![lLbTK.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fs2.img7.ir%2FlLbTK.png&hash=e07e7f831a6e5841a6881c4691dee623)
آقای Hajime Satomi مدیرعامل و رییس شرکت SEGA در مصاحبه اخیرش با مجله فامیتسو از درسهایی که Atlus در مورد ساخت بازی های با کیفیت و بدست آوردن اعتماد مشتریان از این طریق به آنان یاد داده سخن میگوید.
در رابطه با عناوین غربی ما چیزای زیادی از Atlus یاد گرفتیم.
اگر ما بتونیم یه بازی با کیفیت بسازیم، به نظرم احتمال اینکه بازی توی غرب هم توسط بازیکن هایی که عناوین ژاپنی رو دوست دارن به موفقیت دست پیدا کنه زیاده.
در ادامه فامیتسو در مورد تمرکز SEGA در مورد عناوین کنسولیش در آینده میپرسه که آقای Satomi جواب میده:
من با کارمندام در این مورد صحبت کردم که از این به بعد ما باید با جدیت تمرکزمون رو روی افزایش کیفیت عناوین (کنسولیمون) قرار بدیم.
خصوصا در آمریکای شمالی و اروپا، که بیشتر تمرکز روی عرضه عناوین از قبل تعیین شده بوده. به عقیده من اگر نتونیم کیفیت عناوینمون رو حفظ کنیم، اگر چیزی عرضه نکنیم بهتره (تا اینکه بازی بی کیفیت منتشر کنیم).
ما (در گذشته) تمام تلاشمون رو کردیم تا یه رابطه دو طرفه و وابسطه به احترام رو بین خودمون و هوادارای قدیمی SEGA به وجود بیاریم، ولی الان که به گذشته نگاه میکنم، عناوینی وجود داشتن که به اون اعتماد (هوادارا نسبت به ما) خیانت کردن.
SEGAدر دهه 90 به عنوان یه برند (با کیفیت) شهرت داشت، ولی بعد از اون دوران، ما اعتماد (مشتریامون) رو از دست دادم، و فقط ما موندیم و اعتبار (گذشتمون). به همین دلیل ما دوست داریم دوباره اعتماد مشتریامون رو بدست بیاریم و بار دیگه به یه برند (با کیفیت) تبدیل بشیم.
در آخر فامیتسو میپرسه که میتونیم توقع دیدن عرضه یه عنوان با کیفیت در نیمه دوم امسال رو داشته باشیم یا نه که آقای Satomi میگه:
از اونجایی که واقعا با جدیت میخوایم روی کیفیت عناوینمون تمرکز کنیم، در حال حاضر نمیتونم همچین قولی(عرضه بازی با کیفیت در نیمه دوم سال 2015) بهتون بدم، ولی به نظرم یه بازی کنسولی توی TGS امسال معرفی میکنیم.
منبع
شاید یکی از لذت بخش ترین خبرهایی باشه که توی این چند وقته نوشتم. واقعا امیدوارم حرفاشون صرفا حرف نباشه و بهش عمل کنند.