Multi Platform Silent Hill f

سازنده
NeoBards Entertainment Limited
تاریخ انتشار
September 25, 2025
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Silent-Hill-f.jpg

تاپیک به ز.دی آپدیت میشه

تریلر 1
تریلر 2
ویدئو 40 دقیقه معرفی بازی در silent hill transmission 2025 : لینک
بازی رو از امروز در ps و xbox و steam و epic به whishlist خودتون اضافه کنید

1ble7k629joe1.jpeg


 
آخرین ویرایش:
الان تازه دیدم ملت از کامبت بازی خبر دار شدن و دارن به خاطر داشتن Stamina و I-Frame بازی رو با داک سولز مقایسه میکنن و دارن مصخرش میکنن . یاد روزای قبل انتشار SH2 افتادم که جو علیهش خیلی منفی بود و تقریبا از همه جاش ایراد میگرفتن . تو پیش نمایش ها چند تا به اینکه داشتن کامبت این مدلی به شخصیت اصلی که ترسو و بی تجربه هستش نمیخوره و اصلا با جو و اتمسفر بازی نمیخونه بعد یادم افتاد SH2 هم محیط ترسناک داشت هم حس دلهره میخواست ایجاد کنه همم کامبت داشت منتهی اونجا به خاطر داشتن اسلحه سازنده نیاز به پیاده کردن یـ سیستم Mele تمام و کمال نبود . کم نبودن افرادی که بعد انتشار SH2 میگفتن چرا بازی اصلا کامبت داره و دشمنا مثل RE نقطه ضعف دارن اگه میخواستیم RE بازی کنیم دیگه نمیومدیم سمت SH !!! حالا اینم احتملا همون سناریو هستش بازی کامبت میخواد چیکار چرا ترسناک نیست چرا سیستم پیشرفت و اپگرید داره ؟ بازی قطعا دلهره آور خواهد بود در کنارش پنج تا پایان داره که باعث میشه تکرار پذیریش بالا بره . این بابا هم که وظیفه نویسندگی بازی رو داره معلومه چیکارست . تا اینجا هرچی نشون دادن دلهره آور و کریپی بوده . طبق معمول رو Body Horror هم خیلی تمرکز و داره و قشنگ از این نظر یک چیز نابی میشه .
 
ولی روی کاغذ و علمی هم کاملا بی ربط نیست...

ترس یکی از عواملی هست که به میزان ترشح ادرنالین منجر می شه... کلا هر چی وحشت بیشتر بشه، ترشح هم بیشتر می شه...

همین هورمون باعث می شه... تو خطر سه عامل رو بهش برسی

هر چه ترشح بیشتر بشه... ماهیچه های بدن در کوتاه مدت کمی قدرت بیشتر از حالت عادی پیدا می کنند،یعنی چه فرار کنی رو سرعتت تاثیر می زاره... چه بخوای ضربه بزنی احساس جسارت و مبارزه برای ادامه زندگی و تلاش برای بقا داری

عامل سوم هم همین شوک از ترس یا هرچیزی هست...
مثلا کسی که تصادف می کنه...لحظات اولیه در اثر شوک به شدت ادرنالین ترشح می شه... و به مقدار زیادی درد کاهش پیدا می کنه... اما وقتی اثر این شوک از بین می ره کم کم درد ها سراغ آدم میاد...

در نتیجه باز منطقی هست یکی بیش از حد معمول در یک مبارزه که شاید منطقی نباشه انرژی بزاره... تو اون لحظه درد کمتر حس می شه... و طولانی مدت می تونه مبارزه کنه...

در کل جدا از اینکه کامبت بازی خوب یا بد در بیاد...
در مواقع ترس... یا با سرعت بیش از حد معمول فرار می کنی... یا جسارت برای ایستادگی برای بقا بهت دست می ده...
 
بازی ترسناک از کونامی با اتمسفر مه آلود
میخواستی اسم اش رو چی بذارن؟ :دی
静かの丘 ؟؟!!
اتفاقا سر همین موضوع فکر کنم تو شوکیس کونامی گفتند، این موضوع که سایلنت هیل همیشه غربی بود... با خودمون فکر کردیم سایلنت هیلی توی ژاپن که ریشه سازنده های اولیه بوده چجوری می شه...
بنظرم خیلی جالبه...
هر کشوری یک سری افسانه های محلی داره که ریشه های ترس رو داره...

سایلنت هیل می تونه ترس روانشناختی هر کشوری و نوع جامعه اشو هدف قرار بده و هر نسخه تو یک جای دنیا باشه...!

بحث من سر نامگذاریه.
علت اینکه اسم این سری "سایلنت هیل" گذاشته شده اینه که اتفاقاتش تو شهری به همین نام اتفاق می افته. تو این شماره وقتی دیگه اتفاقات کلا تو یه مکان دیگس و ربطی هم به اون مکان نداره، فلسفه این نامگذاری بی معناس حقیقتا.
مثه این میمونه اسم یه فیلمی رو بذاری "تهران" بعد کل جریانات فیلم تو شهر پاریس اتفاق بیفته :D :D به قول دوستمون چیزی جز بحث برندینگ و پول نیس. ولی بشدت بی منطقه کارشون

.
 
من یکی یکی ریپلای نمیکنم چون سر حرف همه صحبت دارم. از شماره 4 به بعد دیگه سایلنت هیل مختص به مکان نبود و مکانش ممکن بود هر جایی باشه و حتی تو اصفهان خودمون هم دنیای سایلنت هیل به وجود بیاد چون معنی سایلنت هیل از اون موقع تبدیل شد به فروپاشی روانی جای مکان خاص نگاه کنند یک نوع نفرین که هر جایی اتفاق بیافته.
این هم که سولزلایک کردن من مشکلی ندارم دقیقا مثل اویل 7 که یهو سیستم اول شخص شد بخاطر جو اون موقع که بازی های ترسناک اول شخص بازخورد بهتری داشتند اینها می خواستند با شرایط و سلیقه حالا جلو برن و به نظر من سلاح گرم تو این مقطع تاریخی منطقی نیست مگه تیرکمون یا سلاح های خاص قدیمی ژاپنی که چیزی پرتاب کنند. مشکل من سر نوع کامبت هست اصلا حس و حال کامبت حس نمیشه انگار ضربه به دشمنان هیچ تاثیری نداره و نه خونی بپاشه یا تغییری توی حالت دشمن بیاد.
 
این چیزی که دیدم حداقل یکسال دیگه کار داره. مثل غذایی میمونه که زود زیر دیگ رو خاموش کرده باشن. کونامی نامرد اجازه نداد ۱ سال از شاهکار SH 2 Remake بگذره

سیستم مبارزه‌ی بازی بسیار بد طراحی و اجرا شده. درسته که در سایلنت هیل کلا نباید اکشن زیادی انتظار داشت ولی دلیل نمیشه همون سیستم دفاع از خود و حمله به دشمن رو این چنین بی کیفیت در بیارن. انگار مقوا گرفته دستش. تویی که خبر منتشر میکنی درباره ی نبود تفنگ و سلاح گرم، چرا این مدلی طراحی میکنی سیستم مبارزه رو؟ خب به جای دیزاین تفنگ و سلاح مختلف، انیمیشن های مبارزه‌ی فعلی که در سر داری رو بهتر کن.

داج زدنِ کارکتر از مبارزه کردنش بدتر... . یاد Carthus Ring توی دارک سولز ۳ افتادم که وقتی مجهز میکردی رول داج زدنت حالت محو شدن به خودش میگرفت و چند صدم ثانیه مثل روح میشدی.
ولی
از لحاظ اتمسفر و طراحی محیط واقعا خوب کار کردن.
 
من یکی یکی ریپلای نمیکنم چون سر حرف همه صحبت دارم. از شماره 4 به بعد دیگه سایلنت هیل مختص به مکان نبود و مکانش ممکن بود هر جایی باشه و حتی تو اصفهان خودمون هم دنیای سایلنت هیل به وجود بیاد چون معنی سایلنت هیل از اون موقع تبدیل شد به فروپاشی روانی جای مکان خاص نگاه کنند یک نوع نفرین که هر جایی اتفاق بیافته.
بابا:D ما هم سایلنت هیل بازی کردیم دیگه :D و اولین نسخمون نیس که.
اگر 4 نسخه اول رو مرجع در نظر بگیریم همشون تو سایلنت هیل یا مناطق اطرافش بودن(به جز 4 که یه مقداریش تو اپارتمان بود).
میمونه نسخه های بعدیش که تو اونم با اینم که سازنده ها عوض شدن و داستان بازی رفت رو هوا ولی بازم به جز shattered memories بقیه یا تو شهر بودن یا حومه شهر

.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم یه عده از دوستان ماهیت بازی رو بد متوجه شدن
این بازی اصلا نباید سیستم مبارزات خفن داشته باشه

silent hill f به شدت روان‌شناختی، با تمرکز روی پوسیدگی، طبیعت مرگ‌زا و وحشت بدنی (body horror) هست
تمرکزش روی حس ناامنی، تنهایی، و فرو رفتن تو کابوس‌های ذهنی و فرهنگیه
بیشتر از اینکه بخواد با تفنگ و مبارزه سرگرمت کنه، می‌خواد با سکوت، فضاهای سنگین، نمادگرایی و ترس‌های درونی مخصوصاً اون‌هایی که تو فرهنگ ژاپنی ریشه دارن عذابت بده.
 
حقیقتا تا الان از همه چی بازی خیالم تقریبا راحت بود به جز گیم پلی و اینکه خب چه ارتباطی یه شهر تو ژاپن با سایلنت هیل تو آمریکا می تونه داشته باشه( اصلا قبول ندارم که سایلنت هیل دیگه محدود به شهر سایلنت هیل نمی شه تمام نسخه هایی که زیاد تو خود سایلنت هیل نبودن همیشه جای خالی یه چیزی حس می شد) .
الان که گفتن می خوان اکشن تر بشه واقعا نگران شدم این اکشن شدن بازی اونم سیستم داج دادن و این چیزا شبیه به سولز لایک ها ممکن پلیر از جو سنگین و ترسناک بازی دور کنه و متمرکز تر بشه رو گیم پلی و خب این اصلا برای یک بازی ترسناک مثل سایلنت هیل که پایه ترسش جو سازیش هست اصلا خوب نیست امیدوارم بتونند تعادل حفظ کنند.
20250805_060056.jpg
 
سایلنت هیله درست،
مگر SH Remake سایلنت هیل نبود؟
چرا واسه توجیه سیستم کامبت ضعیف بازی دلیل تراشی میکنید رفقا؟ طرفدار بازی حق داره از بازی انتظار داشته باشه و کیفیت واسش مهم باشه. سال ۲۰۲۵ هستیم. طراحی و اجرای ضعیف چنین حرکاتی اصلا دفاع کردن نداره. وقتی میشه یه مبارزه بهتر طراحی کرد. حتی سیستم داج زدن هم مثل Sh remake میکردن میشد تحمل کردش ولی اینکه یهو عین برق داج بزنی و اون وضعیت ضرباتت باشه که حس پلاستیک میدادن... . آدمو یاد cj خدابیامرز میندازه وقتی تو یکی از مراحل دیل دو گیرش اومده بود بعنوان جایزه.
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair
در مورد لوکیشن به نظر منم برای قضاوت زوده و به عنوان یک نسخه جدید که شماره دار هم نیست، باید صبر کنیم ببینیم ایا به بازی و لور اصلی به شکل دقیق و جالبی ارتباط پیدا میکنه یا نه، پتانسیل خوبی برای این داره اتفاقا، شاید بشه و شاید به شکل خیلی هیجان انگیزی به بازی اصلی هم وصل بشه و همین بشه بستری برای شکل گیری بازی های جدید در سری، اما نگرانی دوستان هم قطعا به جاست و ممکنه صرفا یک استفاده از بازی و هویتش باشه برای ساخت یک چیز کاملا جدید....

اما در مورد گیم پلی به نظرم نگرانی ها باز منطقی تر هست، واقعا نگران کننده است اگر بازی گیم پلی محور باشه و پلیر اول از همه برای مثلا کامبت جذب بازی بشه، چون سایلنت هیل همیشه جذابیتش در ترس روانشناختی ناشی از اتمسفر و داستان بود نه خود کامبت، یعنی گیم پلی سایلنت هیل هویتش به اتمسفر و داستان بیشتر گره خورده تا کیفیت کامبت،

اینم باز باید بازی بیاد و ببینیم، شاید یک بالانس خیلی خوب بین همه اینا و کامبت بازی برقرار شده باشه، شاید این به عنوان یک سری جدید درون داستان سایلنت هیل بتونه گیم پلی مخصوص و متفاوت خودش رو داشته باشه (بازی های زیادی اینطور هستند فرنچایز های بزرگ که گیم پلی تنوع زیادی بین سری های گوناگون بازی داره)

یعنی شاید واقعا کونامی یک نقشه بزرگ داشته باشه برای گسترده و زنده کردن سایلنت هیل، شاید نسخه های شماره دار وفادار به بازی اصلی از لوکیشن تا گیم پلی هم در ادامه کنار این سری جدید داشته باشیم،

دیگه باید صبر کرد و دید که چطور میشه...

*تاپیک اول رو لطفا اپدیت نمیکنید منتقل کنید، اکثر تاپیک های جدید فروم به شدت غنی هست پست اولشون و این تاپیک بین اونا تو ذوق میزنه... مطمئنا هستند دوستانی که اپدیت کنند....
 
نه به سایلنت هیل ۲ ریمیک ، نه به این زباله که اسم سایلنت هیل یدک می کشه

یک دختر زقنه لاغر ، به زور با لوله با موجودات اهریمنی فایت می کنه =))

بحث من سر نامگذاریه.
علت اینکه اسم این سری "سایلنت هیل" گذاشته شده اینه که اتفاقاتش تو شهری به همین نام اتفاق می افته. تو این شماره وقتی دیگه اتفاقات کلا تو یه مکان دیگس و ربطی هم به اون مکان نداره، فلسفه این نامگذاری بی معناس حقیقتا.
مثه این میمونه اسم یه فیلمی رو بذاری "تهران" بعد کل جریانات فیلم تو شهر پاریس اتفاق بیفته :D :D به قول دوستمون چیزی جز بحث برندینگ و پول نیس. ولی بشدت بی منطقه کارشون

.
سوء استفاده از نام و شیردوشی در زمانی که ایده خلاقانه نداری
 
خب یادمون نره که SH3 هم بیرون از سایلنت هیل کارش رو شروع کرد و بعد در خود سایلنت هیل بازی رو ادامه دادیم.
یا SH4 که بالاتر اشاره شد.
حالا جدای از اینکه به نوعی شخصیتهای اصلی از قبل با سایلنت هیل ارتباط داشتن.

ولی میخوام بگم این نسخه فرعیه با یه بودجه محدودتر.
شماره دار نیست که بخوان خیلی به چهارچوب کلی برند و قوانینی که بر اون حاکمه پایبند بمونن.
این مورد رو اگه خوب بهش توجه کنیم حتما سوالهای کمتری برامون ایجاد میشه.

این یه نسخه فرعی از سایلنت هیله با یه رویکرد جدید.
نمیشه قبل از تجربه کامل اون در مورد کلیت بازی نظر داد.
شاید F به خیلی از این سوالهایی که در مورد اسم بازی ، ارتباطش با Cult ، مکانی که درش اتفاق میفته و... داریم رو تو خود بازی جواب بده.

برای برگشت رسمی به شهر سایلنت هیل همیشه نسخه های ریمیک یا شماره دارهایی که بعدها ساخته میشن وجود دارن.
اگه قرار باشه که کونامی ایده های جدید و پر ریسکی رو امتحان کنه خب کجا بهتر از نسخه های فرعی؟

============
بازی ژاپنی رو باید صدای ژاپنی و زیرنویس تجربه کرد :D

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or