(F4 هم Nov 10 اومده)
) و در کل حاشیه ای، اثر خاصی رو بازخورد ها نداشته باشه ، همه میدونند Fallout 4 در حد Falloutهای قبلی نبود و ایرادات ساختاری داشت و نتونست اون جایگاه مورد انتظار رو به دست بیاره(اونم در سالی که ویچر3 اومده بود، در مقایسه با اسکایریم هم که بماند) اما همون فال اوت 4 هم اگه مشکلات پرفورمنس هنگام انتشار نبود قطعا روامتیاز بازی اثر مثبت داشت و این همه حاشیه که بخش زیادیش ناشی از "عدد" متا هست رو شاهد نبودیم... گیم پلی بازی بعد 6 7 سال هنوز یک شاهکار به تمام معناست،در تایید حرفت فقط یک مورد یاد آوری کنم، اونهم اینکه وگاس بخاطر ضرب الاجل بتسدا و رسوندنش به تاریخ از قبل مشخص شده ، افتضاح ترین شاهکار بتسدا بود. (آبسیدبن تو 18ماه این بازی رو ساخت)وگاس هم که دیگه بعد این همه سال مشخص شده چه شاهکار خفنیه، واقعا امیدوارم استارفیلد در بهترین شرایط منتشر بشه تا در زمان خودش به بازخوردی که لایقش هست برسه، نشه مثل وگاس مثلا که N سال بعد تازه جایگاه اصلی خودش رو پیدا کنه و گیمر و منتقد و استریمر و یوتوبر تازه یاد ملت بندازند که این بازی چی بوده، یعنی اون موقعی که وگاس اومد حتی بیشتر منتقدین هم بهبود های اساسیش نسبت به 3 رو خیلی خوب درک نکرده بودند، بیشتر نقد ها بازی رو دنباله رو 3 توصیف میکردند و کسی اشاره به پیشرفت های درونی بازی نمیکرد (نشون میده چقدر از همه نظر کامیونیتی گیمر ها و منتقدینش اون موقع به اصطلاح جوان و بی تجربه بودند/دیم)

در تایید حرفت فقط یک مورد یاد آوری کنم، اونهم اینکه وگاس بخاطر ضرب الاجل بتسدا و رسوندنش به تاریخ از قبل مشخص شده ، افتضاح ترین شاهکار بتسدا بود. (آبسیدبن تو 18ماه این بازی رو ساخت)
جوری که روز انتشار اسکایریم، اصلا بدتر از اون انتشار 76 یا CP جلوش مثل جوک میمونن، این بدون غلو میگم چون خودم تجربه کردم.
خیلی ها تا ماه ها بعد حتی نمیتونستن بازی اجرا کنن، چه برسه که بخوان درک کنن با چه شاهکاری طرفن.
برای همین منتقد بنده خدا هم اصلا نمیرسید بازی کنه بس که هر چند دقیقه کرش میکرد یا باگهای عجیب غریب داشت.
دقیقا درسته، همونطور که گفتی اون دوره تموم شد.دقیقا ! ولی میدونی ، دیگه اون دوره قدیم که بازیتو با کلی باگ و مشکل بدی بیرون ولی با یک گیم پلی خفن و داستان باحال بتونی کلی بفروشی و نمره 90 به بالا بگیری و ... گذشت و تمام شد رفت ! بازی مثل اسکاریم به نظرم اگر الان میاد تهش نمره 85 میگرفتهرچند باگاش فیکس شد و مشکلاتشم رفع شد و الان کاملا لیاقت نمره که گرفته رو داره ، منظور اینکه بتسدا کلا این مدلی گیم میده ، گیم پلی بالاترین حد همراه با داستان عالی ، از گرافیک این سبک بازی کسی خیلی توقعی نداره ، تا اینجا کار خوبه ، میرسیم به باگ و مشکلات که بازی ها بتسدا همون قدر که توی چیزایی که بالا گفتن گادن تو این قضیه هم گادن
در نتیجه اگر این مورد رو رفع نکنن برای زمان عرضه بازی شدید بازی از لحاض فروش بعد عرضه و امتیازات به مشکل میخوره.حالا هرچقدرم خوب روش کار شده باشه و بعدا درستش کنن.
این حرف درسته ولی ای کاش اینجوری نبود.دقیقا ! ولی میدونی ، دیگه اون دوره قدیم که بازیتو با کلی باگ و مشکل بدی بیرون ولی با یک گیم پلی خفن و داستان باحال بتونی کلی بفروشی و نمره 90 به بالا بگیری و ... گذشت و تمام شد رفت ! بازی مثل اسکاریم به نظرم اگر الان میاد تهش نمره 85 میگرفتهرچند باگاش فیکس شد و مشکلاتشم رفع شد و الان کاملا لیاقت نمره که گرفته رو داره ، منظور اینکه بتسدا کلا این مدلی گیم میده ، گیم پلی بالاترین حد همراه با داستان عالی ، از گرافیک این سبک بازی کسی خیلی توقعی نداره ، تا اینجا کار خوبه ، میرسیم به باگ و مشکلات که بازی ها بتسدا همون قدر که توی چیزایی که بالا گفتن گادن تو این قضیه هم گادن
در نتیجه اگر این مورد رو رفع نکنن برای زمان عرضه بازی شدید بازی از لحاض فروش بعد عرضه و امتیازات به مشکل میخوره.حالا هرچقدرم خوب روش کار شده باشه و بعدا درستش کنن.

فک کنم فقط من دوست ندارم کنترل دستی سفینه باشه.Stephen Ford از بازیگران (Teen Wolf) در رابطه با Starfield توئیت کرده که:
View attachment 251434
و در ادامه هم این عکس از Interstellar و T.A.R.S رو توئیت کرده
View attachment 251435
طبق بازار شایعات همیشه داغ Starfieldاحتمالا ایشون قراره Voice Actor یک NPC درون بازی (به احتمال بسیار زیاد Vasco) باشه
و در ادامه ، شایعه دیگه اینه که Manual Flight تو Starfield وجود داره
شایعه اینطور شروع شده که Bethesda Asia این متن رو توی یکی از سایت های چینی قرار داده و دوستان همیشه درصحنه رفتن این متن رو Translate کردن
View attachment 251436
View attachment 251437
شاید یکی بگه که EDI از Mass Effect هم این ویژگی Autopilot رو داشت ولی نکته جالب اینه که از لغت "Can" استفاده کردن نه "Will"
استفاده از "Can" باعث میشه اونجوری به نظر بیاد که استفاده از Vasco برای پرواز الزامی نیست
من برعکس فکر میکنم خیلی ایده خوبی میشه استفاده از سفینهفک کنم فقط من دوست ندارم کنترل دستی سفینه باشه.
حس میکنم یه مقدار off میشه این بخش از سایر بخش های گیمپلی
ینی یه گیمپلی لوپ پیچیده ار پیجی یهو تبدیل میشه به سفینه بازی.
تا چه حد مگه میخوان عمیق کنن این بخش رو؟ تو فضای وسیع خالی ویراژ بدی با سفینه و مثلا شلیک کنی؟ یه کم به نظرم ضربه میزنه به گیمپلی کل بازی.
برعکس اگه نباشه پایین میاد ، فرض کن یه بازی با تم فضایی انجام میدی و به جای کنترل سفینه ، Fast Travel تو بازی قرار دادن ، این خودش به بحث Hardcore RPG بودن بازی ضرر میزنهکلیت گیمپلی بازی یه اپروچ ریلیستکه به فضاست.
ولی قسمت سفینه بازی قطعا نمیتونه بازتاب واقعیت کنترل سفینه باشه.
گیمپلی باید بیاد پایین. ینی پیچیده ترین سیستم کنترل و کامبت با سفینه رو هم میشه تو یه بازی موبایل هم پیاده کرد.
اینجا باشه خب لول کلی گیمپلی رو میاره پایین.
یه کم سخت میتونم بگم نظرمو البته.
اینا البته fan madeعه و مال بازی نیستن
