PlayStation Spider Man

p8ko_1.png

بازی جدید استودیو Insomniac games در کنفرانس E3 2016 تحت عنوان Spider Man معرفی گردید.
پیتر پارکر قهرمان سری اینبار بازگشته است تا ما شاهد ماجراجویی جدیدی باشیم،ماجراجویی که به ریشه های سری بازگشته است.کارگردان بازی در مورد بازی اینگونه میگوید"به طور شخصی یکی از اروزهایم کار برروی چنین بازی بود اینکه برروی IP کار کنیم که 22 سال در خانه خود نبوده است بسیار هیجان انگیز است.ما دوست داریم بازی بزرگی را با گیم پلی باورنکردنی،داستان عمیق و گرافیک چشم نواز بسازیم".
پیترپارکر کسی است که به عنوان قهرمان وظیفه دارد با جرم و جنایت مبارزه کند و به صورت هم زمان اتفاقات زندگی شخصی خودش را نیز حل کند و یک تعادل میان زندگی و شخصیت خود برقرار سازد.جان و زندگی میلیون ها افرادی که در شهر نیویورک زندگی میکنند در دستان اوست.

dos5_2.png


q32i_information.png
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
نسخه جدید Spider Man بزرگترین بازی اینسامنیاک و بلندپروازانه‌ترین بازی برای مارول است.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
این نسخه جهان‌باز خواهد بود
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
بازی طی مدتی 4 ساله در دست توسعه است.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
این نسخه قرار نیست قسمتی از فیلم‌های انتشار یافته باشد
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
اینسامنیاک در حال انجام کارهایی است که خود میخواهد و همه چیز را به اندازه با یکدیگر مخلوط می‌کند.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
داستان بازی ریشه دار است و برای استودیو فرصتی را پدید اورد تا جهان Spider Man را خودش بسازد.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
بازی به سنت قدیمی فرانچایز احترام می‌گذارد توسعه‌دهندگان می‌توانند کمی آزادی در ساخت آن داشته باشند.تغییر در لباس اسپایدی مثال خوبی است.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
با پیشرفت در توسعه نسخه جدید Spider Man این عنوان روز به روز بهتر و بهتر می‌شود.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
داستان بازی در اصل برروی اینکه چه کسی در پشت ماسک قرار دارد و وقتی ماسک را برروی صورت خود قرار می‌دهد به چه چیزی تبدیل می‌شود تمرکز خواهد کرد.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
نام بازی فقط Spider Man است.
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
اگر به سمت یک ساختمان تار پرت کنید و به سمتش حرکت کنید نه تنها بهش برخورد نمیکنید بلکه میتونید روی سطح ان ساختمان هم بدوید
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
در صورتی که سمت یه ساختمان تار پرت کنید و به سمتش حرکت کنید نه تنها بهش برخورد نمیکنید بلکه میتونید روی سطح اون ساختمان هم بدوید
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
در بازی امکان به قتل رساندن شخصی وجود ندارد اگر اسپایدر من کسی را از بالای ساختمان به پایین پرت کند، به صورت خودکار تار به طرف ان شخص پرتاب خواهد شد
4jwc_5853bce2ec0c270fc2f62de9.png
این عنوان در تاریخ ۷ سپتامبر سال جاری مصادف با 16 شهریور ماه منتشر خواهد شد.

pob0_screenshot.png








uvhm_1327327-spider-man.jpg

با تشکر از احسان عزیز برای زحماتش @Kaine
 
آخرین ویرایش:
بازی حد اقل تو این یکی صحنه کامل دانگرید شده میخواید قبول کنید میخواد 100 تا توئیت از سازنده اصلی بازی بیارید هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه
mc9_has-spider-man-ps4-been-downgraded-_33;--no...-it-hasn_39;t...---youtube.mp4_20180825_194447.269.jpg

1. همونجور که میبینید بازی توی یک شرایط نوری قرار داره سایه ها جفت یک جا هستن پس نمیتونه مال شرایط نوری مختلف باشه :) کاری هم به کیفیت خود سایه نداریم تازه :)
2. این قسمت که می بینید تماما اب وجود داره ولی ما چی میبینیم تو تصویر نهایی ؟ رفلکت اب به کلی حذف شده ! می بینید که یـ تیکه اب بالا سرش سمت راست تصویر رفلکت شده ولی خیلی بی کیفیت و تار تر و عملا بلور شده
3. این تیکه میبیند که چقدر زمین جزئیات داره و هر چیز درشت و ریز روی زمین پیداست ولی توی تصویر نهایی چی میبینم ؟ نه رفلکتی میبینیم نه چیزی یـ ماله هم برداشتن کامل کشیدن صافش کردن
4. توی ساختمونا کامل پیداست که سایه افتاده و نسب به منبع نوری داخلشون تاریکه ولی توی تصویر نهایی تاریکیی نمیبینم

