نمایشگاه/رویداد Summer Game Fest

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
UE5 خیلی خفن شده خدایی! اول اینکه کلا دیگه محدودیت پولیگان رو برداشتن و خیلی راحت میشه مدل های های پولی وحشتناک رو آورد تو بازی. مثلا همون مجسمه رو میگفتن مستقیم از تو زی براش آوردن و چند میلیون پالی گانه! این خیلی مهمه چون یکی از سخت ترین و غذاب آورترین پروسه های مدل سازی برای گیم رو از بین میبره، لو پولی کردن بدون اینکه UV بهم بریزه و کلا ریتوپو. الان میشه راحت همون های پولی مدل رو آورد تو بازی و تکسچرها هم که قربونش برم از دم فوتوگرمتری شده بودن! یعنی شون مگ حجم هر تکسچر و مپ هاشه!

مساله بعدی که قاعدتا مستقیم ماحصل SSD هاست حذف LoD برای مدل ها و کلا سیستم Level Stream انجینه. دیگه لازم نیست بشینی برای مدل ها تو خود انجین یا خارج از اون ان تا LoD بسازی و تعیین کنی تو چه فاصله ای کی رو نشون بده، LS هم نداریم و خیلی راحت یارو از این سر محیط رفت به اون سر محیط بدون اینکه حتا یه تکسچر لودینگ رخ بده!

نیاگارا پارتیکل سیستمشم خیلی خفنه! اون خفاش هارو کامل با پارتیکل سیستم در آوردن! همینطور نورپردازی. کلا نسل بعد واقعیه! به لطف این تکسچرهای فوتوگرمتری شده و نورپردازی وحشتناکش اون حالت غیر واقعی رندر انجین هم از بین رفته! اینجا فقط خود کارکتر فانتزی و غیر واقعی بود که اونم دیگه خواست خودشون بوده. وگرنه مدل سازی کارکتر هم اگه یه چیز ریل تر و فوتوگرمتری شده باشه دیگه رسما نمیشه فرقش رو با فیلم تشخیص داد!
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
UE5 خیلی خفن شده خدایی! اول اینکه کلا دیگه محدودیت پولیگان رو برداشتن و خیلی راحت میشه مدل های های پولی وحشتناک رو آورد تو بازی. مثلا همون مجسمه رو میگفتن مستقیم از تو زی براش آوردن و چند میلیون پالی گانه! این خیلی مهمه چون یکی از سخت ترین و غذاب آورترین پروسه های مدل سازی برای گیم رو از بین میبره، لو پولی کردن بدون اینکه UV بهم بریزه و کلا ریتوپو. الان میشه راحت همون های پولی مدل رو آورد تو بازی و تکسچرها هم که قربونش برم از دم فوتوگرمتری شده بودن! یعنی شون مگ حجم هر تکسچر و مپ هاشه!

مساله بعدی که قاعدتا مستقیم ماحصل SSD هاست حذف LoD برای مدل ها و کلا سیستم Level Stream انجینه. دیگه لازم نیست بشینی برای مدل ها تو خود انجین یا خارج از اون ان تا LoD بسازی و تعیین کنی تو چه فاصله ای کی رو نشون بده، LS هم نداریم و خیلی راحت یارو از این سر محیط رفت به اون سر محیط بدون اینکه حتا یه تکسچر لودینگ رخ بده!

نیاگارا پارتیکل سیستمشم خیلی خفنه! اون خفاش هارو کامل با پارتیکل سیستم در آوردن! همینطور نورپردازی. کلا نسل بعد واقعیه! به لطف این تکسچرهای فوتوگرمتری شده و نورپردازی وحشتناکش اون حالت غیر واقعی رندر انجین هم از بین رفته! اینجا فقط خود کارکتر فانتزی و غیر واقعی بود که اونم دیگه خواست خودشون بوده. وگرنه مدل سازی کارکتر هم اگه یه چیز ریل تر و فوتوگرمتری شده باشه دیگه رسما نمیشه فرقش رو با فیلم تشخیص داد!
اینا که گفتی خیلی خوب
ولی به گیمر ربطی نداره اینو باید واسه دوولوپر ها بذارن
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اینا که گفتی خیلی خوب
ولی به گیمر ربطی نداره اینو باید واسه دوولوپر ها بذارن

والا شماها هم دیگه خیـــلــــی غر میزنید!:D

چرا به گیمر ربط نداره؟ شما از دیدن نسل بعد واقعی و اینکه رو کنسول ها به صورت ریل تایم چی میبینید لذت نمیبرید؟ یعنی انتظار دارید تو همه ایونت ها انحصاری بزرگ و سورپرایز خفن داشته باشن؟ بابا بیخیال! اتفاقا دیدن همین چیزا خوبه دیگه! اون چیزهایی هم که شما منتظرشید، یعنی سورپرایز و گیم خفن و ... جاش اینجا نیست! مایکروسافت که گفته تو جولای انشاالله، سونی هم در آینده نزدیک و تو همین حوالی. تموم شد رفت!

من که واقعا کیف کردم از این نمایش! اون شو فوق مزخرف و بازی های فوق زباله ای مثل ومپایر انقدر بد بودن IGN مقاله رفته بود شل کنید، نباید از نسل بعد زیاد انتظار داشت اما الان دستکم مشخص شد پایه گرافیکی نسل بعد چیه و میشه انتظار چی رو داشت!
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
والا شماها هم دیگه خیـــلــــی غر میزنید!:D

چرا به گیمر ربط نداره؟ شما از دیدن نسل بعد واقعی و اینکه رو کنسول ها به صورت ریل تایم چی میبینید لذت نمیبرید؟ یعنی انتظار دارید تو همه ایونت ها انحصاری بزرگ و سورپرایز خفن داشته باشن؟ بابا بیخیال! اتفاقا دیدن همین چیزا خوبه دیگه! اون چیزهایی هم که شما منتظرشید، یعنی سورپرایز و گیم خفن و ... جاش اینجا نیست! مایکروسافت که گفته تو جولای انشاالله، سونی هم در آینده نزدیک و تو همین حوالی. تموم شد رفت!

من که واقعا کیف کردم از این نمایش! اون شو فوق مزخرف و بازی های فوق زباله ای مثل ومپایر انقدر بد بودن IGN مقاله رفته بود شل کنید، نباید از نسل بعد زیاد انتظار داشت اما الان دستکم مشخص شد پایه گرافیکی نسل بعد چیه و میشه انتظار چی رو داشت!
همین چیزی که نشون دادن از رد دد شاختر بود؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
همین چیزی که نشون دادن از رد دد شاختر بود؟

بیخیال داداش مقایسه ات مع الفارغه، اما اینجا دارن تکنولوژی هایی رو نشون میدن که اساسا تا الان اصلا ممکن نبوده! RDR چیه دیگه؟:D
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
بیخیال داداش مقایسه ات مع الفارغه، اما اینجا دارن تکنولوژی هایی رو نشون میدن که اساسا تا الان اصلا ممکن نبوده! RDR چیه دیگه؟:D
چه تکنولوژی ای :))
تهش میشه یه بازی دیگه :))
مگه من میخوام تک دمو بازی کنم اینا تا ۲۰۲۴ نمیاد که اون موقع هم راک استار با جی تی ای گذاشته تو کاسه شون
 

max-pain

کاربر سایت
Oct 9, 2012
552
نام
کامران
واقعا از گرافیک نسل بعد لذت بردم ولی جف کلی قول بازی داده نه موتور گرافیکی بیشتر حس summer engine fest داشت تا summer games fest

این ماه چرا ایتطوری شده خدایاا:((:((:((:(( اول سونی 2 بازی اشغال میده به عنوان بازی پلاس رایگان بعد مایکروسافت و یوبی سافت 2 ثانیه فیلم به عنوان گیم پلی نشون میدن اینم جف کلی ما اینمه هایپ کرد برای یه ریمیک اسکیت و موتور گرافیکی=((=((
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
همین چیزی که نشون دادن از رد دد شاختر بود؟
وجدانی هزار برابر بهتر از رد دد هست :D

حالا درسته شما رد دد رو میبینید و میگید به به چه گرافیک خوبی، چه گیم پلی خوبی، اما این رو نمیدونید که سازنده پیر شده تا به اون برسه. در حدی که راکستار میاد میگه بازیها رو اپیزودیک کنیم، یا کوچکتر کنیم، یک کاری بکنیم که زمان ساختش 5 سال نشه، اگر این اتفاق میوفتاد شما دیگه رد دد رو با این گرافیک و جزئیات و مپ بزرگ نمیدیدید و به نسخه کم محتواتر باید بسنده میکردید یا اپیزودیکی هی صبر میکردید که بعدیش بیاد.

اما حالا یکی از خسته کننده ترین کارها که لوپلی کردن مدل هست کم میشه من خودم دیدم طرف یک هفته مدل های پولی زده حالا باید یک هفته بگیره لوپلیش کنه، UV کنه که هر دو فیکس باشن، بعد بیکش کنه برای نرمال مپ، های مپ و کلی چیز دیگه، حالا ببینید با این ویژگی یک هفته دوم کم میشه (تایم ها تقریبی هست) و بعد طرف پیر میشد تکسچر کنه اما این فتوگرامتری کارش رو باز کمتر میکنه. حالا باز ویژگیهای دیگه که ماکان گفت بماند که باز هرکدومش چقدر از تایم ساخت بازی رو کم میکنه اینجوری بازی 5 ساله راحت توی 3 سال ساختش تموم میشه و در مدت زمان کمتری میتونی همون بازی رو داشته باشی. که البته باز هم همون بازی نیست و خیلی فرق داره همونجور که دیدی گرافیکش صد برابر بهتر میشه محیط ها صد برابر بزرگتر میشن بدون هیچ لودینگی، دیگه یک گیمر چی میخواد؟ بازی بزرگتر، با گرافیک بهتر، با فاصله زمانی عرضه کمتر. فکر کنید امسال ناتی داگ 2 تا بازی داده (3 تا در کل ولی این لاست لگیسی بدبخت چون استند الون بود حساب نمیشه :D) اگر کارش کمتر بشه راحت میتونه توی یک نسل 4 تا بازی بده.

حالا خودتون ببینید که دیگه چه کارهایی نمیشه کرد :D
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
چه تکنولوژی ای :))
تهش میشه یه بازی دیگه :))
مگه من میخوام تک دمو بازی کنم اینا تا ۲۰۲۴ نمیاد که اون موقع هم راک استار با جی تی ای گذاشته تو کاسه شون
همون راکستار دیگه تا الان دستش به دیو کیت رسیده و میتونه موتور خودش رو آپگرید کنه و صد درصد کل این ها رو توی موتورش میزاره و صد برابر بهتر و بهینه تر. آنریل چون برای همه هست کلی فیچر و غیره داره و باید طوری ساخته بشه که همه بتونن استفاده کنن، یوزر اینترفیس درستی داشته باشه، اما مثلا راکستار و ناتی داگ سریع روی موتور خودشون همینا رو میزارن فیچرهایی که بر هر علت نمیخوان و باعث بهبود سرعت میشه اضافه میکنن یا کم میکنن و به ما میدن.

شاید الان بیای بگی پس راکستار میتونه به اون قدرت برسه، ناتی داگ هم میرسه دیگه آنریل و این نمایش چی بود؟ خوب در کمترین حالت ایشون اومد به ما نشون داد چه انتضاری از نسل بعد میتونیم داشته باشیم که چه گرافیکی میتونه به ما نشون بده. چیز که تا حال حاضر اصلا ندیده بودیم.
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
حالا درسته شما رد دد رو میبینید و میگید به به چه گرافیک خوبی، چه گیم پلی خوبی، اما این رو نمیدونید که سازنده پیر شده تا به اون برسه. در حدی که راکستار میاد میگه بازیها رو اپیزودیک کنیم، یا کوچکتر کنیم، یک کاری بکنیم که زمان ساختش 5 سال نشه، اگر این اتفاق میوفتاد شما دیگه رد دد رو با این گرافیک و جزئیات و مپ بزرگ نمیدیدید و به نسخه کم محتواتر باید بسنده میکردید یا اپیزودیکی هی صبر میکردید که بعدیش بیاد.
همون راکستار دیگه تا الان دستش به دیو کیت رسیده و میتونه موتور خودش رو آپگرید کنه و صد درصد کل این ها رو توی موتورش میزاره و صد برابر بهتر و بهینه تر. آنریل چون برای همه هست کلی فیچر و غیره داره و باید طوری ساخته بشه که همه بتونن استفاده کنن، یوزر اینترفیس درستی داشته باشه، اما مثلا راکستار و ناتی داگ سریع روی موتور خودشون همینا رو میزارن فیچرهایی که بر هر علت نمیخوان و باعث بهبود سرعت میشه اضافه میکنن یا کم میکنن و به ما میدن.
شاید الان بیای بگی پس راکستار میتونه به اون قدرت برسه، ناتی داگ هم میرسه دیگه آنریل و این نمایش چی بود؟ خوب در کمترین حالت ایشون اومد به ما نشون داد چه انتضاری از نسل بعد میتونیم داشته باشیم که چه گرافیکی میتونه به ما نشون بده. چیز که تا حال حاضر اصلا ندیده بودیم.

آره این حرفای خوبی بود :)
نسل بعد که جهشش همون SSD خواهد بود و این عدم لودینگ که بازی ها رو کامل عوض میکنه. مثه همون صحنه پروازی که کرد کاراکتره.
ولی باز هم فک نکنم باعث شه بازی های راک استار زود زود عرضه شن اینا پرفکشنیست شدن دیگه چیزی ارضاشون نمیکنه با این SSD هم فک کنم تک تک ساختمونای شهر GTA بعدی باز باشه و متفاوت و پر از جزئیات
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
چه تکنولوژی ای :))
تهش میشه یه بازی دیگه :))
مگه من میخوام تک دمو بازی کنم اینا تا ۲۰۲۴ نمیاد که اون موقع هم راک استار با جی تی ای گذاشته تو کاسه شون

درسته حق با شماست، الان که میبینم خیلی مزخرف بود نمایش. UE5 هم آشغاله. زنده باد ومپایر. خوش باشید.
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
درسته حق با شماست، الان که میبینم خیلی مزخرف بود نمایش. UE5 هم آشغاله. زنده باد ومپایر. خوش باشید.
کاش همه مثه شما منطقی بودن و قبول میکردن اشتباهشونو
ومپایر هم goty میشه شک نکنین
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
همون راکستار دیگه تا الان دستش به دیو کیت رسیده و میتونه موتور خودش رو آپگرید کنه و صد درصد کل این ها رو توی موتورش میزاره و صد برابر بهتر و بهینه تر. آنریل چون برای همه هست کلی فیچر و غیره داره و باید طوری ساخته بشه که همه بتونن استفاده کنن، یوزر اینترفیس درستی داشته باشه، اما مثلا راکستار و ناتی داگ سریع روی موتور خودشون همینا رو میزارن فیچرهایی که بر هر علت نمیخوان و باعث بهبود سرعت میشه اضافه میکنن یا کم میکنن و به ما میدن.

شاید الان بیای بگی پس راکستار میتونه به اون قدرت برسه، ناتی داگ هم میرسه دیگه آنریل و این نمایش چی بود؟ خوب در کمترین حالت ایشون اومد به ما نشون داد چه انتضاری از نسل بعد میتونیم داشته باشیم که چه گرافیکی میتونه به ما نشون بده. چیز که تا حال حاضر اصلا ندیده بودیم.

درسته اینو میگی ولی مطمئن باش که خیلی توی زمان ساخت تاثیر میزاره، ما توی گیم تا حالا هیچ مدل های پولی واقعی ندیدیم همیشه لو پولی میشن یو وی و بیک میشن و تکسچر میخورن، شما برید مدل اصلی رو ببینید خیلی واقعیتر میشه، دقیقا فیلم های CG که میبینید. طرف خیلی هم کمال گرا باشه فعلا در اول نسل همون های پولی قبلی که باید لوپلی میکرده رو میده دست ما و این از پاپ لاین ادامه کار کلی کم میکنه و تایمش کمتر میشه. حالا جلوتر مطمئن باش این تایم که کم شده دوباره پر میشه مثلا باز با مدلهای بیشتر و بهتر، دیگه 1000 تا NPC های پولی میسازن میزارن توی بازی که هیچ کس با اون یکی کپی نباشه.

ولی در کل به نظر من حتما زمان ساخت کمتر میشه.

حالا باز شرکتهایی که خیلی کمال گرا هستن هیچ یکی مثل یوبی کارش راحت تر میشه و سریعتر میتونه گرافیک رو ببره بالاتر و مدلهای بهتری بهمون نشون بده. همون یونیتی هنوز که هنوزه یک سری چیزای گرافیکیش خیلی خوبه و اینا چون توانش رو نداشتن و با کنسولهای نسل هم کاملا آشنا نبودن پر از باگ گرافیکی شد اما اگر سریعتر کارشون تموم بشه شاید مشکلات گرافیکی کمتری رو هم ببینیم.

یا اصلا یوبی هم نه، سازنده های ایندی (کاری به مشکلات و درنیومدن گیم پلی اینا ندارم) برای هلبلید کلی زمان طول کشید تا گرافیکش رو اوکی کنن اما اگر سریعتر میتونستن بهش برسن حتما تایمش کمتر میشد. Hellblade: Senua's Sacrifice حدودا از 2014 تا 2017 در دست ساخت بود و مطمئن باش اگر چنین چیزهایی اونموقع بود یک تایمی زمان ساخت کمتر میشد.

باز A Plague Tale: Innocence هم با آنریل بود و از 2017 تا 2019 طول کشید و باز برای این هم صدق میکرد.

این دو تا بالایی رو گفتم چون با آنریل ساخته شدن.
 
  • Like
Reactions: AminMoradiX and Bax

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
درسته اینو میگی ولی مطمئن باش که خیلی توی زمان ساخت تاثیر میزاره، ما توی گیم تا حالا هیچ مدل های پولی واقعی ندیدیم همیشه لو پولی میشن یو وی و بیک میشن و تکسچر میخورن، شما برید مدل اصلی رو ببینید خیلی واقعیتر میشه، دقیقا فیلم های CG که میبینید. طرف خیلی هم کمال گرا باشه فعلا در اول نسل همون های پولی قبلی که باید لوپلی میکرده رو میده دست ما و این از پاپ لاین ادامه کار کلی کم میکنه و تایمش کمتر میشه. حالا جلوتر مطمئن باش این تایم که کم شده دوباره پر میشه مثلا باز با مدلهای بیشتر و بهتر، دیگه 1000 تا NPC های پولی میسازن میزارن توی بازی که هیچ کس با اون یکی کپی نباشه.

ولی در کل به نظر من حتما زمان ساخت کمتر میشه.

حالا باز شرکتهایی که خیلی کمال گرا هستن هیچ یکی مثل یوبی کارش راحت تر میشه و سریعتر میتونه گرافیک رو ببره بالاتر و مدلهای بهتری بهمون نشون بده. همون یونیتی هنوز که هنوزه یک سری چیزای گرافیکیش خیلی خوبه و اینا چون توانش رو نداشتن و با کنسولهای نسل هم کاملا آشنا نبودن پر از باگ گرافیکی شد اما اگر سریعتر کارشون تموم بشه شاید مشکلات گرافیکی کمتری رو هم ببینیم.

یا اصلا یوبی هم نه، سازنده های ایندی (کاری به مشکلات و درنیومدن گیم پلی اینا ندارم) برای هلبلید کلی زمان طول کشید تا گرافیکش رو اوکی کنن اما اگر سریعتر میتونستن بهش برسن حتما تایمش کمتر میشد. Hellblade: Senua's Sacrifice حدودا از 2014 تا 2017 در دست ساخت بود و مطمئن باش اگر چنین چیزهایی اونموقع بود یک تایمی زمان ساخت کمتر میشد.

باز A Plague Tale: Innocence هم با آنریل بود و از 2017 تا 2019 طول کشید و باز برای این هم صدق میکرد.

این دو تا بالایی رو گفتم چون با آنریل ساخته شدن.
منم باورم نمیشد ولی plague از انجین مخصوص خودشون استفاده میکنن! :D
A Plague Tale: Innocence - a fascinating game powered by stunning tech
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر