Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
بالاخره پلات شد #:-S
نظرم درمورد بازی همون چیزیه که از تریلر اول فهمیدم و تو صفحه اول همینجام گفتم
برتریای بازی اول از همه سیستم مباززات بود که فوق العاده از آب در اومده و به لطف عمیق‌تر شدنش سرعت عمل بازیکنو خیلی بیشتر به چالش میکشه و باعث شده یه سری باسا یکم سخت باشن. درکل سخت‌تر از بلاده که خوبه (هرچند بنظرم بجز چندتا باس بقیه زیادی آسونن. انتظار باسای سخت تریو داشتم)
حذف کردن co-op هم کار درستی بود و باعث میشه کسایی که فقط با کمک بقیه بلاد و سولزو تموم میکردن اینجا دست و پاشون بسته بشه و مجبور بشن خود بازیو یاد بگیرن
حذف کردن سیستم لولینگ هم باعث شده دیگه کسی با grind کردن باس هارو راحت رد نکنه

ولی بخشای ناامبد کننده بازی برای من مهم‌تر از همه داستانش بود که همه چیز توش توضیح داده میشد و هدف هم مشخص بود. شدیدا انتظار یه داستان سرایی خیلی جذاب‌ مثل بلاد و سولزو داشتم ولی اینطور نبود. از محیط هم انتظار چیز تیره‌تری مثل بازیای قبلیشونو داشتم هرچند از تریلر هم مشخص بود اونطور نیست ولی امیدوار بودم یه سری باس‌ها اینطور باشن که درکل دوتاشون طراحی نسبتا تیره‌ای داشتن. کاش حداقل یکی دوتا باس گولاخ با الهام از نینجا بلیدی که خودشون ساختن میذاشتن تو بازی
تعداد باس‌ها و مینی باس‌ها هم یکم زیادی بالا بود که باعث شده اکثر باس‌ها خاص و به یاد موندنی نباشن فقط sword saint isshin, hirata owl و demon of hatred برام خاص بودن
ارزش تکرار بازی هم شدیدا پایین بود تقریبا هیچ چیزی بجز پیدا کردن بقیه مینی باسا و پلات برای تکرار بازی نبود از نظر فنی هم به شکل عجیبی با این تکچسترای بی کیفیت افت فریم داره تو بلاد هم یادمه افت فریم بود ولی تو این بازی که اتقدر مبارزاتش سریعه افت فریم یه فاجعس خیلی وقتا کاملا حس میشه حداقل با وجود رقیبی مثل nioh انتظار داشتم رو اینجور چیزا بیشتر کار کنن ارزش تکرار nioh شدیدا بالا بود و محتواش خیلی زیاد بود
درکل اینا چیزایی بودن که نظرمو به خودشون جلب کردن و بیشتر نکات منفی که اینجا اشاره کردم صرفا بخاطر انتظار بالایی بود که داشتم


تو bloodborne و souls ها وقتی می مردی یه دفعه فرصت داشتی که اون سولزهایی که جمع کردیو دوباره بگیری اینجا نیست همچین سیستمی درسته ؟
نه دیگه برداشته شده فقط unseen aid هست که بصورت شانسی ممکنه جلوی نصف شدن پول و xp بعد از مرگ رو بگیره و درصدشم تو منو قابل مشاهدس
هرچند اوایل بنظرم یکم آزار دهنده بود ولی جلوتر که برید متوجه میشید زیاد مهم نیستن پول به اندازه کافی بدست میارید زیاد هم چیزی نیست که لازم باشه بخرید coin purse هم هست که باعث میشه سکه ها بصورت ایتم ذخیره بشن و بعدا استفاده کنید
اسکیل ها هم بجز چندتایی که همون اوایل میگیرید بقیه اکثرا بی کاربردن
 
آخرین ویرایش:
قضیه زدن باس ها با دیدن یا ندیدن ویدئو و یوتوب به نظرم فرقی نداره :دی
مگه بازی یه بازیه فکریه که بری توی یوتوب و بهت بگه برو فلان کارو بکن؟ شما ۹۰۰۰۰ سال هم ویدیو ببینی بازم این خودتی که باید باس رو بزنی:))
من به شخصه سر ۳ تا باس وسدسو دیدم، که به جرات میگم دیدن و ندیدنش فرقی به حالم نکرد. چون در نهایت با سبک خودم رفتم. اکثر ویدسو ها بر اساس فرار کردن از باس ها و تک ضربه زدن به باس بود. یه ضربه میزدی و فرار. ولی خوب نمیشه. به شخصه برای من دیدن و ندیدن ویدیو فرقی نداشت. فقط چون ادم عصبی ای هستم، دیدن ویدیو سر باس اخر فقط بهم در زمسنه ی یادگیری حرکاتش کمک‌ کرد.
در کل بازی ای نیس که با دیدن ویدیو و اینا بهت کمکی بشه :دی در نهایت خودتی و واکنشت توی اون لحظه. حرکات باس همیشه یکسان نیس. کوجیکترین‌استرسی بهت وارد شه، هرچی‌توی ویدیو دیدی و تمرین‌کردی یادت میره و مث سگ میترسی:))
 
در مورد داستان...
ظاهرا نویسنده خود میازاکی نبوده و این کار به عهده یه سری دیگه بوده:D
در هر صورت به نظرم داستان خیلی خوب از اب در اومده فقط حیف که گستردگی و عظمت بقیه بازی های استاد رو نداره که البته شاید هم انتظار بیجایی باشه با توجه به اینکه سبک بازی خیلی فرق کرده به نسبت.

تا حدی هم یاد اور Bloodborne عه بنظرم :D
 
آخرین ویرایش:
ولی یه مورد رو هیچکی اشاره نکرد:D
اونم اینکه قبلا nioh از سولز بورن تقلید کرد و فرمول اونو با فرمول خودش قاطی کرد و بازیه فوق العاده ی nioh رو داد بیرون. حالا از اینورم میازاکی تا حدی فرمول nioh رو برداشت و با فرمول خودش قاطی کرد و شاهکار sekiro رو داد.
شاید نظر بقیه این‌نباشه ولی سکیرو منو خیلی از جاها به یاد nioh میندازه.
بمیرید و زنده شید، باس lady butterfly به شدت شبیه باس
hino-enma توی nioh هست :D
حالا نمیدونم کسی‌دقت کرده یا نه
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
ولی یه مورد رو هیچکی اشاره نکرد:D
اونم اینکه قبلا nioh از سولز بورن تقلید کرد و فرمول اونو با فرمول خودش قاطی کرد و بازیه فوق العاده ی nioh رو داد بیرون. حالا از اینورم میازاکی تا حدی فرمول nioh رو برداشت و با فرمول خودش قاطی کرد و شاهکار sekiro رو داد.
شاید نظر بقیه این‌نباشه ولی سکیرو منو خیلی از جاها به یاد nioh میندازه.
بمیرید و زنده شید، باس lady butterfly به شدت شبیه باس
hino-enma توی nioh هست :D
حالا نمیدونم کسی‌دقت کرده یا نه


شایدم این ایده ی خودش بوده تا بعدا اجراییش کنه اما nioh زودتر پیداش کرده چون برای ایده های خودم بارها پیش اومده که بعدا دیدم یکی اجراییش کرده
درسته تا حدی 1 چیزهاییش شبیهه اما کلا ژاپن قدیم خیلی چیزاش شبیه درمیان چون خیلی هاشم افسانه های خودشون هست یادمه ps2 هم 1 بازی معروف این شکلی داشت که الان اسمش یادم رفته
 
سلام ، در مورد سختی بازی آیا واقعا سخت ترین بازی FS هست ؟ من DS و BB رو بازی نکردم ولی خب شنیدم که خیلی سخته ، Sekiro سخته ولی نه خیلی زیاد . با آرامش و حوصله میشه جلو رفت .
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
سلام ، در مورد سختی بازی آیا واقعا سخت ترین بازی FS هست ؟ من DS و BB رو بازی نکردم ولی خب شنیدم که خیلی سخته ، Sekiro سخته ولی نه خیلی زیاد . با آرامش و حوصله میشه جلو رفت .
سختی بازی که بی شک خیلی سخته ، اما بشدت جذاب
سختی بازی هم بستگی به اسکیل پلیر داره
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
بعد از شکست گاردین ایپ رفتم پیش شاهزاده و اون خانم پرستار و یه سری دیالوگ رد و بدل شد ولی الان نمی دونم کجا برم برای ادامه خط داستانی؟

احتمالا باید بری bottemless hole . برای رفتن به bottemless hole هم برو ashina dungeon از اونجا برو جلو تا برسی به مکان های جدید ..

سلام ، در مورد سختی بازی آیا واقعا سخت ترین بازی FS هست ؟ من DS و BB رو بازی نکردم ولی خب شنیدم که خیلی سخته ، Sekiro سخته ولی نه خیلی زیاد . با آرامش و حوصله میشه جلو رفت .
برعکس توی این بازی صبر و حوصله یعنی مرگ . باید فقط خشن و تهاجمی بازی کنی و رفلکس بالا داشته باشی اما در کل قلق بازی بیاد دستت اصلا سخت نیست بلکه خیلی جذاب و دلنشینه . فقط یه سری باس ها شاید اذیتت کنن یکم که خب فوقش 20-30 بار میمیری و میزنیشون دیگ . کلا توی این بازی باید مردن برات عادی بشه و سختی بازی ایراد نگیری . اوایلش شاید بگی وای این چرا اینطوریه و عصبی شی و بازی رو ول کنی اما مطعمن باش 2-3 ساعت بازی کنی بری جلو دیگ ولش نمیکنی .
 
بعد از شکست گاردین ایپ رفتم پیش شاهزاده و اون خانم پرستار و یه سری دیالوگ رد و بدل شد ولی الان نمی دونم کجا برم برای ادامه خط داستانی؟
corrupted monk هم زدید و آیتمایی که تو مسیر کنار هردو باس بودنو گرفتید؟ اگه اینکارو کردید که ashina castle باید براتون بسته بشه از abadoned dungeon برید پیش kuro یه باس فایت هستش. اگه تا اینجارو رفتید و باس هم زدید بعد از تموم شدن دیالوگا باید برید جای باس corrupted monk داخل غار یه کلبه کوچیک هست دیگه ادامشو خودتون میبینید
سلام ، در مورد سختی بازی آیا واقعا سخت ترین بازی FS هست ؟ من DS و BB رو بازی نکردم ولی خب شنیدم که خیلی سخته ، Sekiro سخته ولی نه خیلی زیاد . با آرامش و حوصله میشه جلو رفت .
بخاطر عمیق‌تر بودن مبارزات و نبود سیستم لول‌آپ یه سری باس‌ها یه مقداری سخت هستن ولی درکل بازی خیلی سخت نیست کلا تو بازیای fs باید سعی کنید با سیستم مبارزات آشنا بشید سر هر باس هم دنبال نقطه ضعف بگردید
اگه با زیاد مردن مشکلی ندارید جوری نیست که نشه رفت حتی کسایی که بازیشون خوب نیست هم نهایتا بعد چند ساعت وقت گذاشتن باس‌های سخت رو میتونن بزنن
 
هر چقدر بیشتر میرم جلو بیشتر حس می کنم اون گاوه تو Ashina Castle رو مخ ترین مینی باس کل بازیه...نفهمیدم ام چجوری شکست اش دادم :|
حالا باید بیشتر برم جلو
انصافا اون آسونترینش بود کافیه به پشت گاو بچسبی ولش نکنی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or