Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
مود 60 فریم احتمالا بر روی کنسول ها باید بیاد
مود ۶۰ فریم از اول داشت روی ایکس باکس ولی افت فریم داشت که با vrr خیلی بهتر می شد . آپدیت های جدید نمی دونم چه قدر بهتر شده بدون vrr
من خودم دو ماه پیش بعد از تقریبا ۱۲۰ ساعت تموم کردم بازیو و خیلی حال کردم باهاش ، اواخر بازی هم قبل از یه انتخاب مهم سیو کردم و بعد از پایانش ،
اونجا که کولونل تو ، تونل اومد مچمون رو گرفت و فهمید با استرلوک همکاری می کردیم
، دوباره برگشتم و با یه اندینگ دیگه تموم کردم بازیو و ظاهرا دو تا اندینگ دیگه هم داشت بازی.
1000000927.jpg
 
دقیقا تو چه مسائلی مترو سرتر؟
من یه مقایسه کوتاه بین این دو تا انجام میدم.
استالکر شبیه ساز زندگی در دنیایی به نام zone هست.
Zone از اکوسیستم alife بهره میبره به این معنی در نقاطی از نقشه که حتی شما حضور ندارید موجودات جهش یافته در حال زندگی هستن گرسنه میشن و برا حفظ بقا خود میجنگن حتی استاکرهایی که در zone هستن هم ریتم زندگی خودشون دارن.

Zone دارای چرخه شبانه روزی و تغییرات آب و هوا ریل تایم هست مثل بارندگی، رعد و برق و طوفان که ترکیبش با فیزیک بازی منجر به خلق صحنه ها خارقالعاده ای میشه.

از لحاظ گرافیک استاکر دو یکی از فوتوریلستیک ترین گرافیک ها Ue5 به نمایش میزاره نورپردازی بازی به لطف رهگیری پرتور نور لومن و ترکیبش با چرخه شبانه روزی یک دنیای پسا آخرالزمانی باورپذیر و چشم نواز به ارمغان آورده.

از منظر توجه به جزئیات و فیزیک چه در گرافیک و چه در گیم پلی با توجه به وسعت و جهان باز بودن استاکر دو مقایسه اش با مترو بیشتر شبیه به شوخی میمونه.

از لحاظ گیم‌پلی مترو یک شوتر اول شخص به حساب میاد اما استاکر دو FPS survival horror هست و گیم پلی بر مبنا المان ها survival بنا شده مثل احساس گرسنگی کاراکتر ، مقابله با موجودات جهش یافته و زنده ماندن در مقابل خطرات زیست محیطی مثل تشعشعات رادیو اکتیو و طوفان ها اتمی، از منظر گان پلی استاکر دو بر خلاف گان پلی نرم و روون مترو بر واقع گرایی تاکید داره اسلحه شما ممکن در حین تیراندازی گیر کنه به مرور زمان و در اثرتغییرات آب و هوایی اسلحه کثیف میشه و مثل یک اسلحه واقعی نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط مختلف داره.
Zone تاکید زیادی بر اکسپلوریشن داره برای زنده موندن و بقا به مهمات و منابع غذایی نیاز دارید آرتیفکت ها متنوع با قدرت ها منحصر به فرد رو پیدا کنید ماموریت ها داستانی رو انجام بدید تا با فروش یا استفاده این منابع بتونید به عنوان یک استاکر زندگی کنید.

همینطور که میبینیم سری استاکر از منظر گیم پلی دارای سیستم ها که مترو حتی بهش ورود نمیکنه مثل سیستم نگهداری اسلحه، سیستم هیلینگ و سلامتی ، مدیریت منابع و محموله، سیستم خرید و فروش و تجارت در zone.
کلا خلاصه بگم حس غوطه وری و ایمرسیو سری استاکر یکی از بهترین ها این صنعت در این سبک هست.

از منظر داستان سرایی مترو شخصیت ها کاریزماتیک تر و عمیق تر داره که فراموش نشدنی هستن اما از منظر کلی من باز هم استاکر دو رو از لحاظ روایی در بعضی ابعاد بهتر میدونم چون در استاکر ما با روایت سند باکس داستانی و فکشن ها مختلف طرف هستیم میتونیم هر مسیری رو که دوستداریم پیش ببریم و داستان بازی برخلاف سری مترو خطی پیش نمیره.

به قولی واقعا سری مترو در برابر استاکریک یک عنوان آرکید به حساب میاد اگر دنبال یک بازی پساآخرالزمانی سر راست با گان پلی نرم و روون هستید که میخواهید از داستانش لذت ببرید مترو گزینه بهتری هست.
اما اگر دنبال یک عنوان هاردکور هستید که میخواهید در این دنیای post apocalyptic زندگی کنید و غرق در این دنیا بشید بدون شک stalker 2 بهترین انتخاب ممکن هست.
این مواردی که شما به عنوان دلایل برتری استاکر نام میبری صرفا یه سری ویژگی هست و ربطی به برتری نداره، GSC خواسته استاکر یه اپن ورلد سندباکس باشه و اون مسیر رو بره همونطور که 4A Games خواسته مترو یه بازی با تمرکز بر روایت داستانی منسجم و جهانسازی خاص بر اساس کتابها باشخ، درسته که هر 2 اول شخص در فضای پساآخرالزمانی هستن ولی شباهت فالوت به استاکر خیلی بیشتر از شباهت مترو به استاکر با اینکه شاید در نگاه اول اینطور به نظر نیاد. مترو هم survival horror هست نه شوتر اول شخص.
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: Thundersky
این مواردی که شما به عنوان دلایل برتری استاکر نام میبری صرفا یه سری ویژگی هست و ربطی به برتری نداره، GSC خواسته استاکر یه اپن ورلد سندباکس باشه و اون مسیر رو بره همونطور که 4A Games خواسته مترو یه بازی با تمرکز بر روایت داستانی منسجم و جهانسازی خاص بر اساس کتابها باشخ، درسته که هر 2 اول شخص در فضای پساآخرالزمانی هستن ولی شباهت فالوت به استاکر خیلی بیشتر از شباهت مترو به استاکر با اینکه شاید در نگاه اول اینطور به نظر نیاد. مترو هم survival horror هست نه شوتر اول شخص.
میشه جایزه یکی از عجیب‌ترین پست‌های بازی سنتر رو داد به همین پست.
 
این مواردی که شما به عنوان دلایل برتری استاکر نام میبری صرفا یه سری ویژگی هست و ربطی به برتری نداره، GSC خواسته استاکر یه اپن ورلد سندباکس باشه و اون مسیر رو بره همونطور که 4A Games خواسته مترو یه بازی با تمرکز بر روایت داستانی منسجم و جهانسازی خاص بر اساس کتابها باشخ، درسته که هر 2 اول شخص در فضای پساآخرالزمانی هستن ولی شباهت فالوت به استاکر خیلی بیشتر از شباهت مترو به استاکر با اینکه شاید در نگاه اول اینطور به نظر نیاد. مترو هم survival horror هست نه شوتر اول شخص.
حتما بین فالوت، مترو و حتی استاکر شباهتهایی وجود داره.
اما همونطور که دوستان گفتن مترو فرزند خلف استاکره ، این اصلا بحثی درش نیست.

تفاوت بین بازیهای استاکر و مترو هم در این حده که مثلا اسکایریم رو با ویچر2 مقایسه کنی.
بازیها چه از لحاظ اسکیل ، فرمت و مکانیکها و کلا بعد فنی دوتا بازی کاملا جدا هستن .

تو این نسخه Exodus هم حتی کاملا جهان باز نشده و ترکیبی از یه بازی خطی و تا حدی open ended هست.
حتما از دو نسخه قبلی مجموعه پیشرو تره ولی خیلی جا داره که بتونه به ویژگیهایی که استاکر ارائه میده برسه.
=================

خود بازی مترو که همه میدونیم که توسط اعضای اصلی استودیوی GSC که روی استاکرها کار کرده بودن رفتن و پایه ریزیش کردن.

منابع الهام جفت بازیها کتاب پیکنیک کنار جاده و فیلم استاکر تارکووسکیه.

حتی کتابهای مترو که بازی بر اساس اونهاست و خود گلوخووسکی در نوشتن سناریوی بازیها نظارت داره هم بر اساس همون منابع الهامه که بالا اشاره کردم.

بخوایم ریز بشیم خیلی شباهت هست.

اگه دوست داشتی کمی در مورد نوشتن کتابهای مترو به دست گلوخووسکی و نحوه نوشتن اونها ، کتاب پیک نیک کنار جاده، فیلم استاکر تارکووسکی و اینکه سرانجام تیم فیلم سازی، خود کارگردان و بازیگرها تحت تاثیر zone چی میشه رو جستجو کن.

یه دنیای خیلی جذاب پیش روته.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or