Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
چرا ریپک نمی کنن؟

من حتی با تنظیمات بازی مشکل دارم. مخور عمودی کنترلر رو برعکس می کنم. سیو نمیشه و هر دفه وارد بازی میشم باید دوباره همین کارو بکنم./
 
  • Like
Reactions: AlexRRR
آقا من یه بار دیگه بازی رو دانلود کردم احساس میکنم هیچ تغییری نداشته بازی .
بالای 80 الی 90 فرم میگیرم ولی اصلا تجربه روونی نداره‌.دلیلش چی می‌تونه باشه؟
دسته هم همون مشکل رو داره باز یه سمت کشیده میشه .
 
بازی خوبی هست مخصوصا که توی شرایط سختی ساخته شده اما فرزندش یعنی مترو همه جوره از این سرتره

کشش و اتمسفر و گرافیک و گان پلی مترو دیوانه کننده هست مخصوصا شماره سوم که فک اندازه

بله تا حدودی موافقم

اما این بازی بر خلاف مترو بسیار طولانی تر هست
شاید اگر مترو 1 و 2 رو روی هم بزارید گیم پلی اش هم اندازه استالکر بشه

گان پلی و اتمسفر استالکر بسیار نزدیک تر به واقعیت و تاریک تر هست

یعنی در مقام مقایسه مترو ها آرکیدی و استالکر سیمولاتور به حساب میاد :))
 
مود 60 فریم ندادن هنوز ؟
یه دور هول هولکی تموم کردم با کلی کار باقی مونده دیگه واسه دور بعدی گذاشتم وقتی 60ف شد اون موقع بشینم صد در صدش کنم بعدشم بلافاصله استارت دور سوم چهارم و پنجمو بزنم :D
 
  • Like
Reactions: dark souls
بله تا حدودی موافقم

اما این بازی بر خلاف مترو بسیار طولانی تر هست
شاید اگر مترو 1 و 2 رو روی هم بزارید گیم پلی اش هم اندازه استالکر بشه

گان پلی و اتمسفر استالکر بسیار نزدیک تر به واقعیت و تاریک تر هست

یعنی در مقام مقایسه مترو ها آرکیدی و استالکر سیمولاتور به حساب میاد :))
والا بعد دیگه و ماده تاریک و حال و هوای سریال Dark که در بازی استاکر وجود داره بیشتر تخیلیه چون اکثرشون فقط روی کاغذ در فیزیک اثبات شده هست .

مترو و استاکر جفتشون علمی تخیلی با چاشنی آخر زمانی و بقا هستند

گیم پلی طولانی دلیل بر برتر بودن نیست . باید تعلیق و هیجان بازی بتونه به صورت متعادل در کل تایم بازی حفظ و ارتقا بده

در کل میل من بر مترو و اتمسفر سنگینشه
 
والا بعد دیگه و ماده تاریک و حال و هوای سریال Dark که در بازی استاکر وجود داره بیشتر تخیلیه چون اکثرشون فقط روی کاغذ در فیزیک اثبات شده هست .

مترو و استاکر جفتشون علمی تخیلی با چاشنی آخر زمانی و بقا هستند

گیم پلی طولانی دلیل بر برتر بودن نیست . باید تعلیق و هیجان بازی بتونه به صورت متعادل در کل تایم بازی حفظ و ارتقا بده

در کل میل من بر مترو و اتمسفر سنگینشه
مترو البته خودش فرزند خلف و مشروع همین استاکر هست. این نسخه رو هنوز بازی نکردم ولی نسخه های قبلی علی الخصوص نسخه shadow of chernobyl در تمام ابعادش یکی از بهترین و زیباترین عناوین اول شخص تاریخ بوده و هست و هنوزم خیلی از مواردش بنچمارک حساب میشه. به لحاظ تاثیر گذاری و عظمت قطعا سری stalker بالاتر قرار میگیره ولی به لحاظ پسند و سلیقه قطعا نظر شما درست و قابل احترام هست👌
 
بازی خوبی هست مخصوصا که توی شرایط سختی ساخته شده اما فرزندش یعنی مترو همه جوره از این سرتره

کشش و اتمسفر و گرافیک و گان پلی مترو دیوانه کننده هست مخصوصا شماره سوم که فک اندازه
دقیقا تو چه مسائلی مترو سرتر؟
من یه مقایسه کوتاه بین این دو تا انجام میدم.
استالکر شبیه ساز زندگی در دنیایی به نام zone هست.
Zone از اکوسیستم alife بهره میبره به این معنی در نقاطی از نقشه که حتی شما حضور ندارید موجودات جهش یافته در حال زندگی هستن گرسنه میشن و برا حفظ بقا خود میجنگن حتی استاکرهایی که در zone هستن هم ریتم زندگی خودشون دارن.

