S.T.A.L.K.E.R :Shadow of Chernobyl | PC

سلام نميدونم چرا كسي از اين بازي حرف نميرنه يعني واقا اين بازي رو نميشناسيد !؟ خيلي عجيبه !

اين بازي يكي از بهترين بازي هاي سبك Sci-Fi First-Person Shooter است (كه لازم به توضيح نيست) كه تا الان در تاريخه اين سبك نظير نداشته , البته ناگفته نماند اين بازي از سبك پرطرفداره RPG هم بهره ميبره يني ميشه دو سبك !!! واقا جاي تعجب داره.استالكر كه از كمپاني THQ منتشر ميشه از سال 2001 شروع به ساخت شده (تقريبا ميشه 5 سال) كه در نمايشگاه E3 2005 هم از طرف developed اين بازي يعني شركت GSC GameWorld اعلام شد كه با رودست زدن به بازيه half life 2 اين بازي رو به ارمغان در بيارن.ولي جاي تاسف داره كه بگم اين بازي بار ها و بار ها به تاخير افتاده به دليل تغيير يافتن نسخه DirectX 9 آن كه به 10 منتقل يافت.اين بازي كه قرار بود در فوريه 2006 به بازار عرضه بشه به اكتبر 2006 تغيير يافت ولي اين خبر هنوز قطعي نشده چون در هيچ سايت معتبري به طور رسمي اعلام نشده.

از محتويات بازي :

داستان اين بازي از واقعيت گرفته شده , از اينجا شروع ميشه كه: نزديك به 25 سال شهري بنام چرنوبيل كه در اكراين (روسيه) واقع هست يك نيروگاه اتمي وجود داشته كه در زير زمين واقع بوده.در سال 1985 اين نيروگاه به دليل ناامن بودن و مشكلاتي كه داشته منفجر ميشه و به دليل پخش مواد راديو اكتيو كه در شهر پخش ميشه به تعداد 30 ميليون نفر از افراد به گونه هاي مختلف از بين ميرن و در حال حاضر راديو اكتيو هنوز در 100 كيلومتري اون شهر وجود داره كه حتي نميشه نزديك اون شهر شد ! كه در كل يك شهر مطروكه ميمونه.

گيم پلي اين بازي در كل به سبك ترسناك ميباشد و از عمق صحنه ي بسيار بالايي برخوردار هست ميتونم بگم به اندازه يك شهر كه ميتونيد از تماميه امكانات اون شهر بهره ببريد از جمله : تماميه خيابانها_بيابانها_ساختمانها_خانه ها_پارك ها_حتي كوها و تپه ها_كه ميتونيد با استفاده از ماشين تماميه اون شهر رو گشت بزنيد ! عمق صحنه اين بازي اينقدر زياده كه فكر كنم يك شهر كامل رو توي اين بازي طراحي كردن.

از لحاظ موزيك اين بازي خيلي روش كار شده به سبك موسيقي هاي تاريك و ترسناك كه يك نمونه از اون رو ميتونيد توي official site اين بازي بشنويد www.stalker-game.com (حتما بريد توي سايتش).

گرافيك اين بازي فوق الاده عجيب هست به گفته THQ بعد از موتور گرافيكه قدرتمنده Unreal 3 , موتوره استالكر يعني x-ray engine رو ميتوان قويترين موتوره جهان شناخت ! جالب اينجاست كه اين موتور گرافيكي از كارايي بخصوصي برخوردار هست از جمله : روز و شب شدن اتوماتيك در بازي ! كه يكي از دلايل واقعي بودن اين بازي همين هست كه دقيقا مثل ساعات شبانه روز جلو ميره ! (سعي كنيد حتما تريلر هاي اين بازي رو ببينيد.)

علاقه مندان در اين بازي با 16 نمونه صلاح پيشرفته آشنا ميشوند كه 5 نمونه ي آن از دوربين دار و تك تير زن برخوردار هست ! كه بنده صلاح دونستم اين عكسها رو براي دوستان بزارم :

hrjybb.jpg
AKM Assault Rifle

hrjybp.jpg
AS (Val)

hrjyow.jpg
Fabrique Nationale Herstal FN2000

hrjyp4.jpg
Groza OC-14

hrjyqd.jpg
LM-300ML Assault Rifle

hrjz28.jpg
PMM (PM Makarov, Pistolet Makarova)

hrjz9k.jpg
SVD

hrk0wj.jpg
SVU Sniper Rifle (Snayperskaya Vintovka Ukorochennaya)

hrjzb4.jpg
TOZ-34 Shotgun

hrk12x.jpg
VSS

hrk4ly.jpg
RG-6

hrk4md.jpg
RPG-7

_________________________________________________________________________

اينم يك نمونه عكس از جزييات گرافيك اين بازي (تعجب نكنيد !) :

 
Last edited by a moderator:
محشره بازم میگم

خوب عزیز(ranger-mr game-samir منم گفتم که بازی که نسخه دموش تو زمونه خودش محشر باشه ببین نسخه اصلیش چی میشه با اون همه کار که رو جزئیات کردن واااااااااااای:biggrin1:
 
بد نیست بگم که محیط بازی توی Preview های جدید گیم اسپات 450 کیلومتر مربع گفته شده
این مورد کجا بوده که من ندیدم !!! :eek:
خیلی جالبه خبر به این مهمی من متوجه نشدم !
ولی واقا دیگه ترکونده من نمیدونم چی بگم ... با این وسعتی که این بازی داره ولی هرگز در مقابل بقیه بازیهای دیگه (از لحاظ گرافیک بیشتر) کم نیاورده !
اگه Crysis بود که عمرا نمیتونست با این وسعت و همون گرافیک باشه.اصلا شاید dx10 هم نبود !
بهر حال، این بازی خیلی چیزا داره که میتونه در زمان انتشارش در مقابل بازیهایی از قبیل Crysis و Hellgate : London و ... ویژگی های خاصی داشته باشه تا بتونه به راحتی با اینا رقابت کنه.
راستی سیستم مورد نیازش اعلام نشده؟
DX8 is more plain and runs or weaker systems. To play with the DX8 renderer optimally you will need P4 2.0 GHz, 1024 GB RAM, Geforce 6800.
--------------
DX9 is more modern, with over 1 000 000 polygons per frame, dynamic lighting, bump mapping, and everything else there is in modern games. It will need a more powerful machine. There just was a presentation for international press, where we had Intel Core Duo 6300, and Geforce 7900. Even though I told you what is recommended for DX8, there is no limit for the maximum.
--------------
گفته که اگه میخواین بازی ر و با DX8 رندر کنید حداقل سیستمم مورد نیازتون اینه :
Cpu : 2.0 GHz
Ram : 1 GB
Vga : 6800 Series
ولی در عوض خیلی از ویژگی ها و جلوه های گرافیکی بازی رو از دست میدید.!
-------------
اگه میخواین بازی رو با DX9 اجرا کنید خیلی از امکانات از قبیل :
HDR , Shader 3.0 , Bump Mapping و خیلی های دیگه رو میتونید فعال کنید که با وجود این ویژگی ها بازی واقا زیبا میشه که عکسهاشونم اون بالا گذاشتم.
سیستم پیشنهادیشونم واسه DX9 اینه :
Cpu : Intel Core Duo 6300
Vga : 7900 Series
Ram : صدرصد 2 گیگ احتیاج داره !
--------------
این پست رو من چند صفحه قبل داده بودم که سیستم مورد نیاز بازی رو "جدیدا" توش اعلام کرده بودم.البته از نقل قولی که با مصاحبه ای انجام شده بود.
 
خب مثه اینکه یه مشکلی پیش اومده :)
توی اولین Preview یی که گیم اسپات در سال 2003 از بازی نوشته مساحت 20 کیلومتر مربع ذکر شده
توی Preview های بعدی تا سال 2004 مساحت 30 کیلومتر گفته شده
و در پریویوی سال 2006 مساحت 15 کیلومتر در 30 کیلومتر ذکر شده (15KM By 30KM) که اگه توی هم ضربشون کنیم میشه 450 کیلومتر مربع

اون عدد 300 کیلومتر رو هم من خودم جایی ندیدم فقط فرزاد توی همین تاپیک نوشته بود

مساله ی دیگه اینکه ظاهرا وسائل نقلیه ی قابل استفاده از بازی حذف شدن

در این صورت تقریبا میشه گفت طی کردن 450 کیلومتر محیط روی پا غیر ممکنه

همین Oblivion یا SA که یک دهم این مساحت رو داشتن پیاده بازی کردن غیرممکن بود و حتما به ماشین یا اسب نیاز بود

به همین دلیل من به این مساحت 300 یا 450 کیلومتر شک دارم
شاید محیط همون 30 کیلومتر باشه :confused:

پ.ن : توی ویکیپدیا و سایت رسمی بازی هم مساحت 30 نوشته شده
البته سایت رسمی بازی اطلاعاتش خیلی قدیمیه و این روزا آپدیت نشده ... ویکیپدیا هم که خب تکلیفش مشخصه
 
مساله ی دیگه اینکه ظاهرا وسائل نقلیه ی قابل استفاده از بازی حذف شدن
فکر میکنم این یک شایعه بیشتر نبود که همین چند وقت پیش تکذیب شد !
نمیدونم، توی Preview های GS به این مورد اشاره شده ؟
فکر نمیکنم ... چون من یک منبع دارم که یک مصاحبه انجام داده که از اون Preview GS جدیدتره و توی ویژگی های بازی به این موردی که شما گفتی (که البته قبلا هم شایعه شده بود) اشاره شده و مثل اینکه Vehicles از بازی حذف نشده ! (یه جورایی هم با عقل جور در نمیومد که حذف بشن!)

