S.T.A.L.K.E.R :Shadow of Chernobyl | PC

سلام نميدونم چرا كسي از اين بازي حرف نميرنه يعني واقا اين بازي رو نميشناسيد !؟ خيلي عجيبه !

اين بازي يكي از بهترين بازي هاي سبك Sci-Fi First-Person Shooter است (كه لازم به توضيح نيست) كه تا الان در تاريخه اين سبك نظير نداشته , البته ناگفته نماند اين بازي از سبك پرطرفداره RPG هم بهره ميبره يني ميشه دو سبك !!! واقا جاي تعجب داره.استالكر كه از كمپاني THQ منتشر ميشه از سال 2001 شروع به ساخت شده (تقريبا ميشه 5 سال) كه در نمايشگاه E3 2005 هم از طرف developed اين بازي يعني شركت GSC GameWorld اعلام شد كه با رودست زدن به بازيه half life 2 اين بازي رو به ارمغان در بيارن.ولي جاي تاسف داره كه بگم اين بازي بار ها و بار ها به تاخير افتاده به دليل تغيير يافتن نسخه DirectX 9 آن كه به 10 منتقل يافت.اين بازي كه قرار بود در فوريه 2006 به بازار عرضه بشه به اكتبر 2006 تغيير يافت ولي اين خبر هنوز قطعي نشده چون در هيچ سايت معتبري به طور رسمي اعلام نشده.

از محتويات بازي :

داستان اين بازي از واقعيت گرفته شده , از اينجا شروع ميشه كه: نزديك به 25 سال شهري بنام چرنوبيل كه در اكراين (روسيه) واقع هست يك نيروگاه اتمي وجود داشته كه در زير زمين واقع بوده.در سال 1985 اين نيروگاه به دليل ناامن بودن و مشكلاتي كه داشته منفجر ميشه و به دليل پخش مواد راديو اكتيو كه در شهر پخش ميشه به تعداد 30 ميليون نفر از افراد به گونه هاي مختلف از بين ميرن و در حال حاضر راديو اكتيو هنوز در 100 كيلومتري اون شهر وجود داره كه حتي نميشه نزديك اون شهر شد ! كه در كل يك شهر مطروكه ميمونه.

گيم پلي اين بازي در كل به سبك ترسناك ميباشد و از عمق صحنه ي بسيار بالايي برخوردار هست ميتونم بگم به اندازه يك شهر كه ميتونيد از تماميه امكانات اون شهر بهره ببريد از جمله : تماميه خيابانها_بيابانها_ساختمانها_خانه ها_پارك ها_حتي كوها و تپه ها_كه ميتونيد با استفاده از ماشين تماميه اون شهر رو گشت بزنيد ! عمق صحنه اين بازي اينقدر زياده كه فكر كنم يك شهر كامل رو توي اين بازي طراحي كردن.

از لحاظ موزيك اين بازي خيلي روش كار شده به سبك موسيقي هاي تاريك و ترسناك كه يك نمونه از اون رو ميتونيد توي official site اين بازي بشنويد www.stalker-game.com (حتما بريد توي سايتش).

گرافيك اين بازي فوق الاده عجيب هست به گفته THQ بعد از موتور گرافيكه قدرتمنده Unreal 3 , موتوره استالكر يعني x-ray engine رو ميتوان قويترين موتوره جهان شناخت ! جالب اينجاست كه اين موتور گرافيكي از كارايي بخصوصي برخوردار هست از جمله : روز و شب شدن اتوماتيك در بازي ! كه يكي از دلايل واقعي بودن اين بازي همين هست كه دقيقا مثل ساعات شبانه روز جلو ميره ! (سعي كنيد حتما تريلر هاي اين بازي رو ببينيد.)

علاقه مندان در اين بازي با 16 نمونه صلاح پيشرفته آشنا ميشوند كه 5 نمونه ي آن از دوربين دار و تك تير زن برخوردار هست ! كه بنده صلاح دونستم اين عكسها رو براي دوستان بزارم :

hrjybb.jpg
AKM Assault Rifle

hrjybp.jpg
AS (Val)

hrjyow.jpg
Fabrique Nationale Herstal FN2000

hrjyp4.jpg
Groza OC-14

hrjyqd.jpg
LM-300ML Assault Rifle

hrjz28.jpg
PMM (PM Makarov, Pistolet Makarova)

hrjz9k.jpg
SVD

hrk0wj.jpg
SVU Sniper Rifle (Snayperskaya Vintovka Ukorochennaya)

hrjzb4.jpg
TOZ-34 Shotgun

hrk12x.jpg
VSS

hrk4ly.jpg
RG-6

hrk4md.jpg
RPG-7

_________________________________________________________________________

اينم يك نمونه عكس از جزييات گرافيك اين بازي (تعجب نكنيد !) :

 
Last edited by a moderator:

!AtMoSpHeRe

کاربر سایت
Nov 19, 2005
2,424
Realase in 12 Days

2qmm00o.jpg


با وجودی که اون سایت به این بازی امتیاز متوسط 8.5 رو داد ولی من همچنان امیدوارم و اعتقاد دارم بازی که 6 سال روش کار شده نتونه امتیازات بالاتری رو بیاره ! و مطمعنا با تاخیر های زیادی که این بازی داشته ، سازندهاش میتونستند حداقل 1 سال دیگه ام به تاخیر بندازن تا اونچیزی که دلشون میخواد از آب در بیاد و حتماً این بازی در طی این چند سال به اوج خودش رسیده که بلاخره میخواد منتشر بشه...
و مورد دیگه اینکه بدون شک تمامی Pc باز ها و گیمر ها این بازی رو تهیه میکنن تا لااقل بتونن بازی رو که 6 سال تاخیر داشته رو از نزدیک ببینن ! پس این وسط امتیاز دیگه زیاد ملاک نیست.
 

ChaosTheory

مدیر سابق
کاربر سایت
Sep 23, 2005
775
نام
آرشام.ج
من همچنان امیدوارم و اعتقاد دارم بازی که 6 سال روش کار شده نتونه امتیازات بالاتری رو بیاره !

اتفاقا به نظر من این موضوع برعکسه !
اگه سازنده ها میتونستند همون 5-6 سال پیش ریلیزش کنند امتیاز بالاتری میگرفت ! چون الان انتظارها خیلی تغییر کرده.
من هم فکر نمیکنم از گیم اسپات بالای 8 یا دیگه نهایتا" بالای 8.5 بگیره.
 

!AtMoSpHeRe

کاربر سایت
Nov 19, 2005
2,424
اگه سازنده ها میتونستند همون 5-6 سال پیش ریلیزش کنند امتیاز بالاتری میگرفت ! چون الان انتظارها خیلی تغییر کرده.
من هم فکر نمیکنم از گیم اسپات بالای 8 یا دیگه نهایتا" بالای 8.5 بگیره.
به جورایی باهات موافقم یه جورایی هم نه !
شاید اگه این بازی زودتر منتشر میشد امتیاز بالاتری میگرفت ولی توجه داشته باشین که سازنده های این بازی هم در طی این مدت دست رو دست نزاشتن و بیکار ننشستن که بگیم بازی تو زمان خودش مونده و هیچ پیشرفتی نداشته !
حالا که خیلی دیگه به انتشار این بازی نمونده صبر کنید تا ببینیم بقیه سایت ها چجور امتیازاتی بهش میدن.من که خیلی امیدوارم و مطمعن هستم حداقل در زمینه گیم پلی امتیاز خوبی میاره.
 

amirpers

کاربر سایت
Oct 14, 2006
1,409
نام
امیر
انشاالله زمانی که عرضه شد ، یعنی تو عید بشه تهیه اش کرد . چون یادمه پارسال برای پدرخوانده هو که تو عید اومده بود مشکل داشتیم .
 

