PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:
من منظورم از پیشرفت در مقایسه با فایتینگ های دیگه نبود چون SF کلاس کاریش خیلی از اونا بالاتر بوده همیشه و منم فقط این بازی رو نسبت به نسخه های قبلی خودش مقایسه میکنم نه با فایتینگ های دیگه، همون SF IV ده سال بعد از نسخه قبلیش اومد و انقدر تغییر و پیشرفت کرده بود که قشنگ می شد احساس کرد که با یه بازی کاملا متفاوت طرف هستیم ولی SF V این مساله به اون اندازه توش حس نمیشه. توی SF IV کلا هیت باکس ها، نحوه لینک کردن حرکات مختلف و استایل مبارزه کاراکترها عوض شد و کلی چیز جدید مثل Focus و Ultra Combo ها و EX های پیشرفته تر رو به بازی اضافه کرد. مثلا توی USF هر کدوم از کاراکتر ها دو تا الترا کمبو داشتن ولی الان اینجا یدونه دارن، خب می شد برای افزایش تنوع و هیجان توی این نسخه از همون اول دو تا Critical Art طراحی کنن، می تونستن صبر کنن بخش داستانی رو کامل کنن، همه چلنج ها رو آماده کنن، مدهای فان و جدید به بازی اضافه کنن، روی هوش مصنوعی سی پی یو بیشتر کار بکنن، مشکلات سرورها رو برطرف کنن و ...

خب همه این فاکتورها با هم جمع میشن که باعث میشه بگیم بازی پیشرفت داشته، اینکه بازی رو بخاطر Capcom Tour اومدن زود عرضه کردن اشتباه کپکام بود، بازی حداقل 6 ماه تا یکسال دیگه زمان نیاز داشت تا کامل بشه. خیلی خوبه که همیشه از جنبه های مختلف به قضیه نگاه کنیم، حتی اگه اون جنبه ها زیاد برامون مهم نباشن.
اتفاقا الان سخت تر شده! قبلا میتونستی c.LP اسپم کنی و الان اینقدر هیت باکس کوچک شده که برای بعضی کرکترها در بهترین حالت 3 تا میتونی بزنی و برای بقیه 2تا. این موضوع توی SF IV باعث به وجود اومدن Combo Scaling شدیدی میشد که مجبور میشدی Reset کنی.
از طرف دیگه توی SF V ظاهرا اومدن حرکات 1 فریم رو حذف کردن که خب میشه گفت برای خیلیا خوبه. این حرکات رو به جرات میتونم بگم 90% افراد به هیچ وجه نمیتونستن بزنن (یعنی تو 0.016 ثانیه وقت داری بعد از تموم شدن انیمشن قبلی، Input بعدی رو وارد کنی که خب خیلیا عمرا اگه بتونن حتی 2 یا 3 فریم رو اجرا کنن چه برسه به 1 فریم). در مورد استایل ها هم فقط کرکتر Gen دو تا استایل داشت. اینجا ظاهرا Vega این قابلیت رو داره. در مورد لینک کردن هم این بازی دقیقا مثل همون IV و ... هست و میتونی از Shortcut ها استفاده کنی.
اما در مورد اینکه کاش 2تا Critical Art میگذاشتن. اتفاقا من شدیدا حال کردم که Ultra Gauge رو حذف کردن و فقط یه Super Bar سه خطی گذاشتن. این باعث میشه بازیکن بیشتر تلاش کنه از Ex Move هاش توی کمبوها استفاده کنه و الکی کل مسابقه رو منتظر نمونه که CAـیی بزنه که آیا اصلا فرصتش پیش میاد یا نه و آیا حریفش بلاکش میکنه و ... . این کار اینقدر خوب بوده که باعث میشه بازیکن از V-Trigger به صورت موثر تر و بیشتر استفاده کنه و کلا بیخیال CA بشه.

چیز جالبی که من متوجهش شدم، اینه که توی SF V خیلی بهتر و موثر تر میشه Moment To Moment بازی کرد. یعنی اینکه وایسی و حرکات حریفت رو مطالعه کنی و متناسب با اون عکس العمل نشون بدی خیلی بهتر شده. این موضوع رو توی SF IV به سختی میدیدم یا بهتره بگم دقت و تمرکز بسیار شدیدی میطلبید.

هوش مصنوعی CPU هم اینقدر خوب کار شده که من واقعا موندم چرا میگین باید بیشتر کار کنن؟:-/ من همیشه روی آخرین درجه با CPU بازی میکنم و تفاوتش رو با SF IV میبینم، خنده-م میگیره. اونجا هر وقت یه پروجکتایل بزنی حریفت بلا استثنا میپره. هر وقت Cross Up بزنی حریفت میخوره. هر وقت Ultra بزنی میخوره و ... ولی اینجا همه رو بلاک میکنه و عکس العمل به مراتب بهتری نشون میده. پیشنهاد میکنم یه دست باهاش بازی کنی (روی درجه 8 البته. اگه میخوای واقعا هوش مصنوعی رو تست کنی).
سرورها هم که اتفاقیه که برای خیلی بازیا میوفته. برای Diablo III با اون همه عظمتش افتاد و سرورها جوابگوی تقاضای ملت نبودن. ولی اینجا 2 یا 3 روز بعد از عرضه بازی، ملت داشتن راحت بازی میکردن.

خلاصه اینکه این نگرانی ها بیجاست. به عنوان یه محصول خام، SF V توی گیم پلی و آنلاین بی نظیره و اصلا کم و کست نداره. حالا نبود یه سری محتوای دیگه رو نمیشه کتمان کرد.
 
بعد از تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم نظرات در مورد این بازی به 3 دسته تقسیم میشه
1: افرادی که کلا از فانتزی و اینجور چیزا خوششون نمیاد و بازی رو مسخره میکنند
2: افرادی که عقیده دارند 60 دلار برای این بازی زیاده مثل این میمونه که برای بتا دارید پول میدید
3: افرادی که حسابی از گیم پلی و سیستم بازی تعریف میکنند و اعتقاد دارند محتوای بازی تا ماه بعد زیاد میشه
از این رو تصمیم گرفتم بازی رو 1 هفته اجاره کنم تا راحت تر تصمیم بگیرم تا بعدا پشیمون نشم :d
فقط یک سوال از اونجایی که من توی بازی های فایتینگ نوب هستم به نظرتون برای شروع این بازی باید از d-pad استفاده کنم یا L3 ?
 
از این رو تصمیم گرفتم بازی رو 1 هفته اجاره کنم تا راحت تر تصمیم بگیرم تا بعدا پشیمون نشم :d
فقط یک سوال از اونجایی که من توی بازی های فایتینگ نوب هستم به نظرتون برای شروع این بازی باید از d-pad استفاده کنم یا L3 ?
بــهــترین تصمیم.
من به همه می‌گم از dpad استفاده کنن. البته کسایی هم هستن که با آنالوگ هم خیلی خوب بازی می‌کنن، مخصوصاً کاراکترهای شارژی رو (که حالا بعداً باید بری ببینی منظور از شارژ کردن، چیه).
 
679n3t7y6wt3sk7ie0pw.jpg


:d

===

Ayano (همونی که توی مراسم و مسابقات SF با لباس چونلی اینور اونور می چرخه :دی) هم در مورد Trial ها صحبت کرده :دی گفته دلیل اینکه Trial ها توی SFV نسبت به USF IV کمتر شده اینه که سعی شده تا جایی که میشه حرکات و آموزش ها کاربردی باشه (توی همون iv یه سریاش واقعاً بدرد خاصی نمی خورد) و مثل اینکه آموزش تک حرکات Special Move هم حذف شدن :دی

در مورد کرکتر های DLC هم گفته که ، بخش Trial هنوز در دست ساخته و قول 100% برای در دسترس بودن Trial برای کرکترهای DLC موقع عرضه ـشون نمیدن :دی (بعداً نگید نگفتن :دی توی آرکید ادیشن نسخه ی 4 هم فک کنم همینجوری بود و یه سری DLC کرکترهای جدید Trial نداشتن)
 
آخرین ویرایش:


این تصویر رو یکی از سایت ها در مورد مقایسه ی MKX و SFV گذاشته بود. :d از هر دو طرف تصویر رو خیلی خوب انتخاب کرده. یجورایی جالب شده. :d
 
الان Charge کردن یه Fireball چه حالت خاصی می خواد؟ :-/ :d اصلا جور دیگه ای قابل اجرا هست؟ :d
یعنی فقط می خوای ایراد بگیری. :d
ایراد چیه ؟ :دی این فایر بال اصن مال SF ـه که حالا هر فایت 2D دیگه ای به یه نحوی اومده ازش استفاده میکنه ، اینا زحمت تغییر مدل هم بهش ندادن :دی عین اون Super Bar ـیی که اون پایین تصویره :دی این استایل اصن Pose مختص ریو ـه :دی در مورد شارژ کردن و فایر بال زدن :

57rpcnczmu1y5bg96wto.gif

v07zb8yu5ooyo3c1hz1w.gif

l32z4051nmk93cyxt6r3.gif

y5hcbct6z25wefkcoenp.gif


چند تا دیگه دوست داری بهت نشون بدم ؟ :دی توان خلاقیت نداشتن ربطی به وجود نداشتن راه حل نداره :دی
 
آخرین ویرایش:
احسان این مورد رو هم به لیست اسکی هایی که رفته اضافه کن:d SF که هیچی، به KoF هم نیم نگاهی داشتن:d شارژ کردن یه فایربال هم حالات مختلفی داره. فقط کافیه آدم یه خورده سطح معلوماتش از بازی های دیگه بالا باشه و موارد دیگه رو هم دیده باشه (شارژ کردن Sonic Boom. شارژ کردن Sonic. شارژ کردن Rasengan و ...). وگرنه تا قبل از MKX، لیو کنگ نحوه فایربال زدنش یه جور دیگه و امضای این شخصیت بود:d
 
باشه ما سطح معلوماتمون کم. :) ولی کسی که MKX رو بازی کرده میدونه لیو کنگ توی هر Variation، نحوه ی استفاده از Fireballـش تغییر می کنه و فقط تو یک Variation، اصلیش رو داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or