نمایشگاه/رویداد SONY E3 2017 Press Conference

حضور کدام یک از عناوین زیر در کنفرانس سونی برای شما جذاب تر خواهد بود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    157

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
i_1831582175590ada91d12ca4-32611564.jpg
به مانند هر سال در حال نزدیک شدن به مهم ترین رویداد گیمینگ یعنی Electronic Entertainment Expo هستیم و طبیعتا شور و اشتیاق و انتظارات ما گیمر ها در بالاترین حد قرار داره. یکی از کنفرانس هایی که هر ساله جمع کثیری از گیمرها در انتظار برگزاری اون هستند کنفرانس سونی هست. کنفرانسی که امسال در تاریخ 12 ژوئن در ساعت 6 عصر به وقت لس آنجلس (23 خرداد، ساعت 5:30 صبح به وقت تهران) برگزار میشه.
مطابق با روالی که هر سال هست در اینجا به مباحث مربوط به این کنفرانس می‌پردازیم.


8lm3_1.png
  • 12 ژوئن، ساعت 6 عصر به وقت لس آنجلس
  • 23خرداد، ساعت 5:30 صبح به وقت تهران
fruu_6.png



3qge_conf_sony.png


در کنفرانس سال گذشته بود که قسمت جدیدی از سری بسیار محبوب خدای جنگ معرفی شد. عنوانی که داستان شخصیت محبوب این سری، کریتوس، را این بار در مکانی کاملا متفاوت از عناوین قبلی این سری ادامه می دهد. اگرچه در کنفرانس سال گذشته تریلری از گیمپلی این عنوان به نمایش در آمد اما بعد از آن شاهد نمایش دیگری از این بازی نبودیم و سازندگان تنها به دادن اطلاعات ریز و درشت مختلف از این عنوان بسنده کرده اند. با این حال کنفرانس امسال سونی جاییست که شاهد نمایش و اطلاعات جدیدی از این عنوان خواهیم بود.

0fhu_conf_sony2.png
بر کسی پوشیده نیست که هیدئو کوجیما یکی از نوابغ صنعت گیم است که با هر عنوان تازه ای که خلق می کند همگان را به وجد می آورد. دو سال پیش بود که در پی اختلافات شدید با سران کونامی، پس از سال ها کوجیما از این شرکت جدا شد و بعد از گذشت زمانی نسبتا کوتاه عنوان جدید خود Death Stranding را معرفی کرد. عنوانی که با همکاری سونی و به صورت انحصاری برای PS4 ساخته می شود. تا کنون دو تریلر از این عنوان به نمایش در آمده است که علاوه بر عجیب و جالب بودن، سوالات مختلفی را نیز برانگیخته اند. متاسفانه با وجود اینکه انتظار حضور این عنوان در کنفرانس امسال می رفت، شخص کوجیما در توییتر خود خبر از عدم حضور این عنوان در E3 امسال داد. با این حال هیچ چیز از مرد عجیب صنعت گیم بعید نیست و شاید او سورپرایزی را برایمان تدارک دیده باشد.

gqq7_conf_sony3.png
در مراسم PSX سال گذشته بود که ادامه عنوان بسیار خوش ساخت و فوق محبوب استدیو ناوتی داگ در کمال ناباوری همگان معرفی شد. تریلر معرفی بازی الی را چند سال پس از حوادث قسمت قبل نشان می داد که در مورد انتقام گرفتن از افرادی با جوئل صحبت می کرد. اندکی پس از معرفی بازی بود که سازندگان اعلام کردند که تم قسمت جدید انتقام خواهد بود و بر خلاف قسمت قبل کنترل الی بر عهده مخاطب گذاشته خواهد شد. متاسفانه حضور یا عدم حضور آخرین مای جدید در E3 امسال در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ با این حال نمایش جدیدی از این عنوان مسلما طرفداران را بسیار به وجد خواهد آورد.

dc9h_conf_sony4.png
عنوان جدید استدیو Bend که در کنفرانس سال قبل با دو نمایش معرفی شد و توانست طرفداران متعددی را نیز برا خود دست و پا کند. بازی در دنیایی پساآخرالزمانی و در شرایطی اتفاق می افتد که اکثر انسان ها تبدیل به زامبی شده اند و انسان های سالم باقیمانده می بایست برای بقا و ادامه زندگی با خیل عظیم این زامبی ها رو به رو شوند. اگرچه بازی به طور کلی تفاوت های بسیاری با The Last of Us دارد، با این حال مسلما شاهد الگو گرفتن Days Gone از آن عنوان در بعضی زمینه ها خواهیم بود. به طور حتم در کنفرانس امسال شاهد نمایش دیگری از Days Gone خواهیم بود.

