Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,039
نام
آریا
این اعلام تاریخ انتشار بازی‌ها از مدت‌ها قبل، تبدیل شده به یکی از بزرگترین مصیبت‌های صنعت بازی. :| توی صنعت سینما هم این کار رو می‌کنن، ولی اونجا قضیه یه ذره فرق داره و می‌شه راحت‌تر برنامه‌ریزی کرد و اگه اتفاق خاصی نیفته (مثل تصادف بازیگر یا چمیدونم فاجعه‌ای مثل کرونا و...)، همه چیز از قبل مشخصه و می‌گن ۵۰ روز فیلمبرداری داریم و انقدر هم زمان برای تدوین و جلوه‌های ویژه و... خیلی فرق می‌کنه با دنیای بازی که ممکنه کل کارها رو انجام بدی، ولی لحظه آخر یه باگ خانمان‌سوز بیفته وسط بازی و روزها درگیرت کنه یا فلان مکانیزم خوب از آب درنیاد و وقتی کافی برای کار کردن روش نداشته باشی.
کاش می‌شد یه تغییر و تحولی در این زمینه ایجاد بشه و هم خود ناشرها بهتر عمل کنن و هم انتظار گیمرها کمتر بشه و هی نخوان از صد سال قبل از انتشار، تاریخ دقیق رو بدونن. حالا قدیما چاره‌ای نبوده و مثل امروز فضای مجازی تبدیل نشده بوده به بخش مهمی از زندگی ملت. طرف می‌رفته مجله می‌خریده و از توی اون تاریخ انتشار رو می‌دیده و منتظر بازی می‌مونده. ولی الآن توی دورانی به سر می‌بریم که حتی کنفرانس‌ها هم دارن از بین می‌رن و بزرگترین بازی‌ها رو یه دفعه با یه لوگو توی اکانت توئیتر معرفی می‌کنن و کل طرفدارهای بازی هم بعد از ۵ دقیقه در جریان قرار می‌گیرن و می‌فهمن که فلان بازی در دست ساخته! :D ملت هر روز اخبار رو دنبال می‌کنن و اگه ناشر بگه فلان بازی ۲ ماه دیگه میاد هم فرقی براشون نمی‌کنه و پیش‌خرید می‌کنن و آماده می‌شن. یعنی از این نظر نیازی نیست که از مدت‌ها قبل تاریخ دقیق رو اعلام کنن و گیمرها هم توی تقویم یادداشت کنن.
البته فکر کنم یه بخشی از قضیه به مباحث تجاری برمی‌گرده و احتمالاً ناشرها به خاطر مسائل مالی و جلب توجه سهام‌دارها و این جور چیزها تحت فشار قرار می‌گیرن و برای همین انقدر علاقه دارن به تاریخ دادن، ولی در نهایت بدبختی‌ش نصیب سازنده‌های بازی و طرفدارهاش می‌شه. از یه طرف کرانچ‌های فجیع پیش میاد و از اون طرف هم اگه موفق نشن بازی رو به زمان عرضه برسونن، یه چیزی از سر و تهش می‌زنن یا کج و کوله منتشرش می‌کنن به امید آپدیت‌های بعدی. در حالی که می‌شه یه ذره بیشتر روش کار کرد و تجربه اولیه‌ای که به ملت می‌ده هم خیلی بهتر می‌شه.
در مورد Starfield هم امیدوارم مشکلی پیش نیاد و یا بازی تا اون روز آماده بشه، یا تأخیر بزنن و بیشتر روش کار کنن. حالا نهایتش یه ذره فحش می‌خورن بابت تأخیر، ولی ارزشش رو داره. :D
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
این اعلام تاریخ انتشار بازی‌ها از مدت‌ها قبل، تبدیل شده به یکی از بزرگترین مصیبت‌های صنعت بازی. :| توی صنعت سینما هم این کار رو می‌کنن، ولی اونجا قضیه یه ذره فرق داره و می‌شه راحت‌تر برنامه‌ریزی کرد و اگه اتفاق خاصی نیفته (مثل تصادف بازیگر یا چمیدونم فاجعه‌ای مثل کرونا و...)، همه چیز از قبل مشخصه و می‌گن ۵۰ روز فیلمبرداری داریم و انقدر هم زمان برای تدوین و جلوه‌های ویژه و... خیلی فرق می‌کنه با دنیای بازی که ممکنه کل کارها رو انجام بدی، ولی لحظه آخر یه باگ خانمان‌سوز بیفته وسط بازی و روزها درگیرت کنه یا فلان مکانیزم خوب از آب درنیاد و وقتی کافی برای کار کردن روش نداشته باشی.
کاش می‌شد یه تغییر و تحولی در این زمینه ایجاد بشه و هم خود ناشرها بهتر عمل کنن و هم انتظار گیمرها کمتر بشه و هی نخوان از صد سال قبل از انتشار، تاریخ دقیق رو بدونن. حالا قدیما چاره‌ای نبوده و مثل امروز فضای مجازی تبدیل نشده بوده به بخش مهمی از زندگی ملت. طرف می‌رفته مجله می‌خریده و از توی اون تاریخ انتشار رو می‌دیده و منتظر بازی می‌مونده. ولی الآن توی دورانی به سر می‌بریم که حتی کنفرانس‌ها هم دارن از بین می‌رن و بزرگترین بازی‌ها رو یه دفعه با یه لوگو توی اکانت توئیتر معرفی می‌کنن و کل طرفدارهای بازی هم بعد از ۵ دقیقه در جریان قرار می‌گیرن و می‌فهمن که فلان بازی در دست ساخته! :D ملت هر روز اخبار رو دنبال می‌کنن و اگه ناشر بگه فلان بازی ۲ ماه دیگه میاد هم فرقی براشون نمی‌کنه و پیش‌خرید می‌کنن و آماده می‌شن. یعنی از این نظر نیازی نیست که از مدت‌ها قبل تاریخ دقیق رو اعلام کنن و گیمرها هم توی تقویم یادداشت کنن.
البته فکر کنم یه بخشی از قضیه به مباحث تجاری برمی‌گرده و احتمالاً ناشرها به خاطر مسائل مالی و جلب توجه سهام‌دارها و این جور چیزها تحت فشار قرار می‌گیرن و برای همین انقدر علاقه دارن به تاریخ دادن، ولی در نهایت بدبختی‌ش نصیب سازنده‌های بازی و طرفدارهاش می‌شه. از یه طرف کرانچ‌های فجیع پیش میاد و از اون طرف هم اگه موفق نشن بازی رو به زمان عرضه برسونن، یه چیزی از سر و تهش می‌زنن یا کج و کوله منتشرش می‌کنن به امید آپدیت‌های بعدی. در حالی که می‌شه یه ذره بیشتر روش کار کرد و تجربه اولیه‌ای که به ملت می‌ده هم خیلی بهتر می‌شه.
در مورد Starfield هم امیدوارم مشکلی پیش نیاد و یا بازی تا اون روز آماده بشه، یا تأخیر بزنن و بیشتر روش کار کنن. حالا نهایتش یه ذره فحش می‌خورن بابت تأخیر، ولی ارزشش رو داره. :D

از یه جنبه ای حرفت رو قبول دارم ولی از اون ور بوم هم نباید بی افتن.
نمایش ندادن و فشار پشت پروژه نداشتن میشه یه چیز تو مایه های سیاست hands off فعلی. بالاخره باید یه بازخوردی زودتر از بازی بگیرن و یه فشاری پشتشون باشه که سریع پروژه رو جمع کنند. این فقط مربوط به ما نمی شه. خود توسعه دهنده ها هم تمایل ندارن شش سال از عمرشون رو توی تاریکی و مخفی کاری به پروژه رو کار کنند که ممکنه به هزار دلیل به نتیجه نرسه.
این بحث مارکتینگ لحظه ای هم که نتفلیکس رو کرد، الان گریبان خودش رو گرفته و خیلی از شو ها به دلیل نداشتن هایپ عملا اون وسط ها گم می شن. دیزنی پلاس به مراتب داره بهتر عمل می کنه. نقشه راه نسبتا نزدیک ( دو ساله ) برای فرنچایز های بزرگ در دسترس هست و این باعث ایجاد هایپ میشه.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,039
نام
آریا
از یه جنبه ای حرفت رو قبول دارم ولی از اون ور بوم هم نباید بی افتن.
نمایش ندادن و فشار پشت پروژه نداشتن میشه یه چیز تو مایه های سیاست hands off فعلی. بالاخره باید یه بازخوردی زودتر از بازی بگیرن و یه فشاری پشتشون باشه که سریع پروژه رو جمع کنند. این فقط مربوط به ما نمی شه. خود توسعه دهنده ها هم تمایل ندارن شش سال از عمرشون رو توی تاریکی و مخفی کاری به پروژه رو کار کنند که ممکنه به هزار دلیل به نتیجه نرسه.
این بحث مارکتینگ لحظه ای هم که نتفلیکس رو کرد، الان گریبان خودش رو گرفته و خیلی از شو ها به دلیل نداشتن هایپ عملا اون وسط ها گم می شن. دیزنی پلاس به مراتب داره بهتر عمل می کنه. نقشه راه نسبتا نزدیک ( دو ساله ) برای فرنچایز های بزرگ در دسترس هست و این باعث ایجاد هایپ میشه.
آره اینم درسته. :D باید یه تعادل ظریفی بین دو بخش ماجرا درست کرد، ولی کار خیلی سختیه!
 
  • Like
Reactions: RAFA_1992 and Bax

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,864
نام
Sajjad
الان دقیقا همه مشکلات بخاطر اینه که تاریخ دقیق عرضه رو مشخص کردن؟ مثلا فقط میگفتن 2022 میشد تاخیرش زد الان دیگه نمیشه؟:D
از همون لحظه اول پروداکشن ددلاین وجود داره و در مورد استارفیلد و خصوصا بخاطر شرایط کرونا، ما نمیدونیم این ددلاین چقدر عقب افتاده، ولی قطعا یه تاخیر اینترنالی حسابی داشتن که بتونن یه تاریخ safe رو تعیین کنن. البته که مشکلات خاصی میتونه تو روند توسعه پیش بیاد که باعث تاخیر بازی بشه و ربطی به سمج بودن یا نبودن یه نفر نداره.
 
  • Like
Reactions: RAFA_1992

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
دیروز یه ویدیو دیدم داشتن لیک های اخیر رو بحث میکردن میگفتن اینکه مکانیزم پرواز مشکل داره اصلا چیز عجیبی نیست چون نه انجینشون تجربه وسیله نقلیه داره نه خودشون، نزدیک ترین تجربه وسیله نقلیه بتسدا اسب داخل اسکایریم هست که هر کی پلی کرده باشه میدونه چه وضعی داره :)) به نظرم یکم بلندپروازانه عمل کردن، استدیویی که تو وسیله نقلیه ساده تجربه نداره حالا نمیخواد یهو بپره بره کنترل سفینه واقع گرایانه درست کنه.
بعد یکیشون اشاره کرد که خیلی وقت پیش تاد هاوارد گفت که بازی از برنامه جلو هست که باز ادم یادش به 300 ending و 16X details و... هزاران چرت و پرتی که تاد هاوارد گفته و رفته میافته و نگرانی کل وجود آدم رو میگیره. حالا امیدوارم داخل این شوکیس پیش رو یه چیزی نشون بدن هم خودشون بفهمن چه خبره هم ما، چون این گیمه علاوه بر گیمرا، برای خود بتسدا هم اهمیت زیادی داره و یه جورایی باید حتما موفق بشه و گرنه بتسدا هم میره داخل لیست شرکت هایی که نباید بره.
 

TEK ZXEN

کاربر سایت
May 2, 2019
335
کانسپت آرت جدیدی توسط بتسدا در توئیتر منتشر شد با نام Endless Pursuit

starfield-the-endless-pursuit.jpeg
در واقع به خاطر روز ملی فضانوردان تاد هاوارد این کانسپت رو به نمایش گذاشت و در بالا نوشته "وقتی که وارد فضا میشویم، همه از خودشون میپرسن که قراره چه کاری رو انجام بدیم؟ برای شما فضا چه معنایی دارد؟ و همه با هم میگویند که "در آنجا چه چیزی وجود دارد."

 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
تاریخ عرضه اولیه بازی بر اساس یه سری صحبت ها حتی اواخر ۲۰۲۰ بوده انگار. گرچه همون موقع بابت کرونا فهمیدن نمیتونن برسونن ولی خب باز هم انگار سعی داشتن به ۲۰۲۱ برسونن. حتی دهمین سالگرد عرضه اسکایریم یکی از اپشن ها بوده.
اگه یادتون باشه همون ۲۰۲۱ هم شایعه یهو زیاد شد که بازی برا پاییز اون سال قرارا عرضه شه.
از طرفی وقتی بتزدا خریداری شد توسط مایکروسافت، تاد هاوارد تو مصاحبه با میجر نیسلون گفت عادت دارم وقتی بازی هام رو نمایش بدم که بازی تموم شده باشه و به موعد عرضه نزدیک باشیم و بعدش گفت داریم نزدیک میشیم به موعد نمایش بازی.
حالا هرچی شد، بازی رو پاییز ۲۰۲۱ هم عرضه نکردن و انداختن اخر ۲۰۲۲.
من نمیدونم بازی چه شرایط داره موقع عرضه ولی ۲ سال بعد از تاریخ داخلی ابتدایی و ۱ سال بعد از تاریخی که خیلی اینسایدر ها حدس میزدن داره میاد بیرون و بعیده از این نظر مشکلی باشه که با دور شدن پنجره عرضه بخواد رفع شه
 

PsychoX

کاربر سایت
Oct 28, 2018
784
از طرفی وقتی بتزدا خریداری شد توسط مایکروسافت، تاد هاوارد تو مصاحبه با میجر نیسلون گفت عادت دارم وقتی بازی هام رو نمایش بدم که بازی تموم شده باشه و به موعد عرضه نزدیک باشیم و بعدش گفت داریم نزدیک میشیم به موعد نمایش بازی.
من به شخصه به حرف تاد هاوارد اعتماد نمیکنم مخصوصا بعد از لانچ فالوت ۷۶. منم مثل شما خیلی منتظر بازیم ولی پیشنهاد میکنم الکی خودتونو هایپ/اوورهایپ یا بد دل نکنین. بزارین بیاد. بشخصه بعد از سایبرپانک و مخصوصا بتلفیلد ۲۰۴۲ ، واسه هیچ بازی هایپ نیستم و نخواهم شد. (امیدوارم)
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
من به شخصه به حرف تاد هاوارد اعتماد نمیکنم مخصوصا بعد از لانچ فالوت ۷۶. منم مثل شما خیلی منتظر بازیم ولی پیشنهاد میکنم الکی خودتونو هایپ/اوورهایپ یا بد دل نکنین. بزارین بیاد. بشخصه بعد از سایبرپانک و مخصوصا بتلفیلد ۲۰۴۲ ، واسه هیچ بازی هایپ نیستم و نخواهم شد. (امیدوارم)
حالا کجای حرف من به هایپ کردن بازی مربوط بود؟ متوجه نشدم.😁

فقط گفتم کی بازی قراره نمایش پیدا کنه و تاریخ عرضه داخلیش کی بوده دیگه.
حالا کسی میخواد هایپ بشه یا نشه، بحثش جداست.
 

PsychoX

کاربر سایت
Oct 28, 2018
784
حالا کجای حرف من به هایپ کردن بازی مربوط بود؟ متوجه نشدم.😁

فقط گفتم کی بازی قراره نمایش پیدا کنه و تاریخ عرضه داخلیش کی بوده دیگه.
حالا کسی میخواد هایپ بشه یا نشه، بحثش جداست.
درست میگی رفیق منظور خاصی نداشتم. هدفم از همون تیکه که نقل قول کردم بیشتر همین حرف تاد هاوارد بود. دلم خون ه ازش :)) مخصوصا چون استارفیلد آی پی جدیده، طبیعتا خیلی هایپ میشن طرفدارا. گفتم یه یاداوری کوچیکی بکنم که مثل من دچار "هایپ-فوبیا" نشن دوستان :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
تاریخ عرضه اولیه بازی بر اساس یه سری صحبت ها حتی اواخر ۲۰۲۰ بوده انگار. گرچه همون موقع بابت کرونا فهمیدن نمیتونن برسونن ولی خب باز هم انگار سعی داشتن به ۲۰۲۱ برسونن. حتی دهمین سالگرد عرضه اسکایریم یکی از اپشن ها بوده.
اگه یادتون باشه همون ۲۰۲۱ هم شایعه یهو زیاد شد که بازی برا پاییز اون سال قرارا عرضه شه.
از طرفی وقتی بتزدا خریداری شد توسط مایکروسافت، تاد هاوارد تو مصاحبه با میجر نیسلون گفت عادت دارم وقتی بازی هام رو نمایش بدم که بازی تموم شده باشه و به موعد عرضه نزدیک باشیم و بعدش گفت داریم نزدیک میشیم به موعد نمایش بازی.
حالا هرچی شد، بازی رو پاییز ۲۰۲۱ هم عرضه نکردن و انداختن اخر ۲۰۲۲.
من نمیدونم بازی چه شرایط داره موقع عرضه ولی ۲ سال بعد از تاریخ داخلی ابتدایی و ۱ سال بعد از تاریخی که خیلی اینسایدر ها حدس میزدن داره میاد بیرون و بعیده از این نظر مشکلی باشه که با دور شدن پنجره عرضه بخواد رفع شه
SmartSelect_20220512-164735_Gallery.jpg
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,282
نام
علیرضا
تاریخ عرضه اولیه بازی بر اساس یه سری صحبت ها حتی اواخر ۲۰۲۰ بوده انگار. گرچه همون موقع بابت کرونا فهمیدن نمیتونن برسونن ولی خب باز هم انگار سعی داشتن به ۲۰۲۱ برسونن. حتی دهمین سالگرد عرضه اسکایریم یکی از اپشن ها بوده.
اگه یادتون باشه همون ۲۰۲۱ هم شایعه یهو زیاد شد که بازی برا پاییز اون سال قرارا عرضه شه.
از طرفی وقتی بتزدا خریداری شد توسط مایکروسافت، تاد هاوارد تو مصاحبه با میجر نیسلون گفت عادت دارم وقتی بازی هام رو نمایش بدم که بازی تموم شده باشه و به موعد عرضه نزدیک باشیم و بعدش گفت داریم نزدیک میشیم به موعد نمایش بازی.
حالا هرچی شد، بازی رو پاییز ۲۰۲۱ هم عرضه نکردن و انداختن اخر ۲۰۲۲.
من نمیدونم بازی چه شرایط داره موقع عرضه ولی ۲ سال بعد از تاریخ داخلی ابتدایی و ۱ سال بعد از تاریخی که خیلی اینسایدر ها حدس میزدن داره میاد بیرون و بعیده از این نظر مشکلی باشه که با دور شدن پنجره عرضه بخواد رفع شه
خواستم بگم سلام 😁
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر