Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:
والا نظر نامحبوبه قطعا ولی توم ریدر به نظرم زمان پی اس وانم چیز خاصی نبود :D من که همون موقع دراپش کردم و تا الانم کل سری دراپ مونده :D همون موقع بازی Mummy که یکمی سبکش متفاوت بود تا جایی که یادمه، رو خیلی بیشتر دوست داشتم...

انچارتد کجا ایشون کجا... دلیل نمیشه هر ریشه ای قدیمی تر بود، بهتر یا در حد هم باشه...

*نسخه 2013 رو تموم کردم بد نبود... الان یادم اومد... اما اونم برگردم دوباره پلی نمیکنم، برعکس تقریبا تمام بازی ها قدیمی مورد علاقه ام که همیشه تو پلی لیستم میمونند...
 
والا نامحبوبه قطعا ولی توم ریدر به نظرم زمان پی اس وانم چیز خاصی نبود :D من که همون موقع دراپش کردم و تا الانم کل سری دراپ مونده :D

انچارتد کجا ایشون کجا... دلیل نمیشه هر ریشه ای قدیمی تر بود، بهتر یا در حد هم باشه...

يه سرى اسامى خصوصا بين مخاطب ايرانى صرفا چون نوستالژى محسوب ميشن خيلى خاصن.
حالا نگاه كنى خيلياشون حتى زمان خودشونم صرفا يه بازى اوكى بودن نه چيز بيشترى.
 
والا نظر نامحبوبه قطعا ولی توم ریدر به نظرم زمان پی اس وانم چیز خاصی نبود :D من که همون موقع دراپش کردم و تا الانم کل سری دراپ مونده :D همون موقع بازی Mummy که یکمی سبکش متفاوت بود تا جایی که یادمه، رو خیلی بیشتر دوست داشتم...

انچارتد کجا ایشون کجا... دلیل نمیشه هر ریشه ای قدیمی تر بود، بهتر یا در حد هم باشه...

*نسخه 2013 رو تموم کردم بد نبود... الان یادم اومد... اما اونم برگردم دوباره پلی نمیکنم، برعکس تقریبا تمام بازی ها قدیمی مورد علاقه ام که همیشه تو پلی لیستم میمونند...
زیادم نظرت نامحبوب نبود. الان که دارم به این سه گانه اخیر توم ریدر که تموم کردم فکر میکنم غیر از اون مرحله سوریه دیگه جای خاصیش یادم نمونده. ولی آنچارتد نسخه ۲ و ۳ و ۴ تقریبا تمام ست پیس هاش یادم مونده اونم با جزییاتش :D
 
چرا تعارف داريد با خودتون؟
وقتى آنچارتد ها باشن تو اون سبك توم ريدر درجه ٢ محسوب ميشه. #فكت
تعارف کیلو چنده برادر من، اقا من با توم ریدر حال میکنم، به پیر و پیغمبر اینا بدور از فن بازی و بحث های PVP هست، همون قدر با انچارتد حال میکنم با توم ریدر هم حالم میکنم، مخصوصا شخصیت لارا و معمای مقبره ها حتی اون نسخه اخری هم یکی از پر ابهت ترین و پر جزعیات ترین گرافیک هم نسل 8 رو داشت درسته به دو نسخه قبلش نرسید ولی بازم بازی خیلی خوبی بود، متای سه گانه اخر هم چیزی از درجه 2 بودن نمیگه...متای نسخه اخر که از نظر بنده بد ترین بود برای پی اس 4 با 70 تا نقد 75 هست و نسخه کامپیوتر هم 72 با 20 تا نقد و نسخه ایکس باکس هم با 60 تا نقد 82 هست درسته به انچارتد نمیرسه ولی بازم حس و حال خودش رو داره و سبک داستان پردازیش خودش رو داره، کیفیت کار های ناتی داگ خیلی سطح بالاست و اصلا قابل مقایسه با استدیو های دیگه ای نیست، ولی این دلیل نمیشه بگیم بقیه بازی ها به درد نخور هستن و زباله هستن، بازی زباله یعنی متای 50 یا 40 نه 75 تا 82...اونم با 60 تا نقد..
طرف میاد یک سری بازی رو میگه درجه 2 کلا کل صنعت گیم رو همین متا میچرخه همه که ناتی داگ، و فرام سافتور و راکستار نیستن، یعنی شما هر 5/6 سال یکبار یک بازی رو انجام میدید:)) یعنی همه بازی ها با متای بین 75 تا 82 درجه دو هستن؟
 
تعارف کیلو چنده برادر من، اقا من با توم ریدر حال میکنم، به پیر و پیغمبر اینا بدور از فن بازی و بحث های PVP هست، همون قدر با انچارتد حال میکنم با توم ریدر هم حالم میکنم، مخصوصا شخصیت لارا و معمای مقبره ها حتی اون نسخه اخری هم یکی از پر ابهت ترین و پر جزعیات ترین گرافیک هم نسل 8 رو داشت درسته به دو نسخه قبلش نرسید ولی بازم بازی خیلی خوبی بود، متای سه گانه اخر هم چیزی از درجه 2 بودن نمیگه...متای نسخه اخر که از نظر بنده بد ترین بود برای پی اس 4 با 70 تا نقد 75 هست و نسخه کامپیوتر هم 72 با 20 تا نقد و نسخه ایکس باکس هم با 60 تا نقد 82 هست درسته به انچارتد نمیرسه ولی بازم حس و حال خودش رو داره و سبک داستان پردازیش خودش رو داره، کیفیت کار های ناتی داگ خیلی سطح بالاست و اصلا قابل مقایسه با استدیو های دیگه ای نیست، ولی این دلیل نمیشه بگیم بقیه بازی ها به درد نخور هستن و زباله هستن، بازی زباله یعنی متای 50 یا 40 نه 75 تا 82...اونم با 60 تا نقد..
طرف میاد یک سری بازی رو میگه درجه 2 کلا کل صنعت گیم رو همین متا میچرخه همه که ناتی داگ، و فرام سافتور و راکستار نیستن، یعنی شما هر 5/6 سال یکبار یک بازی رو انجام میدید:)) یعنی همه بازی ها با متای بین 75 تا 82 درجه دو هستن؟

ضمن تشكر از توضيحات شما ولى حتى با اين تفاسير همچنان در مقايسه با آنچارتد درجه ٢ حساب ميشه.
 
تعارف کیلو چنده برادر من، اقا من با توم ریدر حال میکنم، به پیر و پیغمبر اینا بدور از فن بازی و بحث های PVP هست، همون قدر با انچارتد حال میکنم با توم ریدر هم حالم میکنم، مخصوصا شخصیت لارا و معمای مقبره ها حتی اون نسخه اخری هم یکی از پر ابهت ترین و پر جزعیات ترین گرافیک هم نسل 8 رو داشت درسته به دو نسخه قبلش نرسید ولی بازم بازی خیلی خوبی بود، متای سه گانه اخر هم چیزی از درجه 2 بودن نمیگه...متای نسخه اخر که از نظر بنده بد ترین بود برای پی اس 4 با 70 تا نقد 75 هست و نسخه کامپیوتر هم 72 با 20 تا نقد و نسخه ایکس باکس هم با 60 تا نقد 82 هست درسته به انچارتد نمیرسه ولی بازم حس و حال خودش رو داره و سبک داستان پردازیش خودش رو داره، کیفیت کار های ناتی داگ خیلی سطح بالاست و اصلا قابل مقایسه با استدیو های دیگه ای نیست، ولی این دلیل نمیشه بگیم بقیه بازی ها به درد نخور هستن و زباله هستن، بازی زباله یعنی متای 50 یا 40 نه 75 تا 82...اونم با 60 تا نقد..
طرف میاد یک سری بازی رو میگه درجه 2 کلا کل صنعت گیم رو همین متا میچرخه همه که ناتی داگ، و فرام سافتور و راکستار نیستن، یعنی شما هر 5/6 سال یکبار یک بازی رو انجام میدید:)) یعنی همه بازی ها با متای بین 75 تا 82 درجه دو هستن؟

حقیقتش اگه از بازی خوشت اومده اصن مهم نی درجه چنده چیه یا متاش چنده. من نسخه اول رو خیلی دوس داشتم. دوم رو کمتر دوس داشتم اما سومی رو بعد ۲ ۳ساعت ول کردم چون واقعا چیز جدید و جذابی نداشت برام. اون مرتیکه نکبت هم خیلی تو مُخم بود و واقعا دلیلی نمیدیدم دوباره واسه چند ساعت تحملش کنم. جونا بود چی بود سیب‌زمینی بی‌خاصیت :D همون خط اول گفتی حال میکنم دیگه کار تامام شد. ممکنه با یه بازی متا ۹۶ حال نکنیم یا با متا ۷۰ حال کنیم. یا مثلا یه بازی ترند شده حتما باید خوشمون بیاد و اون یکی کلی هیتر داره پس نباید سراغش بریم.
 
الهام گیری uc از تم و ستینگ تومرایدر فقط محدود به شماره های کلاسیک نمیشه.
آنچارتد تو dlc آخرش با کارکتر زن و لِول دیزاین نیمه اوپن ورد، کاملا در جلد نسخه های ریبوت و اخیر تومرایدر رفت.
شاید این فاصله زمانی زیادی که از نسخه آخر uc گذشته، بخاطر اینه که منتظرن اول شماره بعد tr بیاد ببینن چی کار کرده تا باز هم از رو دستش بنویسن
 
حالا 4 تا هیتر و فرومر شاید دلشون با 4 تا ترول خوش شه :D

اما گنده شون یعنی مایکروسافت، همچین نظری در مورد استودیو سازنده انچارتد و ساخته هاش داره:

Significantly ahead of anything on console and PC​

پس تا 100 سال دیگه هم ترول کنید، جز کمی دوا بر درد خودتون و طبیعتا رو مخ دیگران رفتن مثل هر پدیده مزاحمی، فایده دیگری نداره :D
 
حقیقتش اگه از بازی خوشت اومده اصن مهم نی درجه چنده چیه یا متاش چنده. من نسخه اول رو خیلی دوس داشتم. دوم رو کمتر دوس داشتم اما سومی رو بعد ۲ ۳ساعت ول کردم چون واقعا چیز جدید و جذابی نداشت برام. اون مرتیکه نکبت هم خیلی تو مُخم بود و واقعا دلیلی نمیدیدم دوباره واسه چند ساعت تحملش کنم. جونا بود چی بود سیب‌زمینی بی‌خاصیت :D همون خط اول گفتی حال میکنم دیگه کار تامام شد. ممکنه با یه بازی متا ۹۶ حال نکنیم یا با متا ۷۰ حال کنیم. یا مثلا یه بازی ترند شده حتما باید خوشمون بیاد و اون یکی کلی هیتر داره پس نباید سراغش بریم.
من خودم از همون نسخه 2013 حالم از این شخصیت جونا به هم خورده بود و خدایی تو نسخه اخری بنظرم بزرگترین مشکل بازی بود، خیلی نچسب و با ده کیلو عسل هم تو دل برو نبود:D
حالا 4 تا هیتر و فرومر شاید دلشون با 4 تا ترول خوش شه :D

اما گنده شون یعنی مایکروسافت، همچین نظری در مورد استودیو سازنده انچارتد و ساخته هاش داره:

Significantly ahead of anything on console and PC​

پس تا 100 سال دیگه هم ترول کنید، جز کمی دوا بر درد خودتون و طبیعتا رو مخ دیگران رفتن مثل هر پدیده مزاحمی، فایده دیگری نداره :D
کسی چیزی اینجا در مورد انچارتد نگفته، چرا اینقدر عصبی میشی و کامنت هات حال به هم زن میشه؟ الان کلی طرف اینجا میان میگن توم ریدر زباله هست نه واقعا زباله هست؟ من الان به کسایی که گفتن توم ریدر درجه دوم هست بگم هیتر و رو اعصاب رفتن؟
نمیتونی یک مورد در مورد بازی های که بقیه دوسشان دارند درست و با احترام نظر بدی؟
نظرت در مورد اون کسایی که بازی مورد علاقه خیلی های دیگه رو ترول میکنن چیه؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or