S.T.A.L.K.E.R :Shadow of Chernobyl | PC

سلام نميدونم چرا كسي از اين بازي حرف نميرنه يعني واقا اين بازي رو نميشناسيد !؟ خيلي عجيبه !

اين بازي يكي از بهترين بازي هاي سبك Sci-Fi First-Person Shooter است (كه لازم به توضيح نيست) كه تا الان در تاريخه اين سبك نظير نداشته , البته ناگفته نماند اين بازي از سبك پرطرفداره RPG هم بهره ميبره يني ميشه دو سبك !!! واقا جاي تعجب داره.استالكر كه از كمپاني THQ منتشر ميشه از سال 2001 شروع به ساخت شده (تقريبا ميشه 5 سال) كه در نمايشگاه E3 2005 هم از طرف developed اين بازي يعني شركت GSC GameWorld اعلام شد كه با رودست زدن به بازيه half life 2 اين بازي رو به ارمغان در بيارن.ولي جاي تاسف داره كه بگم اين بازي بار ها و بار ها به تاخير افتاده به دليل تغيير يافتن نسخه DirectX 9 آن كه به 10 منتقل يافت.اين بازي كه قرار بود در فوريه 2006 به بازار عرضه بشه به اكتبر 2006 تغيير يافت ولي اين خبر هنوز قطعي نشده چون در هيچ سايت معتبري به طور رسمي اعلام نشده.

از محتويات بازي :

داستان اين بازي از واقعيت گرفته شده , از اينجا شروع ميشه كه: نزديك به 25 سال شهري بنام چرنوبيل كه در اكراين (روسيه) واقع هست يك نيروگاه اتمي وجود داشته كه در زير زمين واقع بوده.در سال 1985 اين نيروگاه به دليل ناامن بودن و مشكلاتي كه داشته منفجر ميشه و به دليل پخش مواد راديو اكتيو كه در شهر پخش ميشه به تعداد 30 ميليون نفر از افراد به گونه هاي مختلف از بين ميرن و در حال حاضر راديو اكتيو هنوز در 100 كيلومتري اون شهر وجود داره كه حتي نميشه نزديك اون شهر شد ! كه در كل يك شهر مطروكه ميمونه.

گيم پلي اين بازي در كل به سبك ترسناك ميباشد و از عمق صحنه ي بسيار بالايي برخوردار هست ميتونم بگم به اندازه يك شهر كه ميتونيد از تماميه امكانات اون شهر بهره ببريد از جمله : تماميه خيابانها_بيابانها_ساختمانها_خانه ها_پارك ها_حتي كوها و تپه ها_كه ميتونيد با استفاده از ماشين تماميه اون شهر رو گشت بزنيد ! عمق صحنه اين بازي اينقدر زياده كه فكر كنم يك شهر كامل رو توي اين بازي طراحي كردن.

از لحاظ موزيك اين بازي خيلي روش كار شده به سبك موسيقي هاي تاريك و ترسناك كه يك نمونه از اون رو ميتونيد توي official site اين بازي بشنويد www.stalker-game.com (حتما بريد توي سايتش).

گرافيك اين بازي فوق الاده عجيب هست به گفته THQ بعد از موتور گرافيكه قدرتمنده Unreal 3 , موتوره استالكر يعني x-ray engine رو ميتوان قويترين موتوره جهان شناخت ! جالب اينجاست كه اين موتور گرافيكي از كارايي بخصوصي برخوردار هست از جمله : روز و شب شدن اتوماتيك در بازي ! كه يكي از دلايل واقعي بودن اين بازي همين هست كه دقيقا مثل ساعات شبانه روز جلو ميره ! (سعي كنيد حتما تريلر هاي اين بازي رو ببينيد.)