ببینید :
  • Possibly one of the best in the world implementations of Defferred Shading, allowing to draw a vast amount of dynamic light sources, with correct materials and light ‘response’, while not limiting ourselves to Deferred Lighting, but truly using the deferred shading.
  • A very effective collision model allowing to make a lot of requests and crossings per second on complex geometry (for example, with our complex geometry – in resolution of 320*200 we can refrain from drawing the picture by videocard, but retrace it fully in real-time)
  • Dynamic day-night switching system
  • Dynamic weather effects as rain, wind, fog, etc.
  • Dynamic shadows and lighting
  • True per-pixel dynamic lighting
  • Powerful physics engine, i.e controlling vehicles, detailing objects, bullet ballistics, skeleton animation, etc.
  • Up to 1 000 000 polygons on screen
  • Parallax/normal bump
  • Realistic weapons (bullet ballistics, barrel-attached grenades, grenade launchers and so on)
  • Life simulation system
  • Planning AI
اینم لینک مصاحبه که تاریخشم 3/1/2007 هست (دقیقا هفته پیش) در صورتی که آخرین Preview GS تاریخش 22/11/2006 هست.
http://www.gamesplanet.be/index.php?main=gp_article&info=gp_article&articleId=725&chk=5TZMN8MEsL
توی ویکیپدیا و سایت رسمی بازی هم مساحت 30 نوشته شده
البته سایت رسمی بازی اطلاعاتش خیلی قدیمیه و این روزا آپدیت نشده ... ویکیپدیا هم که خب تکلیفش مشخصه
سایت رسمی بازی که خیلی وقته "is Down" شده ! وکیپیدیا هم که فکر نمیکنم ...
رای Dx9.0 که سیستم خیلی خری میخواد
دیگه کمتر از اینا هم نیست.
بیشتر بازیهایی که امسال میخوان منتشر بشن،سیستمی با این مشخصات احتیاج دارن و بنظر من خیلی هم بالا نیست.الان کارتی مثل GT7900 قیمتی حال و حوش 240-250 تومان داره !
 
Last edited by a moderator:
خب توی همین لینکی که دادی هم به 30 کیلومتر اشاره شده
مثه اینکه 420 کیلومتر زیاد گفتیم :)

The world of the Zone is split into 18 huge locations which make up 30 sq. km altogether. Most of the levels have several transition points and you can travel in-between the levels freely back and forth. As the levels are huge (average size of a level is 1.5sq. km) and get fully loaded at once, the loading screens will not be irritating.

همون 30 کیلومتر مربع درسته

البته من هنوزم نمیدونم چرا GS نوشته 15km by 30km
شاید منظورش 15 تا 30 کیلومتر بوده نه 15 در 30 کیلومتر
 
البته من هنوزم نمیدونم چرا GS نوشته 15km by 30km
شاید منظورش 15 تا 30 کیلومتر بوده نه 15 در 30 کیلومتر
میدونی اشکال این نظریه چیه !!!;) .. اشکالش اینه که واحد طول کیلومتر هست و نه مساحت ..
اگر منظور گیم اسپات 15 تا 30 کیلومتر بوده پس از اونجایی که هر دوی این اعداد نشان دهنده ی مساحت هستند باید از واحد کیلومنر مربع استفاده میکرد و نه کیلومتر ;) ...

اما راستش را بخوای منم نسبت به 450 کیلومتر مربع تردید دارم
به احتمال زیاد اون 15km by 30km مربوط به مساحت محیط بازی نیست بلکه مربوط به مساحت منطقه ای هست که محیط بازی در مقیاس کوچکتر از روش بازسازی شده ;)

پس همون 30 کیلومتر مربع درسته ...;)

نتیجه گیری : هیچ بازی از لحاظ بزرگی محیط به پای Alane Wake نمیرسه :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
محيط بازي 30 كيلومتر مربع هستش. به 18 بخش اصلي تقسيم ميشه كه هر كدوم حدود 1.5 كيلومتر مربع هستن. اينا رو خود Anton Bolshakov كه مسئول پروژه استالكر هستش گفته
 
خب

الان لینک پریویوی IGN در تاریخ 15 June رو دیدم
اونجا نوشته بود 300 کیلومتر مربع :)

حالا 2 تا احتمال وجود داره
یکی اینکه کسی که این مطلبو تایپ کرده یه 0 اضافه گذاشته
یکیم اینکه محیط بازی یهو از 30 کیلومتر به 300 کیلومتر (یا شایدم 450 کیلومتر) افزایش پیدا کرده و اون 15km by 30km گیم اسپات درسته !

ولی بازم احتمال زیاد همون 30 کیلومتر باشه چون 300 یا 450 اصلا با عقل جور در نمیاد
 
بابا منم همین رو میگم... اصلا این 300 یا 450 کیلومتر مربع با عقل جور در نمیاد
حالا باید صبر کنیم تا بازی عرضه بشه... یا شایدم دوباره عرضه اش عقب بیوفته...
ولی من که برای عرضه شدنش لحظه شماری میکنم تا ببینم این اعداد و ارقام واقعیت دارن یا نه؟؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or