Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
گرافیک که مهمه. خوبه بازیهاش کات سین های آنچنانی ندادن. شخصیت پردازی ندارن وگرنه باید چند سال دیگه رو بازیهاش کار میکرد.الانم این گرافیکه بد نیس ولی واقعا میازاکی هسته گیم پلیشو نداشت بازیهاش هیچ بودن.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
گرافیک که مهمه. خوبه بازیهاش کات سین های آنچنانی ندادن. شخصیت پردازی ندارن وگرنه باید چند سال دیگه رو بازیهاش کار میکرد.الانم این گرافیکه بد نیس ولی واقعا میازاکی هسته گیم پلیشو نداشت بازیهاش هیچ بودن.
آره واقعا. اگر ناتی داگ هم داستان سرایی و گرافیک نداشت بازی هاش هیچ بودن. کوجیما هم بدون داستان و شخصیت هاش تُهیه. کن لوین هم شخصیت پردازی و داستان رو ازش بگیری پوچه. کامیا هم به همین منوال. کلا نقطه قوت هر کسی رو ازش بگیری هیچه. ممنون که این حقیقت واضح و مبرهن و ایضا تلخ رو برامون آشکار کردی:D آخه من تا الان فکر میکردم اگر نقطه قوت هر کسی رو ازش بگیری، تبدیل به گودزیلا میشه.
 
آخرین ویرایش:

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
تریلرهای بازیو حداقل فول اچ دی یا حتی فور کی ببینید ، اون موقع متوجه میشید گرافیک فنی چه طور هست . به نظر من که عالیه و قشنگ یه پیشرفت نسبت به بازیهای قبلی میازاکی هست .
اون درخت سمت چپ و تابش افتاب و سایه و ابجکتا رو و برگ ریزون رو فقط داشته باشید .

corrupted_monk_boss-sekiro-shadows-die-twice-wiki.jpg
 

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
safety & peace نمکدون D: مشخصه پرطرفداری تو
از دارک سولز۳خیلی خوشم میاد منتظر اینم هستم.کلی بگم اینه که میازاکی بازیهاش همش یه شکلن چهار تا دشمن میکشید بعد غول آخر و تا اخر همین شکلی.بدون کاتسین.کل بازیهاش همینن با تم متفاوت.لذت بخشه؟اره چراچون گیم پلیش.لول آپ میزنی دشمن قبلی رو قیمه پاره میکنی.جدا از بحث تریلرو 4k ببینید
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
12 گیگ حجم
میازاکی (گیم‌پلی کاملاً ارضا کننده)
تاریخ انتشار ایده آل

فکر کنم اولین و به احتمال زیاد آخرین اتفاق خوب سال 98 همین بازی باشه :))


البته اونجا که زدید سخت ترین بازی FS فکر نکنم از دارک سولز 1 سخت تر باشه. جایی گفته شده سخت ترینه؟
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,501
safety & peace نمکدون D: مشخصه پرطرفداری تو
از دارک سولز۳خیلی خوشم میاد منتظر اینم هستم.کلی بگم اینه که میازاکی بازیهاش همش یه شکلن چهار تا دشمن میکشید بعد غول آخر و تا اخر همین شکلی.بدون کاتسین.کل بازیهاش همینن با تم متفاوت.لذت بخشه؟اره چراچون گیم پلیش.لول آپ میزنی دشمن قبلی رو قیمه پاره میکنی.جدا از بحث تریلرو 4k ببینید
هر بازی بزن بکش و باس فایت کشی قشنگ نیست. به عنوان مثال بلادبورن بهترین اتمسفر رو داشت، نصف لذت بازی برای من اتمسفر تاریک و فوق العادش بود.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
safety & peace نمکدون D: مشخصه پرطرفداری تو
از دارک سولز۳خیلی خوشم میاد منتظر اینم هستم.کلی بگم اینه که میازاکی بازیهاش همش یه شکلن چهار تا دشمن میکشید بعد غول آخر و تا اخر همین شکلی.بدون کاتسین.کل بازیهاش همینن با تم متفاوت.لذت بخشه؟اره چراچون گیم پلیش.لول آپ میزنی دشمن قبلی رو قیمه پاره میکنی.جدا از بحث تریلرو 4k ببینید
خب مگه بقیه بازی ها خرج از این قاعده هستن؟:D یه نگاه به IPهای بزرگ بنداز تا متوجه بشی همشون از همین فرمول استفاده میکنن. منظورم اینه که کلیت بازی ها همینه. از اون طرف میازاکی میدونه چیکار میکنه و همین فرمول "تکراری" رو به بهترین شکل ممکن تکرار میکنه و کسی ایراد نمیگیره.
در مورد گرافیک هم به نظرم گرافیک فنی در حد "خوب" هست ولی اینا روی گرافیک هنری مانور میدن که به نظرم رو دست ندارن. ندیدم کسی رو که Yharnam رو دیده باشه و فکش نیوفتاده باشه. ندیدم کسی رو که Boreal Valley رو دیده باشه و خون از گوشاش نپاشیده باشه بیرون:D اتمسفر بازیاشون اینقدر قوی هست که دوست داری وایسی نگاه کنی فقط. به نظرم این هنره. نه اینکه مثل اتحادیه ابلهانی به نام کرایتک بیای بگی 60% بازی ها گرافیکه و از اون طرف دست و پا بزنی که ورشکست نشی:D
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,133
نام
امیر
safety & peace نمکدون D: مشخصه پرطرفداری تو
از دارک سولز۳خیلی خوشم میاد منتظر اینم هستم.کلی بگم اینه که میازاکی بازیهاش همش یه شکلن چهار تا دشمن میکشید بعد غول آخر و تا اخر همین شکلی.بدون کاتسین.کل بازیهاش همینن با تم متفاوت.لذت بخشه؟اره چراچون گیم پلیش.لول آپ میزنی دشمن قبلی رو قیمه پاره میکنی.جدا از بحث تریلرو 4k ببینید
برخلاف نظر شما اغلب سايتا و بچه هاي اينجا عاشق همين متفاوت بودنن! اين كه دارك سولز،بلادبورن و عناوين ميازاكي به استاندارداي كليشه اي حال حاضر پشت ميكنن و استاندارد هايي رو به وجود ميارن كه بعد سالها موجب شد يه زير سبك جديد از عناوين نقش افرينيو ببينيم...اين كه داستان تو كات سينا روايت نميشه به زعم شما نقطه ضعف اما از نظر خيلي از صاحب نظران از مدرن ترين ،عميق ترين و بهترين شيوه هاي داستان گوييه ! همين الان به مقالاتي كه در ستايش شيوه داستان گويي سري سولز نوشته شدن سر بزنين تا متوجه بشين دارك سولز صرفا چهارتا دشمنو بزن برو منطقه جديد نيست... به نظر شما اين كه بدون جدا كردن گيمر از گيمپلي داستاني تعريف بشه كه به تنهايي ميتونه از نظر حجم،پيچيدگي،عمق،حماسي بودن و ... جوابگوي داستان چند بازي باشه كم دستاورديه؟
دومين نكته اي كه دارك سولز رو تو اوج نگه ميداره طراحي محيط،اتمسفر و لول ديزاينه كه به طرز عميقي در هم تنيده شدن...در مورد اتمسفر و لول ديزاين كه گفته ها نميتونن اين عناوين رو وصف كنن و توصيم اينه كه حداقل يكي از اين عناوين رو به صورت كامل بازي كنين تا به عمق فاجعه پي ببرين :D اما در زمينه طراحي محيط قبل اين كه مشغول كشتن چهار تا دشمن و به دنبالش باسفايت بشين و اين مسيرو تكرار كنين به قول خودتون!! كافيه يه سر يه محيط هاي متنوع بازي بزنين تا بدونين يكي از مهم ترين موانع در گيمپلي قبل از دشمن ها محيط ها هستن... پيدا كردن مسير در كريستال كيو و تومب او د جاينت...محيط هاي سمي و باتلاقي كه موجب كاهش سرعت شما ميشن... مسير هاي باريك كه هر لحظه امكان سقوط از اونا هست يا يه قلعه پر از تله...به همه اينا معماهايي كه حل كردنشون اجباري نيست (مثل پيدا كردن فانوس در كتكامبز دارك سولز١ يا روشن كردن مشعل هاي باسفايت سينر رايز دارك سولز دو و...) اما كار شما رو بشدت راحت ميكنه و رازهاي مخفي در سراسر محيط رو اضافه كنين تا متوجه شين بازي از نظر گيم پلي هم فقط چهارتا دشمنو زدن و اپگريد كردن نيست :D
و همه اينا بخش كوچكي از عظمت عناوين ميازاكي بود...خلاصه اين عناوينو با استانداردايي بسنجين ك خودشون به وجود اوردن نه استاندارداي تو ذهنه خودتون!بله عناوين ميازاكي هسته گيم پلي فوقالعاده و بشدت اعتياد اوري دارن ولي فك نميكنم كسي تو چند ساعت اول تجربش ازين سري بازيها به گيمپلي طاقت فرساي اونها جذب شده باشه و گيمپلي اخرين چيزيه ك عاشقش ميشين:D
و در مورد جمله همه بازيهاش همينن با تم متفاوتم واقعا حرفي ندارم :Dهمون بلاد بورن و دارك سولزم كلي متفاوت ديگه چه برسه سكيرو كه اصن انگار اصن از يه بازيساز ديگس :D
 
آخرین ویرایش:

mgs4

کاربر سایت
Mar 9, 2007
286
گرافیک که مهمه. خوبه بازیهاش کات سین های آنچنانی ندادن. شخصیت پردازی ندارن وگرنه باید چند سال دیگه رو بازیهاش کار میکرد.الانم این گرافیکه بد نیس ولی واقعا میازاکی هسته گیم پلیشو نداشت بازیهاش هیچ بودن.
خداییش بد جایی اینو گفتی! تارو مارت میکنن طرفدارایه میازاکی:D
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,822
نام
بردیا دلوشی
e932f46.jpg
^:)^^:)^^:)^^:)^

پ.ن : همونطور که بچه ها گفتن- درسته بازی های استاد همیشه گرافیک بالایی نداشتن (با اینکه بنظر من گرافیکشون خیلی هم خفنه) ولی طراحی هنری بازی آن چنان قوی بود و هست که آنور لاندو هنوزم توی تاپ 3 لوکیشن های برتر و با شکوه صنعت هست
پس زیاد به گرافیک بازی کاری نداشته باشید که خدایی هنوزم دیمون سولز 2009 رو بازی کنید غرق محیط میشید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر