیدم...مخصوصا ویدیوهای (Alex (Maximilian Dood و بگذشت و تا ما اومدیم وقت کنیم اسمش بزنیم خوردیم به وضع فعلی نت و...

123080

و واو... واقعا کارکتر فانیه تِری... :D تنها کاراکتریه که بک اسپشیال داره که خودش کانسپت جدیدیه تو اسمش... مهم تر از اون سیستم GO ـشه که میذاره بعد از بالا رفتن دمیج تون از 100% با گذاشتن دو تا اینپوت که با جویکان و آنالوگ یکم سخته زدنشون تو بازی، بتونید دو تا اسپشیال موو دیگه هم بزنید که جدا زدنشون شدید حال میده... من اینپون ندیده که نیستم... کامبت و استریت فایتر زدم، ولی کلا تو فاز اسمش که اکثر حرکت های input تک حرکته دارن اینکه آنالوگ رو 180 بچرخونی رو حریف بدبختت که بین زمین و هوا نیم ساعته گیر کرده Power Geyser بزنی، قشنگ یه چیز نابیه :D

و این که به شدت کاستوم Kirby Terry نازه :x:x:x لعنتی کربی بهش همه چی میاد

خود کاراکتر و پتانسیل شدید کومبوهاش، به غیر از نچرال اش که برای تحت کنترل نگه داشتن حریفه، قشنگ کاراکتر تهاجمیه (بر خلاف Main خودم که پیرهانا پلنت باشه) و خب با این که من افتضاحم تو بازی با کاراکترهای تهاجمی ولی بازم بازی باهاش و کیمیگ های ریزی که هر حرکت اش به واسطه اینپوت ها دارن به شدت حال میده

123081

کلکسیون 50 موسیقی SNK هم مونده گوش بدم هنوز :D
من بعد این همه مدت هنوز تو کف کالکشن آهنگ های بانجو و پرسونا ام که تو اسمش گرفتیم و حالا 50 تا آهنگ خفن کلاسیک از دوران طلایی SNK هم اضافه شده به مجموعه اسمش...گادلایک!!\m/ استیج به شدت باحال و خفنی داره... پر از اشاره های ریز و مکانیک های باحال

اسپریت هاش هم باید برم... ولی هنوز تو اسپریت گنگ هیرو از دراگون کوئست موندم :| هی میرسم به خود Ike دیگه هیچ جونی نمی مونه شتک اش می کنه :|

===

خلاصه که به شدت منتظر DLC پنجمیم و امیدواریم یا سورا باشه یا دانته، یا مثل تِری یه چیز فانی باشه که صرف نظر از شناخت سری، بشه عاشقش شد:x
کاری که ساکورایی با هر کدوم از این DLC ها می کنه در مقیاس کاراکتر دی ال سی هایی که عموما تو بازی های این مدلی می بینم رسما تو یه سطح دیگه ای اند و هر چی بیاد، فقط باآس وایساد دید چه حجمی از جزئیات از اون مجموعه رو به اسمش تزریق می کنه
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
خیلی میخوره فیک باشه... آخه گوردون و نیننتدو؟:-?
ولی اگه شود چه شود

این دفعه معلوم نیست چیکار کردن، صدجور لیک داریم :D

از فروگی تا ریو هایاسابا و سورا و حالا هم گوردون فریمن :))
چه سورا باشه چه گوردون فوق العاده میشه
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
اول این که تبریک به همه طرفدارای بازی تو انجمن (مضطرب به جمعیت خالی نگاه می کند) که نامزد بهترین بازی سال شدیم با این که تقریبا از لحاظ بازه زمانی خارج از رادار بودیم

View attachment 123077

به شدت برای من سورئاله این قضیه

اگه حافظه من به مشکلی برنخورده باشه
بازی نه تنها اولین بازی فایتینگ بلکه اولین بازی پارتی ایه که نامزد بهترین بازی سال میشه و این اساسا موفقیت عظیمی برای ساکورایی و تیمش تو Sora.ltd به حساب میاد... ایده نامتعارف این تیم تو سال 1998 حالا داره به یکی از رکوردشکن ترین بازی های تاریخ تبدیل میشه و همین هم برای من خوشحالی داره، صرف نظر از این که گوتی بگیره یا نه

===

بگذریم... بالاخره با Terry تونستم بازی کنم...اکانتی که ظرفیتی روش اسمش میزنم انلاین نداره در نتیجه نشد خودمون رو روبروی مردم دنیا خورد کنیم :D

View attachment 123078


در ایام 2011-2013 که من درگیر شبیه سازهای SNES و N64 بودم با سری Fatal Fury آشنا شدم... ولی کلا یک این که من ادم فایتینگ باز نبودم و نیستم و احتمالا نخواهم شد و پام به FGC کشیده نمیشه، دوما این که حتی لای فایتینگ هایی که تجربه می کردم اون موقع هم گارد عجیبی نسبت به هر چی غیر از استریت فایتر داشتم...Pretty Generic, I know... به همین دلیل آشناییم با Fatal Fury به همین آشنایی ختم می شد، و وقتی لیک های تری بوگارد از SNK اومد، من گفتم آه Fatal Fury... ولی این یارو کیه ؟:-?

برخلاف جوکر که کلا پدیده جدیدیه، و بانجو/کازویی که معرف حضور هر فن نینتندویی است (بیشتر از هر فن مایکرویی که باید هواشو داشته باشن و اصرار کنن ساخته بشه) تری بوگارد اساسا شخصیتیه که ریشه هاش به نینتندو به همون جامعه فایتینگ بازهاش محدود می شد و بعد از دوره 2001 به بعد اون رابطه هم کم کم محو شد، با جلو رفتن میراث تِری لای بازی های SNK تو نسل های مختلف، فن های نینتندو عموما برای فایتینگ ها سراغ SF و Tekken روی پلی استیشن رفتن!! چون اساسا برای دوره تشکیل دهنده بنیان این فن بیس، بازی های محبوب تری بودند...

در نتیجه منم تری رو نمی شناختم، اما بر و بچ SNK fan بعد از له کردن فن بیس اسمش بابت این عدم شناختشون از همچین شخصیت افسانه ای ای تا حدی قضیه رو شرح دادن و ما دوزاریمون افتاد که "هاع" با چه چیز خوفی روبروییم و نمیدونستیم... و هر چی جلوتر رفتیم این حس پیش اومد که "هی شاید Terry خفن ترین میراث رو لای کاراکترهای پک دی ال سی اول داشته باشه؟!"

View attachment 123079

تا این که ساکورایی قسمت جدید استریم های معرفی شخصیت شو برای تِری پخش کرد و God Bless This Man:x:x انرژی ای که این مرد برای نشون دادن عظمت SNK و مجموعه بازی های شرکت گذاشت تو اون برنامه و ذوقی که پای معرفی هر حرکت و شخصیت گذاشت و تاریخچه هر کدوم از اینا رو شرح می داد، تقریبا هر کس (سالم و غیر ترولی) رو که اون برنامه رو زنده دید رو به تری علاقمند کرد... منم شامل شون میشم :D 40 دقیقه کامل برای یک شخصیت که تاریخچه SNK و معرفی شخصیت های فرعی مجموعه های شرکت رو هم تو خودش داد و تک تک دقایق اش به من چسبید...


موقع این استریم من شمال بودم و کار تحقیقاتی داشتم ولی تک تک دقیقه های این معرفی عین برق گذشت و من فقط سه ساعت از دیدن توییت های مثبت پیرامون این معرفی داشتم حال می کردم و طبق معمول ویدیوهای ری اکشن رو می دیدم...مخصوصا ویدیوهای (Alex (Maximilian Dood و بگذشت و تا ما اومدیم وقت کنیم اسمش بزنیم خوردیم به وضع فعلی نت و...

