Multi Platform Streets of Rage 4

سازنده
DotEmu
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Playdigious
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. Xbox One
  3. Nintendo Switch
c2268_.png
Streets of Rage ، معروف به Bare Knuckle در ژاپن ، سه گانه بازی های ضرب و شتم است که در دهه 1990 توسط SEGA تولید و منتشر شد.این سریال مشهور به دلیل اکشن بدون توقف و موسیقی تحت تأثیر رقص الکترونیکی که توسط یوزو کوشیرو و موتوهیرو کاواشیما ساخته شده به شهرت رسیده.این یکی از بهترین سریال های ضرب و شتم در تمام دوران محسوب می شود. بعد از گذشت سالها ، اکسل و بلیز سرانجام در جایی که جدال خیابانی را ترک کرده بودند مجددا ان را پیش می گیرند.این بازی شامل تصاویری دست ساز از تیم سازنده Wonder The Dragon's Trap ، بازی Streets of Rage 4 بر روی گیم پلی کلاسیک تریلوژی با مکانیک های جدید ، یک داستان تازه و یک دسته از مراحل خطرناک و مشکل ساخته شده است. Streets of Rage 4 گیم پلی کلاسیک را به یاد می آورد اما به لطف تخصص Guard Crush Games و Dotemu به عنوان یک بازی کاملاً اصیل به سبک سه گانه کلاسیک است.
کمپانی سگا در ساخت این بازی هیچ نقشی ندارد فقط مجوز ساخت را به کمپانی های دات ایمو گارد کراش گیم و لیزارد کیوب داده است.دات ایمو کار انتشار بازی و طراحی ان را به عهده دارد کارهای گرافیکی و بک گراند و طراحی شخصیت های بازی به عهده لیزاد کیوب است و برنامه نویسی بازی هم به عهده گارد کراش گیم می باشد.طبق اعلام سازندگان بازی در بهار 2020 برای پلتفرم های pc و ps4 و xbox one و switch منتشر می شود.
q1041_.png
در این سری از بازی در کنار اکسل و بلیز شاهد بازگشت ادام هانتر یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شخصیت های بازی هستیم و دو شخصیت جدید هم بنام چری هانتر دختر ادام و فلوید شخصیتی که در یک تصادف وحشتناک دستان خود را از دست می دهد و توسط دکتر زان دو بازوی رباتیک برایش طراحی شده است که تا حدودی یاد اور max کشتی کج کار حرفه ای و از دوستان اکسل است که در sor2 حضور داشت.
طبق اخرین اخبار منتشر شده توسط دات ایمو یوزو کوشیرو به دلیل مشغله کاری تعداد کمی از قطعات مو سیقی بازی را می سازد و کار اصلی ساخت موسیقی بازی به olivier deriviere واگذار شده ضمنا hideki naganuma به خاطر مشکل برنامه زمانبندی از تیم ساخت موزیک جدا شده و بجای او haromi fujita به تیم اضافه شده از دیگر چهره های جدید تیم سازنده موزیک متن scattle و das mortal و xl middleton و groundislava می باشند.
23924_.png
streets of rage تا کنون بصورت رسمی در سه نسخه 1 ,2 .3 منتشر شده نسخه اول در سال 1991 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت از نکات جالب ان کمک گرفتن از ماشین پلیس بود که با فشردن دکمه A کنترلر یک ماشین پلیس با دو نفر سرنشین یکی راننده و دیگری هم که یک بازوکا را به سمت دشمنان پرتاپ می کرد و صدمات زیادی به انها وارد می نمود و همچنین پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد.
بعد از موفقیت sor1 سگا در سال 1992 تصمیم به ساخت دومین سری بازی می گیرد در این نسخه ayano koshiro خواهر یوزو در طراحی شخصیت های بازی و همچنین مراحل بازی بیشترین نقش را داشت او در یکی از مصاحبه هایش در مورد بازی از فشار زیاد کمپانی سگا برای هر چه سریعتر ساختن بازی گله مند بود و گفت اگر فشار های سگا نبود ما شخصیت های بیشتر و کمبو های متنوع تری طراحی می کریم بازی در 6 ماه ساخته شد.sor2 بهترین نسخه بازی در سه گانه است.از نقاط قوت بازی تنوع مراحل است که شامل استادیوم پارک شهر بازی کشتی ساحل دریا اسانسور پل خیابان و ...تنوع دشمنان و باس فایت ها بهتر شدن گرافیک بازی موزیک خاطره انگیز راند هشتم و حرکات جدیدی که باعث شده بود گیم پلی بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاد حرکت گراند اپر اکسل و نعره هاش در sor2 متولد شد.
و سرانجام اخرین سری بازی در سال 1994 با کلی گلایه از تفاوت های ان با bare knuckle 3 ورژن ژاپنی بازی منتشر شد که به اختصار به بعضی از انها اشاره می کنم در ابتدا رنگ لباس اکسل و بلیز در sor3 به زرد و سفید تغییر کرده بود نوع پوشش شخصیت های زن (دشمن) وجود شخصیت زن نما بنام ash که مینی باس راند یک بازی بود ولی در sor3 وجود نداشت و در اخر تغییر صدای اکسل در sor3.در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شده بود مثل قابلیت دویدن رول کردن کار با سلاح و کسب ستاره که در صورت کسب امتیاز و از دست ندادن خط سلامت تا سه ستاره میشد دریافت کرد که حرکات قدرتمندتری با ستاره قابل اجرا بود که صدمات زیادی به دشمن وارد می کرد.از دیگر تغییرات پایان های متفاوت بازی بود که بطور مثال اگر در راند 6 بازی ژنرالی که به اسارت گرفته شده بود رو در زمان معین ازاد نمی کردیم راند اخر بازی تغییر می کرد و باس اخر بازی هم شیوا بود یا اگر در راند 7 ربات Mr.x رو در زمان تعیین شده شکست نمی دادیم شهر بکلی نابود میشد.همچنین در sor3 امکان باز کردن قفل شخصیت هایی مثل شیوا و اش و اضافه کردن کانگورو دست اموز بنام victy هم وجود داشت که در نوع خودش جالب بود.
774807_.gif
در اخر مایلم به بخشی از تغییراتی که قراره در گیم پلی بازی در sor4 شاهد باشیم اشاره کنم در این سری شاهد حمله ستاره ای هستیم که شکل ان برای هر شخصیت متفاوت است همچنین امکان بازیابی خط سلامت با زدن ضرباتی به دشمن و عدم خوردن ضربه از انان در بعضی از مواقع بازی هست.سلاح های بسیار متنوعی به بازی اضافه شده و امکان گرفتن سلاح در هوا بعد از برخورد به دشمن وجود دارد.بر خلاف سه گانه دشمنان و سلاح ها از لبه تصویر خارج نمی شوند و بعد از بر خورد به لبه اگر ضربات شدید باشند به داخل تصویر بر می گردند اگرم شدت کم باشد چسبیده به لبه تصویر می افتند.در این سری شاهد کمبوهای هوایی و زدن دشمنان در هوا هستیم.قابلیت بازی بصورت دو نفره انلاین و چهار نفره اف لاین (محلی) هم وجود دارد .
 
