Splinter Cell: Conviction--X09 Hands on

  • Thread starter Thread starter MANIX
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

MANIX

کاربر سایت
7570.jpg


درود.

امسال در همايش X09 در Toronto بازي Splinter Cell: Conviction هم حاظر بود كه سايت msxbox-world.com يك Hands on در رابطه با آن نوشته كه به شرح زير است.

ما موفق به انجام Conviction نشديم ولي اين شانس را داشتيم كه با Steven Masters طراح ارشد Splinter Cell: Conviction مرحله دوم بازي را ببينيم.

چيزي كه در ابتدا ما را خيلي شوكه كرد ، تفاوت اين شماره با نسخه هاي قبل بود. اين قسما اصلا شبيه به Style شماره هاي قبل نيست ولي هنوز هم تمركز اصلي روي Stealth يا همان مخفي كاري است. بازي كمي بيشتر از قبل Action شده است.

Steve Masters به ما گفت كه 3 هدف اصلي پشت ساخت اين بازي است:

اولين هدف روايت يك داستان كاملا شخصي از سم بود. آوردن يك كركتر باتجربه و روايت داستاني كه بعد از نسخه ي قبل براي او افتاد.

دومين هدف روايت يك داستان به پيچيده ترين حالت بود. هدف نگه داشتن بازيباز در داخل حوادث بوده . روايت نوشته ها در داخل بازي ، نمايش فيلمها به طور زنده و Real Time و گفتن داستان از طريق بازجويي و اعتراف گيريها و ... همه سعي شده است كه هيچ وقت بازيباز را از غوطه ور بودن در بازي بيرون نكشد.

سومين هدف دادن ذات طبيعي يك گيم پلي مخفي كاري به بازي بوده. حوادث بازي در اين شماره خيلي dynamic تر و اكشن تر شده به طوري كه به ذات Stealth بازي لطمه اي وارد نشود. در سومين هدف سعي شده بازي بيشتر تحاجمي تر باشد و سازندگان در اين بخش موفق هم بوده اند.

سيستم خيلي جالب اضافه شده به بازي mark and execution است كه شما قبل از انجام آن بايد نبردهاي تن به تن داشته باشيد و پس از آن مي توانيد با استفاده از همين سيستم دشمنان را مارك و به طور خودكار بكشيد. با توجه به نوع اسلحه اي كه سم دارد ، مي توانيد قدرت تخريب و Mark خود را افزايش دهيد. تعداد بي شماري فضا براي مخفي شدن وجود دارد كه مي توانيد در آنها كمين گرفته و سپس با استفاده از سيستم MAE همه را نابود كنيد.

يكي از زيباترين نكات بازي سيستم اعتراف گيزي آن است. در حقيقت ميشه گفت سيستم شكنجه . سم دشمن خلع سلاح شده را گرفته و مي تواند از او اطلاعاتي بگيرد و اگر دشمن قصد دادن اطلاعات را نداشت مي توان با شكستن زانو و يا كوبيدن پيشاني او به جايي كاري كنيد كه او همانند بلبل برايتان صحبت كند.(با كمي اغراق):biggrin1:. همچنين شما مي توانيد تاثيرات فيزيكي كه دشمن بر اثر ضربات سم برميدارد را هم مشاهده كنيد.

در بعضي از اعتراف ها پس از صحبت كردن دشمن سم روايات را همانند يك فيلم به سبك بازي Prototype مي بيند . بر خلاف Prototype نمايشها كلا همانند يك فيلم پخش نمي شوند ولي شما اين صحنه ها را در اطراف لوكيشن ، روي ديوار يا پشت سم خواهيد ديد.

بخش تك نفره بازي حدود 10 تا 12 ساعت خواهد بود . ما مي خواستيم در مورد بخش Multiplayer بازي بيشتر بپرسيم ولي Steve در مورد آن صحبت نكرد. و فقط اين جمله را گفت :" باهاش حال خواهيد كرد !".

اين بازي در February 2010 به صورت انحصاري براي Xbox 360 عرضه خواهد شد.
 
انیمیشن های بازی بخصوص انیمیشن های چهره ها حتی سم به شدت خشک و بی روح هستن ، انگار عکس رو چسبوندن رو صورتشون و حرکات بدنشون هم Stop Motion ـه!
 
واقعا؟!
شما کلا به بازی های 360 لطف خیلی خاصی داری !
!! من بدبخت! یه روز میگن فن 360 ـه چرت میگه! یه روز اینو میگن!
من پیشنهاد می کنم تریلر TGS09 این بازی رو بررسی کنیم. شما موافقی؟
___________________________________________________________
جدا از این که وقتی سم رو می بینم که انقدر با جزئیات کم ساخته شده و یادم میاد تو DA چند برابر این وقت صرفش شده بود و تمام خط های صورتش طراحی شده بود ، افسردگی می گیرم
قیافه سم موقع راه رفتن ، شلیک کردن ، شکنجه کردن ، شکنجه دیدن ، خوشحالی ! ناراحتی دقیقا یک عکس ثابته! اونم نه یع عکس با کیفیت بالا!
انیمیشن رفتار سم با دشمن ها ، مثلا ضربه زدن سم به دشمن ، و ضربه دیدن دشمن از سم به شدت مصنوعی و آرومه ، دقت کن خودت ، هیچ حسی رو منتقل نمی کنه!
خیلی موارد دیگه ای رو نگفتم. اگه ذره ایش رو اشتباه کردم بفرما بگو
 
به دور از تعصب با حرف دوستمون gameware کاملا موافقم. جزئیات بدنی سم اصلا خوب کار نشده. و همونطور که اشاره شد در DA چند برابر این جزئیات رو شاهد بودیم. حالا نمیدونم در آینده تغییر خاصی خواهد داشت یا نه.
 
جدا از این که وقتی سم رو می بینم که انقدر با جزئیات کم ساخته شده و یادم میاد تو DA چند برابر این وقت صرفش شده بود و تمام خط های صورتش طراحی شده بود ، افسردگی می گیرم
قیافه سم موقع راه رفتن ، شلیک کردن ، شکنجه کردن ، شکنجه دیدن ، خوشحالی ! ناراحتی دقیقا یک عکس ثابته! اونم نه یع عکس با کیفیت بالا!
انیمیشن رفتار سم با دشمن ها ، مثلا ضربه زدن سم به دشمن ، و ضربه دیدن دشمن از سم به شدت مصنوعی و آرومه ، دقت کن خودت ، هیچ حسی رو منتقل نمی کنه!
خیلی موارد دیگه ای رو نگفتم. اگه ذره ایش رو اشتباه کردم بفرما بگو




در مورد انیمیشن ها فقط کافیه با کمی دقت به تریلر ها نگاه کنید که صورت سم چطور در هنگام فشار دادن گلوی یه فرد خشمگین میشه و یا زمانی که یه دشمن با یه چاقو بهش حمله می کنه در هنگام جا خالی دادن سم صحنه کمی آهسته میشه و میمیک صورت سم کاملا تغییر می کنه.
ضربه زدن سم و مبارزات یکی از بهترین هاست فقط به اون قسمتی که سم از بالا به پشت یه آدم می پره توجه کنید که چقدر زیبا و دقیق روی کمر یارو فرود میاد و هیچ گونه فرو رفتگی یا باگی دیده نمی شه و همه چیز دقیق و طبیعی هست.در زمن کندی ضربات سم بخاطر سنش هست.گرچه اون مقدار که شما می گی هم نیست.نباید انتظار جیسون بورن رو از سم فیشر 50 ساله داشت
 
خیلی خوبه که با اینکه اکشن بازی زیاد شده ولی چیزی از مخفی کاری کم نشده! چیزی که من همیشه نبودش رو تو بازی حس میکردم.

اين بازي در February 2010 به صورت انحصاري براي Xbox 360 عرضه خواهد شد.
یه سوال فقط. این بازی مگه برای PC هم منتشر نمیشه؟ پس چرا تو خط آخر فقط صحبت از X360 هست؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or