9u2o_conf_sony5.png
جدیدترین ساخته استدیو اینسومنیاک گیمز که در کنفرانس سال قبل سونی معرفی شد و به صورت انحصاری برای PS4 عرضه می شود . پس از نمایش اولین تریلر بازی و منتشر شدن اطلاعاتی چند از آن، این عنوان تقریبا در سکوت خبری فرو رفت. با این حال طبق اعلام رسمی شاهد حضور دوباره این عنوان در کنفرانس امسال سونی خواهیم بود.

f0at_conf_sony6.png
یک سال است که شاهد انتشار خبر یا نمایش خاصی از جدید ترین عنوان دیوید کیج نبوده ایم. دیترویت عنوانیست در رابطه با تلاش ربات هایی برای درک انسانیت و تقلای آن ها برای برابری با انسان. با این حال این امری نیست که توسط انسان ها به آسانی پذیرفته شود...
با توجه به سکوت خبری طولانی مدت پیرامون بازی، می توان حضور این عنوان در کنفرانس سونی را تقریبا قطعی دانست.

qq05_conf_sony7.png
مدت زمان زیادی تا تاریخ عرضه ریمستر سه قسمت اول از عناوین سری بسیار محبوب کرش در تاریخ 9 تیر امسال باقی نمانده است و در این مدت نیز شاهد نمایش های مختلفی از این عنوان بوده ایم. با این حال نکته ای که درباره این عنوان در هاله ای از ابهام قرار دارد، انحصاری بودن یا نبودن آن است که انتظار می رود در E3 امسال این موضوع به طور دقیق مشخص شود. علاوه بر این مورد معرفی ریمستر Crash Team Racing و یا حتی قسمت کاملا جدیدی از سری کرش، موجب خوشحالی زیاد طرفداران این بندیکوت دوست داشتنی خواهد شد! فارغ از اینکه در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، مطمئن هستیم که کرش در کنفرانس امسال حضور خواهد داشت.

l4wk_conf_sony8.png
محتوای قابل دانلود چهارمین قسمت از سری بسیار محبوب آنچارتد که به صورت Stand Alone (مستقل از عنوان اصلی) عرضه می‌شود. داستان این DLC درباره کلویی فریز (Chloe Frazer) و نادیا راس (Nadine Ross ) است که به دنبال پیدا کردن یک شی باستانی هندی و محافظت از آن است. به گفته سازندگان مدت زمان این DLC کوتاه تر از آنچارتد 4 ولی بیشتر از DLC های معمولی است. حضور یا عدم حضور این عنوان در کنفرانس امسال سونی مشخص نیست، اما با توجه به دور نبودن تاریخ عرضه این DLC، ارائه نمایشی جدید از این عنوان چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

v60g_conf_sony9.png
جدیدترین عنوان از سری بسیار محبوب گرن توریزمو، که مدتی طولانیست که در دست ساخت است. بر خلاف نسخه های پیشین تمرکز این عنوان به شدت بر روی بخش آنلاین قرار دارد که البته این امر سبب ایجاد نارضایتی نسبی میان طرفداران این سری پر سابقه شده است. جدا از این مورد شاهد ارتقا بیش از پیش سری گرن توریزمو در این عنوان هستیم. خوشبختانه به صورت رسمی تایید شده است که این عنوان در کنفرانس سونی حضور خواهد داشت.

abbx_conf_sony10.png
وقتی سخن از نک به میان می‌آید، همگان عنوانی متوسط را به یاد می آورند که به عنوان لانچ تایتل PS4 منتشر شد. اگرچه سونی در صورت نرسیدن یک عنوان به نتیجه مطلوب، معمولا آن را کنار می گذارد، اما به نظر می رسد موضوع برای نک متفاوت است. موضوعی که به نظر می رسد چندان بی ربط به دخالت مارک سرنی، طراح ارشد PS4، در ساخت این عنوان نباشد. در هر صورت که باشد، به نظر من رسد نک 2 در کنفرانس امسال حضور داشته باشد، موضوعی که البته تا کنون به صورت رسمی تایید نشده است.

hnaf_conf_sony11.png
دریمز، رویا های دوست داشتنی. عنوانی که استدیو مدیا مولکول از ابتدای نسل در حال کار بر روی آن است و با وجود معدود نمایش هایش مدت مدیدی است که در سکوت خبری فرو رفته. امری که شاید ناشی از حجم عظیم و گستردگی بسیار زیاد این پروژه جاه طلبانه باشد. E3 امسال زمان بسیار مناسبی است تا سونی بیش از پیش طرفدارانش را مجذوب این عنوان کند و با وجود اینکه حضور این عنوان به طور رسمی مورد تایید واقع نشده است، اما انتظار برای مشاهده نمایشی جدید از آن چندان بی راه نیست.