Zone دارای چرخه شبانه روزی و تغییرات آب و هوا ریل تایم هست مثل بارندگی، رعد و برق و طوفان که ترکیبش با فیزیک بازی منجر به خلق صحنه ها خارقالعاده ای میشه.

از لحاظ گرافیک استاکر دو یکی از فوتوریلستیک ترین گرافیک ها Ue5 به نمایش میزاره نورپردازی بازی به لطف رهگیری پرتور نور لومن و ترکیبش با چرخه شبانه روزی یک دنیای پسا آخرالزمانی باورپذیر و چشم نواز به ارمغان آورده.

از منظر توجه به جزئیات و فیزیک چه در گرافیک و چه در گیم پلی با توجه به وسعت و جهان باز بودن استاکر دو مقایسه اش با مترو بیشتر شبیه به شوخی میمونه.

از لحاظ گیم‌پلی مترو یک شوتر اول شخص به حساب میاد اما استاکر دو FPS survival horror هست و گیم پلی بر مبنا المان ها survival بنا شده مثل احساس گرسنگی کاراکتر ، مقابله با موجودات جهش یافته و زنده ماندن در مقابل خطرات زیست محیطی مثل تشعشعات رادیو اکتیو و طوفان ها اتمی، از منظر گان پلی استاکر دو بر خلاف گان پلی نرم و روون مترو بر واقع گرایی تاکید داره اسلحه شما ممکن در حین تیراندازی گیر کنه به مرور زمان و در اثرتغییرات آب و هوایی اسلحه کثیف میشه و مثل یک اسلحه واقعی نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط مختلف داره.
Zone تاکید زیادی بر اکسپلوریشن داره برای زنده موندن و بقا به مهمات و منابع غذایی نیاز دارید آرتیفکت ها متنوع با قدرت ها منحصر به فرد رو پیدا کنید ماموریت ها داستانی رو انجام بدید تا با فروش یا استفاده این منابع بتونید به عنوان یک استاکر زندگی کنید.

همینطور که میبینیم سری استاکر از منظر گیم پلی دارای سیستم ها که مترو حتی بهش ورود نمیکنه مثل سیستم نگهداری اسلحه، سیستم هیلینگ و سلامتی ، مدیریت منابع و محموله، سیستم خرید و فروش و تجارت در zone.
کلا خلاصه بگم حس غوطه وری و ایمرسیو سری استاکر یکی از بهترین ها این صنعت در این سبک هست.

از منظر داستان سرایی مترو شخصیت ها کاریزماتیک تر و عمیق تر داره که فراموش نشدنی هستن اما از منظر کلی من باز هم استاکر دو رو از لحاظ روایی در بعضی ابعاد بهتر میدونم چون در استاکر ما با روایت سند باکس داستانی و فکشن ها مختلف طرف هستیم میتونیم هر مسیری رو که دوستداریم پیش ببریم و داستان بازی برخلاف سری مترو خطی پیش نمیره.

به قولی واقعا سری مترو در برابر استاکریک یک عنوان آرکید به حساب میاد اگر دنبال یک بازی پساآخرالزمانی سر راست با گان پلی نرم و روون هستید که میخواهید از داستانش لذت ببرید مترو گزینه بهتری هست.
اما اگر دنبال یک عنوان هاردکور هستید که میخواهید در این دنیای post apocalyptic زندگی کنید و غرق در این دنیا بشید بدون شک stalker 2 بهترین انتخاب ممکن هست.
 
مود 60 فریم ندادن هنوز ؟
یه دور هول هولکی تموم کردم با کلی کار باقی مونده دیگه واسه دور بعدی گذاشتم وقتی 60ف شد اون موقع بشینم صد در صدش کنم بعدشم بلافاصله استارت دور سوم چهارم و پنجمو بزنم :D
عزیز جان شما وقتی به انتهای بازی میرسید به شما warning میده که دیگه بعد از این check point امکان برگشت ندارید !
و بعد از اتمام هم دیگه به محیط بازی بر نمیگردید یا new game + نداره

بنا بر این قبل از رسیدن به چک پوینت آخر باید تمام ماموریت های جانبی رو تموم کنید
اون هم با نقشه به اون بزرگی و عدم وجود فست تراول در تمامی نقاط و کوله پشتی سنگین و هزار تا مانع و مرداب و و جک و جونور و ... عملا گیم پلی رو به 100 ساعت خواهند رسوند که از تحمل من خارج بود ~X(

روی pc مشکل پرفورمنس تقریبا حل شده اما هنوز بدون dlss و FG فریم مناسبی نمیگیره
مود 60 فریم احتمالا بر روی کنسول ها باید بیاد
 
آخرین ویرایش:
دقیقا تو چه مسائلی مترو سرتر؟
من یه مقایسه کوتاه بین این دو تا انجام میدم.
استالکر شبیه ساز زندگی در دنیایی به نام zone هست.
Zone از اکوسیستم alife بهره میبره به این معنی در نقاطی از نقشه که حتی شما حضور ندارید موجودات جهش یافته در حال زندگی هستن گرسنه میشن و برا حفظ بقا خود میجنگن حتی استاکرهایی که در zone هستن هم ریتم زندگی خودشون دارن.

Zone دارای چرخه شبانه روزی و تغییرات آب و هوا ریل تایم هست مثل بارندگی، رعد و برق و طوفان که ترکیبش با فیزیک بازی منجر به خلق صحنه ها خارقالعاده ای میشه.

از لحاظ گرافیک استاکر دو یکی از فوتوریلستیک ترین گرافیک ها Ue5 به نمایش میزاره نورپردازی بازی به لطف رهگیری پرتور نور لومن و ترکیبش با چرخه شبانه روزی یک دنیای پسا آخرالزمانی باورپذیر و چشم نواز به ارمغان آورده.

از منظر توجه به جزئیات و فیزیک چه در گرافیک و چه در گیم پلی با توجه به وسعت و جهان باز بودن استاکر دو مقایسه اش با مترو بیشتر شبیه به شوخی میمونه.

از لحاظ گیم‌پلی مترو یک شوتر اول شخص به حساب میاد اما استاکر دو FPS survival horror هست و گیم پلی بر مبنا المان ها survival بنا شده مثل احساس گرسنگی کاراکتر ، مقابله با موجودات جهش یافته و زنده ماندن در مقابل خطرات زیست محیطی مثل تشعشعات رادیو اکتیو و طوفان ها اتمی، از منظر گان پلی استاکر دو بر خلاف گان پلی نرم و روون مترو بر واقع گرایی تاکید داره اسلحه شما ممکن در حین تیراندازی گیر کنه به مرور زمان و در اثرتغییرات آب و هوایی اسلحه کثیف میشه و مثل یک اسلحه واقعی نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط مختلف داره.
Zone تاکید زیادی بر اکسپلوریشن داره برای زنده موندن و بقا به مهمات و منابع غذایی نیاز دارید آرتیفکت ها متنوع با قدرت ها منحصر به فرد رو پیدا کنید ماموریت ها داستانی رو انجام بدید تا با فروش یا استفاده این منابع بتونید به عنوان یک استاکر زندگی کنید.

همینطور که میبینیم سری استاکر از منظر گیم پلی دارای سیستم ها که مترو حتی بهش ورود نمیکنه مثل سیستم نگهداری اسلحه، سیستم هیلینگ و سلامتی ، مدیریت منابع و محموله، سیستم خرید و فروش و تجارت در zone.
کلا خلاصه بگم حس غوطه وری و ایمرسیو سری استاکر یکی از بهترین ها این صنعت در این سبک هست.

از منظر داستان سرایی مترو شخصیت ها کاریزماتیک تر و عمیق تر داره که فراموش نشدنی هستن اما از منظر کلی من باز هم استاکر دو رو از لحاظ روایی در بعضی ابعاد بهتر میدونم چون در استاکر ما با روایت سند باکس داستانی و فکشن ها مختلف طرف هستیم میتونیم هر مسیری رو که دوستداریم پیش ببریم و داستان بازی برخلاف سری مترو خطی پیش نمیره.

به قولی واقعا سری مترو در برابر استاکریک یک عنوان آرکید به حساب میاد اگر دنبال یک بازی پساآخرالزمانی سر راست با گان پلی نرم و روون هستید که میخواهید از داستانش لذت ببرید مترو گزینه بهتری هست.
اما اگر دنبال یک عنوان هاردکور هستید که میخواهید در این دنیای post apocalyptic زندگی کنید و غرق در این دنیا بشید بدون شک stalker 2 بهترین انتخاب ممکن هست.
تمام نسخه های استالکر و مترو روی استیم دارم
اولین استالکری که تموم کردم همین heart of chernobyl بود و دیگه باید برم سراغ سایر نسخه ها :))~X(~X(~X(
بدم نمیاد که مجدد مترو ها رو هم برم :D
 
تمام نسخه های استالکر و مترو روی استیم دارم
اولین استالکری که تموم کردم همین heart of chernobyl بود و دیگه باید برم سراغ سایر نسخه ها :))~X(~X(~X(
بدم نمیاد که مجدد مترو ها رو هم برم :D
درود بر شما که مولتی پلیر رو گذاشتی کنار و سینگل میزنی :-bd
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or