علاقه مندان در اين بازي با 16 نمونه صلاح پيشرفته آشنا ميشوند كه 5 نمونه ي آن از دوربين دار و تك تير زن برخوردار هست ! كه بنده صلاح دونستم اين عكسها رو براي دوستان بزارم :

hrjybb.jpg
AKM Assault Rifle

hrjybp.jpg
AS (Val)

hrjyow.jpg
Fabrique Nationale Herstal FN2000

hrjyp4.jpg
Groza OC-14

hrjyqd.jpg
LM-300ML Assault Rifle

hrjz28.jpg
PMM (PM Makarov, Pistolet Makarova)

hrjz9k.jpg
SVD

hrk0wj.jpg
SVU Sniper Rifle (Snayperskaya Vintovka Ukorochennaya)

hrjzb4.jpg
TOZ-34 Shotgun

hrk12x.jpg
VSS

hrk4ly.jpg
RG-6

hrk4md.jpg
RPG-7

_________________________________________________________________________

اينم يك نمونه عكس از جزييات گرافيك اين بازي (تعجب نكنيد !) :

 
Last edited by a moderator:
با سلام....:) :) میخواستم ببینم دوستانی که بازی رو سفارش دادن به کجا زنگ زدند.......و کسی از بچه های کرج اونو گرفته؟؟؟؟؟ راستی میدونید میشه فردا سفارش داد(به وست) یا نه؟؟؟؟؟؟؟
مر30.:p :p
 
خب این طور که معلومه رقیب half life 2 همچین چیزه دندون گیری نیست:)
رقیب hl2 ؟؟؟؟ تو خواب هم این بازی به گرد پای hl2 نمیرسه چه برسه به واقعیت!!!!

ببینم سیستم شما چیه که تو این گرافیک 40 فرم گرفتی؟
cpu 3000+ amd 64 bit
Ram: 512 Kingstone
Vga : 6600 MSI with 256 MG Vram DDR 1
main : asus A8N5X
میتونی شما از گیم پلی یه فیلم 20 ثانیه ای با 15 فرم درست کنی با حجم کم؟
متوجه نمیشم!!!

جواد جون شاید این طور که شما بگی باشه ولی ماموریت فرعی فکر نکنم داشته باشه چون tab رو که میزنی فقط اسم کاری که باید انجام داده بشه میزنه
سیمر جان من تا الان فقط 10 دقیقه بازی کردم

راستی یه مقدار زیادی که از بازی میرید جاهایی میرسه که افت فریم زیادی پیدا میکنه
سیمر جان درست میگی...بازی به طرز فجیعی افت فرم داره!!! به حدی که از بازی کردن سیر میشید!!!

تا اونجایی که من یادم میاد قرار بود بازی هم از DX9 هم از Dx 8 پشتیبانی کنه..یه چیزی مثل COD2 ولی من همچین تنظیمی توی opTion بازی ندیدم...
 
من وقتی حرکات دیگر شخصیت های بازی رو دیدم یاد CS 1.6 افتادم...خیلی مضحکه....
نمیدونم این 6 ، 7 سال داشتن چه غلطی میکردن
217.gif

البته من باید بیشتر بازی کنم
 
خوب من یه 2، 3 ساعتی بازی کردم....
به نظر من ارزش 1 ساعت بازی کردن هم نداره....
محیط بازی فوقالعاده کسل کننده و غم انگیز هست.... من که گریه ام گرفت....

به نظر من توی لیست بازی های نا امید کننده در آخر سال قرار میگیره و مقام اول رو کسب میکنه...
خلاصه هر چی بگم کم گفتم....
دلم رو خوش کرده بودم که دو سه روز اول عید که تهران هستم میتونم یه بازی درست حسابی انجام بدم.... ولی.... :(

خلاصه پیشنهاد جواتی اینه که سراغ این بازی نروید.... چون ترکیب rpg با shooter یه چیزی شده که باعث رو دل میشه!!!!
 
خوب من یه 2، 3 ساعتی بازی کردم....
به نظر من ارزش 1 ساعت بازی کردن هم نداره....
محیط بازی فوقالعاده کسل کننده و غم انگیز هست.... من که گریه ام گرفت....

به نظر من توی لیست بازی های نا امید کننده در آخر سال قرار میگیره و مقام اول رو کسب میکنه...
خلاصه هر چی بگم کم گفتم....
دلم رو خوش کرده بودم که دو سه روز اول عید که تهران هستم میتونم یه بازی درست حسابی انجام بدم.... ولی....

خلاصه پیشنهاد جواتی اینه که سراغ این بازی نروید.... چون ترکیب rpg با shooter یه چیزی شده که باعث رو دل میشه!!!!

از اول هم قرار نبود که محیط بازی غیر غم انگیز باشه !
قطعا نباید انتظار داشت که توی یه نیروگاه اتمی متروکه گل و بلبل و درخت و رنگین کمون طراحی کنن تا محیط شاد و جذاب شه !!

در ضمن هیچ وقت با 2-3 ساعت بازی کردن نمیشه در مورد کسل کننده و تکراری بودن مراحل یه بازی صحبت کرد ... اونم بازی ای که انقدر وسعت داره

خیلی از سایتهایی که نسخه ی تست رو بازی کرده بودن نظراتشون کاملا برعکس شما بود و محیط بازی رو کاملا پویا و زنده عنوان کرده بودن

کلا STALKER بازی ای نیست که باب میل همه باشه و فقط یه عده ی خاص ازش لذت خواهند برد ... البته من خودم هنوز بازیش نکردم و وقتی بازی کردم نظرم رو خواهم گفت

-----

فرشین جان تو انجام دادی بازی رو ؟
چجوریاس ؟
 
از اول هم قرار نبود که محیط بازی غیر غم انگیز باشه !
قطعا نباید انتظار داشت که توی یه نیروگاه اتمی متروکه گل و بلبل و درخت و رنگین کمون طراحی کنن تا محیط شاد و جذاب شه !!
دیگه بهزاد جان خیلی غم انگیز بود :biggrin1: آدم حالش گرفته میشد....
در ضمن هیچ وقت با 2-3 ساعت بازی کردن نمیشه در مورد کسل کننده و تکراری بودن مراحل یه بازی صحبت کرد ... اونم بازی ای که انقدر وسعت داره
میگن حرف حساب جواب نداره همین جاست دیگه ;)

خیلی از سایتهایی که نسخه ی تست رو بازی کرده بودن نظراتشون کاملا برعکس شما بود و محیط بازی رو کاملا پویا و زنده عنوان کرده بودن
باید فهمید منظور از زنده و پویا بودن چی هست؟؟؟؟

خلاصه دارم سعی میکنم که خودم رو قانع کنم فردا یه 15 ساعتی بازی کنم!!!!

راستی من توی ماموریت دومی که اون یارو کچله بهت میده سر در گم شدم!!!!
بهم میگه باید بری خط راه آهن رو نمیدونم چی کار کنی ولی هیچ علامتی ازش روی نقشه نیست...کسی رد کرده اینجا رو یا نه؟؟؟
 
الان مرحله 3 هستم
نظرم کمی بهتر شد الان تو فاضلاب های زیر زمینیه شهر هستم بازی خیلی جالبتر شده
به هر حال رو fear 1 سال بیشتر کار نکردن چیز به این توپی شد 8 سال خیلی زیاده
بدیش اینه که یه خشاب باید برای هر نفر خالی کرد
نمیشه گفت فوقولادس ولی بازیه بدی نیست مخصوصا محیط های بسته خیلی جذاب تره
بچه ها تا مرحله 3 برید بعد نظر بدید چون کم کم جالبتر میشه
قرار بود وقتی به کسی شلیک میکنیم رد خونش رو زمین بمونه من که چیزی ندیدم
 
راستی من توی ماموریت دومی که اون یارو کچله بهت میده سر در گم شدم!!!!
بهم میگه باید بری خط راه آهن رو نمیدونم چی کار کنی ولی هیچ علامتی ازش روی نقشه نیست...کسی رد کرده اینجا رو یا نه؟؟؟

42.gif
42.gif
42.gif


اینم عکس
 
جواد جان اون چیز سبزی که تو نقشه هست رو ول کن
m رو بزن نقشه اصلی میاد میگه باید کجا بری
البته تغریبا یادمه همون جایی که وایسادی سمت چپ آخرین خونه برو توش یه یارو هست که باید باهاش صحبت کنی البته شاید اون رو انچام داده باشی
ولی اگه انجامش دادی m رو وسط بازی بزن
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
خوب اين طور که پيداست بازي خسته کننده و کسل کننده هست.
تو اين 6 سال داشتن اين 30 کيلومتر رو طراحي ميکردن! :cheesygri
سمير جان توي فاضلاب بازي مثل fear ميشه؟
از همه چي گفتيد غير از صدا!
صداي بازي چطوره؟
موزيک داره؟
گيم پلي چطوره؟
ممنون
 
