Sony استودیو Insomniac Games را به تصاحب خود درآورد

Hamid Payne

کاربر سایت
113791

Sony Interactive Entertainment لحظاتی قبل از تصاحب Insomniac Games، سازنده عنوان موفق Marvel's Spider-Man و سری Ratchet and Clank، خبر داد و تایید کرد که این استودیو به فعالیت خود بعنوان یکی از استودیوهای داخلی PlayStation ادامه خواهد داد.

رئیس Sony Interactive Entertainment یعنی جیم رایان اخیرا اعلام کرد که در جهت ارائه محتوای هر چه بیشتر و تضمین موفقیت PlayStation در نسل آینده کنسول ها، شرکت Sony تقویت استودیوهای تحت اختیار خود و همچنین اضافه کردن استودیوهای بازی سازی جدید به مجموعه PlayStation را در دستور کار قرار داده است.

مراحل خرید Insomniac در حال نهایی شدن است و سازنده سری Resistance به زودی بعنوان چهاردهمین استودیو بازی سازی Sony معرفی خواهد شد.

شان لیدن در مصاحبه با Bloomberg اعلام کرد که در آینده برخی از بازی های استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment، خصوصا بازی های چندنفره، ممکن است از انحصار PlayStation خارج شوند.

عناوین انحصاری همچنان جزئی از استراتژی شرکت خواهند بود، اما برخی بازی ها، بخصوص بازی های چندنفره که برای تجربه بر روی کامپیوترهای شخصی ساخته می شوند، ممکن است توزیع گسترده تری را تجربه کنند. ما باید از پلتفرم PlayStation حمایت کنیم، بحثی در این رابطه وجود ندارد. همانطور که گفتم، در آینده شاهد عناوینی از سوی استودیوهای من خواهید بود که در دسترس جمعیت گسترده تری از گیمرها قرار می گیرند.

Sony Acquires Spider-Man PS4 Developer Insomniac Games - IGN
 
آخرین ویرایش:
اگه کسی بازیای housemarque رو دنبال کرده باشه می‌دونه من خودم فن بازیاشونم! ولی انصافا روت میشه با گزینه های که گذاشتم روی میز مقایسه کنی؟ ابتکاراتشون خیلی خلاقانه و جالبه ولی تهش همینه! بازیاشون شدیدا ساده است!
اتفاقا housemarque خیلی بهتر از رمدی هست. این کمپانی هر بازیش بهتر از قبلی شده. حتی آخری هم یه مولتی دارن میسازن. مرزی ندارن واسه کارشون و عالی جلو میرن. بازی های ژاپنی هم همیشه میومدن تو ps4 بازم میان.
 
  • Like
Reactions: SepehrR
اتفاقا housemarque خیلی بهتر از رمدی هست. این کمپانی هر بازیش بهتر از قبلی شده. حتی آخری هم یه مولتی دارن میسازن. مرزی ندارن واسه کارشون و عالی جلو میرن. بازی های ژاپنی هم همیشه میومدن تو ps4 بازم میان.
بازی های اینسومنیاک هم میومدن روی ps4،انحصاری هم میومدن! بحث من اینه که سونی به سلیقه های متفاوت بها بده ! و یه استودیوی خوب jrpg ساز هم از تکنولوژی ، بودجه و امکانات سونی خصوصا تو زمینه تبلیغات و بازاریابی سود ببره و شاهد بازی های بزرگ و خوبی تو این سبک ها هم باشیم!
 
که این جا دوباره سوال پیش میاد... استدیوهای سونی که اصن بازی مولتی پلیر نمیزنن آن چنان!!
آقا دیشب یادتون رفت انگار ... predator :D به نظرم اونو فقط رو PC بده هم‌ جای دوری نمیره :)) ولی خب همین predator نشون داد قراره در آینده یه چندتایی هم بازی آنلاین داشته باشند ، البته یه بحثی هم راجب DS هست که گویا کانکت بودن دنیاش میتونه آنلاین باشه شاید از الان اینو گفتن که مقدمه برا DS هم باشه
 
  • Like
Reactions: vaan 2
واقعا از موفقیت و فروش و تنوع بازی های رمدی آدم به وجد میاد !

خیلی خوب گفتی سونی یه شرکت چند ملیتیه ، ولی فقط روی بازی ها و استودیو های غربی داره سرمایه گذاری می‌کنه!

سونی بازار ژاپن تمام و کمال دو دستی تقدیم کرده به نینتندو !

فقط کافیه برید کیفیت بازی های nihon falcom رو بزارید کنار رمدی ، قشنگ مشخصه دو استودیو تو ژانر های خودشون کجا ایستادن!

اگه به حجم فروشه اینه که چرا استودیو داستان محور ساز میخره !بره چند تا استودیو بخره مولتی پلیر و بتل رویال براش بسازن

اون موقع که پلی استیشن فقط استودیو ژاپن رو به عنوان فرست پارتی داشت ، با همین بازی های بدون مخاطب و فروش ژاپنی به این جایی که الان هست رسید!

به تعریف ما از سیستم سلر بر میگرده برو نگاه کن mgs چقدر فروش داشته در هر نسخه خیلی ها به خاطر بازی کنسول خریدن خیلی ها برای الن ویک اکس باکس خریدن اما آیا کسی برای بازی که نام بردی کنسول میخره تو دنیا ؟

ژاپن ول کرده چون سیستم ساختاری فروش بازی در ژاپن تغییر کرده ملت رو آوردن به موبایل و دستگاه های قابل حمل به نظرت سونی میتونه با کنسول بازار ژاپن برای خودش کنه دوباره با توجه به اینکه نمیخواد دیگه روی کنسول دستی سرمایه گزاری کنه ؟

به خاطر این استدیو داستان محور میخره چون میبینه ملت به این سبک بیشتر علاقه دارن و بازی های مولتی پلیر جز چند عنوان مشخص کنسول سلر نمیشن آیا پاپجی که انحصاری ماکروسافت بود کنسول سلر شد ؟ یا ... بازی دیگه .

به خاطر اینکه نسل عوض شده دیگه اون .دوران قدرت استدیو های ژاپنی تمام شده همشون رو آوردن به بازی های موبایل جز چندتا استدیو که آنها هم قوی عمل نمیکنن در سطح جهانی خیلی از استدیو های ژاپنی با مشکل تغییر ساختار مواجه شده بودن و نتونستن خودشون با تغییرات وقف بدن الان افرادی مشهور ژاپنی چیکار میکنن چرا یکی مثل میکامی یا ... دیگه به این وضع دچار شدن چون تغییر نسل بد متوجه شدن هویت بازی سازی از دست دادن یک زمان خواستن بشن استدیو های غربی به جای اینکه همونی که بودن پیشرفت بدن چرا کوجیما انقدر موفق هستش به خاطر همینه که خودش با تغییرات جلو میبره چیزی میسازه که همه دنیا میخوان مثل استدیو های مثل رمدی یا ... دیگه
 
آخرین ویرایش:
به تعریف ما از سیستم سلر بر میگرده برو نگاه کن mgs چقدر فروش داشته در هر نسخه خیلی ها به خاطر بازی کنسول خریدن خیلی ها برای الن ویک اکس باکس خریدن اما آیا کسی برای بازی که نام بردی کنسول میخره تو دنیا ؟

ژاپن ول کرده چون سیستم ساختاری فروش بازی در ژاپن تغییر کرده ملت رو آوردن به موبایل و دستگاه های قابل حمل به نظرت سونی میتونه با کنسول بازار ژاپن برای خودش کنه دوباره با توجه به اینکه نمیخواد دیگه روی کنسول دستی سرمایه گزاری کنه ؟

به خاطر این استدیو داستان محور میخره چون میبینه ملت به این سبک بیشتر علاقه دارن و بازی های مولتی پلیر جز چند عنوان مشخص کنسول سلر نمیشن آیا پارچی که انحصاری ماکروسافت بود کنسول سلر شد ؟ یا ... بازی دیگه .

به خاطر اینکه نسل عوض شده دیگه اون دوران قدرت استدیو های ژاپنی تمام شده همشون رو آوردن به بازی های موبایل جز چندتا استدیو که آنها هم قوی عمل نمیکنن در سطح جهانی خیلی از استدیو های ژاپنی با مشکل تغییر ساختار مواجه شده بودن و نتونستن خودشون با تغییرات وقف بدن الان افرادی مشهور ژاپنی چیکار میکنن چرا یکی مثل میکامی یا ... دیگه به این وضع دچار شدن چون تغییر نسل بد متوجه شدن هویت بازی سازی از دست دادن یک زمان خواستن بشن استدیو های غربی به جای اینکه همونی که بودن پیشرفت بدن چرا کوجیما انقدر موفق هستش به خاطر همینه که خودش با تغییرات جلو میبره چیزی میسازه که همه دنیا میخوان مثل استدیو های مثل رمدی یا ... دیگه

آقا سر چیزی که اطلاعاتی ازش نداری چرا بحث می‌کنی ! اصلا شناختی از این استودیو و مخاطب هاشم نداری ! شاید تا امروز اسمش رو هم نشنیده بودی که تقصیر استودیو نیست!

به خاطر اینکه نسل عوض شده دیگه اون دوران قدرت استدیو های ژاپنی تمام شده

برادر شما تو نسل قبل گیر کردی، تمام اینایی که گفتی مربوط میشه به نسل قبل ! این نسل یکی از موفق ترین نسل های ناشر ها و استودیو های ژاپنی بوده!

من واقعا بحثی با کسی که رمدی رو میزاره بالای nihon falcom ندارم!

بعدم همیشه گفتم رمدی رو بزارید کنار ناتی داگ ، چه چیز متفاوت تازه تر و حتی بهتر میتونه ارائه بده ! خرید امثال رمدی فقط به تکراری شدن واشباع بازار بازی های تکراری و مشابه سونی منجر میشه!
 
آقا سر چیزی که اطلاعاتی ازش نداری چرا بحث می‌کنی ! اصلا شناختی از این استودیو و مخاطب هاشم نداری ! شاید تا امروز اسمش رو هم نشنیده بودی که تقصیر استودیو نیست!



برادر شما تو نسل قبل گیر کردی، تمام اینایی که گفتی مربوط میشه به نسل قبل ! این نسل یکی از موفق ترین نسل های ناشر ها و استودیو های ژاپنی بوده!

من واقعا بحثی با کسی که رمدی رو میزاره بالای nihon falcom ندارم!

من با مخاطب چیکار دارم جواب یک کلمه هستش آیا این بازی ها به صورت جهانی برای سونی سود داره طرفدار زیادی داره ؟ جواب مشخصه خیر اینکه شما علاقه داری یک بحث شخصی هستش بازی که فرام سافتور میسازه بزاریم کنار بازی اینها کدام برای سونی بهتر هستش ؟ یک بحث ساده دو دوتا چهارتاست .
من هیچ استدیو بالا سر استدیو دیگه نمیزارم دارم میگم تو دنیا ارزش کدوم بیشتر ؟ ای بابا کدوم ایپی پر طرفدار تری ساخته کدام شناخته تر شده هستش چیز عجیب نمیگم شما میگی اون سبک ول کرده منم میگم بله چرا این اتفاق افتاده بازار مشخصا بین اینها و فرام سافتور مطمئن باش فرام سافتور برای سونی استدیو بهتری میتونه باشه تا اینها حتی چه برسه به رمدی.
 
من با مخاطب چیکار دارم جواب یک کلمه هستش آیا این بازی ها به صورت جهانی برای سونی سود داره طرفدار زیادی داره ؟ جواب مشخصه خیر اینکه شما علاقه داری یک بحث شخصی هستش بازی که فرام سافتور میسازه بزاریم کنار بازی اینها کدام برای سونی بهتر هستش ؟ یک بحث ساده دو دوتا چهارتاست .
من هیچ استدیو بالا سر استدیو دیگه نمیزارم دارم میگم تو دنیا ارزش کدوم بیشتر ؟ ای بابا کدوم ایپی پر طرفدار تری ساخته کدام شناخته تر شده هستش چیز عجیب نمیگم شما میگی اون سبک ول کرده منم میگم بله چرا این اتفاق افتاده بازار مشخصا بین اینها و فرام سافتور مطمئن باش فرام سافتور برای سونی استدیو بهتری میتونه باشه تا اینها حتی چه برسه به رمدی.
چرا نداشته باشه ، استودیو فالکوم با استعدادی که داره و نشون داره اگه حمایت بشه،بودجه خوب داشته باشه و بازار یابی بشه ، به راحتی می‌تونه بازی های در سطح فاینال فانتزی تو اوج خودش تولید کنه! مگه اینکه بگیم فاینال ها هم سود آور نبودن! استودیو های مثل فالکوم بدون حمایت مجبورن با محدودیت هاشون دست به عصا عمل کنن!

بعدم بازیای این استودیو مخاطبای هاردکوری داره که حتی برای دسترسی به بازی هاشون کنسول هم میخرن!

مگه به شناخته شده تر بودن هست! یعنی ما بازی بگیریم چون استودیو شناخته شده تره! کیفیت خود بازی مهم نیست!؟ قشنگ همین ذهنیت باعث شد خیلی از استودیو ها که هیچ خیلی از ژانر ها هم طی ده ساله گذشته کاملا از بین برن!

فرام سافتور تا اونجا که میدونم صاحب(پرنت) داره! وقتی استودیو زیر مجموعه میشه دیگه نمیشه به این راحتی خریدش
 
نمیشه مطمئن بود ، سم لیک رو دنبال می کنم و از زمان UC4 فعالیتهاش زیاد بود در توییتر PS ، آخریش هم GOW با فنجان قهوش ، اگر بخوایم اینطور در نظر بگیریم که تبریکش بوی خرید میده ، باید بگم نمیشه از روی این مورد قضاوت کرد چون بقیه استودیوهای نامربوط هم تبریک گفتن مثل عکس زیر ، درسته رفتوآمدهای کوجیما و یوشیدا مشکوک بود ، ولی میشه اینطور برداشت کرد که بخاطر تبلیغات و روابط خوبشون با سونیه .
نظرم اینه که رمدی استودیوی تواناییه ، روند رو به رشدی میتونه داشته باشه با حمایت همه جانبه ای که سونی ازشون می کنه ، از نظر من اشباع نشده و ظرفیت زیادی داره ایده های سم لیک ، فقط از ایده های بلندپروازانش فاصله گرفته ! و مسلما با تزریقی که از طرف سونی صورت می گیره زمان کافی برای اجرایی کردن ایده های جدید خواهد داشت .
اینو نمیگم که مقایسه کنم با استودیوهای بزرگ ! ، چون همین الان که تایپ می کنم استودیوهایی هستند که به رمدی ترجیحشون میدم ، ولی اینکه بگم خریدش توجیهی نداره ، به هیچ عنوان اینطور نیستو اگر خریداری بشه حمایتش می کنم و واقعا ارزششو داره .

l466247_.png

d45787_.jpeg
 
نمیشه مطمئن بود ، سم لیک رو دنبال می کنم و از زمان UC4 فعالیتهاش زیاد بود در توییتر PS ، آخریش هم GOW با فنجان قهوش ، اگر بخوایم اینطور در نظر بگیریم که تبریکش بوی خرید میده ، باید بگم نمیشه از روی این مورد قضاوت کرد چون بقیه استودیوهای نامربوط هم تبریک گفتن مثل عکس زیر ، درسته رفتوآمدهای کوجیما و یوشیدا مشکوک بود ، ولی میشه اینطور برداشت کرد که بخاطر تبلیغات و روابط خوبشون با سونیه .
نظرم اینه که رمدی استودیوی تواناییه ، روند رو به رشدی میتونه داشته باشه با حمایت همه جانبه ای که سونی ازشون می کنه ، از نظر من اشباع نشده و ظرفیت زیادی داره ایده های سم لیک ، فقط از ایده های بلندپروازانش فاصله گرفته ! و مسلما با تزریقی که از طرف سونی صورت می گیره زمان کافی برای اجرایی کردن ایده های جدید خواهد داشت .
اینو نمیگم که مقایسه کنم با استودیوهای بزرگ ! ، چون همین الان که تایپ می کنم استودیوهایی هستند که به رمدی ترجیحشون میدم ، ولی اینکه بگم خریدش توجیهی نداره ، به هیچ عنوان اینطور نیستو اگر خریداری بشه حمایتش می کنم و واقعا ارزششو داره .

l466247_.png

d45787_.jpeg
این Housemarque کجاش نامربوط کلی انحصاری ساخته برا PS تا الان یوشیدا همین چند وقت پیش رفته بود استودیوشون و شایعه خریده شدنشون هم چند ماه پیش بود فقط همین دوتا تبریک گفتن که جفتشون هم چند وقت پیش یوشیدا ازشون دیدار کرده و شایعه خریده شدنشون وجود داشت
 
این Housemarque کجاش نامربوط کلی انحصاری ساخته برا PS تا الان یوشیدا همین چند وقت پیش رفته بود استودیوشون و شایعه خریده شدنشون هم چند ماه پیش بود فقط همین دوتا تبریک گفتن که جفتشون هم چند وقت پیش یوشیدا ازشون دیدار کرده و شایعه خریده شدنشون وجود داشت
با اینحال TPن هنوز ، خیلیا برا سونی انحصاری میسازن ! ، حتی دوستان به خرید اینسامنیاک هم شک داشتن با این پرونده درخشانش ،حتی شایعاتشم کمتر از رمدی بود ! ، اینکه سونی کدوم استودیو رو خریداری میکنه هنوز مشخص نیست .
 
نمیشه مطمئن بود ، سم لیک رو دنبال می کنم و از زمان UC4 فعالیتهاش زیاد بود در توییتر PS ، آخریش هم GOW با فنجان قهوش ، اگر بخوایم اینطور در نظر بگیریم که تبریکش بوی خرید میده ، باید بگم نمیشه از روی این مورد قضاوت کرد چون بقیه استودیوهای نامربوط هم تبریک گفتن مثل عکس زیر ، درسته رفتوآمدهای کوجیما و یوشیدا مشکوک بود ، ولی میشه اینطور برداشت کرد که بخاطر تبلیغات و روابط خوبشون با سونیه .
نظرم اینه که رمدی استودیوی تواناییه ، روند رو به رشدی میتونه داشته باشه با حمایت همه جانبه ای که سونی ازشون می کنه ، از نظر من اشباع نشده و ظرفیت زیادی داره ایده های سم لیک ، فقط از ایده های بلندپروازانش فاصله گرفته ! و مسلما با تزریقی که از طرف سونی صورت می گیره زمان کافی برای اجرایی کردن ایده های جدید خواهد داشت .
اینو نمیگم که مقایسه کنم با استودیوهای بزرگ ! ، چون همین الان که تایپ می کنم استودیوهایی هستند که به رمدی ترجیحشون میدم ، ولی اینکه بگم خریدش توجیهی نداره ، به هیچ عنوان اینطور نیستو اگر خریداری بشه حمایتش می کنم و واقعا ارزششو داره .

l466247_.png

d45787_.jpeg
Bluepoint هم یه تبریک بگه خیلی خوب میشه

منم برم یه تبریک بگم شاید این شرکت مارهم رفت و به WWS پیوست وضعمون خوب شد. :D


با اینحال TPن هنوز ، خیلیا برا سونی انحصاری میسازن ! ، حتی دوستان به خرید اینسامنیاک هم شک داشتن با این پرونده درخشانش ،حتی شایعاتشم کمتر از رمدی بود ! ، اینکه سونی کدوم استودیو رو خریداری میکنه هنوز مشخص نیست .

دلیل شک من به شخصه مخالفتای خود تد بود. بارها سونی تلاش کرده بود بخردشون ولی خوب زیر بار نرفته بودن الان چی شده خدا میدونه. بشخصه اگر سونی Micro رو خریده بود اینقدر متعجب نمیشدم :D
 
  • Smile
Reactions: .Amirone
سونی همیشه تو خرید محافظ کار بوده یا بهتر بگیم شده کلی خرید ناموفق داشته یکیش aiwa یکی دیگه بخش موبایل ericsson هر دو تا رو با قیمت گزاف خرید و چیزی هم گیرش نیومد واسه همین دیر قضاوت کردن. ولی اینسومنیاک واقعا ارزش داشت. کار منفی خیلی کم داره این کمپانی.
 
  • Like
Reactions: g4mer
بزرگترین مگاتن خرید یک استودیو تو این نسل همین خرید اینسومنیاک توسط سونی بود. واقعا ملت سراسر دنیا پشماشون ریخته!

هوس‌مارک و رمدی ام 99.9٪ توسط سونی خریداری شدن احتمالا. یک نفر توی ResetEra بود اگر اشتباه نکنم اوایل سال گفته بود سونی استودیو های خیلی خیلی خیلی بزرگی رو خریداری کرده که با نزدیک شدن به نسل بعد و معرفی PS5 از اون‌ها رونمایی میکنن. با مشخص شدن خرید Insomniac Games میشه گفت حرفش درست بوده فقط باید صبر کرد و دید.

----
It's all about the quality, welcome to the family Insomniac Games :)
https://image.noelshack.com/fichiers/2019/34/2/1566253007-worldwide-studios-mrpixel.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or