View attachment 123080

و واو... واقعا کارکتر فانیه تِری... :D تنها کاراکتریه که بک اسپشیال داره که خودش کانسپت جدیدیه تو اسمش... مهم تر از اون سیستم GO ـشه که میذاره بعد از بالا رفتن دمیج تون از 100% با گذاشتن دو تا اینپوت که با جویکان و آنالوگ یکم سخته زدنشون تو بازی، بتونید دو تا اسپشیال موو دیگه هم بزنید که جدا زدنشون شدید حال میده... من اینپون ندیده که نیستم... کامبت و استریت فایتر زدم، ولی کلا تو فاز اسمش که اکثر حرکت های input تک حرکته دارن اینکه آنالوگ رو 180 بچرخونی رو حریف بدبختت که بین زمین و هوا نیم ساعته گیر کرده Power Geyser بزنی، قشنگ یه چیز نابیه :D

و این که به شدت کاستوم Kirby Terry نازه :x:x:x لعنتی کربی بهش همه چی میاد

خود کاراکتر و پتانسیل شدید کومبوهاش، به غیر از نچرال اش که برای تحت کنترل نگه داشتن حریفه، قشنگ کاراکتر تهاجمیه (بر خلاف Main خودم که پیرهانا پلنت باشه) و خب با این که من افتضاحم تو بازی با کاراکترهای تهاجمی ولی بازم بازی باهاش و کیمیگ های ریزی که هر حرکت اش به واسطه اینپوت ها دارن به شدت حال میده

View attachment 123081

کلکسیون 50 موسیقی SNK هم مونده گوش بدم هنوز :D
من بعد این همه مدت هنوز تو کف کالکشن آهنگ های بانجو و پرسونا ام که تو اسمش گرفتیم و حالا 50 تا آهنگ خفن کلاسیک از دوران طلایی SNK هم اضافه شده به مجموعه اسمش...گادلایک!!\m/ استیج به شدت باحال و خفنی داره... پر از اشاره های ریز و مکانیک های باحال

اسپریت هاش هم باید برم... ولی هنوز تو اسپریت گنگ هیرو از دراگون کوئست موندم :| هی میرسم به خود Ike دیگه هیچ جونی نمی مونه شتک اش می کنه :|

===

خلاصه که به شدت منتظر DLC پنجمیم و امیدواریم یا سورا باشه یا دانته، یا مثل تِری یه چیز فانی باشه که صرف نظر از شناخت سری، بشه عاشقش شد:x
کاری که ساکورایی با هر کدوم از این DLC ها می کنه در مقیاس کاراکتر دی ال سی هایی که عموما تو بازی های این مدلی می بینم رسما تو یه سطح دیگه ای اند و هر چی بیاد، فقط باآس وایساد دید چه حجمی از جزئیات از اون مجموعه رو به اسمش تزریق می کنه
اقا من این بازی رو تازه نصب کردم صفره صفرم:)
میشه یه توضیحات کلی ازش بدین چون بازش کردم منوش رو دیدم اینجوری شدم :|
تنها چیزی که الان ازش فهمیدم اینه که یه بخش spirits داره که کاراکتر ها رو باز می کنه بخش های دیگه ش دقیقا چجوریه
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اقا من این بازی رو تازه نصب کردم صفره صفرم:)
میشه یه توضیحات کلی ازش بدین چون بازش کردم منوش رو دیدم اینجوری شدم :|
تنها چیزی که الان ازش فهمیدم اینه که یه بخش spirits داره که کاراکتر ها رو باز می کنه بخش های دیگه ش دقیقا چجوریه

Gawd
باید زیاد توضیح بدم... دوستان هم کمک کنن توضیحات کامل تر شه

من یه سری نکته میگم بعد خودت راه می افتی آروم آروم تو بازی

1. بازی اساسا با فایتینگ های دیگه رایج تو بازار فرق داره و عملا Platform Fighting ـه که با یه سری تنظیمات قشنگ میشه بازی پارتی و بزن بزن، ولی اگه تنظیمات بازی رو تو حالت های کلاسیک و مرسوم بذاری قشنگ مثل یه بازی فایتینگ عمل می کنه... حالا بازی پلتفرم فایتینگ دیگه چه صیغه ایه؟
تو پلتفرم فایتینگ ها، بر خلاف فایتینگ های عادی نوار HP و جون ندارن بازیکن ها و جاش یه درصد دارن که هر چی دمیج بخورن بیشتر میشه، این درصد نمایانگر مقاومت پرتابی شماست... هر چی درصدتون بیشتر باشه در اثر ضربات وارده، شما راحت تر پرت میشید، این پرت شدن و پرت کردن چه فایده ای داره حالا؟
تو بازی هدف اینه حریف رو از چهارچوب زمین، بیرون پرت کنی! لذا باید یا کلی بهش دمیج بزنی که راحت با حملات قوی ات پرت شن بیرون، یا با فنون خاص تو همون درصدهای پایین حریفت رو از گوشه زمین بیرون کنی

123152

2. این جاست که پلتفرمینگ بودن بازی مهم میشه... چهارچوب زمین صرفا چپ و راست آرنا نیست و بالا و پایین اش هم شامل میشه... در نتیجه پریدن و جای گیری و کلا اهمیت فضا و مکان تو بازی خیلی بیشتر از اکثر فایتینگ های موجوده. جای گیری روی سکوها... سکوهای متحرک و پریدن تو محیط خالی خارج از سکوی اصلی همشون خیلی نقش مهمی ایفا می کنن تو بازی
بعد بازی این جوریه که تو حالت عادی هر شخصیت 3 تا Stock داره که هر بار از زمین پرت شه بیرون یکی از Stock هاش میپره... هر سه تا Stock ات که تموم شن کامل باختی و نفر روبرو برنده میشه (اگه بیشتر از 2 نفر تو بازی باشید، حذف میشی و منتظر میمونی ببینی تکلیف بقیه چی میشه و کی آخرش زنده میمونه)
خلاصه اگه حواست نباشه میتونن راحت با یه سری ترفند تو همون 50 درصد یه استاک ازت بگیرن

123156

3. برخلاف بازی های فایتینگ، حرکات اسپشیال و... تو اسمش خیلی input خفن مثل «پایین، پایین/چپ، چپ + مشت متوسط» استریت فایتر رو ندارن(چون عموم دکمه ها، بیشتر واسه کنترل شخصیت ها تو محیط بازتر بازی رزرو شده
به همین جهت هر شخصیت به غیر از حملات عادی اش چهار نوع حمله خاص هم داره که این پوت هاش خیییلی ساده اند و فقط با جهت رو با دکمه B بگیری (میتونی جای دکمه ها رو راحت عوض کنی، من میذارم X اصولا، راحت ترم، B رو میذارم واسه پرش)
B خالی: نچرال اسپشیال اته: به طور مثال با ماریو نچرال اسپشیال اش، همون فایر بال و گلوله آتیشی های معروفشه
B+ جهت چپ یا راست: این میشه ساید اسپشیال: با ماریو دوباره به طور مثال، با ساید اش روت با فشار آب میپاشه و هولت میده
B+ جهت پایین: داون اسپشیال: اصولا حرکت تدافعی یه خیلی خاص کاراکتراست این حرکت، ماریو با داون اش یه شنل می کشه که هر تیر یا Projectile ـی بهش نزدیک باشه برمیگرده سمت پرتاب کننده اش
B+ جهت بالا: این آپ اسپشیال ـه... عموما برای حمله در جهت عمودی رو به بالا، یا جهش به سمت بالا بین زمین و آسمون واسه سقوط نکردن استفاده میشه

اینا هر کدوم بین کاراکترهای مختلف کلی ساز و کار متفاوت دارن. داون اسپشیال اسنیک، مین می کاره، ساید لینک یه بومرنگ پرت می کنه که اگه جاخالی هم بدی ممکنه تو راه برگشت بهت بخوره و...

123154

4. گارد و جاخالی دادن و گرب کردن و Parry هم دقیقا عین بقیه فایتینگ هاس... خیلی اینش مورد خاصی نیست... البته با یه فرق، گاردها قشنگ Perfect Guard اند... یعنی اگه موشک هم بهت بخوره ولی تو گارد داشته باشی یه درصد هم دمیج نمیخوره... ولی!!... ولی گارد یه مدت خاص داره زیاد بگیری، یا زیاد موقع گرفتن اش دمیج بخوری گاردت می شکنه و تازه برای یه مدت طولانی هم استان میشی... خیلی Punish اش سنگینه... در نتیجه برخلاف کامبت، اصن نمیشه با گارد کامل بازی کرد، لهت می کنن

123155

5. مثل بقیه فایتینگ ها یه حمله نهایی هم دارن بازیکن ها به نام Final Smash... که سه نوع تنظمیات داره
یکی این که میشه کامل غیر فعالش کرد
یکی این که عین بازی های فایتینگ عادی بر حسب یه نواری باشه که طی زمان، ضربه خوردن یا ضربه زدن شروع کنه پر شدن
یا مدل جالب اسمش اش که خیلی معروفه اینه که یه توپی به اسمش Smash Ball تو زمین ظاهر میشه و شروع به چرخیدن می کنه، هر کی بتونه با چند تا ضربه این توپ رو بشکونه، صاحب اسمش اتک اش میشه و میتونه اجراش کنه
وقتی فعال شه این قضیه با زدن دکمه نچرال اسپشیال (که تو حالت عادی B ـه) شما حمله رو اجرا می کنی، مال بعضی ها مثل پیت، زلدا یا اینکلینگ، هر جا بزنی فعال میشه و میتونی یا هدف بگیری حمله رو یا وایسی ببینی چی میشه
یه سری هم مثل جوکر، مگامن یا لینک و هیرو، کاملا میتونه فاینال اسمش ات خطا بره و هدر بره... این مدل فاینال اسمش ها اصولا قویترن و اگه تو درصدهای بالای 65 به حریف برخورد کنن عموما کشتن طرف رو
نکته دوم اینه یه آیتمی هست تو بازی به اسم Fake Smash Ball که خیلی شبیه Smash Ball ـه....فقط وقتی بهش ضربه میزنی عین تله منفجر میشه و شوت میشی اطراف، میتونی غیر فعالش کنی تو انلاین و مچ های دوستانه، ولی من اصولا با رفقا بازی می کنم فعالش می کنم، منفجر شدنشون به قصد گرفتن فاینال اسمش خییییلی حال میده>:)

123157

6. بازی یه حجم تخیلی ای آیتم و شخصیت کمکی (Assist Trophy) داره + پوکمون ها هم یه عده زیادیشون هستن تو بازی تو نقش کاراکترهای کمکی... میتونی هر کدوم رو خواستی فعال/غیر فعال کنی... ساختار منویی و ازادی عملی که اسمش تو زمینه تنظیماتش به آدم میده واقعا تک ـه :x بسته به این که بخوای حرفه ای بازی کنی یا نه، کلی مود و آیتم و حالت های مختلف هست که منوها خیلی محشر توضیح دادن، میتونی هر جور خواستی بازی رو شکل بدی، حتی یه مود داره که عین فایتینگ های عادی، شما همون جون دارید و صفر شه میمیرید... خلاصه دستتون خیلی بازه



اینا همه BASIC بازی بود
این که Spirit ها چی اند... Mii Fighter ها چه کوفتی اند... مود های Classic Mode و Smash Run و ... چیان و ادونچر مود اش چخبره و چجوری کاراکترها رو باید آزاد کرد و دسترسی به کلکسیون موسیقی ها و اچیومنت های بازی و... خیییلی گندست بازی :D امیدوارم دوستان هم کمک کنن یه سری چیزهای دیگه رو هم شرح بدن بهتون
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
Gawd
باید زیاد توضیح بدم... دوستان هم کمک کنن توضیحات کامل تر شه

من یه سری نکته میگم بعد خودت راه می افتی آروم آروم تو بازی

1. بازی اساسا با فایتینگ های دیگه رایج تو بازار فرق داره و عملا Platform Fighting ـه که با یه سری تنظیمات قشنگ میشه بازی پارتی و بزن بزن، ولی اگه تنظیمات بازی رو تو حالت های کلاسیک و مرسوم بذاری قشنگ مثل یه بازی فایتینگ عمل می کنه... حالا بازی پلتفرم فایتینگ دیگه چه صیغه ایه؟
تو پلتفرم فایتینگ ها، بر خلاف فایتینگ های عادی نوار HP و جون ندارن بازیکن ها و جاش یه درصد دارن که هر چی دمیج بخورن بیشتر میشه، این درصد نمایانگر مقاومت پرتابی شماست... هر چی درصدتون بیشتر باشه در اثر ضربات وارده، شما راحت تر پرت میشید، این پرت شدن و پرت کردن چه فایده ای داره حالا؟
تو بازی هدف اینه حریف رو از چهارچوب زمین، بیرون پرت کنی! لذا باید یا کلی بهش دمیج بزنی که راحت با حملات قوی ات پرت شن بیرون، یا با فنون خاص تو همون درصدهای پایین حریفت رو از گوشه زمین بیرون کنی

View attachment 123152

2. این جاست که پلتفرمینگ بودن بازی مهم میشه... چهارچوب زمین صرفا چپ و راست آرنا نیست و بالا و پایین اش هم شامل میشه... در نتیجه پریدن و جای گیری و کلا اهمیت فضا و مکان تو بازی خیلی بیشتر از اکثر فایتینگ های موجوده. جای گیری روی سکوها... سکوهای متحرک و پریدن تو محیط خالی خارج از سکوی اصلی همشون خیلی نقش مهمی ایفا می کنن تو بازی
بعد بازی این جوریه که تو حالت عادی هر شخصیت 3 تا Stock داره که هر بار از زمین پرت شه بیرون یکی از Stock هاش میپره... هر سه تا Stock ات که تموم شن کامل باختی و نفر روبرو برنده میشه (اگه بیشتر از 2 نفر تو بازی باشید، حذف میشی و منتظر میمونی ببینی تکلیف بقیه چی میشه و کی آخرش زنده میمونه)
خلاصه اگه حواست نباشه میتونن راحت با یه سری ترفند تو همون 50 درصد یه استاک ازت بگیرن

View attachment 123156

3. برخلاف بازی های فایتینگ، حرکات اسپشیال و... تو اسمش خیلی input خفن مثل «پایین، پایین/چپ، چپ + مشت متوسط» استریت فایتر رو ندارن(چون عموم دکمه ها، بیشتر واسه کنترل شخصیت ها تو محیط بازتر بازی رزرو شده
به همین جهت هر شخصیت به غیر از حملات عادی اش چهار نوع حمله خاص هم داره که این پوت هاش خیییلی ساده اند و فقط با جهت رو با دکمه B بگیری (میتونی جای دکمه ها رو راحت عوض کنی، من میذارم X اصولا، راحت ترم، B رو میذارم واسه پرش)
B خالی: نچرال اسپشیال اته: به طور مثال با ماریو نچرال اسپشیال اش، همون فایر بال و گلوله آتیشی های معروفشه
B+ جهت چپ یا راست: این میشه ساید اسپشیال: با ماریو دوباره به طور مثال، با ساید اش روت با فشار آب میپاشه و هولت میده
B+ جهت پایین: داون اسپشیال: اصولا حرکت تدافعی یه خیلی خاص کاراکتراست این حرکت، ماریو با داون اش یه شنل می کشه که هر تیر یا Projectile ـی بهش نزدیک باشه برمیگرده سمت پرتاب کننده اش
B+ جهت بالا: این آپ اسپشیال ـه... عموما برای حمله در جهت عمودی رو به بالا، یا جهش به سمت بالا بین زمین و آسمون واسه سقوط نکردن استفاده میشه

اینا هر کدوم بین کاراکترهای مختلف کلی ساز و کار متفاوت دارن. داون اسپشیال اسنیک، مین می کاره، ساید لینک یه بومرنگ پرت می کنه که اگه جاخالی هم بدی ممکنه تو راه برگشت بهت بخوره و...

View attachment 123154

4. گارد و جاخالی دادن و گرب کردن و Parry هم دقیقا عین بقیه فایتینگ هاس... خیلی اینش مورد خاصی نیست... البته با یه فرق، گاردها قشنگ Perfect Guard اند... یعنی اگه موشک هم بهت بخوره ولی تو گارد داشته باشی یه درصد هم دمیج نمیخوره... ولی!!... ولی گارد یه مدت خاص داره زیاد بگیری، یا زیاد موقع گرفتن اش دمیج بخوری گاردت می شکنه و تازه برای یه مدت طولانی هم استان میشی... خیلی Punish اش سنگینه... در نتیجه برخلاف کامبت، اصن نمیشه با گارد کامل بازی کرد، لهت می کنن

View attachment 123155

5. مثل بقیه فایتینگ ها یه حمله نهایی هم دارن بازیکن ها به نام Final Smash... که سه نوع تنظمیات داره
یکی این که میشه کامل غیر فعالش کرد
یکی این که عین بازی های فایتینگ عادی بر حسب یه نواری باشه که طی زمان، ضربه خوردن یا ضربه زدن شروع کنه پر شدن
یا مدل جالب اسمش اش که خیلی معروفه اینه که یه توپی به اسمش Smash Ball تو زمین ظاهر میشه و شروع به چرخیدن می کنه، هر کی بتونه با چند تا ضربه این توپ رو بشکونه، صاحب اسمش اتک اش میشه و میتونه اجراش کنه
وقتی فعال شه این قضیه با زدن دکمه نچرال اسپشیال (که تو حالت عادی B ـه) شما حمله رو اجرا می کنی، مال بعضی ها مثل پیت، زلدا یا اینکلینگ، هر جا بزنی فعال میشه و میتونی یا هدف بگیری حمله رو یا وایسی ببینی چی میشه
یه سری هم مثل جوکر، مگامن یا لینک و هیرو، کاملا میتونه فاینال اسمش ات خطا بره و هدر بره... این مدل فاینال اسمش ها اصولا قویترن و اگه تو درصدهای بالای 65 به حریف برخورد کنن عموما کشتن طرف رو
نکته دوم اینه یه آیتمی هست تو بازی به اسم Fake Smash Ball که خیلی شبیه Smash Ball ـه....فقط وقتی بهش ضربه میزنی عین تله منفجر میشه و شوت میشی اطراف، میتونی غیر فعالش کنی تو انلاین و مچ های دوستانه، ولی من اصولا با رفقا بازی می کنم فعالش می کنم، منفجر شدنشون به قصد گرفتن فاینال اسمش خییییلی حال میده>:)

View attachment 123157

6. بازی یه حجم تخیلی ای آیتم و شخصیت کمکی (Assist Trophy) داره + پوکمون ها هم یه عده زیادیشون هستن تو بازی تو نقش کاراکترهای کمکی... میتونی هر کدوم رو خواستی فعال/غیر فعال کنی... ساختار منویی و ازادی عملی که اسمش تو زمینه تنظیماتش به آدم میده واقعا تک ـه :x بسته به این که بخوای حرفه ای بازی کنی یا نه، کلی مود و آیتم و حالت های مختلف هست که منوها خیلی محشر توضیح دادن، میتونی هر جور خواستی بازی رو شکل بدی، حتی یه مود داره که عین فایتینگ های عادی، شما همون جون دارید و صفر شه میمیرید... خلاصه دستتون خیلی بازه



اینا همه BASIC بازی بود
این که Spirit ها چی اند... Mii Fighter ها چه کوفتی اند... مود های Classic Mode و Smash Run و ... چیان و ادونچر مود اش چخبره و چجوری کاراکترها رو باید آزاد کرد و دسترسی به کلکسیون موسیقی ها و اچیومنت های بازی و... خیییلی گندست بازی :D امیدوارم دوستان هم کمک کنن یه سری چیزهای دیگه رو هم شرح بدن بهتون
واقعا دمت گرم لطف کردی
خیلی خوشحالم که تو ایران همچین کامیونیتی نینتندویی وجود داره
با این که زیاد نیستن ولی خب فعالند
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
واقعا دمت گرم لطف کردی
خیلی خوشحالم که تو ایران همچین کامیونیتی نینتندویی وجود داره
با این که زیاد نیستن ولی خب فعالند

پست آموزشی Smash Bros چیزیه که به نظر من از همین جا تا زومجی، یه چیزی مشابهش رو کم دارن
20 ساله این سبک میلیون میلیون طرفدار داره ولی هیچ توضیح و متن فارسی واضحی واسه آموزشش نیست

یه بخشیش به خاطر کمبود مخاطبشه تو ایران
که خب بازم "کمبود" ـه... "نبود" نیست. همین که یکی این جا یا تو تاپیک های دیگه سوال می پرسه برای من قشنگ پرش از همین "نبود" مخاطب تا "کمبود" مخاطبه
نمیدونم... شاید اگه تقاضا بیشتر شد، اقدام به نوشتن همچین مطلبی کنم... Smash Ult جدا بازی گنده ایه و خودم بعد 60 ساعت بازی تو این یه سالی که عرضه شده رسما دستم به خیلی چیزای بازی نخورده
 
آخرین ویرایش:

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
پست آموزشی Smash Bros چیزیه که به نظر من از همین جا تا زومجی، یه چیزی مشابهش رو کم دارن
20 ساله این سبک میلیون میلیون طرفدار داره ولی هیچ توضیح و متن فارسی واضحی واسه آموزشش نیست

یه بخشیش به خاطر کمبود مخاطبشه تو ایران
که خب بازم "کمبود" ـه... "نبود" نیست. همین که یکی این جا یا تو تاپیک های دیگه سوال می پرسه برای من قشنگ پرش از همین "نبود" مخاطب تا "کمبود" مخاطبه
نمیدونم... شاید اگه تقاضا بیشتر شد، اقدام به نوشتن همچین مطلبی کنم... Smash Ult جدا بازی گنده ایه و خودم بعد 60 ساعت بازی تو این یه سالی که عرضه شده رسما دستم به خیلی چیزای بازی نخورده
اصن عالیه منوش بخش ساندترکش رو باز کردم کفم برید مخصوصا این که ساندترک های پرسونا هم داشت
خود زومجی در راستای نینتندو داره تلاش می کنه خیلی جای ستایش داره مخصوصا این پست جدیدش که بی نظیر بود به نظر من تو رسانه های فارسی
ری لود هشتم: مقایسه دو نسخه قدیمی و جدید بازی Link's Awakening - زومجی
سایتای دیگه کمتر به نینتندو اهمیت می دن امیدوارم نینتندو تو ایران بیشتر طرفدار پیدا کنه و شناخته شه
من خودم از قدیم علاقه به نینتندو و بازیاش داشتم ولی چون پول کنسولش رو نداشتم بازیاش رو با استفاده از شبیه ساز می رفتم که واقعا بی نظیر بودند
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اصن عالیه منوش بخش ساندترکش رو باز کردم کفم برید مخصوصا این که ساندترک های پرسونا هم داشت
خود زومجی در راستای نینتندو داره تلاش می کنه خیلی جای ستایش داره مخصوصا این پست جدیدش که بی نظیر بود به نظر من تو رسانه های فارسی
ری لود هشتم: مقایسه دو نسخه قدیمی و جدید بازی Link's Awakening - زومجی
سایتای دیگه کمتر به نینتندو اهمیت می دن امیدوارم نینتندو تو ایران بیشتر طرفدار پیدا کنه و شناخته شه
من خودم از قدیم علاقه به نینتندو و بازیاش داشتم ولی چون پول کنسولش رو نداشتم بازیاش رو با استفاده از شبیه ساز می رفتم که واقعا بی نظیر بودند
فقط اون ریمیکس خفن شون از Beneath The Mask \m/\m/
بقیشم که گادلایک... موسیقی پرسونا، تک ـه تو استایل خودش

زومجی کارش درسته!
نادر امرایی و آرائییس نظریان تا وقتی اون جان، پوشش نینتندو تقریبا تامینه
ویجیاتو هم کارش درسته تقریبا، مقاله جانبی(به غیر از زلدا به صورت خاص) به خاطر کمبود مخاطب نمیذاره که ناامید کننده است ولی در مورد نقد بازی هاش خیلی به روزه
بقیه+همین جا تا چند وقت پیش، قشنگ تو در و دیوارن
ولی خب کلا توضیح و شرح اسمش پروژه عظیمیه... قشنگ یه سبک با یه بازی باید باز بشن کامل. برای من هم سنگینه حتی

خلاصه که تاپیک های این جا رو تا وقتی حال داشته باشم من بهش میرسم، سوال داشتی حتما تو هر کدوم بپرس
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر