PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:
خب اقدامات کپکام در قبال rage quitter ها ظاهراً شروع شده :دی نفر اول لیست توی بازی ، World_Combo طبق بررسی های کپکام با استفاده از quit کردن تعداد Lose هاشون رو کم کرده و جریمه ی سنگینی هم شده :دی نفر اول 10,047 League Points با این روش بدست آورده بوده و رنک سوپر پلاتینیوم گرفته بود، که الان توسط کپکام به عدد 675 و رنک برنز کاهش پیدا کرده :دی

من منظورم اینه مثلا تا استیج 45 میرم دیگه خسته میشم ولش میکنم بقیش رو مثلا فردا ادامه میدم حالا نمیدونم این قابلیت چرا نباید باشه چون بنظرم یه چیزیه که معمولا توی همه بازی ها هست و همین الانشم اگه مثلا وسطش از اینترنت قطع بشید یا از بازی بیافتید بیرون میره از اول که این اشتباهه.

کی گفته ؟ :دی می خوای همین الان از تکن تگ 2 برات فیلم بگیرم ببینی بخش Survival چه شکلیه ؟ :دی سمت چپ پایین تصویر فقط Win ها رو ثبت میکنه هر موقع هم از مبارزه بیایی بیرون Win هات صفر میشه و باید از اول شروع کنی ! همیشه همینه ، به قول علی اسمش روشه :دی اصن این بخش یعنی تو بتونی یه ضرب تا آخرش دووم بیاری نه اینکه نصفشو الان بری نصفشو فردا :دی با Challenge Tower اون بازیه اشتباه نگیرش ، بازیای حرفه ای مثل SF و T هیچ باجی به پلیر نمیدن :دی
 
آخرین ویرایش:
کی گفته ؟ :دی می خوای همین الان از تکن تگ 2 برات فیلم بگیرم ببینی بخش Survival چه شکلیه ؟ :دی سمت چپ پایین تصویر فقط Win ها رو ثبت میکنه هر موقع هم از مبارزه بیایی بیرون Win هات صفر میشه و باید از اول شروع کنی ! همیشه همینه ، به قول علی اسمش روشه :دی اصن این بخش یعنی تو بتونی یه ضرب تا آخرش دووم بیاری نه اینکه نصفشو الان بری نصفشو فردا :دی با Ladder اون بازیه اشتباه نگیرش ، بازیای حرفه ای مثل SF و T هیچ باجی به پلیر نمیدن :دی

خب اینکه کاری نداره، مثلا پلیر بازی رو Pause میکنه میره هر وقت دلش خواست میاد بازی میکنه این الان فرقش دقیقا چیه با اینکه خود بازی این قابلیت رو بده؟ :d در ضمن همین قسمت یه اکسپلویت بدتر داره که مثلا رسیدی به نفر 49 ام و داری میبازی، میری Fight Request رو روشن میکنی و بعد صبر میکنی یه پلیر پیدا کنه میری بازی آنلاین رو انجام میدی میای فایت Survival دوباره از اول شروع میشه و خیلیا هم فعلا با این روش همه مُد ها رو پشت سر گذاشتن :d
 
خب اینکه کاری نداره، مثلا پلیر بازی رو Pause میکنه میره هر وقت دلش خواست میاد بازی میکنه این الان فرقش دقیقا چیه با اینکه خود بازی این قابلیت رو بده؟ :d در ضمن همین قسمت یه اکسپلویت بدتر داره که مثلا رسیدی به نفر 49 ام و داری میبازی، میری Fight Request رو روشن میکنی و بعد صبر میکنی یه پلیر پیدا کنه میری بازی آنلاین رو انجام میدی میای فایت Survival دوباره از اول شروع میشه و خیلیا هم فعلا با این روش همه مُد ها رو پشت سر گذاشتن :d

این بخش کلاً یه سره ـس حالا نمی دونم چرا انقدر اصرار داری که بشه پاوزش کرد و بعداً رفت ؟ :دی مثال هم که برات آوردم ، همه جا همینجوریه :دی
از این مدل دور زدن ها هم توی همه ی بازیها هست و بعداً با پچ و اینا مثلاً جلوشو میگیرن :دی مگه توی GT نداشتیم طرف یه ماشینو با قیمت نجومی می گرفت بعدی می فروخت ، آپدیت ها رو پاک می کرد دوباره نصب میکرد دوباره ماشینه برمیگشت با کلی پول. که خب با آپدیت درست شد :دی یا خیلی بازیای دیگه که از این تیپ دور زدن ها دارن که همه بعداً با پچ درست میشن :دی اینم مثل همونا :دی
 
من منظورم اینه مثلا تا استیج 45 میرم دیگه خسته میشم ولش میکنم بقیش رو مثلا فردا ادامه میدم حالا نمیدونم این قابلیت چرا نباید باشه چون بنظرم یه چیزیه که معمولا توی همه بازی ها هست و همین الانشم اگه مثلا وسطش از اینترنت قطع بشید یا از بازی بیافتید بیرون میره از اول که این اشتباهه.

