Sony بالاخره Virtual Reality Headset را برای PS4 معرفی کرد

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
49438518497607317126.jpg

سایت Forbes چند ساعت پیش خبر معرفی شدن هدست های واقعی مجازی Sony برای PlayStation 4 را به طور رسمی به بیرون درز داد ولی خیلی زود این خبر را از سایت خود پاک کردند.
امروز طی کنفرانسی که آقای یوشیدا رئیس استودیوهای شرکت Sony در برنامه "Driving the Future of Innovation At Sony" داشتند رسما از این تکنولوژی رونمایی کردند.
اینطور که گفته شده قرار است که این تکنولوژی تجربه جدیدی در ارائه بازی های نسل جدید به مخاطبان القاء نماید.
همچنین آقای یوشیدا خاطر نشان کردند که این وسیله رقیب جدی برای Kinect محصول مایکروسافت خواهد بود. با این تکنولوژی محیطی برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید راه های جدیدی را برای تجربه بازی های مختلف به دست آورید. در حال حاضر هر دو تکنولوژی به طور کامل نتوانستند قدرت خود را اثبات نمایند ولی اینطور که معلوم است، متخصصین و کارشناسان اهل تکنولوژی علاقه بسیاری نسبت به این تکنولوژی شرکت Sony نشان داده اند.
"ما هنوز نمیدانیم که چگونه این تکنولوژی را برای همه سبک بازی ها ارائه دهیم. به طور مشابه می شود گفت دقیقا شبیه Kinect 2.0 که با اینکه در کنار Xbox One به فروش می رسد ولی آنطور که باید و شاید نتوانسته از محصولات و بازی های مختلف حمایت کامل داشته باشد."
با این وسیله کاربر خواهد توانست که تجربه کاملا جدیدی در بازی ها را بتواند به دست بیاورد. چیزی که مردم چند دهه به دنبال آن هستند. اما انگار آن اتفاق ها قرار است به زودی به واقعیت تبدیل شوند. سایت Forbes در آخر اشاره می کند که به زودی اطلاعات و ویدئوهای جدیدی در رابطه با این تکنولوژی را منتشر خواهد کرد.
7AB0a.png
[source]
 
آخرین ویرایش:
گویا GT7 هم قراره بصورت گسترده ای از این هدست استفاده کنه=p~. واقعا برام جالبه تستش کنم ولی خوب طبق شایعات حدود 1000 دلار قیمت خواهد داشت که متاسفانه با جیب من هماهنگ نیست=((. اما بعد از اینکه کشور دوست و همسایمون چین نمونش رو تولید کنه و دستفروشا هم به قیمت 5000 تومن بفروشن اونموقع منم میخرم:d
 
گویا GT7 هم قراره بصورت گسترده ای از این هدست استفاده کنه=p~. واقعا برام جالبه تستش کنم ولی خوب طبق شایعات حدود 1000 دلار قیمت خواهد داشت که متاسفانه با جیب من هماهنگ نیست=((. اما بعد از اینکه کشور دوست و همسایمون چین نمونش رو تولید کنه و دستفروشا هم به قیمت 5000 تومن بفروشن اونموقع منم میخرم:d

1000 دلار رو خودشون گفتن؟ :-o

مگه میشه وسیله جانبی 2.5 برابر خود کنسول قیمت داشته باشه؟ با این قیمت که شکستش از همین الان مشخصه خو!

- - -ویرایش - - -

استدیوهایی که دارن با این هدست روی بازی هاشون کار میکنن: Unity, Havok, Wwise, Gigantic, Autodesk Gameware, Criware, DDD, Silicon Studio, Epic Games, Bitsquid, Crytek

نمایشگر هدست، یک LCD پنج اینچی هستش که رزولوشنش هم 1080p و به خاطر داشتن ژیروسکوپ داخلی، قابلیت چرخش 360 درجه ای هم به اطراف داره. قابلیت دنبال کردن با چشم هم از قابلیت های دیگه ی این هدسته!

True spatial sound (صدای سه بعدی) هم یکی دیگه از ویژگی های هدسته که دقیقا مثل گوش انسان شبیه سازی شده، یعنی جهت صدا و فاصله به خوبی قابل تشخیصه!

در مجموع هم هدست طوری طراحی شده که به راحتی برای استفاده ی طولانی مدت روی سر بشه نگهش داشت! ولی سونی گفته که این طراحیه نهایی نیست و نقطا ضعف هایی توش دیده میشه که راه حل هایی براشون اجرا خواهیم کرد.

آقای ریچارد مارک هم که توی پروژه هایی با ناسا همکاری داشته، روی صحنه اومده و 6 مورد از ویژگی های مورد علاقشو توی این هدست به این صورت معرفی کرده: Sight, Sound, Tracking, Control, Ease of Use and Content

( بینایی - صدا - دنبال کردن - کنترل - سادگی در استفاده - محتوا)

عکس با رزولوشن بالا و با کیفیت از طراحی فعلی:

b3ce9b06932d.jpg
 
Project Mopheus و معرفی ویژگی های آن! ( هدست واقعه افزوده سونی برای PS4 )

b3ce9b06932d.jpg




بعد از ماه ها شایعه و خبرهای گوناگون، بلاخره سونی هدست Visual Reality خود را برای Playstation 4 معرفی کرد.

هدست واقعیت افزوده توسط رئیس استودیوهای جهانی سونی، شوهی یوشیدا در GCD 2014 معرفی و به معرض عموم قرار گرفت. او جدیدترین محصول شرکت سونی را با نام Project Mopheus به حضار معرفی و همچنین این موضوع را که این پروژه از سال 2010 شروع شده را نیز عنوان کرد. نام این پروژه (Morpheus) نیز به معنی خدای تخیلات و این دست چیزهاست که یک تجربه ی خیالی را فراهم میکند!

همچنین طرحی که میبینید، محصول نهایی نیست و ممکن است با تغییراتی در آینده روبرو شود ولی تا به اینجای کار، محصول طوری ساخته شده که برای استفاده های طولانی مدت مناسب باشد. این هدست را میتوان از روی هر نوع عینکی مثل عینک های طبی پوشید.

آقای ریچارد مارکس هم که توی پروژه هایی با ناسا همکاری داشته، روی صحنه اومده و 6 مورد از ویژگی های مورد علاقشو توی این هدست به این صورت معرفی کرده: Sight, Sound, Tracking, Control, Ease of Use and Content
( بینایی - صدا - دنبال کردن - کنترل - سادگی در استفاده - محتوا)

بینایی به رزولوشن بالا، فریم ریت بالا و چیزهای دیگر نیازمند است. بنابراین قدرت PS4 برای رندر و تولید دنیای مجازی به کمک هدست خواهد آمد. صدا نیز از دیگر نیازهاییست که هر چه بیشتر حس واقعی بودن به شما دست پیدا کند... و سونی یکی از بهترین طراح ها در زمینه صدا و صوت در جهان است!

دنبال کردن با چشم به واقعیت افزوده کمک میکند تا یک تئاتر را در سر خود راه اندازی کنید! تکنولوژیه دوربین و Move نیز در این هدست مورد استفاده قرار گرفته اند تا به این مهم کمک کنند. کنترل نیز به اندازه ی هر چیز دیگری مهم است و اینجاست که دوالشوک 4 و همچنین چراغ LED روی آن برای کنترل هر چه بهتر به این پروژه کمک میکنند.

و حالا نباید کاربر برای داشتن همه ی اینها سختی ای بکشد! باید بتواند هدست را برداشته، به راحتی بر روی سر خو گذاشته و مشغول استفاده از آن شود!

محتوایی که قرار است بر روی این پروژه ایفای نقش کند نیز نباید فقط از سوی خود سونی صورت بگیرد! برای فراگیرتر شدن این محصول و تکنولوژی، بازی سازان و استودیوهای خارجی نیز پا به این پروژه گذاشته اند! از جمله آنها میتوان به این چند اشاره کرد: Unity, Havok, Wwise, Gigantic, Autodesk Gameware, Criware, DDD, Silicon Studio, Epic Games, Bitsquid and Crytek

مارکس همچنین این را نیز روشن کرد که قرار نیست این هدست فقط برای بازی های اول شخص مورد استفاده قرار بگیرند، بلکه بازی های سوم شخص نیز در خیلی از موارد میتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند.

همچنین به نکاتی نیز اشاره شد که در این پروژه مهم هستند:

- باید لتنسی در پایین ترین حد باشد
- رزولوشن بالا باشد
- هماهنگی بالا باشد
- تصاویر به بهترین شکل رندر شوند
- صدای سه بعدی مهادله را کامل میکند!

بازی های در سبک رانندگی میتوانند استفاده های بسیار خوبی از این تکنولوژی در جهات مختلف داشته باشند.

حال شاید فکر کنید که این تکنولوژی اجتماعی نخواهد شد! ولی سونی این موضوع را حل کرده! در هر دو مورد... هم در بخش مولتی پلیر و هم در بخش آنلاین! شما حتی میتوانید توصیر بازی رو به راحتی بر روی تلویزیون به نمایش در بیاورید تا دیگران ببینند که شما مشغول چه کاری درون هدست هستید و بازی شما را تماشا کنند.

devkit های حال حاظر از نمایشگر 5 اینچی از نوع LCD برخوردارند و رزولوشن آنها نیز 1080p. همچنین میدان دید 90 درجه ای نیز وجود دارد. دنبال کردن با چشم نیز قابلیت چرخش و تغییر سر را به صورت 360 درجه پشتیبانی میکند. ژیروسکوپ داخلی نیز درون هدست قرار گرفته و درگاه های USB و HDMI نیز بر روی آن تعبیه شده تا از طریق آنها به PS4 متصل شود.

True spatial sound (صدای سه بعدی) هم یکی دیگه از ویژگی های هدست است که دقیقا مثل گوش انسان شبیه سازی شده، یعنی جهت صدا و فاصله به خوبی قابل تشخیص است!

دمو هایی فعلی که قرار است امروز توسط مجلات و خبرنگاران تست شوند شامل بازی های Thief، EVE Valkyrie، The Castle و The Deep میشوند.

منبع

--------

خبرهایی نیز از کاربران خوش سابقه و با نفوذ هم درز کرده که بازی های زیر در حال استفاده از این تکنولوژی در هستند.

بازیِ در دست ساخت سانتامونیکا
بازیِ در دست ساخت مدیا مولکول
گرنتوریسمو 7
چند بازیه دیگر از استدیو های ژاپنی
و در نهایت درایوکلاب! شاید دلیل تاخیر درایوکلاب همین موضوع باشد!

اگر این خبر درست باشد، باید منتظر ورود درخشاناین محصول به بازار باشیم چرا که استدیوهای مهم سونی مشغول کار با این محصول هستند!

منبع
 
آخرین ویرایش:
فوق العاده عالی !! ممنون سونی

قیمتش هم محاله که 1000 دلار باشه ! درجا اپیک فیل میشه
فقط یه سوال : تو استفاده ی طولانی به چشم آسیب نمیزنه ؟
 
معروف ترین بازی VR یعنی EVE: Valkyrie هم برای Morpheus تأیید شد ! یک بازی مولتی پلیر هست که مثل اینکه فقط با VR کار میکنه ! :دی


این رو هم Geoff Keighley گفته :
09976316548280826325.jpg


عکسی از تشکیلات تست و بررسی Morpheus :

فقط نمیدونم اون پوستر LBP اونجا چیکار میکنه ! :دی

قرار هست علاوه بر بازی ها ، مواردی مثل تورهای مجازی (مثلاً گشتن توی مدل های 3D موزه ها) و موارد تعاملی و ... هم شامل حال Morpheus بشه.
کلاً اگه قیمتش خیلی زیاد نباشه و سونی هم خوب روش مانور بوده ، شاید بتونه موفق بشه. ولی کافیه قیمتش 300 دلار به بالا باشه تا بترکه ! :دی

استدیوهایی که دارن با این هدست روی بازی هاشون کار میکنن: Unity, Havok, Wwise, Gigantic, Autodesk Gameware, Criware, DDD, Silicon Studio, Epic Games, Bitsquid, Crytek
این ها البته انجین هایی هستن که Morpheus رو ساپورت میکنن ، نه استودیوهای بازیسازی. :دی
 
استودیوها و بازی‌هایی که دارن با VR کار میکنن


  • Sony Santa Monica project
  • Driveclub
  • Media Molecule project
  • Gran Turismo 7
  • Something else from Japan
 
نمونه های اولیه Morpheus این طوری بوده :




این رو هم Nathan Gary از Santa Monica توی Twitter گذاشته و Derek Daniels هم پست رو باز نشر (!) کرده. :دی این Derek Daniels قبلاً روی GoW I , II کار میکرد و بعدش از Santa Monica جدا شد و چند روز پیش دوباره به SM ملحق شد. عکس مربوط به GoW VR Demo هست :



GoW: Ascension هست ؟ نمیدونم GoW با VR دقیقاً چطوری میشه ! :دی من که خودم این چیزا رو تا حالا امتحان نکردم ، ولی به جز بازی های اول شخص (حالا میخواد FPS باشه یا ریسینگ و ...) توی بقیه سبک ها نمیدونم چه حالتی داره. مخصوصاً توی GoW که زاویه دوربین هم از قبل فیکس شده.

مثل اینکه یوشیدا باز هم وسط جلسه به حالت خلسه فرو رفته ! =)) چه شاعرانه هم چشم هاش رو میبنده ! :دی

 
این VR چیز خیلی خفنی خواهد بود . ولی قیمتش زیاده اگه 1000 باشه .

پ.ن : الان نگرانی من اینه که سونی به استودیو های داخلی اصرار کنه که با VR کار کنن و مخالفین باز بزارن برن :|

به نظرم باید اونقدر باحال و دوست داشتنی باشه که سازنده ها خودشون اصرار کنن تا باهاش کار کنن و اصراری از سونی نباشه .
 
مثل اینکه یوشیدا باز هم وسط جلسه به حالت خلسه فرو رفته ! =)) چه شاعرانه هم چشم هاش رو میبنده ! :دی

یوشیدا عادت ـشه که سر جلسات بخوابه .
سر یکی از جلساتی که برای Beyond هم برگزار کرده بودن ، راحت یه نیم ساعتی خوابیده بود :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or