71xn_7.png


6dqx_conf_s4.png
مگر می شود از عناوین فایتینگ مشهور و محبوب صنعت گیم نام برده شود، اما از Marvel vs Capcom اسمی به میان نیاید؟! این خاص ترین عنوان فایتینگ صنعت گیم سال هایی طولانیست که قلب عده زیادی را ربوده است.
مدت چندان زیادی از معرفی قسمت جدید این سری با پسوند Infinite نمی گذرد و در همین مدت نه چندان زیاد شور و اشتیاق طرفداران این سری به بالاترین حد خود رسیده است. اگرچه حضور این عنوان در کنفرانس امسال به صورت رسمی تایید نشده است، اما با توجه به رابطه بسیار خوب کپکام و سونی، می توان انتظار حضور این عنوان در مراسم امسال را داشت.


0i2z_conf_s.png
عنوان دیگری از سری استار وارز که توسط استدیو دایس در حال ساخت است و ادامه ای بر Star Wars: Battlefront که در سال 2015 توسط همین استدیو ساخته شد. بزرگترین تغییر ایجاد شده در این قسمت وجود بخش داستانی کامل و مجزاست که وقایع سال های مختلفی از جهان جنگ های ستاره ای را روایت خواهد کرد و گیمر را در نقش شخصیت های مختلف قرار خواهد داد. انتظار می رود که این عنوان در کنفرانس امسال سونی نمایشی داشته باشد.

396i_conf_s3.png
قسمت دوم از شوتر بسیار محبوب استدیو بانجی که توانست طرفداران بیشماری را برای خود گرد آورد. اکنون سازندگان از اشتباهات گذشته خود درس گرفته اند و بدون شک شاهد شوتری بسیار بزرگتر، متنوع تر و زیبا تر خواهیم بود. اگر اخبار مربوط به Destiney را دنبال کرده باشید حتما می دانید که همکاری فوق العاده ای مابین سونی و اکتیویژن در رابطه با این سری شکل گرفته است و شاهد عرضه محتویات انحصاری مختلفی از این عنوان برای PS4 هستیم. با توجه این موضوع حضور دستنی 2 در کنفرانس امسال سونی را می توان کاملا قطعی دانست.

j60f_conf_s2.png
قسمت جدیدی ازسری محبوب Call of Duty که چندین سال است در ورطه تکرار افتاده است با وعده تغییرات عمده توسط استدیو Sledgehammer در حال ساخت است. با توجه به رابطه بسیار خوب سونی با اکتیویژن به احتمال بسیار زیاد شاهد نمایشی از این عنوان در کنفرانس سونی خواهیم بود.


بسیار بی ادعا تر از سایر عناوینی که در این پست درباره آن ها نوشتیم، شاید Ni Nu Kuni 2 باشد. عنوانی که قسمت اول آن در سال های پایانی عمر PS3 افسانه ای عرضه شد و توانست با کیفیت بالا و زیبایی خود، قلب بسیاری از افراد را تسخیر کند. قسمت دوم آن عنوان زیبا مدت مدیدی است که معرفی شده و بسیاری مشتاقند تا نمایشی دیگر از آن را مشاهده کنند.

mgcq_8.png


dvht_k4.png

پر بی راه نیست اگر سری پر فراز و نشیب کیلزون را محبوب ترین شوتر انحصاری پلتفرم های سونی بدانیم. قسمت اول توسط، دو نسخه بسیار عالی دوم و سوم و سپس عنوان ناامید کننده شدوفال عناوین عرضه شده از این سری برای کنسول های خانگی سونی هستند. پس از عرضه شدوفال در سال ۲۰۱۴ دیگر سخنی از این سری به میان نیامد که شاید دلیل اصلی این امر، درگیری استدیو سازنده این عنوان، گریلا گیمز، به ساخت عنوان بسیار زیبای هورایزن زیرو دان بوده است. با این حال شایعات نسبتا موثقی از ساخت قسمت جدیدی از این سری به گوش می رسد که به احتمال زیاد در E3 امسال می توان به صحت آنها پی برد.


vb2i_r4.png

سه گانه رسیستنس در نسل قبل از عناوین انحصاری خوش ساخت عرضه شده برای پلتفرم های سونی بودند و توانستند به واسطه گیمپلیی جذاب، طرفداران متعددی را برای خود دست و پا کنند. اگرچه پس از عرضه قسمت سوم این سری استدیو اینسومنیاک گیمز اعلام کرد که پرونده این سری بسته شده است، با این حال هستند بسیاری از افراد که منتظر معرفی قسمت جدیدی از این سری توسط سونی باشند.