aligh

کاربر سایت
Dec 25, 2006
153
بعد از دیدن عکسهای این بازی مقدار زیادی امیدم رو از دست دادم و بعدش امتیاز اون سایت:(
گرافیکش حرفی برای گفتن نداره ولی امیدوارم گیم پلی خوب و داستانی جذاب داشته باشه:-"
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
سلام . :love:

بر و بكس از اين به بعد من هم با چنتا نقدو و مطلب در خدمتتون خواهم بود . البته در مورد اين بازي . :cheesygri :love:
مطلب بعدي يه نقد كامل از بازي S.T.A.L.K.E.R خواهد بود . ;)
فعلاً . :love:
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
سلام دوستان ! :love: :love: :love:

طبق قولي كه به شما عزيزان داده بودم اين بار با يك مطلب تقريباً كامل در مورد بازي فوق محبوب و جنجالي S.T.A.L.K.E.R Shadow Of Chernobyl در خدمتتون هستم . در ضمن يه همچين نقدي هم در مورد بازي Command & Conquer 3 : Tiberium Wars هم در تاپيك خودش وجود داره كه علاقمندان ميتونن به اون تاپيك مراجعه و به مطالعه اون بپردازند . اميدوارم از اين چننين مطالبي خوشتون بياد . :cheesygri ;) :love:


S.T.A.L.K.E.R : Shadow Of Chernobyl

همانطور كه همه شما دوستان اطلاع داريد بازي S.T.A.L.K.E.R قرار بود در سال 2001 توسط شركت GSC Game World ساخته و منتشر بشه . در اون سالها خوب معلومه يه بازي با اين GamePlay و گرافيك و داستان بيشتر شبيه يه معجزه يا چيزي شبيه اين بود و به اين علت كه سبك كاملاً جديدي داشت ، بعضي از منتقدان و بهتره بگيم كمتر منتقدان اعلام كردن كه بازي مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و به يك شكست تاريخي در صنعت بازي تبديل خواهد شد:mad: .
بين خودمون بمونه من هم همين عقيدرو داشتم :blushing: . آخه شما فرض كنين تو بازي بايد تمام ويژگي ها و محدوديتهايي كه در زندگي واقعي داريد رو رعايت كنين و ديگه از بزن بزن خالي و فرار خبري نيست و ديگه نميتونيد با انجام ماموريت به يه ماموريت ديگه بريد و ... بازي كاملاً‌ سبكي جديد داشت. دقيقاً مثل كنترل جديد كنسول Nintendo Wii كه معلوم نبود واكنش عمومي نسبت به اين سنت شكني چطوريه . :cheesygri
اون اوايل خبر توقف پروژه بود كه بعضيارو ناراحت كرد و معلوم شد كه يه شايعه بوده و كلي پيچيدگي ديگه كه حتي به مسائل سياسي هم كشيده شد و سازندگان ميخواستن بي خيال ساخت بازي بشن :confused: . خلاصه بازي با تاخير هاي بسيار زياد و قول هاي عمل نكرده ي سازندگان همراه بود تا اينكه چند وقت پيش خبر دادن كه به زودي اين بازي منتشر خواهد شد :drooling: .
البته اين همه تاخير روي بازي تاثيرات زيادي گذاشته و معلومه كه سازندگان قصد ندارند همون بازي اي كه سال 2001 قول انتشارشو دادند منتشر كنن و در جواب اين سوال كه چرا انتشار بازي اينقدر به عقب افتاده پاسخ دادند : ((به دليل عملي كردن وعده هايمان )) :clap: .
و حالا بازي با يه تغيير عنوان از S.T.A.L.K.E.R : Oblivion Lost به S.T.A.L.K.E.R : Shadow Of Chernobyl و كلي تغييرات ديگه همراه است :happy: . البته تغييرات جديد سر و صداي بيشتري رو هم به پا كرده و همچنين به طرفداران بازي هم اضافه و خلاصه همگي اميدواريم بازي خوبي بهتر بگم عالي اي باشه . :yes:

و حالا با هم ويژگي هاي اين بازي جديد رو مرور ميكنيم :peace: :

داستان :eek: :blink1: :huh: :shocked: :dozing: :

همان طور كه از نام بازي هم مشخصه داستان S.T.A.L.K.E.R در مورد شهر متروكه ي چرنوبيل در شوروي سابق و نيروگاه اتمي اونه . در اون زمان ادئولوژي حاكم بر شوروي كمونيسم و آرمانهاي اون بود و اين كشور هم با ايالات متحده درگير يك جنگ سرد شديد بود تا جاييكه رئيس جمهور وقت ايالات متحده در سخنرانيي گفت : (( بهتره شوروي با استفاده از بمب هاي هسته اي به وسيله ي ما تسخير و با خاك يكسان بشه تا اينكه فكر جوونهاي ما با كمونيسم اشغال بشه ))
خلاصه در سال 1986 نيروگاه اتمي شهر چرنوبيل بدون هيچ دليلي منفجر شد:blink: و با توجه به حرفهايي كه رئيس جمهور ايالات متحده در اون زمان زده بود احتمال دخالت آمريكايي ها در اين انفجار عظيم وجود داشت :angry: . در يه همچين انفجاري فقط انفجار نيست كه خطرناكه بلكه مواد سمي و راديواكتيوي كه در منطقه بخش ميشه از آتش انفجاد هم كشنده تره .
عده ي زيادي در ثانيه هاي اول انفجار به طرز فجيعي (بيرون زدن خون از گوش و دهان و بيني و حتي اطراف چشم ) كشته شدند و منطقه ي چرنوبيل كاملاً خالي از سكنه شد :crying1: . البته در اين بين افرادي سالم مانده بودند اما به دليل پخش شدن مواد سمي بيش از حد خطرناك گروهاي امداد نميتوانستند به ياري مجروحين و بازماندگان حادثه برن و اونا هم محكوم به مرگي بسيار درد آور بودند :crying: .

تا اينجاي داستان كاملاً واقعيه و اتفاق افتاده ، اما از اين جا به بعدشو در روند بازي مشاهده ميكنيد كه ماهم در اينجا به صورت داستان وار يه مروري ميكنيم .

زمان : دوازدهم آوريل سال 2006 ساعت 2:33 دقيقه بعد از ظهر . مكان : منطقه ي چرنوبيل .
منطقه ي چرنوبيل با نور عجيبي روشن شد . ابرها براثر رعد و برقي عجيب ناپديد شده و زمين لرزه اي شديد آغاز شد . افرادي كه چند سال بعد از حادثه ي قبلي دوباره به آن منطقه براي زندگي رفته بودند و مجدداً در آنجا ساكن شده بودند در حالي كه از چشم ها و گوشها و دهانشان به طرز عجيبي خون ريزي ميكرد به يكديگر نگاه ميكردند و به فكر بچه ها و بلايي كه بر آنها نازل شده بودند يكي پس از ديگري به زمين مي افتادند و با مرگي تدريجي و دردناك دست و پنجه نرم ميكردند :(( :o .
نور شديدي كه چند ثانيه قبل آغاز شده بود در حال پيشرفت بود و همه ي منطقه را در بر گرفته بود . طبق شواهد انفجار ديگري در نيروگاه اتمي رخ داده بود . بلافاصله منطقه توسط نيروهاي نظامي محاصره شد آنها از وارد شدن افرادي كه ميخواستند خانواده ي خود را نجات دهند خودداري ميكردند . ورود به منطقه حتي با لباسهاي مخصوص هم ممكن نبود . بعد از بررسي ها معلوم شد كه محل انفجار دقيقاً يك كيلومتري نيروگاه بوده است و با توجه به اينكه نيروگاه كاملاً بسته بوده و هيچ فعاليتي در آنجا انجام نميشده دخالت نيرويي ديگر ثابت شد ، مثل اينگه فرد يا افرادي در آن منطقه در حال آزمايش اتمي بوده اند و انفجار هم عمدي بوده است :huh: . باز هم مثل حادثه ي قبلي افراد زيادي كشته شدند اما با اين حال احتمال زنده بودن چند تن وجود داشت كه باز هم به علت سمي و آلوده بودن محيط به راديواكتيو گروهاي امداد امكان امداد رساني به افراد بازمانده را نداشتند ، حتي بعضي افراد كه فداكارانه براي نجات افراد حادثه ديده به منطقه رفتند ديگر بازنگشتند ، احتمالاً آنها هم به سرنوشت ساكنان منطقه دچار شدند . در اين بين رباتهاي امداد رسان هم كاري از پيش نبردند :bored: .
آلودگي به قدري شديد بود كه در حال گسترش به مناطق اطراف بود و ساكنان مناطق اطراف مجبور به ترك منطقه شدند .

سال 2008 :
تعداد بي شماري از انسانها و حيوانات به طرز عجيبي ناپديد شده بودند و اثري از جنازه ي آنها نبود . دانشمندان هم متعجب تر از همه علت اين پديده ها را نميدانستند و هيچ توجيحي براي اين اتفاقات نداشتند در ضمن طبق گزارشات ارتش ، نيروهاي اعزام شده به منطقه با موجودات عجيب و درنده و بسيار خطرناكي برخورد كرده بودند و بسياري از آنها هم جان سالم به در نبردند جالب آنكه جنازه ي آنها هم پيدا نشد :confused: :blink: :blink1: :huh: :thinking: :smoke1: .

سال 2010 :
سرنجام با تلاش ارتش و كمكهاي بين المللي افرادي موفق شدند تا وارد منطقه شوند افرادي هم ملقب به استاكر (S.T.A.L.K.E.R) همراه نيروهاي ديگر براي بدست آوردن اطلاعات و همچنين جمع آوري اشياي ارزشمند باقي مانده وارد منطقه شدند .
شما هم در نقش يكي از همين استاكر ها وارد اين منطقه ي وحشتناك ميشويد و بايد با به دست آوردن اطلاعات و اشياي ارزشمند آنها را به سازمانهاي مخطلف بفروشيد . جالب اينجاست كه بيش از 100 استاكر ديگر هم همين هدف را دنبال ميكنند و براي رسيدن به هدف خود از گرفتن جان شما ابايي ندارند .

تا اينجا داستان و روند كلي ماجرا گونه ي بازي را با هم مرور كرديم در مطلب بعد به ويژگيها و جزئيات ديگر S.T.A.L.K.E.R : Shadow Of Chernobyl خواهيم پرداخت .
=========================================================
اميدوارم از اين مطلب خوشتان آمده باشد . در صورتي كه هرگودنه مشكلي در اين مطلب ديديد به بزرگي خودتون ببخشيد و خواهشاً به من گزارش دهيد .

تا مطلب بعد . خدانگهدار !
 

کاوه

کاربر سایت
Dec 20, 2006
301
خوب بالاخره بازیه م ریلیز شد
از لینک زیر دانلود کنید
شرکت های بازی کپی کنی هم برن تو کار کپی کردن :biggrin1:

2001213485137401300_rs.jpg


دانلود :


Tool :
Code:
STALKER.exe
http://d01.megashares.com/?d01=8d7b834

Download
Code:
STALKER.mds
http://d01.megashares.com/?d01=47f0141

STALKER.mdf
http://d01.megashares.com/?d01=d33aaaf
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
یعنی من فردا برم ولیعصر تکین اورده؟؟؟؟
حال حوصله پست رو ندارم ..آخر سال هست یه دفعه دیدی 15 فروردین اومد دم خونه
 

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
یعنی من فردا برم ولیعصر تکین اورده؟؟؟؟
حال حوصله پست رو ندارم ..آخر سال هست یه دفعه دیدی 15 فروردین اومد دم خونه

پدیده ی دیگه ای به نام پیک موتوری هم وجود داره که کمتر از 1 ساعت به دستت میرسونه :)

وست گیم توی این 4-5 روز تعطیلی اول فروردین هم برای تهران ارسال داره میتونی بگی برات پیک کنن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر