S.T.A.L.K.E.R :Shadow of Chernobyl | PC

سلام نميدونم چرا كسي از اين بازي حرف نميرنه يعني واقا اين بازي رو نميشناسيد !؟ خيلي عجيبه !

اين بازي يكي از بهترين بازي هاي سبك Sci-Fi First-Person Shooter است (كه لازم به توضيح نيست) كه تا الان در تاريخه اين سبك نظير نداشته , البته ناگفته نماند اين بازي از سبك پرطرفداره RPG هم بهره ميبره يني ميشه دو سبك !!! واقا جاي تعجب داره.استالكر كه از كمپاني THQ منتشر ميشه از سال 2001 شروع به ساخت شده (تقريبا ميشه 5 سال) كه در نمايشگاه E3 2005 هم از طرف developed اين بازي يعني شركت GSC GameWorld اعلام شد كه با رودست زدن به بازيه half life 2 اين بازي رو به ارمغان در بيارن.ولي جاي تاسف داره كه بگم اين بازي بار ها و بار ها به تاخير افتاده به دليل تغيير يافتن نسخه DirectX 9 آن كه به 10 منتقل يافت.اين بازي كه قرار بود در فوريه 2006 به بازار عرضه بشه به اكتبر 2006 تغيير يافت ولي اين خبر هنوز قطعي نشده چون در هيچ سايت معتبري به طور رسمي اعلام نشده.

از محتويات بازي :

داستان اين بازي از واقعيت گرفته شده , از اينجا شروع ميشه كه: نزديك به 25 سال شهري بنام چرنوبيل كه در اكراين (روسيه) واقع هست يك نيروگاه اتمي وجود داشته كه در زير زمين واقع بوده.در سال 1985 اين نيروگاه به دليل ناامن بودن و مشكلاتي كه داشته منفجر ميشه و به دليل پخش مواد راديو اكتيو كه در شهر پخش ميشه به تعداد 30 ميليون نفر از افراد به گونه هاي مختلف از بين ميرن و در حال حاضر راديو اكتيو هنوز در 100 كيلومتري اون شهر وجود داره كه حتي نميشه نزديك اون شهر شد ! كه در كل يك شهر مطروكه ميمونه.

گيم پلي اين بازي در كل به سبك ترسناك ميباشد و از عمق صحنه ي بسيار بالايي برخوردار هست ميتونم بگم به اندازه يك شهر كه ميتونيد از تماميه امكانات اون شهر بهره ببريد از جمله : تماميه خيابانها_بيابانها_ساختمانها_خانه ها_پارك ها_حتي كوها و تپه ها_كه ميتونيد با استفاده از ماشين تماميه اون شهر رو گشت بزنيد ! عمق صحنه اين بازي اينقدر زياده كه فكر كنم يك شهر كامل رو توي اين بازي طراحي كردن.

از لحاظ موزيك اين بازي خيلي روش كار شده به سبك موسيقي هاي تاريك و ترسناك كه يك نمونه از اون رو ميتونيد توي official site اين بازي بشنويد www.stalker-game.com (حتما بريد توي سايتش).

گرافيك اين بازي فوق الاده عجيب هست به گفته THQ بعد از موتور گرافيكه قدرتمنده Unreal 3 , موتوره استالكر يعني x-ray engine رو ميتوان قويترين موتوره جهان شناخت ! جالب اينجاست كه اين موتور گرافيكي از كارايي بخصوصي برخوردار هست از جمله : روز و شب شدن اتوماتيك در بازي ! كه يكي از دلايل واقعي بودن اين بازي همين هست كه دقيقا مثل ساعات شبانه روز جلو ميره ! (سعي كنيد حتما تريلر هاي اين بازي رو ببينيد.)

علاقه مندان در اين بازي با 16 نمونه صلاح پيشرفته آشنا ميشوند كه 5 نمونه ي آن از دوربين دار و تك تير زن برخوردار هست ! كه بنده صلاح دونستم اين عكسها رو براي دوستان بزارم :

hrjybb.jpg
AKM Assault Rifle

hrjybp.jpg
AS (Val)

hrjyow.jpg
Fabrique Nationale Herstal FN2000

hrjyp4.jpg
Groza OC-14

hrjyqd.jpg
LM-300ML Assault Rifle

hrjz28.jpg
PMM (PM Makarov, Pistolet Makarova)

hrjz9k.jpg
SVD

hrk0wj.jpg
SVU Sniper Rifle (Snayperskaya Vintovka Ukorochennaya)

hrjzb4.jpg
TOZ-34 Shotgun

hrk12x.jpg
VSS

hrk4ly.jpg
RG-6

hrk4md.jpg
RPG-7

_________________________________________________________________________

اينم يك نمونه عكس از جزييات گرافيك اين بازي (تعجب نكنيد !) :

 
Last edited by a moderator:
لی بازم احتمال زیاد همون 30 کیلومتر باشه چون 300 یا 450 اصلا با عقل جور در نمیاد
خب حالا من یه سوالی دارم
مگه تو 300 کیلیومتر مربع چه کاری میشه کرد که نمی شه تو 30 کیلیومترش کرد؟ دیگه فک نمی کنم تو متراژ بشه کیفیت بازی رو سنجید؟؟!!
 
خب حالا من یه سوالی دارم
مگه تو 300 کیلیومتر مربع چه کاری میشه کرد که نمی شه تو 30 کیلیومترش کرد؟ دیگه فک نمی کنم تو متراژ بشه کیفیت بازی رو سنجید؟؟!!

شاید خیلی کارا بشه کرد
همیشه هر بازی ای که محیط وسیع داره سازنده ها حسابی روش مانور میدن که بازی ما محیطهای خیلی وسیع داره ... پس محیط وسیع همیشه یک امتیاز مثبت حساب میشده و میشه و خواهد شد ... البته نه دیگه 300 کیلومتر چون واقعا زیاده برای یه بازی

ولی با پیشرفت بازیها محیطهام کم کم گسترده تر میشن ... مثل Alan Wake که فرزاد گفت محیطش 100 کیلومتر مربعه
 
تاریخ ریلیز Stalker ، از March 16 افتاد به March 22 در US ، و March 23 در Europe

چیزی حدود 64 روز و 8 ساعت دیگه بیشتر به انتشار این بازی نمونده !

اینم نسخه Collector's Edition بازی که شامل دفترچه راهنمای بازی ، نقشه کامل شهر ، توضیحات ، و بقیه چیزای دیگه که باید تو پک بازی باشه : (دهنم آب افتاد)

455akup.jpg


اینم Boxshot :

2yo3fdd.jpg


گیم اسپات هم باکس این بازی رو گذاشته که البته همون قدیمیه هست با مقداری تغییر :
(هر چند رسمیه ولی جداً خیلی باکس قشنگیه حسابی حال کردم !)

 
S.T.A.L.K.E.R.: shadow of Chernobyl​

سال هاست که بازی S.T.A.L.K.E.R.: shadow of Chernobyl در حال توسعه است و به نظر می رسد که سرانجام این بازی مراحل پایانی توسعه اش را میگذراند و برای انتشار در مارس 2007 آماده است .
این بازی اول شخص به هیچ عنوان نمایانگر یک بازیShooter سنتی نیست . برخلاف بسیاری از دیگر بازی ها اینگونه نیست که شما در یکسری مراحل خطی بدوید و تیراندازی کنید . در عوض ماجراجویی های شما در محیط وسیعی در اطراف خرابه های یک نیروگاه اتمی بدنام به نام چرنوبیل رقم می خورد .

4harmgx.jpg


در S.T.A.L.K.E.R. شما در نقش فردی بازی میکنید که هنگامی که از خواب برمی خیزد متوجه می شود که حافظه اش را از دست داده و تنها چیزی که بیاد می آورد این است که ماموریت مبهمی داشته تا شخصی به نام Strelok را پیدا کند و بکشد .
Stalker که معنای شکارچی و یا تعقیب کننده می دهد در اصل جستجوگران کاملا مسلحی هستند که برای یافتن اشیاء گرانبها در محوطه ی ممنوعه ی اطراف تاسیسات مخروبه ی اتمی سرگردان هستند و قهرمان اصلی بازی نیز خود یک Stalker است ... در بین این افراد هم دوست وجود دارد و هم دشمن.
در دنیای بازی تشعشات رادیواکتیوی که از تاسیسات اتمی منتشر شده تاثیرات عجیبی بر سرزمین و حیات وحش آن گذاشته است . موجودات عجیبی در این منطقه ساکن هستند و تشعشعات ، اقلام معمولی را به مواد پر ارزش و گرانبهایی تبدیل کرده است
شکارچیان (Stalkers) ضمن اینکه سعی میکنند تا از مواجه شدن با نیروهای نظامی که از منطقه محافظت می کنند پرهیز کنند ، منطقه را برای یافتن اشیاء گرانبها جستجو می کنند.

در شروع بازی بعد از یک میان پرده که اوضاع غیرعادی منطقه را به تصویر می کشد شما بازی را با صحبت با Sidorovich آغاز می کنید . یک تاجر که به شما ماموریت و اطلاعات می دهد ، و همچنین کسی که با شما تجهیزات داد و ستد می کند. Sidorovich ابتدا در ارتباط با فراموشی شما سخنانی بیان میکند ولی در عین حال یادآور می شود که شما به او بدهکار هستید و بایستی در عوض آن برای او کاری انجام دهید. سیستم محاوره در بازی بسیار شبیه بازی های نقش آفرین (RPG) میباشد . شما چندین گزینه ی مختلف برای جواب دادن و یا سئوال کردن در اختیار دارید که می توانید از بین آن انتخاب کنید.
اولین ماموریتی که شما بایستی برای Sidorovich انجام دهید بدست آوردن یک درایو اطلاعات از یک شکارچی (Stalker) دیگر با نام Nimble است . برای کسب اطلاعاتی از محل اقامت او شما بایستی فردی به نام Wolf را پیدا کنید که رهبر یک گروه از شکارچیان در یک دهکده ی نزدیک است . خوشبختانه آن دهکده درست در مجاورت مخفیگاه زیرزمینی Sidorovich قرار دارد که پیاده تا آنجا راه زیادی نیست. اما این پیاده روی کوتاه می تواند اولین طعم دنیای پر نشاط بازی را به شما بچشاند .. صحرا و دشت ها پوشیده از گیاهان و درختان است و انواع موجودات و جانداران در آن به چشم می خورند . در حقیقتGSC Game World سازنده ی بازی در S.T.A.L.K.E.R قول یک اکوسیستم پویا را داده بود که بر اساس مشاهدات ما واقعا چنین بنظر میرسد . در دوردست ، ما توانستیم سگ هایی را ببینیم که در تعقیب موجودات عجیبی شبیه گراز وحشی بودند . از این قبیل صحنه ها در بازی به وفور یافت می شود

2rcsvh5.jpg


انسان ها در S.T.A.L.K.E.R میتوانند یکی از خطرناک ترین موجودات باشند . خوشبختانه همگی آن ها دشمن شما نیستند . برای مثال هنگامی که ما Wolf را پیدا کردیم او توضیح داد که Nimble توسط یک دسته شکارچی (Stalker) مهاجم اسیر شده و او به فردی نیاز دارد تا افرادش را برای ماموریت نجات وی رهبری کند . شما می توانید خودتان به تنهایی سعی کنیدNimble را نجات دهید و یا می توانید پیشنهاد Wolf را قبول کنید و با افراد او در اطراف مکانی که Nimble نگهداری می شود قرار بگذارید .. اگر دومی را انتخاب کنید هنگامی که به مکان مورد نظر می رسید افراد Wolf منتظر شما هستند

در S.T.A.L.K.E.R بیش از 30 نوع اسلحه ی مختلف وجود دارد که می توان آن ها را ارتقاء هم داد اما در این نقطه از بازی تنها سلاحی که شما به آن مجهز هستید یک هفت تیر است . در مکانی که Nimble نگهداری می شود هشت تا نه نفر فرد شرور وجود دارد که شما بایستی حساب آن ها را برسید . آنچه در مبارزه های بازی بیش از همه توجه ما را به خود جلب کرد عملکرد هوش مصنوعی دشمنان بود . حرکات دشمنان بازی تنها در ایستادن و شلیک کردن به شما خلاصه نمی شود . آن ها در مواقع لازم پناه می گرفتند ، عقب نشینی می کردند و در وضعیت های دفاعی خوبی قرار می گرفتند .
شما می توانید پس از ، از پای درآوردن دشمنانتان بدن آن ها را جستجو کنید و اقلام ارزشمندی بدست آورید. ما توانستیم از طریق جستجو انواع کالا نظیر اسلحه ، مهمات ، بانداژ و بسته های سلامتی و حتی غذا بدست آوریم
سیستم Inventory در بازی ، هم بر اساس فضای اشغال شده و هم از لحاظ وزن آیتم ها محدودیت دارد . بنابر این اگر شما بیش از اندازه اشیاء سنگین حمل کنید با مشکل مواجه خواهید شد
ما سرانجام موفق شدیم Nimble را پیدا کنیم اما شما مجبور نیستید که او را نجات دهید چون می توانید از جنازه ی وی نیز درایو اطلاعات را بدست آورید اما ما ترجیح دادیم که او را نحات دهیم که از قضا انتخاب خوبی هم بود زیراNimble به ما مکان یک مخفیگاه اسلحه را گفت.Nimble همچنین خود میتواند یک منبع ماموریت برای شما باشد. بنابر این شاید تصمیم خوبی باشد که وی را زنده نگاه دارید . فراموش نکنید که تصمیمات شما در طول بازی تاثیر مستقیمی بر چگونگی پایان آن دارد .

2r7mxwj.jpg


S.T.A.L.K.E.R. دارای هفت پایان متفاوت است و شما برای اینکه بتوانید بهترین پایان را ببینید بایستی بهترین تصمیمات را بگیرید و تمام ماموریت های جانبی را نیز انجام دهید
هنگامی که شما درایو اطلاعات را بدست آوردید بایستی آن را به Sidorovich باز گردانید تا پاداشتان را بگیرید .. دنیای S.T.A.L.K.E.R بسیار گسترده و وسیع است و برای همین گوشه ی بسیار کوچک از بازی لازم بود تا ما بیش از نیم کیلومتر راه برویم .
در ماموریت های بعدی شما بایستی مسافت های بیشتری را طی کنید که فرصت خوبی است تا شما را با سیستم تشعشعات بازی نیز آشنا کند .. اگر شما در معرض تشعشات رادیو اکتیو زیادی قرار بگیرید نیاز خواهید داشت که خود را درمان کنید. اینکار با استفاده از داروهای ضد تشعشع گرانقیمت و یا ودکا های پرخرج انجام می شود . شما می توانید از طریق فروش اشیاء و کالاهایی که پیدا می کنید پول بدست آورید و مایحتاجتان را بخرید

40 تا 60 ساعت طول خواهد کشید تا شما S.T.A.L.K.E.R را به پایان برسانید . هرچه میزان ماموریت های جانبی که انجام می دهید بیشتر باشد مدت زمان اتمام بازی نیز بیشتر خواهد بود . البته شما بایستی چندین بار S.T.A.L.K.E.R را بازی کنید تا بتوانید دیگر پایان هایش را نیز ببینید .

2q8bw9l.jpg


مشاهدات ابتدایی ما از S.T.A.L.K.E.R بسیار اغوا کننده بود زیرا بنظر می رسد GSC Game World موفق شده بسیاری از ویژگی های جاه طلبانه ای که سال ها قبل قولش را داده بود در بازی بگنجاند . در عین حال بازی از لحاظ ظاهری و گرافیک هنوز بسیار خوب بنظر می رسد . نگرانی های زیادی وجود داشت که تاخیر های متعدد باعث شوند که گرافیک این بازی تاریخ گذشته بنظر برسد. فقط در نظر داشته باشید که S.T.A.L.K.E.R یکی از اولین بازی هایی بود که از DirectX 9 استفاده کرد اما این بازی زمانی می خواهد عرضه شود که مایکروسافت DirectX 10 را نیز منتشر کرده است . اما با این وجود از نظر جزییات گرافیکی این بازی قابل مقایسه با بازی هایی نظیر Half-life 2 است
S.T.A.L.K.E.R.: shadow of Chernobyl در ماه مارس 2007 برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
 
سلام
بچه ها کمتر از 1 ماه دیگه به انتشار این بازی تاریخی!نمونده.
ولی تاپیک در خواب زمستانی هنوز به سر میبره.
و جای تعجب داره که حالا که چیزی به انتشار بازی نمونده چرا تاپیک خوابیده:confused:
بگذریم...
من چنتا عکس از موجوداتی که در بازی وجود داره براتون میزارم که همشونم جدید جدیدن(توجه کنید عکس ها را به هم چسبوندم پس کمی طول میکشه تا همش لود بشه):
2e5ihq8.jpg

اینم عکس جعبه ی خرید و فروش اسلحه و کالا و کلآ چیزهایی که در طول بازی بدست میارید را تو این جا باید بزارید که مثل بازی های سبک RPG هستش و تا یه ظرفیتی بیشتر نمیتونید توش چیزی بزارید که البطه بیشتر بازیهای اکشن امروزی هم اینطوری شدن:
2mm6zjk.jpg


در ضمن بهتره به این نکته اشاره کنم که گفته میشه سایز یا همون Screen Resolution استاندارد برای این بازی 960*1280 هستش.
 
من خیلی وقته منتظر این بازی ام .یادمه 2 یا 3 ساله پیش بود تو اینترنت اخبار این بازی بود
حالا نمی دونم این بود یا یک شماره قبله اینم بوده که من خبر نداشتم (راستی اگه داشته یکی بگه چی بوده ؟)

گرافیک اسلحه هاشو که می بینم آبه دهنم راه می افته:biggrin1: (البته این جور که تو عکس ها دیدم) وایییییییییییییی خداست.

من از اون سالی که اخبار بازی رو دیدم تا حالا 2 بار سیستم عوض کردم .امیدوارم یک ماهه دیگه با این سیستمی که دارم بتونم بازی کنم .

20 march وای کی میشههههههههههههههه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or