diz7_bb2.png
آیا در E3 امسال شاهد معرفی بازی جدید استدیو فرام سافت ویر خواهیم بود؟ همه در انتظار بلادبورن 2 هستند. شایعات اما، خبر از عنوانی دیگر می دهند. احتمالا این بازی جدید Phantom Wails نام داشته باشد. عنوانی که بر اساس شایعات مبتنی بر مبارزات تن به تن است و بر خلاف آثار گذشته استدیو تاکید بسیار کمی بر سلاح های سرد دارد. طبق آنچه به گوشمان رسیده این عنوان در سرزمینی مطلق به قوم مایاها به وقوع می پیوندد و منابع مختلف با عنوان دارک سولز مایایی از آن یاد می کنند. آیا در کنفرانس سونی شاهد معرفی این عنوان خواهیم بود؟ یا در اقدامی حیرت انگیز شاهد معرفی بلادبورن 2 خواهیم بود؟ پاسخ این سوال را تنها زمان مشخص خواهد کرد...
امضا مشترک
fd82_e3sony.gif
با تشکر فراوان از هادی ( @HDV 7) و احسان (@Kaine) عزیز
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
الان حرفت اینه Ninja Gaiden و Bayonetta از God of War بهترن؟=))
به حتم هم نمیتونید بگید God of War بهتر از اوناست! کلا این مقایسه ای میکنید رو خوشم نمیاد شخصا. هر کودوم در جایگاه خودشون عالی عمل کردن و یکی از بهترین های سبک HnS هستن. مجبور نیستید این وسط رو حتما بگید یکی بهتر از دیگری هستش. هیچ فکتی هم در مورد بهترین بود این وسط وجود نداره.
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
به حتم هم نمیتونید بگید God of War بهتر از اوناست! کلا این مقایسه ای میکنید رو خوشم نمیاد شخصا. هر کودوم در جایگاه خودشون عالی عمل کردن و یکی از بهترین های سبک HnS هستن. مجبور نیستید این وسط رو حتما بگید یکی بهتر از دیگری هستش. هیچ فکتی هم در مورد بهترین بود این وسط وجود نداره.
خوب پس در این حالت قطعا من میتونم بگم Watch Dogs از GTA V بهتره:)یا اصلا میگم Tomb Raider از Uncharted بهتره:)و هزاران مقایسه اینجوری
ولی این قطعا نظر شخصی من محسوب خواهد شد چرا چون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!؟
در این که گاد چند لول در برابر این دوبازی بالاتره اصلا شکی نیست کسی که قبول نداره نظر شخصیشه ولاغیر.
تمام اینا فارغ از بحث متا چرا چون اگه پای متا بیاد وسط بحثی نمیمونه اصلا بحث فروش بازم بحثی نمیمونه بحث محبوبیت بازم حرفی نمیمونه بحث داستان بازم حرفی نمیمونه گرافیک که اصلا نگید فکرشم خنده داره شاید این دوبازی بتونن از جهت گیم پلی فقط مقایسه بشن که بازم هیچ جوره نمیتونید بگید گیم پلیشون بهتره در باقی زمینه ها اصلا حرفی وجود نداره!
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
خوب پس در این حالت قطعا من میتونم بگم Watch Dogs از GTA V بهتره:)یا اصلا میگم Tomb Raider از Uncharted بهتره:)و هزاران مقایسه اینجوری
ولی این قطعا نظر شخصی من محسوب خواهد شد چرا چون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!؟
در این که گاد چند لول در برابر این دوبازی بالاتره اصلا شکی نیست کسی که قبول نداره نظر شخصیشه ولاغیر.
تمام اینا فارغ از بحث متا چرا چون اگه پای متا بیاد وسط بحثی نمیمونه اصلا بحث فروش بازم بحثی نمیمونه بحث محبوبیت بازم حرفی نمیمونه بحث داستان بازم حرفی نمیمونه گرافیک که اصلا نگید فکرشم خنده داره شاید این دوبازی بتونن از جهت گیم پلی فقط مقایسه بشن که بازم هیچ جوره نمیتونید بگید گیم پلیشون بهتره در باقی زمینه ها اصلا حرفی وجود نداره!
همش که حرفی نموند. :D چطور میشه صحبت های بنده میشه نظر شخصی صحبت های شما که بر اسال هیچ استدلال و منطقی هست میشه فکت؟ من توی پستم به بهتر بودن هیچ کودوم اشاره نکردم و اصلا پستم رو برای این دادم که بگم این وسط نمیتونیم بهترین رو مشخص کنیم چون هر کودوم از گزینه هایی که گفتید برای خودشون یلی هستن این وسط.
این بهترین بودن رو شما تعیین میکنید؟ رو چه حساب؟ رو چه منطقی؟
وقتی هم که داخل بحث کلمه HnS رو بکار میبریم پس طبیعتا بحثمون در مورد گیم پلی هستش و همونطور هم که بالاتر اشاره کردم دو بار من به هیچ وجه نگفتم اینا بهتر هستن، گفتم هر کدام در جای خود و با توجه به چیزی که ارائه دادن، از بهترین ها هستن و نمیشه این وسط بهترین مشخص کرد.
 