هوش مصنوعی هم پله ای نمیره بالا، 25 تا کاراکتر پشت سر هم یه جور هوش مصنوعی داشته باشن این دیگه اسمش پله ای نیست، پله ای مثلا هر 5 تا یا هر 10 تا باید یه درجه بره بالا تا سطح بازیکن هم به همین شکل بالا بره و به شرایط سخت کم کم عادت کنه و حوصلش از مبارزه های آسون اولیه برای رسیدن به مبارزه های سخت سر نره.

بعد این امتیاز ها هم یجوریه که من مثلا توی هارد و اینا که باید خیلی سخت باشه من هیچوقت به مشکل کمبود امتیاز مواجه نمیشم چون امتیازی که میده با امتیازی که استفاده میکنی اصلا نمیخونه و همیشه بیشتر از نیاز هست حتی اگه خیلی Health Supplement استفاده کنی بنظرم دلیلشم همون چیزیه که قبلا گفتم، آسون بودن بیش از حد مبارزه های ابتدایی.
اینکه باید حتما آنلاین بود رو هم خودم باهاش موافق نیستم. ولی خوب کپکام برای این آنلاین گذاشته که ملت با چیت زدن، FM خودشونو زیاد نکنن (که روی PC با یه ترینر اینکارو میکنن:d) و این قسمت رو زیر نظر بگیره. اگر راه حل دیگه ای هم داشت مطمئنا این کارو میکرد و میگذاشت توی حالت آفلاین FM جمع کنی.
توقف رو هم که گفتم به فلسفه این مود برمیگرده. این مود استقامت پلیر رو میسنجه و بسته به تواناییت، تا هر حد که تونستی میتونی بری بالا. قرار نیست هر وقت حال نکردی، بری بیرون و وقتی حالت یه چرخی زدی و باد به کله-ت خورد، برگردی بیای ادامه-ش رو بدی:d

هوش مصنوعی بالا نمیره؟ شوخی میکنی دیگه؟ منظور منم از پله ای 5تا 5تا بود نه هر شخصیت یه درجه بره بالا.

امتیاز ها رو هم نمیدونم چرا اینقدر غصه میخورین؟:d خوب شد یه گزینه هم داره که امتیازی که از مسابقه در میاری رو 10 برابر میکنه! تا 20 تا مسابقه اول با استفاده از گزینه آخری اینقدر امتیاز به دست میاری که هرچقدر هم ولخرجی کنی تموم نمیشه اصلا. اینو کسی میگه که خودش فقط برای 5تای اولی از گزینه آخر استفاده میکرد و روی تمام وضعیت ها هم بازی رو تموم کرده:d من توی یه مسابقه بدون استفاده از هیچی فقط 55 هزار امتیازم بود. زدن ضربه اول، Stun کردن، Perfect کردن، با Ex یا CA تموم کردن کیلویی بهت امتیاز میده و توی خود Tip های بازی هم اینو نوشته.
این نتیجه من روی وضعیت Hell:



امتیاز رو داشته باش:d یعنی اگر هر مسابقه تمام Supplement ها رو هم مصرف میکردم، هنوز زیاد میاوردم:d تقریبا هم 40 دقیقه طول کشیده نه 1 ساعت و نیم!

خب اینکه کاری نداره، مثلا پلیر بازی رو Pause میکنه میره هر وقت دلش خواست میاد بازی میکنه این الان فرقش دقیقا چیه با اینکه خود بازی این قابلیت رو بده؟ :d در ضمن همین قسمت یه اکسپلویت بدتر داره که مثلا رسیدی به نفر 49 ام و داری میبازی، میری Fight Request رو روشن میکنی و بعد صبر میکنی یه پلیر پیدا کنه میری بازی آنلاین رو انجام میدی میای فایت Survival دوباره از اول شروع میشه و خیلیا هم فعلا با این روش همه مُد ها رو پشت سر گذاشتن :d
شما Survival میری، Fight Request رو روشن میذاری؟:d Srsly؟:d اونی که این کارو میکنه دیگه...:d
 
آخرین ویرایش:
اینکه باید حتما آنلاین بود رو هم خودم باهاش موافق نیستم. ولی خوب کپکام برای این آنلاین گذاشته که ملت با چیت زدن، FM خودشونو زیاد نکنن (که روی PC با یه ترینر اینکارو میکنن:d) و این قسمت رو زیر نظر بگیره. اگر راه حل دیگه ای هم داشت مطمئنا این کارو میکرد و میگذاشت توی حالت آفلاین FM جمع کنی.
توقف رو هم که گفتم به فلسفه این مود برمیگرده. این مود استقامت پلیر رو میسنجه و بسته به تواناییت، تا هر حد که تونستی میتونی بری بالا. قرار نیست هر وقت حال نکردی، بری بیرون و وقتی حالت یه چرخی زدی و باد به کله-ت خورد، برگردی بیای ادامه-ش رو بدی:d

هوش مصنوعی بالا نمیره؟ شوخی میکنی دیگه؟ منظور منم از پله ای 5تا 5تا بود نه هر شخصیت یه درجه بره بالا.

امتیاز ها رو هم نمیدونم چرا اینقدر غصه میخورین؟:d خوب شد یه گزینه هم داره که امتیازی که از مسابقه در میاری رو 10 برابر میکنه! تا 20 تا مسابقه اول با استفاده از گزینه آخری اینقدر امتیاز به دست میاری که هرچقدر هم ولخرجی کنی تموم نمیشه اصلا. اینو کسی میگه که خودش فقط برای 5تای اولی از گزینه آخر استفاده میکرد و روی تمام وضعیت ها هم بازی رو تموم کرده:d من توی یه مسابقه بدون استفاده از هیچی فقط 55 هزار امتیازم بود. زدن ضربه اول، Stun کردن، Perfect کردن، با Ex یا CA تموم کردن کیلویی بهت امتیاز میده و توی خود Tip های بازی هم اینو نوشته.
این نتیجه من روی وضعیت Hell:



امتیاز رو داشته باش:d یعنی اگر هر مسابقه تمام Supplement ها رو هم مصرف میکردم، هنوز زیاد میاوردم:d تقریبا هم 40 دقیقه طول کشیده نه 1 ساعت و نیم!
من نمیدونم ولی بنظر من اگه قابلیت Pause بین استیج ها بود بد نبود چون که الان گیمر میتونه خودش اینکارو انجام بده اگه دلش بخواد فقط بدیش اینه که سیستم روشن میمونه همین :d

ولی هوش مصنوعی تو مدل نرمال و هارد هر 5 کاراکتر یه پله بالا نمیره، خواستی فیلم میگیرم از بازی میذارم اینجا. کل 25 شخصیت اول نرمال هوش مصنوعیشون یه مدله و قشنگ میشه با اسپم کردن یه حرکت ساده نابودشون کرد، ولی مثلا سه تای آخر یهو 4-3 درجه سخت تر میشن و با کوچکترین اشتباه حالت رو میگیرن:d توی هارد هم فکر کنم هر 15 کاراکتر به بعد هوش مصنوعیشون تغییر پیدا میکنه.

امتیاز هم دقیقا منظورم همین بود که گفتی، امتیازها تو این بخش باید یه جوری باشن که برای برد نیاز به مدیریت خوبی داشته باشین و بدونین چطور امتیاز خرج کنین درحالیکه اصلا اینطوری نیست و بازی زیادی امتیاز در اختیارتون میذاره و هر جورم که خرج کنین باز زیادی میارین که این بنظرم یه ذره ضایس:d بعدشم 40 دقیقه زمانیه که دقیقا توی فایت هستی، این دفعه که رفتی بصورت دستی ساعت بگیر متوجه میشی که یه 10-20 دقیقه طولانی تر میشه چون بازی مدت زمان نمایش انیمیشن برد، فاصله بین دو استیج و صفحه خریدن Supplement ها رو حساب نمیکنه :d

شما Survival میری، Fight Request رو روشن میذاری؟
:d
Srsly؟
:d
اونی که این کارو میکنه دیگه...


من حتی اگه اینکارو هم بکنم به لطف پینگ و مچ میکینگ داغون صد سال یه پلیر هم پیدا نمیکنه​
:d
ولی گفتم خارجیا خیلی هاشون از این اکسپلویت برای رد کردن استیج های سخت استفاده میکنن​
:d

 
خب اینکه کاری نداره، مثلا پلیر بازی رو Pause میکنه میره هر وقت دلش خواست میاد بازی میکنه این الان فرقش دقیقا چیه با اینکه خود بازی این قابلیت رو بده؟ :d
یه چیز خیلی بی‌ربط بگم \:d/

توی بعضی از گیم‌های حرفه‌ای سبک Shoot'em up، از اونجایی که رنکینگ جهانی بر اساس امتیازه و بازی رو باید یه‌سَره از اول تا آخر بری، حتی اجازه نداری وسطش Pause کنی! اگه Pause کنی، اصلاً امتیازت رو ثبت نمی‌کنه و باید از اول بری. ولی خُب معمولاً کلّ بازی از اول تا آخرش زیر 1 ساعت تموم می‌شه (البته 1 ساعت سنگین و پر فشار).

نتیجه:
مُد Survival توی استریت فایتر، خاله‌بازی‌ای بیش نیست :d
 
خب اقدامات کپکام در قبال rage quitter ها ظاهراً شروع شده :دی نفر اول لیست توی بازی ، World_Combo طبق بررسی های کپکام با استفاده از quit کردن تعداد Lose هاشون رو کم کرده و جریمه ی سنگینی هم شده :دی نفر اول 10,047 League Points با این روش بدست آورده بوده و رنک سوپر پلاتینیوم گرفته بود، که الان توسط کپکام به عدد 675 و رنک برنز کاهش پیدا کرده :دی
Didam emru tu ranking in yaru nabud pas begu harum bude :d
 
کی گفته ؟ :دی می خوای همین الان از تکن تگ 2 برات فیلم بگیرم ببینی بخش Survival چه شکلیه ؟ :دی سمت چپ پایین تصویر فقط Win ها رو ثبت میکنه هر موقع هم از مبارزه بیایی بیرون Win هات صفر میشه و باید از اول شروع کنی ! همیشه همینه ، به قول علی اسمش روشه :دی اصن این بخش یعنی تو بتونی یه ضرب تا آخرش دووم بیاری نه اینکه نصفشو الان بری نصفشو فردا :دی با Challenge Tower اون بازیه اشتباه نگیرش ، بازیای حرفه ای مثل SF و T هیچ باجی به پلیر نمیدن :دی
لول
الان MKX سوروایول نداره؟ :d
 
آخرین ویرایش:
لول
الان MK سوروایول نداره؟ :d
حالا بقیه بازیا Challenge Tower ندارن دیگه ربطی به MK نداره.

مثال در مورد پاوز دادن و دوباره بازی کردن بود که مثال Challenge Tower رو از MK 2011 زدم که فک کنم حدود 300 تا مبارزه بود و با این سیستم پاوز دادن خیلی راحت شده بود ، تا جایی که یادم میاد تنها بخش هایی که داشت همین Challenge Tower و Ladder بود ! حالا شاید برای شما یه نسخه ی ویژه با Survival Mode فرستادن :دی

===

خبرش مال خیلی وقت پیشه ولی دیدم کسی نذاشت گفتم بذارم :دی بعد از فیگورهای کمی و نش با اون کیفیت های گولاخشون ، فیگور کن هم از طرف popcultureshock معرفی شده :دی



پ.ن : آخرت کیفیته فیگوراشون :(

احسان چلنج تاور اصلا فازش با Survival فرق داره!
biggrin1.gif
یک چیز جداست! چه مقایسه ایه الان کردی تو؟
yahoo_22.gif

ناروتو هم Survival داره،ولی خوب یادم نیست اوضاعش چطور بود
yahoo_65.gif
فرشاد @NoctisSasuke باید بهتر یادش باشه
biggrin1.gif

من اصن با فاز و این چیزا کار ندارم :دی تمام این بحث یه چیز بود اونم اینکه همچین مد هایی با پاوز خیلی ساده میشن ، همین :دی
حالا بی خیال اون بازی اسمشو نبر بشیم :دی

@Akiba

چیزی که گفتم واضحه پسرم :دی
نریمان هم نوشته بود MK ، پستش رو ویرایش کرد ، توی نقل قولم هست :دی
بقیه ی بحثو بیار توی پروفایل چون واقعاً بیخودی تاپیک داره منحرف میشه :دی
 
آخرین ویرایش:
احسان چلنج تاور اصلا فازش با Survival فرق داره! :دی یک چیز جداست! چه مقایسه ایه الان کردی تو؟ :|
ناروتو هم Survival داره،ولی خوب یادم نیست اوضاعش چطور بود:-" فرشاد @NoctisSasuke باید بهتر یادش باشه :دی

---
@Kaine
باید با فاز کار داشته باشی! چون داری دوتا چیز مختلف رو مقایسه میکنی! :دی جدا از اینکه چلنج تاور فقط مبارزه نبود! خیلی هاش Test your folan بود:-" وقتی مثلا Luck بود! اصلا نمیشه با Survival مقایسش کرد! چون ممکنه شانست افتضاح ترین چیزها رو بزاره جلوت! ممکنه هم بهترین چیزها باشه! :دی
یا باید توی سطل متحرک،اسپیشال جانی کیج رو مینداختی و ...! :-"
در کل چلنج تاور مخلوطی از مدهای مختلف بود! فقط شماره ی 300ـش که 4تا مبارزه پشت سر هم بود،حالت Survival داشت :دی
مقایسه نکن:| (و در کل انقدر هیت به هر دلیل با ربط و بی ربطی بهش نورز:| :-" )
بعد تو اشاره نکردی منظورت کدوم MK هست! و نریمان هم گفت MK X نه MK 2011 :-"
 
آخرین ویرایش:
احسان چلنج تاور اصلا فازش با Survival فرق داره! :دی یک چیز جداست! چه مقایسه ایه الان کردی تو؟ :|
ناروتو هم Survival داره،ولی خوب یادم نیست اوضاعش چطور بود:-" فرشاد @NoctisSasuke باید بهتر یادش باشه :دی

از اونجایی که علاقه ای به SF ندارم اصلا تو این تاپیک نمیام و نمیدونم جریان چیه الان شرمنده :d ظاهرا بحث هم طولانیه از روی مندوکسگی حال خوندن ندارم الان :d
 
خب اینکه از وسط استیج ها نمیشه اومد بیرون که خب نباید هم بذاره:d یعنی هیچوقت اینطور نبود و اصلا هم قرار نیست اینطور باشه.
هوش مصنوعی هم به صورت پله ای میره بالاتر به نسبت وضعیتی که انتخاب میکنی. مثلا روی نرمال 10 تا آخر هوش مصنوعی بیشتری دارن ولی توی Hell تا شماره 60 زیاد سختی ای حس نمیکنی. اینکه همه حرکات رو پانیش میکنه رو نیستم اصلا. بازم میگم هوش مصنوعی کیلومترها بهتر از SF IV هست و باعث میشه مثل اون کشکی بازی نکنی و حساب شده بازی کنی. این خودش میتونه یه تمرینی باشه واسه بهتر شدن بازیت. به خصوص صبر کردن و استفاده از یه فرصت کوچک برای وارد کردن بیشترین دمیج.

Nah :دی
علی بعضی وقتا هوش مصنوعی خیلی بیخود و نجومی توی یه استیج نسبت به استیج بعدی سخت میشه و بعد توی مرحله بعد سختیش طبیعی میشه :دی مثلا Cammy توی استیج ۱۱ Hell رو با قبلی و بعدیش مقایسه کنی میبینی به صورت عجیبی سخت‌تره یا بایسون ۱۴ توی همون Hell یا Ryu توی استیج ۲۳ (۲۴؟).

حرفت رو در مورد بهتر شدن هوش مصنوعی هم باز زیاد قبول ندارم علی. هوش مصنوعی سخت‌تر شده ولی بهتر نشده. سختیش دقیقا بخاطر تقلب بازیه که بعضی وقتا به صورت خیلی تابلویی Input Reading انجام میده. توی همین استیج ‌‌هایی که اسم بردم اون Cammy به صورت وحشتناکی اینکار رو میکنه. خود من بارها استایل مبارزه‌ام رو عوض کردم ولی بعضی مواقع برای ۱۰-۱۲ ثانیه هر حرکتی که بری Cammy بدون استثنا یا بلاک و پانیشت میکنه و یا اینکه اگر Throw باشه از زیرش در میره و Escape میکنه.

اتفاقا یکی از مواردی که خیلی روی اعصاب من میره توی سوروایوال (و توی گف هم اکثریت ازش مینالن) همین هوش مصنوعی متقلب بازیه :|
 
Nah :دی
علی بعضی وقتا هوش مصنوعی خیلی بیخود و نجومی توی یه استیج نسبت به استیج بعدی سخت میشه و بعد توی مرحله بعد سختیش طبیعی میشه :دی مثلا Cammy توی استیج ۱۱ Hell رو با قبلی و بعدیش مقایسه کنی میبینی به صورت عجیبی سخت‌تره یا بایسون ۱۴ توی همون Hell یا Ryu توی استیج ۲۳ (۲۴؟).

حرفت رو در مورد بهتر شدن هوش مصنوعی هم باز زیاد قبول ندارم علی. هوش مصنوعی سخت‌تر شده ولی بهتر نشده. سختیش دقیقا بخاطر تقلب بازیه که بعضی وقتا به صورت خیلی تابلویی Input Reading انجام میده. توی همین استیج ‌‌هایی که اسم بردم اون Cammy به صورت وحشتناکی اینکار رو میکنه. خود من بارها استایل مبارزه‌ام رو عوض کردم ولی بعضی مواقع برای ۱۰-۱۲ ثانیه هر حرکتی که بری Cammy بدون استثنا یا بلاک و پانیشت میکنه و یا اینکه اگر Throw باشه از زیرش در میره و Escape میکنه.

اتفاقا یکی از مواردی که خیلی روی اعصاب من میره توی سوروایوال (و توی گف هم اکثریت ازش مینالن) همین هوش مصنوعی متقلب بازیه :|

حالا علی میاد خودش جواب میده ، ولی فایتینگ ها به ویژه SF مثل بازیای JRPG نوبتی هستن :دی البته نه دقیقاً به همون شکل ولی کلیتش رو دارن :دی یه سری ضربه ها این وسط هستن که وقتی حریف میزنه کاملاً نوبت اونه و تو هیچ کاری نمی تونی بکنی پس بهتره صبر کنی و بیخود با دکمه زدن توی نوبت حریف باعث از بین رفتن hp ـت نشی ولی بعد از یه سری حرکات نوبت حریف تموم میشه (هر چقدر هم که بازی بخواد حرکتت رو بخونه) اینجاس که اگه تو توی لحظه ی درست حمله کنی بازی میره روی نوبت تو و حتی می تونی وسط کمبوی طرف حمله کنی :دی به عنوان مثال توی این کمبوی بایسون که با زدن یه استند کیک + کرانچ پانچ شروع میشه و بعدش به اون لگد چرخشیش وصل میشه به محض تموم شدن این لگد تو میتونی نوبتت رو شروع کنی و اجازه ی ادامه ی کار ندی چون توی این حرکت نوبت حریف تموم شدس حتی اگه کمبوش ادامه داشته باشه :دی
یه سری از این اصول برای همه ی کرکترها هست که باید برید دنبالش و پیداش کنید که اگه رعایت بشن ، خیلی چیزا برای آدم تغییر میکنه :دی
 
کلا survival همینجوریه:d منم اوایل تو TTT2 زیاد بازیش میکردم . حالا هنوز بازیو اپدیت نکردم ببینم مال SF چجوریه .حتی اگه تو یه مبارزه از جونت کم بشه تو مبارزه بعدی جونت کامل پر نمیشه یه 10% بعش اضافه میشه . هر چقدر هم میری جلو cpu بازیش قویتر میشه. دیگه کم کم به جایی میرسه انگار داری با یه رقیب سطح بالا بازی میکنی. من خودم دفعه اول67 تا رفتم بعدا با کلی تلاش و بیش از 100 ها ساعت وقت گذاشتن 200 تا هم رفتم ولی دیگه بیشتر از اون ادامه ش ندادم چون حس رقابت نداشت دیدم ملت گلیچ میزنن تو survival :dالبته خودمم گلیچشو یاد گرفتم ولی لذت رقابت اینه که بازی رو مردونه بری. از متقلبا متنفرم گند میزنن به کیفیت یه بازی! الانم اینم 100% بعد از یه مدت سر کله گلیچ زنا پیدا میشه . کلا هر جا لیدربورد باشه متقلبم هست
 
Nah :دی
علی بعضی وقتا هوش مصنوعی خیلی بیخود و نجومی توی یه استیج نسبت به استیج بعدی سخت میشه و بعد توی مرحله بعد سختیش طبیعی میشه :دی مثلا Cammy توی استیج ۱۱ Hell رو با قبلی و بعدیش مقایسه کنی میبینی به صورت عجیبی سخت‌تره یا بایسون ۱۴ توی همون Hell یا Ryu توی استیج ۲۳ (۲۴؟).

حرفت رو در مورد بهتر شدن هوش مصنوعی هم باز زیاد قبول ندارم علی. هوش مصنوعی سخت‌تر شده ولی بهتر نشده. سختیش دقیقا بخاطر تقلب بازیه که بعضی وقتا به صورت خیلی تابلویی Input Reading انجام میده. توی همین استیج ‌‌هایی که اسم بردم اون Cammy به صورت وحشتناکی اینکار رو میکنه. خود من بارها استایل مبارزه‌ام رو عوض کردم ولی بعضی مواقع برای ۱۰-۱۲ ثانیه هر حرکتی که بری Cammy بدون استثنا یا بلاک و پانیشت میکنه و یا اینکه اگر Throw باشه از زیرش در میره و Escape میکنه.

اتفاقا یکی از مواردی که خیلی روی اعصاب من میره توی سوروایوال (و توی گف هم اکثریت ازش مینالن) همین هوش مصنوعی متقلب بازیه :|

اتفاقا علی توی اون لیستی که میخوام بسازم فکرم به همینجا رسیده بود و اونایی که Pain in the *** بودن رو علامت زدم:biggrin1: تا 56 اصلا مشکلی نبود و همه به راحتی قابل شکست بودن.
چیزی که با چند بار بازی کردن بهش رسیدم اینه که بسته به کرکتری که بر میداری، حریفت یه رفتار متفاوتی رو دنبال میکنه دقیقا این موضوع رو توی کن، ریو و میکا دیدم و اینم دقت کردم که بسته به هرکدوم، چه شخصیتی نسبتا ضعیف ظاهر میشه. کلی آنالیز کردم این چیزا رو:biggrin1:

هوش مصنوعی رو علی من با اطمینان کامل میگم بهتر شده. اینکه میگی واکنش نشون میده (که این موضوع توی Anti Air زدن بیشتر قابل رویت هست) دقیقا نشون میده که بهتر شده. من خودم که دیگه SF IV رو ترکوندم و جفت بازیا رو مقایسه میکنم دارم این حرف رو میزنم:biggrin1:

نکته اینه که شما انتظار دارین حریفتون وایسه تا شما خیلی راحت بزنینش و اصلا Throw Escape نکنه و Anti Air نزنه و ... . خب همچین خبری نیست. به عنوان کسی که سبک فایتینگ رو جویدم و غیر از این سبک به ندرت بازی دیگه ای انجام میدم خیلی رک بگم بهتون که انتظارات شما بیجاست. هوش مصنوعی نسبت به کارهایی که شما میکنین عکس و العمل نشون میده و تصمیم گیری میکنه توی یه بازه مشخص (اصلا خلقتش به همین برمیگرده که تصمیم گیری کنه و واکنش نشون بده). همه بازی هایی که Survival دارن همینطورین و فقط مختص SF نیست. توی Tekken هم اشتباه کنی Juggle میشی. توی MK میلینا پاره میکرد و مهلت نمیداد. توی KoF کرکتر Ash لهت میکرد. اینا فقط چند نمونه مثال بودن که گفتم و مختص یه کرکتر نیستن. این به مهارت شما بستگی داره که چجوری گولش بزنین و بهش غلبه کنین. ناراحت نشین، ولی چون تازه کارین و زیاد به بازی وارد نیستین، شرایط مختلف ندیدین، کمبو زدن و پانیش کردن رو بلد نیستین، فکر میکنین بازی ناعادلانه هست. توی شماره قبلی با FA میشد خرش کرد. اینجا دقت هوش مصنوعی بیشتر شده و باید کشف کنیم با چی میتونیم خرش کنیم:biggrin1: من تا حدودی فهمیدم سر یه سری از حرکات، انگار نمیفهمه کدوم حالت رو تصمیم گیری کنه و با استفاده از همین موضوع میشه بهش غلبه کرد.

پ.ن: وقتی طرف Hell رو فقط با ول دادن شوریوکن تموم میکنه، نشون میده هوش مصنوعی اونقدری هم که من میگم، بهتر نشده و هنوز جا برای بهتر شدن داره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or