فرشین جان تو انجام دادی بازی رو ؟
چجوریاس ؟

بهزاد جان با این مدت زمانی که من بازی کردم نمی تونم نظر بدم.
فقط یه چیز رو میتونم بگم که اگر بازی رو 1-2 ساله تهیه کرده بودن میگفتم خیلی خوبه ولی این همه زمان برای یه بازی سطح توقع رو خیلی مبره بالا.
 
سلام

خب بچه ها گیم اسپات به این بازی نمره داده.

8.5 از 10

گیم پلی 9

گرافیک 8

صدا 8

ارزش بازی 9

نظر 8


فقط من الان رسیدم نظر GS رو در مورد بازی بخونم.خیلی از بازی تعریف کرده. از همه چیز بازی تعریف کرده از صدا گرفته تا پویا بودن و جذاب بودن محیط بازی. و غیر خطی بودن بازی.و گفته شده از این نظر با بازی مثل CoD و HL2 خیلی فرق داره. از نظر هوش مصنوعی بازی گفته تمام دشمن های بازی حرکاتی عالی و خوب انجام می دن. هوش مصنوعی بازی عالی و فوق العادس.
در مورد روند بازی هم اون رو خوب و جذاب توصیف کرده.

تنها ایرادی که به بازی گرفته به باگ های بازی هستش که به احتمال زیاد اونم در اولین پچ حل میشه. و یکم هم به داستان بازی.

در کل : من نقد بسیار خوبی از گیم اسپات دیدم.شاید میشد نمره از 8.5 به 8.7 یا 8.8 هم برسه.

فعلا

خداحافظ
 
:eek: بي خيال. چرا اينقدر همه دارن موج منفي ميدن. به نظر من كه بازي خيلي هم جالبه و خوب در اومده. شما مثل اينكه سطح انتظاراتتون خيلي بالاست. اول بايد ببينيد كه كي داشته اين همه مدت رو اين بازي كار مي كرده بعد اينقدر ... سازنده بازي يك استوديوي نسبتا بي نام و نشونيه به نام GSC Game World كه تا حالا اصلا تو اين سبك كار نكرده (بهتره بگيم فقط داشته Cossacks ميساخته، كه يه استراتژي معموليه) و حالا اومده يك همچين چيزي زده كه نيم ساعت اول بازي من فكم باز مونده بود. جدا يه مقدار به بازيها بهتر نگاه كنيد، اين بازي از نظر جو و محيط و گرافيك و خيلي چيزهاي ديگه عالي به نظر ميرسه.
محيط مجازي ساخته شده به نظرم خيلي خيلي خوب و واقعيه. مثلا ما TES Oblivion رو امسال ديديم كه محيطش خيلي رنگ هاي شاد و زنده اي داشت (كه در RPG طبيعيه) و خيلي بزرگ و با جزئيات بود. محيط ......STALKER (با نقطه هاش :cheesygri) به نظرم خيلي واقعي تر (در نوع خودش)(يا حداقل براي من قابل لمس تر). رنگ ها، كثيفي و ... واقعا يه محيط داغون بعد از انفجار هسته اي رو نشون ميده.
تغيير روز و شب خيلي طبيعيه و ارتباط بين NPCها و رفتارشون خيلي طبيعي به نظر ميرسه. حتي ديدم كه يكيشون گيتار درآورد و شروع كرد به گيتار زدن براي بقيه و بعد يه آهنگ ديگه رو شروع كرد و من رفتم! كه كاملا نشون ميده كه سازنده هاي بازي از ايده هاي اين چند سالشون استفاده كردن. ايده هايي كه براي بازيهايي با مدت ساخت كوتاه وجود نداره و پياده نميشه. بعد من رفتم كمي جلوتر و چند تا دشمن بودن كه اگر بهشون نزديك ميشدم بهم شليك ميكردن (يعني اول اخطار ميدادن). من نزديك شدم و بعدش فرار كردم و اومدم بين آدم هاي خودم. يكي دو دقيقه بعد سر و صدايي اومد و فهميدم كه اون چندتان كه اومدن دنبالم و ما هم كه تعدادمون زياد بود، ترتيبشون رو داديم! و من اسلحه ها و وسايلشون رو جمع كردم. و همه برگشتن سر كارشون :cheesygri. البته بازي بصورت تيمي نيست، NPCها به صورت دوست و دشمن تقسيم ميشن. اگر به كسي كمك كني دوستت ميشه و ... بقيش رو هنوز نفهميدم.
يا چند تا سگ زامبي ديدم كه يكي رو داشتن ميخوردن (!) و بعد كه يه تير زدم *هاپ هاپ* كردن و در رفتن. يا مثلا يكمي جلوتر ديدم يه تعداد زيادي پرنده دارن تو آسمون پرواز مي كنن (اون هم نه دائم، بعضي وقت ها بودن و بعضي وقت ها نه) و سايه همشون رو زمين افتاده بود، خيلي جالب (و تا حدودي ترسناك) شده بود (انگار يه عالمه لاشخور منتظر باشن كه بميري، بيان بخورنت :confused: مثه اين فيلما!). اختلاف بين اسلحه هاي بازي هم نسبتا زياده. مثلا Pistol معمولي (اولين چيزي كه ميگيريد) خيلي ضعيفه و برد كمي داره (كه ضعفش رو كاملا احساس ميكنيد). اما جلوتر با يك نفر كه Shotgun داره روبرو ميشيد كه با يه تير ميتونه بكشتتون! هدشات كردن آني ميكشه ولي اگر تير به بدن بزنيد بايد يكي دوتا خشاب خالي كنيد.
در بازي مي تونيد وزن مشخصي رو حمل كنيد و يك Inventory كامل در اختيار داريد براي گذاشتن و برداشتن اشيا. محيط بازي هم همينطور كه گفتن و گفتين خيلي بزرگه و چند منطقه شهري توش قابل مشاهدست كه هنوز نفهميدم چطوري ميشه رفت اونجا (با پا؟ حرفش هم نزنيد). شخصيت بازي هم مثل Dark Messiah راه ميره و ميدوه.
فريم عالي نيست (و سيستم من هم عالي نيست)، اما من با يه 6600GT با فريم خوب و گرافيك خيلي خوب بازي ميكنم. آپشني كه شديدا روي فريم تاثير ميزاره Sun shadow هستش كه باعث ميشه درخت ها و چيزهاي بزرگ سايشون بيفته رو زمين (فكر مي كنم با توجه به محل خورشيد هم بصورت Dynamic بايد تغيير كنه). اين آپشن 20 فريم رو بازي تاثير ميزاره! و البته تاثيرش به اندازه نصف كل فريم هايي كه از بازي مي بينم نيست (با On بودن اين آپشن 20 فريم و Off بودنش 40 فريم دارم). حتما نوع Render رو روي Full dynamic lighting بزاريد.

البته من يكي دو ساعت بيشتر بازي نكردم و فقط محيط اطراف نقطه شروع بازي رو بررسي كردم. ولي به نظرم اگر يك بازي تجاري بود (مثل Fast food هاي جديد Ubi مثل Dark Messiah كه كاملا شتاب در ساختش رو ميشه ديد) امكان نداشت اينطوري باشه. البته اينا همه نظرات من با يكي دو ساعت بازي كردن ولي همينكه بازي در ابتداش خوب به نظر ميرسه و همه چيز درسته و سر جاش، نشون ميده كه سازنده هاش كار خودشون رو خوب انجام دادن.
باگي هم كه خيلي منو اذيت ميكنه موقع بارون و رعد و برق. يجور چشمك زدن نور، كس ديگه اي هم اينجا اين مشكل رو داره (تو Gamefaq هم ديدم چند نفر اين مشكل رو داشتن)؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or