ولی این ها هیچی ـه چون سازنده بازی میگه سیستم نور پردازی رو خفن تر کردیم ما هم همه هیتر سونی هستیم شبم روز ـه روز هم شب ـه
پ.ن : اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره :)
 
آخرین ویرایش:
من به 90-92 رای دادم ولی فکرمیکنم مثل Horizon میشه به 90 نمیرسه اما برای خیلی ها ارزشش بیشتر از 90 عه :D
این نسل منقدا تو نقد خیلی از بازیا سخت گیری کردن مثل witcher3 که ارزشش بیشتر از متای 93:D یا uncharted4 که لایق متای 94(به بعضی از بازیا هم فقط بخاطر اسم سازنده یا پیشینه اون بازی 10 همینجوری دادن رفت:-")horizon بدون شک یکی از اونایه که با چندتا نقد چرت و کمی سخت گیری متاش به 90 نرسیده چون که اولین بازی تو سریه:D spiderman هم شاید همین جوری بشه اما چه اهمیتی داره؟:D
 
  • Like
Reactions: Imaginative
من فقط به دوستانی که سعی میکنن با دو تا تصویر دانگرید رو ثابت کنن میخوام اینو بگم: خداوکیلی از الان چیزی نگید که بعدش بازی منتشر شد، سوژه بشید...به خاطر خودتون میگم :D
دقیقا این مقایسه رو سر GOW هم داشتیم...دقیقا دو تا تصویر گذاشته بودید کنار هم و اسم تغییرات رو گذاشته بودید "دانگرید" ! آرتیست بازی هم کاملا قبلش رد کرده بود قضیه رو ولی خیلیا بی‌خیالش نمیشدن و میگفتن دروغ میگه!! بعدش فهمیدیم که خبری از دانگرید نیست و همه‌اش توهمات و تغییرات بوده.
سر Detroit هم همین مشکل بود...یه تریلر با کیفیت رو با یه ویدیوی فشرده شده مقایسه کردن و ثابت شد که چهره‌ها همه بی‌روح شده...کلی هم سروصدا کرد و شونصدتا کامنت توی تاپیکش گذاشته شد که چهره‌ها نابود شده و فلان :| اینم بعدش فهمیدم قضیه چی بوده...
وقتی استدیو رسما داره میگه این مربوط به نورپردازی و صرفا تغییرات هستش، دلیلی نداره قبولش نکنیم...اینجا ایران نیست که با پررویی تمام توی صورت مردم دروغ بگن...بنظرم امکان نداره Insomniac الان الکی بیاد دروغ بگه که بعد از عرضه‌ی بازی کلی ویدیو منتشر بشه و ثابت بشه که دروغ گفتن و حیثیتشون به فنا بره. اگه واقعا دانگریدی در کار بود، کلا سکوت میکردن.

متا هم همچنان رو حرفم هستم که 91.52264 میشه :D انتظاراتون الکی پایینه :D
متای گاد رو هم درست پیش‌بینی کردم + Detroit رو هم گفتم که 77 و خورده‌ای میشه ولی با ارفاق 78 شد :D ایمان بیارید :D:p
از الان تیتر نقدها رو دارم می‌بینم:
Best Superhero Game of the Generation
Spider-Man Swings to GOTY :D
A Marvelous Open World by Insomniac :D
و ... :D >:)
 
این نسل منقدا تو نقد خیلی از بازیا سخت گیری کردن مثل witcher3 که ارزشش بیشتر از متای 93:D یا uncharted4 که لایق متای 94(به بعضی از بازیا هم فقط بخاطر اسم سازنده یا پیشینه اون بازی 10 همینجوری دادن رفت:-")horizon بدون شک یکی از اونایه که با چندتا نقد چرت و کمی سخت گیری متاش به 90 نرسیده چون که اولین بازی تو سریه:D spiderman هم شاید همین جوری بشه اما چه اهمیتی داره؟:D
باز بحث کلیشه ای سخت گیری شروع شد هیچ سخت گیری نکردن دقیقا هر بازی نگاه کنی متاش قسنگ مساوی با محتوا و ارایه بازی بود البته سر Horizon یک سایت فقط شیرین بازی دراورد که سر Gow ترسیدن از متا بیافتن بیرون وگرنه سر اون یک سایت بازم احتمالش کم بود رو ۹۰ فیکس بشه

بازی حد اقل تو این یکی صحنه کامل دانگرید شده میخواید قبول کنید میخواد 100 تا توئیت از سازنده اصلی بازی بیارید هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه
mc9_has-spider-man-ps4-been-downgraded-_33;--no...-it-hasn_39;t...---youtube.mp4_20180825_194447.269.jpg

1. همونجور که میبینید بازی توی یک شرایط نوری قرار داره سایه ها جفت یک جا هستن پس نمیتونه مال شرایط نوری مختلف باشه :) کاری هم به کیفیت خود سایه نداریم تازه :)
2. این قسمت که می بینید تماما اب وجود داره ولی ما چی میبینیم تو تصویر نهایی ؟ رفلکت اب به کلی حذف شده ! می بینید که یـ تیکه اب بالا سرش سمت راست تصویر رفلکت شده ولی خیلی بی کیفیت و تار تر و عملا بلور شده
3. این تیکه میبیند که چقدر زمین جزئیات داره و هر چیز درشت و ریز روی زمین پیداست ولی توی تصویر نهایی چی میبینم ؟ نه رفلکتی میبینیم نه چیزی یـ ماله هم برداشتن کامل کشیدن صافش کردن
4. توی ساختمونا کامل پیداست که سایه افتاده و نسب به منبع نوری داخلشون تاریکه ولی توی تصویر نهایی تاریکیی نمیبینم

ولی این ها هیچی ـه چون سازنده بازی میگه سیستم نور پردازی رو خفن تر کردیم ما هم همه هیتر سونی هستیم شبم روز ـه روز هم شب ـه
پ.ن : اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره :)
تابلو هم دروغ میگن میگی قسنگ با دلیل بعد یکسری اینجا میگن واسه سایه اس بابا اون اب اون یک تیکه چه ربطی به سایه داره اون کاملا حذف شده یک تیکه کوچیکش مونده تو تصویر بعد بحث Gow میکشن وسط اون فرق میکرد بحث حذف ابجکت اونجا نبود
 
Last edited by a moderator:
من فقط به دوستانی که سعی میکنن با دو تا تصویر دانگرید رو ثابت کنن میخوام اینو بگم: خداوکیلی از الان چیزی نگید که بعدش بازی منتشر شد، سوژه بشید...به خاطر خودتون میگم :D
دقیقا این مقایسه رو سر GOW هم داشتیم...دقیقا دو تا تصویر گذاشته بودید کنار هم و اسم تغییرات رو گذاشته بودید "دانگرید" ! آرتیست بازی هم کاملا قبلش رد کرده بود قضیه رو ولی خیلیا بی‌خیالش نمیشدن و میگفتن دروغ میگه!! بعدش فهمیدیم که خبری از دانگرید نیست و همه‌اش توهمات و تغییرات بوده.
سر Detroit هم همین مشکل بود...یه تریلر با کیفیت رو با یه ویدیوی فشرده شده مقایسه کردن و ثابت شد که چهره‌ها همه بی‌روح شده...کلی هم سروصدا کرد و شونصدتا کامنت توی تاپیکش گذاشته شد که چهره‌ها نابود شده و فلان :| اینم بعدش فهمیدم قضیه چی بوده...
وقتی استدیو رسما داره میگه این مربوط به نورپردازی و صرفا تغییرات هستش، دلیلی نداره قبولش نکنیم...اینجا ایران نیست که با پررویی تمام توی صورت مردم دروغ بگن...بنظرم امکان نداره Insomniac الان الکی بیاد دروغ بگه که بعد از عرضه‌ی بازی کلی ویدیو منتشر بشه و ثابت بشه که دروغ گفتن و حیثیتشون به فنا بره. اگه واقعا دانگریدی در کار بود، کلا سکوت میکردن.

متا هم همچنان رو حرفم هستم که 91.52264 میشه :D انتظاراتون الکی پایینه :D
متای گاد رو هم درست پیش‌بینی کردم + Detroit رو هم گفتم که 77 و خورده‌ای میشه ولی با ارفاق 78 شد :D ایمان بیارید :D:p
از الان تیتر نقدها رو دارم می‌بینم:
Best Superhero Game of the Generation
Spider-Man Swings to GOTY :D
A Marvelous Open World by Insomniac :D
و ... :D >:)
نمیدونم من چی بگم شما که خوب بلدی نویسی متوجه میشدی که من گفتم فعلا توی این تصویر بازی دانگرید شده این حرف من هیچ دلیلی نمیشه که بعد که بازی منتشر شده از گرافیک بازی ناامید بشیم من خودم از رو تریلر و دید کلی به بازی میگم که گرافیک بازی خیلی خوبه و قطعا هیشکی پیدا نمیشه که بگه گرافیک کمه من خودم بهترین نمایش E3 بازی برام همین اسپایدی بود و منتظر بازی منتشر بشه ببینم وضعیت بازی چجوری میشه بعدش بازی رو تهیه کنم ولی خیلی جالبه من دارم از رو عکس با دلیل منطق میگم اینجور اونجور شما میای میگی چون قبلا سر Gow و u4 بوده حالا اینجور اونجوره تر ؟ اره خوب وقتی دانگرید شدن دیزگان رو یـ سریا منکرش میشن و سونی رو خدا کردن تو این صنعت خوب معلومه نباید هم قبول کنن بازم میگم اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره در حال حاضر توی اون شات (فقط اون شات) یک سری چیزا کلا حذف شدن و ربطی به کیفیت داشتن یا نداشتن اون عکس نداره کلا حذف شدن حالا اگه شما مثال نقض داری و میتونی برام دلیل بیاری که جابه جا کردن خورشید چرا ی سری چیزا رو حذف کرده ولی باز زاویه سایه همچنان همونه OK من حرفم رو پس میگیرم و قول میدم دیگه نظر مخالف ندم یـ وقت به اساتید بر بخوره
پ.ن برا بار چندم میگم اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم من چی بگم شما که خوب بلدی نویسی متوجه میشدی که من گفتم فعلا توی این تصویر بازی دانگرید شده این حرف من هیچ دلیلی نمیشه که بعد که بازی منتشر شده از گرافیک بازی ناامید بشیم من خودم از رو تریلر و دید کلی به بازی میگم که گرافیک بازی خیلی خوبه و قطعا هیشکی پیدا نمیشه که بگه گرافیک کمه من خودم بهترین نمایش E3 بازی برام همین اسپایدی بود و منتظر بازی منتشر بشه ببینم وضعیت بازی چجوری میشه بعدش بازی رو تهیه کنم ولی خیلی جالبه من دارم از رو عکس با دلیل منطق میگم اینجور اونجور شما میای میگی چون قبلا سر Gow و u4 بوده حالا اینجور اونجوره تر ؟ اره خوب وقتی دانگرید شدن دیزگان رو یـ سریا منکرش میشن و سونی رو خدا کردن تو این صنعت خوب معلومه نباید هم قبول کنن بازم میگم اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره در حال حاضر توی اون شات (فقط اون شات) یک سری چیزا کلا حذف شدن و ربطی به کیفیت داشتن یا نداشتن اون عکس نداره کلا حذف شدن حالا اگه شما مثال نقض داری و میتونی برام دلیل بیاری که جابه جا کردن خورشید چرا ی سری چزیا رو حذف کرده ولی باز زاویه سایه ها همچنان همونه OK من حرف رو پس میگیرم و قول میدم دیگه نظر مخالف ندم یـ وقت به اساتید بر بخوره
پ.ن برا بار چندم میگم اینکه بازی با اینکه دانگرید شده ولی بازم گرافیکش خیلی خوبه با این که بازی به هیچ وجه دانگرید نشده خیلی فرق داره
عزیز این تصویر رو به عنوان مثال ببین:
خیلی راحت منم میتونم قسمت‌های مختلف که تغییر کرده و یا مثلا دانگرید شده رو برات علامت بزنم...سایه‌ها کلا تفاوت دارن، موها و کلا پوست صورت خیلی خیلی میخوره که دانگرید شده باشه...ولی در واقع نشده.
من دارم میگم که تجربه ثابت کرده مقایسه‌های قبل از عرضه، اونم صرفا بصورت تصویری هیچ حرفی رو نمیتونه ثابت کنه.
کاملا هم میدونم که منظورت این نیست گرافیک بازی پایین یا متوسطه، نیازی به تکرار این حرف نیست.
ولی اصلا و ابدا نمیشه از روی این تصویرها، دانگرید بازی رو ثابت کرد...اون صحنه‌ای که مقایسه کردی کلی تغییرات داشته، اون انتهای صحنه کلی شی اضافه شده، در بخش‌های زیادی هم کلی شی جابه‌جا شده...زمین به اندازه‌ی قبل خیس نیست و سایه‌های نسخه‌ی 2016 پررنگ‌تر به نظر می‌رسن...اینا رو همه‌مون داریم می‌بینیم ولی به جز اینکه محیط و نورپردازی تغییر داشته، چیو ثابت میکنه؟ چون محیط این‌بار خشک‌تر هستش و دیگه به اندازه‌ی قبل بازتاب نور نداریم، دانگرید صورت گرفته؟
برای اینجور موارد باید منتظر آنالیز Digital Foundry باشیم...باید ببینیم از چه تکنیکی برای نورپردازی استفاده شده و کلا قضیه چیه...صرفا تغییر بوده یا دانگرید...اصلا باید ببینیم روی چه کنسولی اجرا شده این صحنه...Pro یا معمولی. خود Digital Foundry همه‌ی نمایش‌های گیم‌پلی رو تا الان آنالیز کرده، اصلا اگه خبری از دانگرید بود اول باید از این منبع معتبر می‌شنیدیم...آخرین آنالیز واسه همین نمایش E3 بود.
از همه مهمتر هم که حرف خود Insomniac هستش...اصلا چرا باید دروغ بگن آخه؟ اصلا واسه چی باید به اون یارو رندوم که توی توییتر سوال پرسیده، جواب بدن؟! اگه واقعا کیفیت بصری بازی پایین اومده باشه، یکی دو هفته دیگه مشخص میشه دیگه...چه دلیلی دارن دروغ بگن...اونم Insomniac که همیشه با طرفداراش صادق بوده و در مورد همه چیز از روابط با مایکروسافت سر Sunset Overdrive و همین نحوه‌ی همکاری با سونی و مارول رو خیلی راحت با طرفدارا با اشتراک گذاشته.
در آخر هم باید بگم که بعد از اینهمه دانگریدهای فیک که این اواخر واسه بازیهای سونی ادعا شده، اصلا چرا دوباره داریم در مورد این بحث می‌کنیم؟! :D اونم دو هفته قبل از عرضه...هر دفعه همین اتفاق می‌افته ولی بازم دفعه‌ی بعد درس نمیگیریم و دوباره بحثش رو شروع میکنیم...
 
با توجه به تریلرها و اینا بنظرم بازی خیلی خوبه و ایراد خاصی نداشته باشه ولی متا همون زیر ٩٠ :D ( دوست دارم دقیق بگم بعدا اگر درست درومد بیام فخر بفروشم فلذا ٨۶ :-") بنظرم میخوره نمره ٨ تا ٨.۵ بیشترین درصد امتیاز ها رو داشته باشه بعد تعداد قابل قبولی ٩ . در این بین چندتا ٧ و ٧.۵ و تعداد اندکی ۶ و زیر ۶. اینجا اما سایت هایی هم هستن که زیاد ایده ال گرا نیستن و عاشق سوپرقهرمانها و مردعنکبوتی که بعد از مدتها دوباره با یک کیفیت خیلی خوبی عرضه شده و به بازی نمره کامل و ١٠ میدن. درنتیجه متا همون زیر ٩٠:D
پ.ن: امتیاز بازیسنتر هم ٩ خواهد بود:D
پ.ن٢: این کامنت بعدا بشدت پتانسیل سوژه شدن رو داره:D
 
چیزی که برام عجیبه اینه که اون تصویر خوشگل‌تره برای E3 امسال هست، نه نمایش‌های خیلی قدیمی بازی! یعنی فاصله بین دموی E3 که ملت باهاش سرگرم شدن و به نظر می‌رسید مشکلی هم از نظر افت فریم و این جور چیزها نداشته باشه با زمان گلد شدن بازی فقط یه ماه و نیم بوده. برای همین بد نیست یه کمی صبر کنیم و بازی که منتشر شد ببینیم جریان چیه. :D شاید این محیط به هر دلیلی تغییراتی داشته ولی کل بازی دانگرید نشده باشه.
میانگین امتیازهای بازی هم به نظرم یه چیزی بین 86 تا 88 میشه. :D البته تازگی‌ها اکثر حدس‌هام در مورد میانگین‌ها داغون از آب درمیاد، ولی فکر می‌کنم بازی کلی امتیاز خوب و عالی بگیره و خیلی از منتقدها بهش 8.5 و 9 به بالا بدن، ولی از اون طرف یه سری امتیاز در حد 6 و 7 هم بگیره که ایردات بنی‌اسراییلی از بازی میگیرن و باعث بشه میانگینش بیاد زیر 90. ولی فرقی نمیکنه 70 بشه یا 99.5132727، ترکیب Spider-Man و Insomniac چیزی هست که برای تجربه‌ش تحمل ندارم و حتماً میرم سراغش! :D
 
چیزی که برام عجیبه اینه که اون تصویر خوشگل‌تره برای E3 امسال هست، نه نمایش‌های خیلی قدیمی بازی! یعنی فاصله بین دموی E3 که ملت باهاش سرگرم شدن و به نظر می‌رسید مشکلی هم از نظر افت فریم و این جور چیزها نداشته باشه با زمان گلد شدن بازی فقط یه ماه و نیم بوده. برای همین بد نیست یه کمی صبر کنیم و بازی که منتشر شد ببینیم جریان چیه. :D شاید این محیط به هر دلیلی تغییراتی داشته ولی کل بازی دانگرید نشده باشه.
میانگین امتیازهای بازی هم به نظرم یه چیزی بین 86 تا 88 میشه. :D البته تازگی‌ها اکثر حدس‌هام در مورد میانگین‌ها داغون از آب درمیاد، ولی فکر می‌کنم بازی کلی امتیاز خوب و عالی بگیره و خیلی از منتقدها بهش 8.5 و 9 به بالا بدن، ولی از اون طرف یه سری امتیاز در حد 6 و 7 هم بگیره که ایردات بنی‌اسراییلی از بازی میگیرن و باعث بشه میانگینش بیاد زیر 90. ولی فرقی نمیکنه 70 بشه یا 99.5132727، ترکیب Spider-Man و Insomniac چیزی هست که برای تجربه‌ش تحمل ندارم و حتماً میرم سراغش! :D
با اجازت اون تصویر خوشگل مال E3 پارسال هستش اینم تصویر 4K که بنده 1.2 GB حجم دوباره پیاده شدم تا خودم کپچر کنمش :


اون تیکه که بولد کردم : 100 همینجوره اخرش بازی منتشر میشه و هیشکی هم نمیگه که بازی دانگرید شده ! ینی داریم اینقدر بیکار که تصویر به تصویر بازی رو با تریلر مقایسه کنه و همزمان بازی کنه ؟ همه با گرافیک بازی حال میکنن ولی چیزی که پیداست خواسته یا نا خواسته یا هر جور دیگه کیفیت بصری بازی توی اون تصویر کمتر هستش از رفلکت اب گرفته تا سایه زنی بازم میگم اگه نوع تابش نور خورشید طبق گفته اکانت توئیت سازنده بازی تغییر پیدا کرده میشد گفت که خوب اره دلیلش همینه ولی وقتی توی شرایط یکسان عملا رفلکت اب حذف شده و ی سری سایه ها غیب شدن نمیشه گفت خوب اره اینا همش مال تغییراتی هستش که اعمال کردن من همین تصویر رو الان از زوایای مختلف کپچر کردم بازم چیزی تغییر نکرد گفتم اینجا بزارمش تاپیک خیلی به بیراهه میره و منم خوب قصد این نیست بگذریم چند وقت دیگه بازی میاد میگیریم بازی میکنیم کیفش رو میبریم ;)
 
آخرین ویرایش:
این نسل منقدا تو نقد خیلی از بازیا سخت گیری کردن مثل witcher3 که ارزشش بیشتر از متای 93:D یا uncharted4 که لایق متای 94(به بعضی از بازیا هم فقط بخاطر اسم سازنده یا پیشینه اون بازی 10 همینجوری دادن رفت:-")horizon بدون شک یکی از اونایه که با چندتا نقد چرت و کمی سخت گیری متاش به 90 نرسیده چون که اولین بازی تو سریه:D spiderman هم شاید همین جوری بشه اما چه اهمیتی داره؟:D

موافقم. منتقدها بطور قابل توجهی سخت گیر تر شدن. اما این بنظر من نه تنها بد نیست که اتفاقا خیلی هم خوبه! ازین سختگیرتر هم بشن من استقبال میکنم. این باعث میشه عیار بازیها بهتر سنجیده بشه و در نهایت در متا، بازه بزرگتر، واضح تر و دقیق تری داشته باشیم.
تو سالهای اخیر یه بازی با متای 80 حرفهای زیادی برای گفتن داره در صورتی که قبلا خیلی اوقات اینطور نبود.

حالا که بحث پیش بینی متا داغه... پیش بینی من 84 هست. (راستی چرا نظرسنجی بالای تاپیک 84 نداره؟:|)
 
  • Like
Reactions: SHANSER and jhoobin
با اجازت اون تصویر خوشگل مال E3 پارسال هستش اینم تصویر 4K که بنده 1.2 GB حجم دوباره پیدا شدم تا خودم کپچر کنمش :


اون تیکه که بولد کردم : 100 همینجوره اخرش بازی منتشر میشه و هیشکی هم نمیگه که بازی دانگرید شده ! ینی داریم اینقدر بیکار که تصویر به تصویر بازی رو با تریلر مقایسه کنه و همزمان بازی کنه ؟ همه با گرافیک بازی حال میکنن ولی چیزی که پیداست خواسته یا نا خواسته یا هر جور دیگه کیفیت بصری بازی توی اون تصویر کمتر هستش از رفلکت اب گرفته تا سایه زنی بازم میگم اگه نوع تابش نور خورشید طبق گفته اکانت توئیت سازنده بازی تغییر پیدا کرده میشد گفت که خوب اره دلیلش همینه ولی وقتی توی شرایط یکسان عملا رفلکت اب حذف شده و ی سری سایه ها غیب شدن نمیشه گفت خوب اره اینا همش مال تغییراتی هستش که اعمال کردن من همین تصویر رو الان از زوایای مختلف کپچر کردم بازم چیزی تغییر نکرد گفتم اینجا بزارمش تاپیک خیلی به بیراهه میره و منم خوب قصد این نیست بگذریم چند وقت دیگه بازی میاد میگیریم بازی میکنیم کیفش رو میبریم ;)
والا من که اینو بازی نخواهم کرد در هر صورت که بخوام فن بوی بازی در بیارم، ولی این عکسایی که گذاشتی زاویه نور تغییر کرده قشنگ. لباس اسپایدر من و سایه اون لوله زرد کنارشو ببین. چون اون چاله های آب تغییرشون بیشتر توی پستی و بلندی هاست که کلا با Normal Map انجام می شه و خیلی سنگین نیست که بخوان دانگریدش کنن. نظر شخصیم هم اینه که اون E3 قدیمه انگار یا داره بارون میاد از سقف که اینقدر پستی بلنده داره یا ماله نکشیدن رو بتن و کارگرا کارشون رو انجام ندادن:D زیادی کج و کولست به نظرم. از جهت های دیگه هم گوشه سمت راست پایین رو ببین، Ambient Occlusion و Depth of Field پیشرفت هم داشتن حتی به نظرم:دی
 
والا من که اینو بازی نخواهم کرد در هر صورت که بخوام فن بوی بازی در بیارم، ولی این عکسایی که گذاشتی زاویه نور تغییر کرده قشنگ. لباس اسپایدر من و سایه اون لوله زرد کنارشو ببین. چون اون چاله های آب تغییرشون بیشتر توی پستی و بلندی هاست که کلا با Normal Map انجام می شه و خیلی سنگین نیست که بخوان دانگریدش کنن. نظر شخصیم هم اینه که اون E3 قدیمه انگار یا داره بارون میاد از سقف که اینقدر پستی بلنده داره یا ماله نکشیدن رو بتن و کارگرا کارشون رو انجام ندادن:D زیادی کج و کولست به نظرم. از جهت های دیگه هم گوشه سمت راست پایین رو ببین، Ambient Occlusion و Depth of Field پیشرفت هم داشتن حتی به نظرم:D
اب رو چرا حذف کردن بحث اینه بعد اون تصویر اونوریه شارپتر نیست به نظرت ؟
 
  • Like
Reactions: Imaginative
اب رو چرا حذف کردن بحث اینه بعد اون تصویر اونوریه شارپتر نیست به نظرت ؟
خوب حذف کردن آب واقعا دلیل دانگرید حساب نمی شه چون اصلا پرفرمنسی نمی خوره. یه دلیلش رو خودم بخوام حدس بزنم اینه که من خودم شخصا عکس قدیمی رو نگاه می کنم چشمام می ره سمت آب، نه اون دشمن/هرچی هایی که باید بهشون نگاه کنم. توی ورژن قدیمی زمین نقش بکگراند رو به خوبی ایفا نمی کنه و خیلی شلوغه:دی
 
با اجازت اون تصویر خوشگل مال E3 پارسال هستش اینم تصویر 4K که بنده 1.2 GB حجم دوباره پیدا شدم تا خودم کپچر کنمش :


اون تیکه که بولد کردم : 100 همینجوره اخرش بازی منتشر میشه و هیشکی هم نمیگه که بازی دانگرید شده ! ینی داریم اینقدر بیکار که تصویر به تصویر بازی رو با تریلر مقایسه کنه و همزمان بازی کنه ؟ همه با گرافیک بازی حال میکنن ولی چیزی که پیداست خواسته یا نا خواسته یا هر جور دیگه کیفیت بصری بازی توی اون تصویر کمتر هستش از رفلکت اب گرفته تا سایه زنی بازم میگم اگه نوع تابش نور خورشید طبق گفته اکانت توئیت سازنده بازی تغییر پیدا کرده میشد گفت که خوب اره دلیلش همینه ولی وقتی توی شرایط یکسان عملا رفلکت اب حذف شده و ی سری سایه ها غیب شدن نمیشه گفت خوب اره اینا همش مال تغییراتی هستش که اعمال کردن من همین تصویر رو الان از زوایای مختلف کپچر کردم بازم چیزی تغییر نکرد گفتم اینجا بزارمش تاپیک خیلی به بیراهه میره و منم خوب قصد این نیست بگذریم چند وقت دیگه بازی میاد میگیریم بازی میکنیم کیفش رو میبریم ;)
شاید بکیش روی pro باشه و اون یکی روی پلی استیشن معمولی :D
 
عزیز این تصویر رو به عنوان مثال ببین:
خیلی راحت منم میتونم قسمت‌های مختلف که تغییر کرده و یا مثلا دانگرید شده رو برات علامت بزنم...سایه‌ها کلا تفاوت دارن، موها و کلا پوست صورت خیلی خیلی میخوره که دانگرید شده باشه...ولی در واقع نشده.
من دارم میگم که تجربه ثابت کرده مقایسه‌های قبل از عرضه، اونم صرفا بصورت تصویری هیچ حرفی رو نمیتونه ثابت کنه.
کاملا هم میدونم که منظورت این نیست گرافیک بازی پایین یا متوسطه، نیازی به تکرار این حرف نیست.
ولی اصلا و ابدا نمیشه از روی این تصویرها، دانگرید بازی رو ثابت کرد...اون صحنه‌ای که مقایسه کردی کلی تغییرات داشته، اون انتهای صحنه کلی شی اضافه شده، در بخش‌های زیادی هم کلی شی جابه‌جا شده...زمین به اندازه‌ی قبل خیس نیست و سایه‌های نسخه‌ی 2016 پررنگ‌تر به نظر می‌رسن...اینا رو همه‌مون داریم می‌بینیم ولی به جز اینکه محیط و نورپردازی تغییر داشته، چیو ثابت میکنه؟ چون محیط این‌بار خشک‌تر هستش و دیگه به اندازه‌ی قبل بازتاب نور نداریم، دانگرید صورت گرفته؟
برای اینجور موارد باید منتظر آنالیز Digital Foundry باشیم...باید ببینیم از چه تکنیکی برای نورپردازی استفاده شده و کلا قضیه چیه...صرفا تغییر بوده یا دانگرید...اصلا باید ببینیم روی چه کنسولی اجرا شده این صحنه...Pro یا معمولی. خود Digital Foundry همه‌ی نمایش‌های گیم‌پلی رو تا الان آنالیز کرده، اصلا اگه خبری از دانگرید بود اول باید از این منبع معتبر می‌شنیدیم...آخرین آنالیز واسه همین نمایش E3 بود.
از همه مهمتر هم که حرف خود Insomniac هستش...اصلا چرا باید دروغ بگن آخه؟ اصلا واسه چی باید به اون یارو رندوم که توی توییتر سوال پرسیده، جواب بدن؟! اگه واقعا کیفیت بصری بازی پایین اومده باشه، یکی دو هفته دیگه مشخص میشه دیگه...چه دلیلی دارن دروغ بگن...اونم Insomniac که همیشه با طرفداراش صادق بوده و در مورد همه چیز از روابط با مایکروسافت سر Sunset Overdrive و همین نحوه‌ی همکاری با سونی و مارول رو خیلی راحت با طرفدارا با اشتراک گذاشته.
در آخر هم باید بگم که بعد از اینهمه دانگریدهای فیک که این اواخر واسه بازیهای سونی ادعا شده، اصلا چرا دوباره داریم در مورد این بحث می‌کنیم؟! :D اونم دو هفته قبل از عرضه...هر دفعه همین اتفاق می‌افته ولی بازم دفعه‌ی بعد درس نمیگیریم و دوباره بحثش رو شروع میکنیم...


اینجا هم بازتاب نور در لنز دوربین کلا حذف شده ولی خب دانگرید نیست

Untitled.png

دیگه خودت هم سطح پوست و مو رو گذاشتی و کسایی که بازی کردند هم نسبت به تریلر ها متوجه تفاوت dof شدند!

مدیونید فکرکنید U4 به صورت 60 فریم برای اولین بار به نمایش درامد ولی خب در نهایت 30 فریم بر روی PS4 اجرا میشد چون اینم دانگرید نیست

"We're targeting 60fps for Uncharted 4: A Thief's End and as you can see the visual fidelity for our character models will reach new heights," Naughty Dog says.

و مثال های دیگه...

اینکه کیفیت بازی در نهایت واقعا خوب باشه ولی به هر جهت محصول نهایی نسبت به نمایشهای اولیه در سطح پایین تری باشه دانگرید حساب میشه چه بخوایم چه نخوایم حالا هرچقدر میخواد بازی عالی باشه! و اینکه سعی نکنیم تمام استدیو های سونی رو به سانتا مونیکا به چسبونیم چون قطعا حداقل از لحاظ فنی در سطح همدیگه نیستند :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or