Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:
پیرو این بحث دویدن که ظاهراً خیلیا مشکل دارن که چرا این قابلیت تو بازی نیست، چری می‌تونه بدوئه که به نظرم به عنوان فیچری که برای یکی دو تا کارکتر باشه بد نیست. مطمئن نیستم دوست داشتم همه‌شون بتونن بدوئن یا نه.
پ.ن: بانو بلیز هم سوپر هات :x:D ( از جمله کراش های دوران بچگی :D)
برای من که هنوز جزو کراش‌هاس :دی
 
  • Like
Reactions: peyman_eun
برا اونایی که مثل من بچگیشون روزی یه دور شورش در شهر:دی میزدن و تموم میکردن واقعا بازی عالی‌ای بود. هم حس نوستالژیک رو خوب منتقل میکرد (من که همش گذاشته بودم رو موسیقی Retro با آهنگا ارضا میشدم:دی) هم خیلی دلچسب و با کیفیت بود. البته کوتاه بود ولی خب درک میکنم، من دو دور رفتم امروز دیگه فکر نکنم حوصلم بشه بیشتر برم ولی خب همین یک روزی هم که سرگرم کرد خیلی خوب بود، واقعا لذت بردم.
و اینکه دور اول چقدر سخت بود برام، جونم در اومد برا بعضی مراحل مخصوصا مرحله آخر و باسش:دی چالش خوبی داشت. ولی کم کم دستت بیاد راحت تر میشه دور دوم خیلی آسون‌تر بود برام.

یادش بخیر اون موقع عشق Axel بودم یه رکابی سفید و شلوار جین آبی میپوشیدم میخواستم برم تو خیابون با ملت دعوا کنم:(:دی
 
پیرو این بحث دویدن که ظاهراً خیلیا مشکل دارن که چرا این قابلیت تو بازی نیست، چری می‌تونه بدوئه که به نظرم به عنوان فیچری که برای یکی دو تا کارکتر باشه بد نیست. مطمئن نیستم دوست داشتم همه‌شون بتونن بدوئن یا نه.

برای من که هنوز جزو کراش‌هاس :D
کرکتر قدیمی ها رو باز کنین , اونا با همون 2بار جلو میدوعن B-)
 
حالا من به نظرم نبود سرعت کمک خوبی کرده به بالانس بودن بازی! سرعت میزاشتن واقعا چالش از بین میرفت. البته یه نیمچه سرعتی هم وجود داره تو بازی که باهاش میشه کمبوی مخصوص زد :دی همون دوبار جلو مربع خودمون :دی Adam و بلیز هم به نظرم بهتر از اکسل درومدن این نسخه :D
 
  • Like
Reactions: Nameless King
من رو نرمال تمومش کردم. شخصیت های کلاسیک برام آزاد نشد چرا؟ به نظرم بازی خوبی بود ولی خیلی حالت کمیکی داشت و از اون شورش در شهر واقعی خیلی فاصله گرفته بود ولی بازن ارزش بازی داشت.
 
خب به عنوان فنِ بازی به نظرم خوب بود ولی به شدت احساس میشد که بازی کم بودجه ست، تنها انیمیشنی که در بازی وجود داشت همون اولین تیزر دوسال پیش بازیه که در ابتدای بازی هم میبینیم، گیم پلی خوبه اما همونطور که قبلا در همین تاپیک هم اشاره کرده بودم، نبود دویدن، سرعت بازیو گرفته، به نظرم مشکل سازندگان اینه که بیش از حد فنِ شماره دوم بودن و گیم پلی بهتر سومین نسخه رو ندیدن.

فلوید و چری شخصیت های جدید، چندان خوب نیستن و سه شخصیت قدیمی واقعا بهتر و قویترن، استل بهترین شخصیتیه که به بازی اضافه شده و خیلی عجیبه که قابل بازی نیست (احتمال میدم استل و مکس بعدا اضافه بشن) جای خالی سَمی که از بهترین شخصیت های سریه هم خیلی احساس میشه (میدونم توی رتروها هست، منظورم به عنوانِ شخصیت اصلیه)

موزیکا بد نیستن و یه سری تِرَک خوب هم داره (بهترینش همونیه که در راه رسیدن به مکس شنیده میشه، فکر کنم توی آسانسور) اما در مقایسه با سری های قبلی (مخصوصا اول و دوم) چیزی برای گفتن ندارن، یوزو کوشیرو فقط چند تا تِرَک ابتدای بازی و باس های آخرو ساخته (که اتفاقا جزو تِرَک‌های خوب بازین) اما اصلا به اینتروهای سری اول و دوم نمیرسن و به نظرم حضورش بیشتر تبلیغاتی بوده، وقتی بازیو روی موزیکای رترو انجام میدین اصلا از این رو به اون رو میشه و جون میگیره و خوشحالم که این گزینه رو گذاشتن.

اضافه شدن شخصیت های سه سری قبل هم به بیشتر شدن محتوای بازی و تکرارش کمک کرده.
یه جاهایی از بازی هم یه دستگاه آرکیده که اگه با شُکِر بهش ضربه بزنید به یه مرحله از شماره دوم بازی میره و نوستالژیه، اما کاش خساست به خرج نمیدادن و سه نسخه قبل رو هم به این بازی اضافه میکردن (احتمالا بعدا جدا بفروشن)

گرافیک و انیمیت شخصیتا و گیم پلی بازی (به غیر از دویدن) خیلی خوبه و از نقاط مثبتشه.

چند تا نکته که شاید اسپویل باشه: با دو تا شخصیت آخر بازی (به اصطلاح غول آخرا) مشکلی ندارم (با اینکه بیشتر انیمه ان تا به این بازی بخورن) اما ایده دستگاه مکانیکی آخر بازی واقعا از سری دوره و حسابی تو ذوقم زد و مخصوصا اندینگ بازی که هیچی تقریبا، انگار یهو تموم میشه! بعضی از مراحل، برخلاف مرحله اول و ششم و آخر و چند تای دیگه، خیلی خالی طراحی شدن و به نظر میرسه خواستن زودتر بازی رو بیرون بدن و یا به خاطر بودجه کم بازی بوده، نبود مراحل جنگلی یا سرسبز هم کمی نا امید کننده ست و کاش یکی دو مرحله این شکلی در بازی وجود داشت.
اینکه در بازی جدید مثل بازی های سی سال پیش بعضی از باس فایت ها با تغییر رنگ به عنوان باس مراحل بعدی حضور دارن هم اصلا جالب نیست و کاش برای هر مرحله باس مخصوصی طراحی میشد (باز هم احتمالا به خاطر کم بودن بودجه). مدت کلِ بازی هم می تونست بیشتر باشه و لازم بود یه سری مینی گیم جدید یا مراحل فرعی هم به بازی اضافه بشه و ارزشمندترش کنه. یا بازی اگر چند حالت پایانی داشت و با انتخاب هایی مراحل تغییر میکرد، ارزش تکرار بازی بیشتر میشد.


خلاصه که بازی کاملا راضی کننده نبود اما خوب بود و چسبید. 7.5 یا 8 از 10 لایقشه. امیدوارم در آینده با عرضه دی ال سی های رایگانی به محتوای بازی اضافه بشه (چون 25 دلار -هرچند 10 درصد تخفیف داشت- یکم برای بازی به این کوتاهی زیاده) و امیدوارم فروش بازی خوب باشه که در آینده با بودجه خیلی بیشتری شماره پنجم، بهتر و کامل تر ساخته بشه.
 
آخرین ویرایش:
چرا کسی چیزی نمیگه دیگه؟:D
نقد و بررسی هم اومد تو سایت..
من هنوز قفلم روش..تونستم arcade رو با درجه hard تموم کنمB-) انگشت شستم هم تموم شد البته..
جلوی تروفی نوشته 0.4% ..یعنی 4 نفر گرفتن یا بیشتر؟:Thumbsup:

به نظرم یه تریلوژی مدرن باید ساخته بشه تو این دوران از این بازی جاودان...ینی طرفداران شماره 5 و 6 هم حتما میخوان...فروشم که تضمین شدست..باید دست بکار بشن همین الان اصلا!:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or