linkorn90

کاربر سایت
Aug 3, 2010
775
نام
ارش
خوب پس در این حالت قطعا من میتونم بگم Watch Dogs از GTA V بهتره:)یا اصلا میگم Tomb Raider از Uncharted بهتره:)و هزاران مقایسه اینجوری
ولی این قطعا نظر شخصی من محسوب خواهد شد چرا چون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!؟
در این که گاد چند لول در برابر این دوبازی بالاتره اصلا شکی نیست کسی که قبول نداره نظر شخصیشه ولاغیر.
تمام اینا فارغ از بحث متا چرا چون اگه پای متا بیاد وسط بحثی نمیمونه اصلا بحث فروش بازم بحثی نمیمونه بحث محبوبیت بازم حرفی نمیمونه بحث داستان بازم حرفی نمیمونه گرافیک که اصلا نگید فکرشم خنده داره شاید این دوبازی بتونن از جهت گیم پلی فقط مقایسه بشن که بازم هیچ جوره نمیتونید بگید گیم پلیشون بهتره در باقی زمینه ها اصلا حرفی وجود نداره!
شما ذرها ی به خودت فشار بیار برو بحث های قدیمی سر god و devil may cry رو بخون چون حوصله گذاشتن این بحث ها از این تاپیک خارجه...بعد یک زحمتی بده به خودت برو castlevania,bayonetta,metalgear rising revengeance,dirksiders1,2,nier بازی کن...ببین کدومش بد بودن..چه تو روایت داستان چه گیم پلی تا برسیم به تنوع کمبوها و سلاح ها...در ضمن خواستی تیکه کلامت god باشه فقط 2 شماره اولش رو مد نظر قرار بده شماره 3 و اسپین اف رو فاکتور بگیر...
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
به حتم هم نمیتونید بگید God of War بهتر از اوناست! کلا این مقایسه ای میکنید رو خوشم نمیاد شخصا. هر کودوم در جایگاه خودشون عالی عمل کردن و یکی از بهترین های سبک HnS هستن. مجبور نیستید این وسط رو حتما بگید یکی بهتر از دیگری هستش. هیچ فکتی هم در مورد بهترین بود این وسط وجود نداره.

طراحی سیستم کامبت و گیم پلی خودش یک علم پشتشه و کاملا Objective میشه بحث کرد که چرا مثلا بینتا از گاد آو وار خیلی جلوتره در این زمینه، و فکت هم هست، حالا دوستان چون طرفدار سری هستن بهشون برمیخوره وقتی همچین حرفی زده میشه، و وقتی درخواست میکنیم دفاع کنن هیچ حرفی برا گفتن ندارن، ولی من یک توضیح مختصر از سیستم کامبت بینتا میدم و چرا این که خیلی بهتر از گاد آو وار هست، ولی همین که در نسخه ی جدید تصمیم گرفتن هک ان اسلش رو بذارن کنار و خیلی ها از این بابت خوشحال هستن مهر تاییدی هست بر این حرف که گاد آو وار هک ان اسلش خاصی نبود.

و اما بینتا.

موردی که در هر بازی باید رعایت باشه، Skill Ceiling هست، یعنی باید بین یک پلیر تازه کار، پلیری ک کمی کار کرده و پلیر حرفه ای تفاوتی باشه، یعنی هرچی بیشتر بازی کنی مهارتت بالاتر بره، بینتا در این زمینه میره در کنار غولی مثل نینجا گایدن قرار میگیره، همین ویژگی به لطف سیستم کامبت چندلایه و ریزه کاری های بسیاری هست که در این بازی وجود داره

هر مکانیک جا به جایی اعم از پرش، جا خالی، دویدن به خوبی پیاده شدن، انیمیشن ها همگی فریم مناسبی دارن، هر ضربه ای که وارد میشه انیمیشن، sound effect، و وزن خودشو داره، اسلحه های بازی همگی مکانیک و انیمیشن و وزن خودشونو دارن و متناسب با دشمنا میشه از هر کدوم استفاده کرد، تنوع این اسلحه ها بسیار بالاست، به تک تکشون توجه شده، هیچ اسلحه ی اضافی نمبینید تو بازی، هر المان از بازی روی گیم پلی تاثیر خودشو داره، حتی اسلحه های موقت هم داریم که بعد از جنگیدن با دشمنای مختلف میگیریم و این اسلحه ها موقت هم باز هم انیمیشن، وزن، صدا و فریم و تاثیر خاص خودشونو دارن، نحوه ی پیاده سازی این ها متفاوت هست، یا با تایم یا با میزان استفاده از بین میرن، مکانیک های حمله و دفاع علاوه بر اسلحه ها ک توضیح مختصر دادم، زمان بندی خاص خودشونو دارن، یعنی باید در یک زمان مشخص ضربه زده بشه، کمی تعلل کنی فرصت از بین رفته ضربه بخوری magic bar خالی میشه ، حالا این magic bar هم یک مکانیک دیگه به بازی اضافه میکنه، من میتونم همه ی اینهارو بسط بدم ، همه ی مکانیک ها زیرشاخه دارن ظرافت های خودشونو دارن، توجهی که به کامبت این بازی شده واقعا کم نظیره، این بازی مثل رقص میمونه روون و سریع که نیاز به تمرکز بالایی اره، حالا این یک طرف قضیه هست، سیستم کامبت عالی بدون دشمن ها و فنی بگم Encounter Design ناقص هست، این بازی Encounter Design فوق العاده ای هم داره، تنوع دشمن ها بسیار بالاست، هر کدوم منحصربه فردن، حرکات خودشنو دارن و حتی در درجه های سختی بالا این Encounter Design تغییر پیدا میکنه، دشمنا چابک تر و سریع تر میشن .. خیلی راحت بگم دور اول شما در بینتا درواقع Tutorial بازی هست، در درجه های سختی بعدی تازه شروع میشه و بارها میشه این بازی رو تکرار کرد ک این هم دال بر قوی بودن سیستم کامبت و مکانیک های بازی هست.....من میتونم چند صفحه توضیح بدم راجب این بازی، میتونم برم تو جزییاتش، انتظار میره دوستان هم بتونن دفاع کنن به جای ...

این ژانر رو من خیلی دوست دارم، گاد آو وار هم بازیه خوبی و از این ژانره و درنتیجه طبیعتا دوسش دارم ولی باید تفاوت قائل شیم بین این ها، باید کمی بیشتر دقت کنیم، به جای مسخره کردن و ایموجی فرستادن بیایید دلیل بیارید که چرا بازی مورد علاقتون رو شاهکار میدونید، و نه نعره کشیدن دلیل شاهکار بودن بازی نیست، اگه میگید من اشتباه میکنم و گاد آو وار بهتره، دلیل بیارید ... حرف زدن و "فکته فکته" گفتن دلیل به حساب نمیاد.

خلاصه، همیشه به به و چه چه نباید باشه، کمی هم راجب بازی ها بحث کنید تا اگاهی همه بالا بره، شاید نکته ای هست که من متوجه نشدم و شما به من میگید، و همینطور برعکس، این ها فقط با بحث کردن حاصل میشه، نه تعریف کردن از همدیگه و فن بوی خوندن کسی که انتقاد میکنه.

پستم کلی بود، حالا کسی توسنت از گاد آو وار دفاع کنه، بیاد بحث کنیم، اگه هم نه که .... امیدوارم تریلر گیم پلی از این نسخه تو E3 ببینیم و کامبت هم ایشالا بهبود یافته باشه.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
GOW به نظر من یه پکیج کامله
روایت داستان ، لول دیزاین، صحنه های سینمایی، باس فایت، موسیق و پازل ها و ... همه در بالاترین سطحن، خود بازیم تکلیف خودشو از همون اول مشخص میکنه. قراره گیمر موقعی که داره بازی میکنه با تجربه ی این پکیج اون حس ماجراجویی اپیک کریتوس و تجربه کنه و تو این کارم کاملا موفق شده و اصلا نیازی هم به اون سیستم کمبو زنی تکامل یافته ی h&s های شرقی و نداره. با همینی که بود توی شماره های قبلی اون رسالت خودشو کامل انجام میداد

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 

Jack cooper

کاربر سایت
Feb 10, 2017
708
اینکه هر بازی قشنگی جذابیته خودشو داره شکی نیست ولی خوب ما نباید یه بازیرو که تو همه زمینه ها کامل بودرو بیاییم بگیم چیزه شاهکاری نبوده و به علت ضعیف بودن اومدن سبکشو تغیر دادن شما نگاه کن علته این که ما میگیم گاد یه شاهکاره بخاطره اینه که بازی کم نقص هست تو همه زمینه ها مثل داستان ، گیمپلی ، گرافیک ،موسیقی ، اما اون بازیهایی که شما با گاد مقایسه کردی مثل گاد تو همه زمینه ها کامل نیستن . اونوقت دوست عزیز گاد یه بازی نیست که شما فکر کنید ادم توش حرفه ای نمیشه برایه مثال من خواهرزادم وقتی گاد 3 رو بازی میکرد خیلی از من ضعیفتر میرفت علتشم این بود که همش رو درجه سختی اسون میرفت اما من بازی رو همش رو درجه سختیه بالا میرفتم بخاطر همین وقتی یکی بازی کردن مارو تو گاد میدید قشنگ میفهمید نحوه بازی کردنمون چقدر تفاوت داره .
اونوقت نکته مهمی رو که باید درنظر گرفت اینه که کیفیت گیمپلی تو بازی مهمه نه گستردگی شما الان تو واچداگز تیر اندازی میکنید تو دلست هم تیراندازی میکنید اما کدوم واقعا حسه تیراندازی رو به ادم میده ؟
درکل من اینو قبول دارم که ادم یه بازیرو نباید بت کنه اما گاد یه بازی هستش که همه میدونن بتیه واسه خودش . :D
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
طراحی سیستم کامبت و گیم پلی خودش یک علم پشتشه و کاملا Objective میشه بحث کرد که چرا مثلا بینتا از گاد آو وار خیلی جلوتره در این زمینه، و فکت هم هست، حالا دوستان چون طرفدار سری هستن بهشون برمیخوره وقتی همچین حرفی زده میشه، و وقتی درخواست میکنیم دفاع کنن هیچ حرفی برا گفتن ندارن، ولی من یک توضیح مختصر از سیستم کامبت بینتا میدم و چرا این که خیلی بهتر از گاد آو وار هست، ولی همین که در نسخه ی جدید تصمیم گرفتن هک ان اسلش رو بذارن کنار و خیلی ها از این بابت خوشحال هستن مهر تاییدی هست بر این حرف که گاد آو وار هک ان اسلش خاصی نبود.

و اما بینتا.

موردی که در هر بازی باید رعایت باشه، Skill Ceiling هست، یعنی باید بین یک پلیر تازه کار، پلیری ک کمی کار کرده و پلیر حرفه ای تفاوتی باشه، یعنی هرچی بیشتر بازی کنی مهارتت بالاتر بره، بینتا در این زمینه میره در کنار غولی مثل نینجا گایدن قرار میگیره، همین ویژگی به لطف سیستم کامبت چندلایه و ریزه کاری های بسیاری هست که در این بازی وجود داره

هر مکانیک جا به جایی اعم از پرش، جا خالی، دویدن به خوبی پیاده شدن، انیمیشن ها همگی فریم مناسبی دارن، هر ضربه ای که وارد میشه انیمیشن، sound effect، و وزن خودشو داره، اسلحه های بازی همگی مکانیک و انیمیشن و وزن خودشونو دارن و متناسب با دشمنا میشه از هر کدوم استفاده کرد، تنوع این اسلحه ها بسیار بالاست، به تک تکشون توجه شده، هیچ اسلحه ی اضافی نمبینید تو بازی، هر المان از بازی روی گیم پلی تاثیر خودشو داره، حتی اسلحه های موقت هم داریم که بعد از جنگیدن با دشمنای مختلف میگیریم و این اسلحه ها موقت هم باز هم انیمیشن، وزن، صدا و فریم و تاثیر خاص خودشونو دارن، نحوه ی پیاده سازی این ها متفاوت هست، یا با تایم یا با میزان استفاده از بین میرن، مکانیک های حمله و دفاع علاوه بر اسلحه ها ک توضیح مختصر دادم، زمان بندی خاص خودشونو دارن، یعنی باید در یک زمان مشخص ضربه زده بشه، کمی تعلل کنی فرصت از بین رفته ضربه بخوری magic bar خالی میشه ، حالا این magic bar هم یک مکانیک دیگه به بازی اضافه میکنه، من میتونم همه ی اینهارو بسط بدم ، همه ی مکانیک ها زیرشاخه دارن ظرافت های خودشونو دارن، توجهی که به کامبت این بازی شده واقعا کم نظیره، این بازی مثل رقص میمونه روون و سریع که نیاز به تمرکز بالایی اره، حالا این یک طرف قضیه هست، سیستم کامبت عالی بدون دشمن ها و فنی بگم Encounter Design ناقص هست، این بازی Encounter Design فوق العاده ای هم داره، تنوع دشمن ها بسیار بالاست، هر کدوم منحصربه فردن، حرکات خودشنو دارن و حتی در درجه های سختی بالا این Encounter Design تغییر پیدا میکنه، دشمنا چابک تر و سریع تر میشن .. خیلی راحت بگم دور اول شما در بینتا درواقع Tutorial بازی هست، در درجه های سختی بعدی تازه شروع میشه و بارها میشه این بازی رو تکرار کرد ک این هم دال بر قوی بودن سیستم کامبت و مکانیک های بازی هست.....من میتونم چند صفحه توضیح بدم راجب این بازی، میتونم برم تو جزییاتش، انتظار میره دوستان هم بتونن دفاع کنن به جای ...

این ژانر رو من خیلی دوست دارم، گاد آو وار هم بازیه خوبی و از این ژانره و درنتیجه طبیعتا دوسش دارم ولی باید تفاوت قائل شیم بین این ها، باید کمی بیشتر دقت کنیم، به جای مسخره کردن و ایموجی فرستادن بیایید دلیل بیارید که چرا بازی مورد علاقتون رو شاهکار میدونید، و نه نعره کشیدن دلیل شاهکار بودن بازی نیست، اگه میگید من اشتباه میکنم و گاد آو وار بهتره، دلیل بیارید ... حرف زدن و "فکته فکته" گفتن دلیل به حساب نمیاد.

خلاصه، همیشه به به و چه چه نباید باشه، کمی هم راجب بازی ها بحث کنید تا اگاهی همه بالا بره، شاید نکته ای هست که من متوجه نشدم و شما به من میگید، و همینطور برعکس، این ها فقط با بحث کردن حاصل میشه، نه تعریف کردن از همدیگه و فن بوی خوندن کسی که انتقاد میکنه.

پستم کلی بود، حالا کسی توسنت از گاد آو وار دفاع کنه، بیاد بحث کنیم، اگه هم نه که .... امیدوارم تریلر گیم پلی از این نسخه تو E3 ببینیم و کامبت هم ایشالا بهبود یافته باشه.

تحلیل جالبی بود به خصوص بخش مکانیسم گیم پلی رو خیلی عالی تحلیل کردید.نکات جالبی یاد گرفتم.
من بایونتا رو بازی نکردم ولی هر سه نسخه نینجا گایدن رو تموم کردم به طور یقین می تونم بگم سخترین بازی که تو ۳۵-۶ سال گیمریم بای کردم نینجا گایدن بوده.البته نباید فراموش کرد به صورت پیش فرض این بازی حالت easy نداره با اینحال در مقیاس کلی درجه سختیش نسبت با گاو بیشتره.
اما نمی شه به همین راحتی از گیم پلی جذاب و روون گاو هم گذشت.به نظر من مکانیسم گیم پلی نینجا هاردکورتره اما گاو هم یه سری برتری ها داره از جمله نحوه روایت داستان ، level design (نظر شخصی) بهتر ، باس فایتای بیشر و عظیمتر ،کاراکترهای متنوع تر و ۱۰۰ البته موسیقی های حماسی.در مورد افکت های صوتی برای هر فریم پیشنهاد می کنم گاو رو با هدست گلد سونی بازی کنید تو اسپیکرای ۱ به ۲ بالای ۷۰ درصد کیفیت صدا فنا می شه.به عناون مثال زمانی که با blade of athena به دشمن حمله می کنید با هدست گلد صدا دورتادور سر می چرخه. واقعا تجربه بی نظیریه.نوع ارتقا سلاح ها در هر دو بازی تقریبا مشابه هم هست .
من چون با موبایل دارم تایپ می کنم کمی کار سخته فرصت بشه بیشتر صحبت می کنیم
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
با نظرلت اخیر دوستان موافقم، قرار نیست حتما بازی های یک سبک ، همشون عینا سیستم یکسانی داشته باشن!
سیستم H&Sهاش شرقی...اونم نه همشون! بر پایه ی کومبو زنیه، آره خیلی هم گسترده و خفنه و ...!
ولی سیستم GOW از اول متفاوت بوده، قرارم نبوده اونجوری باشه! و میبینیم که خیلی هم موفق بوده و روی بازی هاب زیادی تاثیر گزاشته!

خالق این سبک هم ژاپنی ها نبودن:-"

مثلا ما سبک دیگه ای داریم به نام ریسینگ!:D فکر نمیکنم کسی ریسینگ نزده باشه:-"
اما سوال اینه! آیا Gran Turismo و NFS و Mario Kart و .... ، سبک مشابهی دارن؟
آیا چون ماریو کارت و یا آرکیدهایی مثل NFS ، دقت و شبیه سازیی مثل GT ندارن، باعث میشه بازی های بدی بشن؟
تکنیکی بودن یک سبک گیم پلی، دلیل بر بد یا ناقص بودن گیم پلی بقیه ی بازی ها نمیشه! مهم اینه اون بازی ها توی چیزی که هدفشونه ارائه بدن چقدر موفق باشن!

و خوب GOW موفق بوده، سیستم گیم پلیش شاید ساده تر باشه، ولی مشکلی نداره! موقع بازی کردنش اون حس قدرت ضربات و کومبوهای ساده تر ولی جذاب رو کاملا حس میکنید!
علاوه بر این ها، مثلا توی این گیم پلی جونور سواری و QTEهایی هست که اتفاقا ملت دوست دارن، این چیزا به بازی تنوع میده و جذابش میکنه!

جدا از بحث پکیج کاملی که دوستان اشاره کردن!:D
---
توی همون H&Sهای ژاپنی، بازیی مثل سری Warriors هم داریم که زمین تا آسمون متفاوته با بازیی مثل NG و MGR و ...!


-----
اینکه گیم پلی مشکل داشته و عوض کردن که :|
خدایی بازی گیم پلیش مشکل داشت اصلا GOWی که الان هست نمیشد! نه منتقدها و نه گیمرها اینجوری ازش استقبال نمیکردن توی این همه بازی!

دلیلشم که خوبه گفتن! به خاطر بازار فروش سبک بوده! تازه GOW خیر سرش پرفروش ترین بازی سبک هم بوده!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر