Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:
حالا فارغ از اول ایپریل،

November 11 روزیه که اسکایریم هم اومده، در کل خیلی جالب میشه بازی به همین تاریخ برسه، حس خیلی خوبی داره،

هرچند مسلما تاریخ باعث کیفیت نمیشه :-" (F4 هم Nov 10 اومده)

اما در کل امیدوارم وجود مایکرو باعث شه بازی زمانی منتشر شه که کامل شده باشه، تا حداقل ایرادات بنی اسرائیلی و موقت (قبل از اپدیت :-" ) و در کل حاشیه ای، اثر خاصی رو بازخورد ها نداشته باشه ، همه میدونند Fallout 4 در حد Falloutهای قبلی نبود و ایرادات ساختاری داشت و نتونست اون جایگاه مورد انتظار رو به دست بیاره(اونم در سالی که ویچر3 اومده بود، در مقایسه با اسکایریم هم که بماند) اما همون فال اوت 4 هم اگه مشکلات پرفورمنس هنگام انتشار نبود قطعا روامتیاز بازی اثر مثبت داشت و این همه حاشیه که بخش زیادیش ناشی از "عدد" متا هست رو شاهد نبودیم... گیم پلی بازی بعد 6 7 سال هنوز یک شاهکار به تمام معناست،

به شدت امیدوارم حس خفن فال اوت 3 و اسکایریم با این بازی تکرار شه، هیچ وقت یادم نمیره وقتی اسکایریم اومده بود باورنکردنی بود و این رو از گیمر تا منتقد همه فریاد میزدند، فال اوت 3 هم در حد خودش همینطور، مثل ارزو بود، فکر کن بازی نزدیک به GTA IV اومد و به عنوان یک اوپن ورد شاخص شناخته میشد، یعنی با وجود کلی باگ و ایراد باز هم تونست جایگاه خاص خودش رو به دست بیاره (جایگاهی که زمینه اش با TES های قبلی ساخته شده بود)

واقعا شکست دادن GTA (اونم IV یک بازی وحشتناک خفن و بی ایراد در زمان خودش) کار راحتی نیست(یک سری از هیت های کور غیر منظقی نسبت به بتزدا این جا معنی پیدا میکنند)، وگاس هم که دیگه بعد این همه سال مشخص شده چه شاهکار خفنیه، واقعا امیدوارم استارفیلد در بهترین شرایط منتشر بشه تا در زمان خودش به بازخوردی که لایقش هست برسه، نشه مثل وگاس مثلا که N سال بعد تازه جایگاه اصلی خودش رو پیدا کنه و گیمر و منتقد و استریمر و یوتوبر تازه یاد ملت بندازند که این بازی چی بوده، یعنی اون موقعی که وگاس اومد حتی بیشتر منتقدین هم بهبود های اساسیش نسبت به 3 رو خیلی خوب درک نکرده بودند، بیشتر نقد ها بازی رو دنباله رو 3 توصیف میکردند و کسی اشاره به پیشرفت های درونی بازی نمیکرد (نشون میده چقدر از همه نظر کامیونیتی گیمر ها و منتقدینش اون موقع به اصطلاح جوان و بی تجربه بودند/دیم)

خلاصه که واقعا امیدوارم بازی از هر نظر موفق بشه، هرچند یه چیزی مثل F4 هم برای من شاهکاره و صد ها ساعت شخمش میزنم، اما با تمام وجودم دوست دارم روز های اوج بتزدا رو دوباره ببینیم، BGS برای من واقعا استودیوی خاصیه، اتمسفر و ساندترک بازی هاش به تنهایی اندازه کل و سر تا پای یه سری به اصطلاح AAA بعضی از کمپانی ها... برام ارزش دارند.
 
وگاس هم که دیگه بعد این همه سال مشخص شده چه شاهکار خفنیه، واقعا امیدوارم استارفیلد در بهترین شرایط منتشر بشه تا در زمان خودش به بازخوردی که لایقش هست برسه، نشه مثل وگاس مثلا که N سال بعد تازه جایگاه اصلی خودش رو پیدا کنه و گیمر و منتقد و استریمر و یوتوبر تازه یاد ملت بندازند که این بازی چی بوده، یعنی اون موقعی که وگاس اومد حتی بیشتر منتقدین هم بهبود های اساسیش نسبت به 3 رو خیلی خوب درک نکرده بودند، بیشتر نقد ها بازی رو دنباله رو 3 توصیف میکردند و کسی اشاره به پیشرفت های درونی بازی نمیکرد (نشون میده چقدر از همه نظر کامیونیتی گیمر ها و منتقدینش اون موقع به اصطلاح جوان و بی تجربه بودند/دیم)
در تایید حرفت فقط یک مورد یاد آوری کنم، اونهم اینکه وگاس بخاطر ضرب الاجل بتسدا و رسوندنش به تاریخ از قبل مشخص شده ، افتضاح ترین شاهکار بتسدا بود. (آبسیدبن تو 18ماه این بازی رو ساخت)
جوری که روز انتشار اسکایریم، اصلا بدتر از اون انتشار 76 یا CP جلوش مثل جوک میمونن، این بدون غلو میگم چون خودم تجربه کردم.
خیلی ها تا ماه ها بعد حتی نمیتونستن بازی اجرا کنن، چه برسه که بخوان درک کنن با چه شاهکاری طرفن.
برای همین منتقد بنده خدا هم اصلا نمیرسید بازی کنه بس که هر چند دقیقه کرش میکرد یا باگهای عجیب غریب داشت.
 
آخرین ویرایش:
جااااااااانننننن :x :x
Constellation Log جدید درباره Vasco


نکته قابل توجه اینه که بازی تو PEGI رده بندی سنی شده و PEGI18 هست (احتمالا خود بتسدا ویژگی هایی که تو بازی هست رو با PEGI درمیان گذاشته و اونا تصمیم گرفتن PEGI18 هست)
Concept-Art های اولیه از Vasco
SharedScreenshot.jpg
SharedScreenshot2.jpg
Concept-Art نهایی از Vasco
SharedScreenshot3.jpg
SharedScreenshot4.jpg
- Vasco توسط Lunar Robotics (اولین باره که به این اسم اشاره کردن) ساخته شده و به خاطر کمک به Constellation بازسازی شده
- Based on a standard bipedal Type A chassis (چون به Type A اشاره کردن شایعه شده که میتونیم Vasco رو شخصی سازی کنیم)
تو Concept-Art اولی هم Rocket Launcher دیده میشه و وجود اسکلت های متفاوت به این شایعه قوت میبخشه
- Vasco تو Concept-Art سوم مجهز به تجهیزاتیه (تجهیزات Climbing ، Boxing band و جعبه ای شبیه به جعبه کمک های اولیه ، چهارمی رو نمیدونم چیه) با هدف بقا و حمل بار مورد نیاز در سفرهای زمینی طولانی مدت
- Vasco در صورت نیاز دارای قابلیت های دفاعی است (به صورت Build-In در دست و چشمای Vasco اسلحه جایگذاری شده)
- Heavy Industrial Machine مناسب برای سفرهای فضایی
- Vasco لباس های سفید و قرمز Constellation رو بر تن داره (تایید کردن که پرچم Constellation سفید و قرمز هست)
- میتونه دستورات نوشته شده رو درک کنه (تا حدودی تئوری قبلی که Vasco توسط هوش مصنوعی کنترل میشه رو رد میکنه)
- Vasco توانایی صحبت کردن داره
 
آخرین ویرایش:
نکته جالب اینه که به نظر میرسه وسکو واقعا پرسونالیتی خودشو داره. عکس یادگاری جمع میکنه از سفر هاش و ...
و احتمالا یه AI تمام و کمال باشه نه VI.
از این عکس که مربوط به یادگاری هاش میشه میتونیم لوکیشن های برفی، صحرایی و جنگلی رو هم ببینیم که خب یه جورایی حضورشون تایید میشه که البته نکته قابل پیش‌بینی ای بود.
RDT_20220407_0317094301298806703306066.png
 
در تایید حرفت فقط یک مورد یاد آوری کنم، اونهم اینکه وگاس بخاطر ضرب الاجل بتسدا و رسوندنش به تاریخ از قبل مشخص شده ، افتضاح ترین شاهکار بتسدا بود. (آبسیدبن تو 18ماه این بازی رو ساخت)
جوری که روز انتشار اسکایریم، اصلا بدتر از اون انتشار 76 یا CP جلوش مثل جوک میمونن، این بدون غلو میگم چون خودم تجربه کردم.
خیلی ها تا ماه ها بعد حتی نمیتونستن بازی اجرا کنن، چه برسه که بخوان درک کنن با چه شاهکاری طرفن.
برای همین منتقد بنده خدا هم اصلا نمیرسید بازی کنه بس که هر چند دقیقه کرش میکرد یا باگهای عجیب غریب داشت.

دقیقا ! ولی میدونی ، دیگه اون دوره قدیم که بازیتو با کلی باگ و مشکل بدی بیرون ولی با یک گیم پلی خفن و داستان باحال بتونی کلی بفروشی و نمره 90 به بالا بگیری و ... گذشت و تمام شد رفت ! بازی مثل اسکاریم به نظرم اگر الان میاد تهش نمره 85 میگرفت :D هرچند باگاش فیکس شد و مشکلاتشم رفع شد و الان کاملا لیاقت نمره که گرفته رو داره ، منظور اینکه بتسدا کلا این مدلی گیم میده ، گیم پلی بالاترین حد همراه با داستان عالی ، از گرافیک این سبک بازی کسی خیلی توقعی نداره ، تا اینجا کار خوبه ، میرسیم به باگ و مشکلات که بازی ها بتسدا همون قدر که توی چیزایی که بالا گفتن گادن تو این قضیه هم گادن :D در نتیجه اگر این مورد رو رفع نکنن برای زمان عرضه بازی شدید بازی از لحاض فروش بعد عرضه و امتیازات به مشکل میخوره.حالا هرچقدرم خوب روش کار شده باشه و بعدا درستش کنن.
 
دقیقا ! ولی میدونی ، دیگه اون دوره قدیم که بازیتو با کلی باگ و مشکل بدی بیرون ولی با یک گیم پلی خفن و داستان باحال بتونی کلی بفروشی و نمره 90 به بالا بگیری و ... گذشت و تمام شد رفت ! بازی مثل اسکاریم به نظرم اگر الان میاد تهش نمره 85 میگرفت :D هرچند باگاش فیکس شد و مشکلاتشم رفع شد و الان کاملا لیاقت نمره که گرفته رو داره ، منظور اینکه بتسدا کلا این مدلی گیم میده ، گیم پلی بالاترین حد همراه با داستان عالی ، از گرافیک این سبک بازی کسی خیلی توقعی نداره ، تا اینجا کار خوبه ، میرسیم به باگ و مشکلات که بازی ها بتسدا همون قدر که توی چیزایی که بالا گفتن گادن تو این قضیه هم گادن :D در نتیجه اگر این مورد رو رفع نکنن برای زمان عرضه بازی شدید بازی از لحاض فروش بعد عرضه و امتیازات به مشکل میخوره.حالا هرچقدرم خوب روش کار شده باشه و بعدا درستش کنن.
دقیقا درسته، همونطور که گفتی اون دوره تموم شد.
تو همین یکی 2سال اخیر نمونه کم نداشتیم که پلیرها از روی سازنده های بزرگ رد شدن.
از بتسدا که بعید هست خلاف روال قبل کاری کنه ، مگه اینکه مایکرو یه فشاری بزاره اینها زود بازیو از دست سازنده ها نکشن بیرون.
ببینیم چطور میشه.
 
دقیقا ! ولی میدونی ، دیگه اون دوره قدیم که بازیتو با کلی باگ و مشکل بدی بیرون ولی با یک گیم پلی خفن و داستان باحال بتونی کلی بفروشی و نمره 90 به بالا بگیری و ... گذشت و تمام شد رفت ! بازی مثل اسکاریم به نظرم اگر الان میاد تهش نمره 85 میگرفت :D هرچند باگاش فیکس شد و مشکلاتشم رفع شد و الان کاملا لیاقت نمره که گرفته رو داره ، منظور اینکه بتسدا کلا این مدلی گیم میده ، گیم پلی بالاترین حد همراه با داستان عالی ، از گرافیک این سبک بازی کسی خیلی توقعی نداره ، تا اینجا کار خوبه ، میرسیم به باگ و مشکلات که بازی ها بتسدا همون قدر که توی چیزایی که بالا گفتن گادن تو این قضیه هم گادن :D در نتیجه اگر این مورد رو رفع نکنن برای زمان عرضه بازی شدید بازی از لحاض فروش بعد عرضه و امتیازات به مشکل میخوره.حالا هرچقدرم خوب روش کار شده باشه و بعدا درستش کنن.
این حرف درسته ولی ای کاش اینجوری نبود.
۲ تا نکته هست، اولا وزن بحث های فنی تو نمره بازی خیلی زیاده این روز ها. ینی گرافیک عالی باشه و مشکل فنی نباشه و اصطلاحا بازی شسته رفته باشه، خیلی نمرات میکشه بالا یهو. از اونور باگ و مشکل فنی بدجوری میکشه پایین نمرات بازی رو که خب به نظرم درست نیست بحق فنی تا این حد تو نمره یه بازی دخیل باشه‌. یه جورایی خیلی وقت ها رو نرتیو و گیم‌پلی و لول دیزاین سایه میندازه.

دوما مشکلات فنی به مرور رفع میشن اکثرا ولی نمره بازی دیگه آپدیت نمیشه. به عبارت دیگه شاید بعد ۳ ماه مشکلات فنی یه بازی رفت شه ولی نمره بازی همچنان به شدت تحت تاثیر مشکلات دم لانچ باقی میمونه.


شاید بگی خب بازی موظفه دم لانچ، بدون مشکل فنی عرضه شه و اگه اینطور نشد، خوبه که تنبیه شه. منم میگم اوکی، ولی مگه نمرات یه بازی قرار نیست به پلیر بی خبر یه دید بده از وضعیت بازی، فارغ از اینکه باید انتقاد شه از بازی بابت مشکلات فنی دم لانچ یا نه، من پلیر نا آشنا با بازی، اگه بعد چند ماه توجهم جلب شه بازی(که در اون زمان مشکلات فنی هم دیگه نداره)، شاید به خاطر وضعیت نمره بازی(که به خاطر مشکلات فنی دم لانچ نمره اش کم شده. مشکلاتی که در اون لحظه دیگه وجود هم ندارن) بیخیال بازی شم.
اینجا متای بازی من رو به اشتباه هم انداخته. چون به اشتباه به حای اینکه من رو با وضعیت اون لحظه بازی آشنا کنه، با وضعیت زمان لانچ آشنا کرده که برا من دیگه مهم نیست واقعا.


شاید بهتر باشه متای فنی بازی متفاوت با متای کلی باشه و این اولی به مرور آپدیت شه اگه مشکلات رفع شدن.
شاید بهتره وزن بحث های فنی بیاد پایین تر.
هرچی هست شرایط فعلی متا به نظرم درست نیست و مشخصا در این بحث فعلی، چیزی مثل نیو وگاس خنده داده متای ۸۴ داشته باشه وقتی حقش خیلی بیشتر از این حرفاست.


حالا متا برا شخص من اصلا چیز مهمی نیست. ولی خب به صورت عمومی گفتم
 
Stephen Ford از بازیگران (Teen Wolf) در رابطه با Starfield توئیت کرده که:

SharedScreenshot.jpg
و در ادامه هم این عکس از Interstellar و T.A.R.S رو توئیت کرده
SharedScreenshot (2).jpg
طبق بازار شایعات همیشه داغ Starfield :D:D احتمالا ایشون قراره Voice Actor یک NPC درون بازی (به احتمال بسیار زیاد Vasco) باشه
و در ادامه ، شایعه دیگه اینه که Manual Flight تو Starfield وجود داره8->
شایعه اینطور شروع شده که Bethesda Asia این متن رو توی یکی از سایت های چینی قرار داده و دوستان همیشه درصحنه رفتن این متن رو Translate کردن
SharedScreenshot (3).jpg
SharedScreenshot (4).jpg
شاید یکی بگه که EDI از Mass Effect هم این ویژگی Autopilot رو داشت ولی نکته جالب اینه که از لغت "Can" استفاده کردن نه "Will"
استفاده از "Can" باعث میشه اونجوری به نظر بیاد که استفاده از Vasco برای پرواز الزامی نیست
 
Stephen Ford از بازیگران (Teen Wolf) در رابطه با Starfield توئیت کرده که:

View attachment 251434
و در ادامه هم این عکس از Interstellar و T.A.R.S رو توئیت کرده
View attachment 251435
طبق بازار شایعات همیشه داغ Starfield :D:D احتمالا ایشون قراره Voice Actor یک NPC درون بازی (به احتمال بسیار زیاد Vasco) باشه
و در ادامه ، شایعه دیگه اینه که Manual Flight تو Starfield وجود داره8->
شایعه اینطور شروع شده که Bethesda Asia این متن رو توی یکی از سایت های چینی قرار داده و دوستان همیشه درصحنه رفتن این متن رو Translate کردن
View attachment 251436
View attachment 251437
شاید یکی بگه که EDI از Mass Effect هم این ویژگی Autopilot رو داشت ولی نکته جالب اینه که از لغت "Can" استفاده کردن نه "Will"
استفاده از "Can" باعث میشه اونجوری به نظر بیاد که استفاده از Vasco برای پرواز الزامی نیست
فک کنم فقط من دوست ندارم کنترل دستی سفینه باشه.
حس میکنم یه مقدار off میشه این بخش از سایر بخش های گیم‌پلی
ینی یه گیم‌پلی لوپ پیچیده ار پی‌جی یهو تبدیل میشه به سفینه بازی.
تا چه حد مگه میخوان عمیق کنن این بخش رو؟ تو فضای وسیع خالی ویراژ بدی با سفینه و مثلا شلیک کنی؟ یه کم به نظرم ضربه میزنه به گیم‌پلی کل بازی.

کلیت گیم‌پلی بازی یه اپروچ ریلیستکه به فضاست.
ولی قسمت سفینه بازی قطعا نمیتونه بازتاب واقعیت کنترل سفینه باشه.
گیم‌پلی باید بیاد پایین. ینی پیچیده ترین سیستم کنترل و کامبت با سفینه رو هم میشه تو یه بازی موبایل هم پیاده کرد.

اینجا باشه خب لول کلی گیم‌پلی رو میاره پایین.

یه کم سخت میتونم بگم نظرمو البته.
 
  • Like
Reactions: Pourya_r21
فک کنم فقط من دوست ندارم کنترل دستی سفینه باشه.
حس میکنم یه مقدار off میشه این بخش از سایر بخش های گیم‌پلی
ینی یه گیم‌پلی لوپ پیچیده ار پی‌جی یهو تبدیل میشه به سفینه بازی.
تا چه حد مگه میخوان عمیق کنن این بخش رو؟ تو فضای وسیع خالی ویراژ بدی با سفینه و مثلا شلیک کنی؟ یه کم به نظرم ضربه میزنه به گیم‌پلی کل بازی.
من برعکس فکر میکنم خیلی ایده خوبی میشه استفاده از سفینه
هرچیز دیگه تو بازی کم و کسر باشه اوکی هستم ولی شدیدا ایده وجود Manual Flight هیجان انگیزه و اگر تو نسخه نهایی نباشه بدجور تو ذوقم میخوره (Hello Mods :D)
همین الان هم کلی بازی هست که این ویژگی رو دارن مثال هاش هم زیاده: Elite Dangerous , Star Citizen , SW: Squadrons و کلی بازی دیگه
کلیت گیم‌پلی بازی یه اپروچ ریلیستکه به فضاست.
ولی قسمت سفینه بازی قطعا نمیتونه بازتاب واقعیت کنترل سفینه باشه.
گیم‌پلی باید بیاد پایین. ینی پیچیده ترین سیستم کنترل و کامبت با سفینه رو هم میشه تو یه بازی موبایل هم پیاده کرد.

اینجا باشه خب لول کلی گیم‌پلی رو میاره پایین.

یه کم سخت میتونم بگم نظرمو البته.
برعکس اگه نباشه پایین میاد ، فرض کن یه بازی با تم فضایی انجام میدی و به جای کنترل سفینه ، Fast Travel تو بازی قرار دادن ، این خودش به بحث Hardcore RPG بودن بازی ضرر میزنه
تو تریلر E3 سال قبل داخل سفینه رو که نشون میدادن ، دارای المان ها و HUD شدیدا رئال بود و به نظرم Bethesda میتونه یه چیز شدیدا محشر دربیاره
unknown-3[1].png unknown[1].png
این از گیم پلی SW: Squadrons که نشون میده اگه یکی بخواد این المان رو تو بازی قرار بده میتونه و فضا هم خالی نیست

بحث فقط گشت و گذار یا کنترل سفینه نیست بلکه این نبودش تو بخش های دیگه اثر میذاره مثلا شخصی سازی سفینه بدردنخور میشه یا کامبت سفینه بیهوده میشه
2 ماه دیگه هم تاد با جکت چرمیش :D میاد و گیم پلی رو نشون میده ، این بحثها هم به تاریخ میپیونده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or