ДядsЙ
کاربر سایت
فصل الخطاب 3
TCSCELL
آره دقیقا همینطوریه. من گیم پلی چهار شماره ی قبلی رو به این بازی ترجیح میدم. در واقع نمیتونم با این بازی کنار بیام یعنی باهاش نمیتونم ارتباط برقرار کنم...
ببین به نظر من Story Mode ـ بازی که خط داستانیش حساب میشه کل مجموعه ی این چیز برگر رو تشکیل میده و مثلا نوشابه یا دِسِر بقیه ی قسمت های بازی(مثلا Deniable OPS و Co-Op) رو تشکیل میدن. در واقع نوشابه یا دسر رو برای سیر شدن نمیخوری، برای سیر شدن چیز برگر رو میخوری. در واقع تو این بازی چیز برگر در حکم Single Player هست که حتما باید مصرف بشه، تو اول از همه و بدون اینکه Single رو بازی کرده باشی(چیز برگر رو خوره باشی) نمیری مثلا Deniable (یا همون نوشابه) رو انجام بدی (بخوری)، چون سیر نشدی...
امیدوارم متوجه منظورم شده باشی سینا...
توی پست قبلیم هم گفتم، من زمان خط داستانی بازی های قبلی رو در نظر میگیرم و زمان خط داستانی این بازی رو باشون مقایسه میکنم، هر وقت اسمی از خط غیر داستانی اونا بردم بله، اونوقت میتونیم حرف از Deniable یا Co-Op (خط غیر داستانی) این بازی بزنیم ولی الان ما داریم در مورد خط داستانی این بازی و شماره های قبلش صحبت میکنیم نه چیز دیگه.
پ.ن: والا من هر کسی رو دیدم گفت بازی کوتاهه! فقط تو و یه دوست دیگه هستید که میگید کوتاه نیست و الّا همه دارن میگن بازی کوتاهه، خب حتما کوتاهه دیگه، همه که بیخودی متفق القول یه حرفی رو نمیزنن که. باید قبول کرد که بازی به شکل ناامید کننده ای کوتاه و بی سر و ته هست، اگه یه ژانر دیگه بود مثلا FPS ، میشد گفت که چون کوتاهه عیبی نداره، ولی 5 ساعت خط داستانی برای یه بازی Stealth واقعا فاجعه انگیزه.
پ.ن 2: مثلا MW 2 درسته کوتاهه ولی باز با این حال ارزش تکرار رو داره، این بازی با وجود کوتاه بودن بدبختانه ارزش تکرار هم آخه نداره! (این نظر شخصی من بود)
پ.ن: متاسفانه الان من حضور ذهن ندارم که بازی های زیادی رو نام ببرم که 2-3 تا شماره ازشون عرضه شده باشه و در شماره ی بعد هم شاهکار باشن، اینایی که تو ذهنم هست تا 2 شماره بیشتر پیش نرفتن و مطمئنم اگه بگم میگی تا 2 شماره بیشتر پیش نرفتن و در نتیجه تکراری نشدن، ولی به هر حال اگه بخوام نام ببرمشون، مثلا همین MW 1 و MW 2. سازندگان بازی انقدر نبوغ و ایده داشتن که به آسونی تونستن از تکراری شدن یه شاهکار جلوگیری کنن و یه عنوان بسیار خوب دیگه که MW 2 باشه رو خلق کنن. یا مثلا Mass Effect 1 و Mass Effect 2. ببین شماره ی 2 چقدر پیشرفت نسبت به نسخه ی اول داره.
خب خوشبختانه یادم افتاد:
یا مثلا سری The Elder Scrolls، تا قبل از Oblivion سه شماره ازش اومده بود بیرون، ولی دیدی که Oblivion چه شاهکاری از آب درومد؟ یا مثلا Fallout، شماره ی سوم با اینکه بعضی طرفدارا رو راضی نکرد ولی یه بازی خیلی خوب بود.
اینو هم مجبور شدم بگم، فقط برای اینکه بحث بهتر باز بشه میگم، لطفا فن بوی های عزیز نهایت سوء استفاده رو نبرن:
مثلا همین رقیب این بازی رو نگاه کن، هر شماره اگه بگیم بهتر نمیشه مطمئن باش بدتر هم نمیشه، چرا؟ چون سازنده ها با ایده هاشون نمیذارن که بازی نسبت به شماره ی قبلش افت کنه.
اینا رو گفتم که جواب سوالتو داده باشم، یعنی میخوام بگم که همیشه ایده هایی وجود دارن که از تکراری شدن یه عنوان جلوگیری کنن. حالا این ایده ها اگه تو سازندگان Conviction وجود نداشته دیگه این مشکل خودشونه...
امیدوارم جواب سوالتو گرفته باشی، از این بهتر نمیتونستم جواب بدم.
=======
ramin9072
=========
hamidrezaN93
TCSCELL
آره دقیقا. من به عنوان طرفدار بازی از این تغییرات راضی نیستم، خودتم گفتی، حتما نباید همه خوششون بیاد.اگه مشکلت این تغییر هست که خُب این که اصلا مشکلی نیست!شما خوشت نمیاد از این تغییرات.هیچ کس هم انتظار نداشت که با این همه تغییری که Ubisoft انجام داد همه ی فن ها با هر سلیقه ای راضی باشن!بالاخره یه عده راضی و یه عده ناراضی هستن!
برای اینکه در بازی های قبلی همیشه راه بهتر و جذاب تری برای کشتن دشمنا تعریف شده بود، یعنی آنچنان احتیاجی به این Gadget ها پیدا نمیکردیم یا بهتر بگم از طریق مخفی کاری و بدون اینکه احتیاجی به اینا پیدا کنیم راحت دشمنا رو میکشتیم.(جایی که آب هست تیمم باطله)این Gadgetها چیز جدیدی نیستن.تو شماره های قبلی هم بودن.چطور اونجا استفاده کردنشون روند مخفی کاری رو مختل نمیکرد ولی اینجا بازی رو میکنه MW2!!؟
خب متاسفانه من نمیتونم با چنین چیزی کنار بیام. بازی ای که چهار شماره ی قبلیش کند و با یه گیم پلی کاملا متفاوت با این شماره بودن... خب مطمئنا من نمیتونم خودمو با یه SC سرعتی وفق بدم.خُب مسلما این کاریه که نمیتونی تو این شماره انجام بدی اونم به خاطر اینکه اصلی ترین و دوست داشتنی ترین مشخصه ی گیم پلی بازی که همین کندیش بوده رو دقیقا برعکس کردن!و سرعت حالا شده اصلی ترین مشخصه ی بازی!
این نظر توـه و کاملا محترمه. ولی متاسفانه من چنین نظری ندارم، انتظارات من از این بازی بسیار بالاتر از این حرفا بود...از نظر من زمانی ضعف محسوب میشه که نتونه یه چیز قابل قبول به آدم تحویل بده!نتونه ایده هایی که داشته رو خوب پیاده کنه!و خود بازی گند بزنه!که مطمئنا از نظر من Conviction همچین وضعیتی نداره!
منم نگفتم منظورت من بودم، من اون مطلبو در مورد خودم گفتم، یعنی اونطوری نیستم که توانایی یا حوصله ی مخفی کاری رو نداشته باشم.من خدایی نکرده منظورم تو نبودی.بالای کامنتمم گفتم که دارم کلی میگم.در مورد تو من حدس میزنم هنوز همون انتظاری رو داری (یا بهتر بگم هنوز همون طوری بازی میکنی)که 4 شماره ی قبل رو بازی میکردی و انتظارت از Stealth همونه.که خُب تا عوضش نکنی(نمیگم باید عوضش کنی.خودت بهتر میدونی که باید چه کار بکنی) همین وضعیت وجود داره!(منظورم عدم ارتباطت با بازی هست.نه اینکه تو مثلا طرف نادرست بحث باشی و من طرف درستش!)
آره دقیقا همینطوریه. من گیم پلی چهار شماره ی قبلی رو به این بازی ترجیح میدم. در واقع نمیتونم با این بازی کنار بیام یعنی باهاش نمیتونم ارتباط برقرار کنم...
اتفاق خیلی مثال خوبی هم زدی و من میتونم از همین مثال استفاده کنم تا حرفمو بهتر بفهمونم.مثلا تو داری یه چیز برگر میخوری,نمیای که پنیرشو در نظر بگیری بعد بگی:این ساندویچ چرا اینقد کمه!!! خو نگاه میکنی میبینی عوضش یه همبرگر داره کلی گوجه و خیارشور و ... داره!(به جانه خودم مسخره نمیکنم.مثال واضح تر از این به ذهنم نرسید!)اون Story mod اش اگه کوتاهه(که باز اگه منطقی فکر کنی میبینی یکی از دلایل زود تموم شدنش اینه که بازی سریع شده.شاید اگه همین مپ ها رو میخواستی با سبک قبلی ها بری دو برابر این زمان طول میکشید!)عوضش قسمت های دیگه ای داره که پکیج رو ارزشمند میکنه!
ببین به نظر من Story Mode ـ بازی که خط داستانیش حساب میشه کل مجموعه ی این چیز برگر رو تشکیل میده و مثلا نوشابه یا دِسِر بقیه ی قسمت های بازی(مثلا Deniable OPS و Co-Op) رو تشکیل میدن. در واقع نوشابه یا دسر رو برای سیر شدن نمیخوری، برای سیر شدن چیز برگر رو میخوری. در واقع تو این بازی چیز برگر در حکم Single Player هست که حتما باید مصرف بشه، تو اول از همه و بدون اینکه Single رو بازی کرده باشی(چیز برگر رو خوره باشی) نمیری مثلا Deniable (یا همون نوشابه) رو انجام بدی (بخوری)، چون سیر نشدی...
امیدوارم متوجه منظورم شده باشی سینا...
توی پست قبلیم هم گفتم، من زمان خط داستانی بازی های قبلی رو در نظر میگیرم و زمان خط داستانی این بازی رو باشون مقایسه میکنم، هر وقت اسمی از خط غیر داستانی اونا بردم بله، اونوقت میتونیم حرف از Deniable یا Co-Op (خط غیر داستانی) این بازی بزنیم ولی الان ما داریم در مورد خط داستانی این بازی و شماره های قبلش صحبت میکنیم نه چیز دیگه.
پ.ن: والا من هر کسی رو دیدم گفت بازی کوتاهه! فقط تو و یه دوست دیگه هستید که میگید کوتاه نیست و الّا همه دارن میگن بازی کوتاهه، خب حتما کوتاهه دیگه، همه که بیخودی متفق القول یه حرفی رو نمیزنن که. باید قبول کرد که بازی به شکل ناامید کننده ای کوتاه و بی سر و ته هست، اگه یه ژانر دیگه بود مثلا FPS ، میشد گفت که چون کوتاهه عیبی نداره، ولی 5 ساعت خط داستانی برای یه بازی Stealth واقعا فاجعه انگیزه.
پ.ن 2: مثلا MW 2 درسته کوتاهه ولی باز با این حال ارزش تکرار رو داره، این بازی با وجود کوتاه بودن بدبختانه ارزش تکرار هم آخه نداره! (این نظر شخصی من بود)
والا نمیدونم چی بگم سینا... درسته که DA تکراری شده بود، بازم میشد ازش یه شاهکار ساخت. من تا الان بازی نساختم و بازی ساز نیستم که بدونم چطوری و با چه ایده هایی میشه یه بازی رو از حالت تکراری خارج کرد. این دیگه به نبوغ و ایده ی سازنده ها برمیگرده که چطوری بتونن از تکراری شدن یه عنوان پیش گیری کنن و حتی ازش یه شاهکار بسازن.پ.ن2:آرش تو هنوز این سوال منو جواب ندادی
پ.ن: متاسفانه الان من حضور ذهن ندارم که بازی های زیادی رو نام ببرم که 2-3 تا شماره ازشون عرضه شده باشه و در شماره ی بعد هم شاهکار باشن، اینایی که تو ذهنم هست تا 2 شماره بیشتر پیش نرفتن و مطمئنم اگه بگم میگی تا 2 شماره بیشتر پیش نرفتن و در نتیجه تکراری نشدن، ولی به هر حال اگه بخوام نام ببرمشون، مثلا همین MW 1 و MW 2. سازندگان بازی انقدر نبوغ و ایده داشتن که به آسونی تونستن از تکراری شدن یه شاهکار جلوگیری کنن و یه عنوان بسیار خوب دیگه که MW 2 باشه رو خلق کنن. یا مثلا Mass Effect 1 و Mass Effect 2. ببین شماره ی 2 چقدر پیشرفت نسبت به نسخه ی اول داره.
خب خوشبختانه یادم افتاد:
یا مثلا سری The Elder Scrolls، تا قبل از Oblivion سه شماره ازش اومده بود بیرون، ولی دیدی که Oblivion چه شاهکاری از آب درومد؟ یا مثلا Fallout، شماره ی سوم با اینکه بعضی طرفدارا رو راضی نکرد ولی یه بازی خیلی خوب بود.
اینو هم مجبور شدم بگم، فقط برای اینکه بحث بهتر باز بشه میگم، لطفا فن بوی های عزیز نهایت سوء استفاده رو نبرن:
مثلا همین رقیب این بازی رو نگاه کن، هر شماره اگه بگیم بهتر نمیشه مطمئن باش بدتر هم نمیشه، چرا؟ چون سازنده ها با ایده هاشون نمیذارن که بازی نسبت به شماره ی قبلش افت کنه.
اینا رو گفتم که جواب سوالتو داده باشم، یعنی میخوام بگم که همیشه ایده هایی وجود دارن که از تکراری شدن یه عنوان جلوگیری کنن. حالا این ایده ها اگه تو سازندگان Conviction وجود نداشته دیگه این مشکل خودشونه...
امیدوارم جواب سوالتو گرفته باشی، از این بهتر نمیتونستم جواب بدم.
=======
ramin9072
این توی شماره های قبلی هم بود، البته اونوقت یه نوع Goggle خدا بیامرز دیگه بود نه این Sonar Goggle مزخرف. اگه سم دستش گیر نبود با دست بالا و پایینیش میداد، ولی وقتی درگیر بود یا به لوله ای چیزی چسبیده بود با سر بالا و پاینش میداد.ولی انیمیشن night vision خیلی بد بود کلرو میداد بالا خاموش کلرو میداد پایین روشن !
=========
hamidrezaN93
شدیدا تایید میشه. منم به همین نکته اشاره کرده بودم.اما یه چیزی که رو اعصابه مکالمات و دیالوگ های دشمنان هستش.خدایی این جمله ها رو چند هزار بار تو بازی شنیدید؟
I will Find you-I kill you-you cant hide forever