آخرین ویرایش:
تهیه کننده ی بازی تو مصاحبه ای که اخیرا داشته راجع به برگردوندن اسپرایت های نسخه ی قبلی توضیحاتی داده.

ظاهرا تو مراحل اولیه ساخت از اونجایی که تیم هیچ Asset ی در دست نداشته، تصمیم میگیرن اسپرایت های نسخه های قبل رو موقتا وارد انجین خودشون بکنن. اما با کامل تر شدن بازی و آماده شدن مدل های خودشون متوجه میشن که با افکت ها و نورپردازی های بهتر، این اسپرایت ها هنوز هم خوب هستن و قرار دادنشون تو بازی طرفدارا رو خوشحال میکنه.



البته این پروسه به هیچ وجه کار راحتی نبوده چرا که تیم می بایست تمام این اسپرایت ها رو تک تک بررسی میکرده، یعنی چیزی حدود 1500 فریم!
مرحله ی بعدی از اون هم دشوار تر بوده. بعد از بررسی تمام فریم ها باید همگی به صورت دقیق و مشابه با اسپرایت های اصلی دوباره کنار هم قرار میگرفتن. از اونجایی که این پروسه به شدت ظریف بوده همگی باید کامل به صورت دستی انجام میشده.



با اماده شدن اسپرایت ها نوبت به مرحله ی اصلی میرسه، یعنی گیم پلی!
از اونجایی که این اسپرایت ها از بازی های مختلف هستن، می بایست با افکت ها، هیت باکس ها و سایر Property های این نسخه منطبق بشن.
این پروسه برای بعضی کرکتر ها راحت تر و برای بعضی ها به شدت دشوار و نیازمند Tune ها و ریزه کاری های بیشتری بوده.



در نهایت هم گفته که ارزشش رو داشته و منتظر هست که هوادارا بازی رو انجام بدن و این ریزه کاری ها رو ببینن.
 
wow ! اصن فکرشم نمی کردم طرف کمبو و این حرفها رفته باشن ! SOR تا جای که یادم میاد همیشه گیم پلی سر راست با یه سری ضربه های محدود بود ، به شدت هایپ شدم همچین چیزی رو دیدم !!! :D
View attachment T7Pz4uEseexLAP2-.mp4



View attachment -ufpUU3X-0lzTUXA.mp4
View attachment NTSA27TjispH_7kH.mp4

View attachment YdOHOb7i9gOpp4Ze.mp4
View attachment hzSPQhlrSpYCNGwi.mp4
View attachment STI_RNTyikim93HY.mp4
View attachment 0JN2PO3KCeRhDrwt.mp4
View attachment EV45l-RX0AgwaGk.mp4

138796

138797

View attachment WGA15uobc_eYcvsB.mp4
 
آخرین ویرایش:
DF بازی را بررسی کرد و لقب شاهکار داد بهش.

گرافیک بازی را به شدت تعریف کرد و اشاره میکنه که به زیبایی و وسواس زیادی طراحی شده. موزیک هم به شدت میگه خوبه. به صورت کلی میگه Must Play هست.

https://www.youtube.com/watch?v=1uxiL4fPWAA
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or