امروز DF یه مقاله منتشر کرد و گرافیک و تکنیک بکار رفته تو رایز رو بررسی کرد دلم میخواست کلشو ترجمه کنم ولی خیلی زیاده حسش نیست یه تیکه هاییش رو اینجا میزارم
"The end result is a stable presentation that is arguably cleaner and more pleasing to the eye than any other title available on Xbox One including native 1080p titles such as Forza 5."
توضیح داده که پایینتر اومدن رزولوشن و 900 شدنش تاثیری رو گرافیک بازی نداشته و نتیجه کار از خیلی بازیای 1080 منجمله فورزا بهتره
Originally touted as a solid 30fps experience, Ryse misses the mark more often than we'd like with frame-rates often fluctuating between 26-28fps and the most challenging situations even seeing the frame-rate drop into the teens.
فریم ریت بازی خیلی ثابت نیست و اغلب بین 26 تا 28 سیر میکنه تا 20 هم بعضی اوقات میاد
"While we prefer native 1080p output whenever possible, Ryse demonstrates the possibility of lowering internal resolution while still producing a clean image at the final output.
با اینکه ما کلا 1080 رو ترجیح میدیم اما رایز ثابت میکنه میشه با 900 هم به گرافیک خیره کننده رسید
Beyond upscaling, Crytek has also implemented a custom anti-aliasing technique it calls SMAA 1TX
کرایتک از یه تکنیک AA خاص استفاده کرده که خیلی خوب جواب داده
common with the original design. And yet, despite the challenge this must have represented, Ryse stands as the first real technical showpiece on the Xbox One that delivers visuals that exceed anything we could have experienced on a last-generation console
اینجا توضیح میده که این بازی ابتدا با شرایط 360 داشته ساخته میشده و انتقال به وان احتمالا برای کرایتک دشواری هایی داشته اما با این وجود قدرت وان رو خیلی خوب نشون میده و تجربه ای رو ارائه میکنه که قطعا تو نسل گذشته امکانپذیر نبوده.
Furthermore, as the first title designed using the latest iteration of CryEngine middleware, it's interesting to consider how it stacks up against previous PC releases. Crysis 3, released earlier this year, maxes out Titan-class GPUs at its very high quality setting - even before higher-end anti-aliasing settings have been engaged. Bearing in mind the gulf in power between top-end PC graphics card and the more lowly Xbox One, it speaks to the flexibility of the engine and the advantages of fixed-platform console architecture.
این تیکشو خودم خیلی حال کردم داره میگه کرایسیس 3 تایتان انویدیا رو به زانو در میاره با اینکه وان روی کاغذ باید ضعیفتر باشه گرافیک بالاتری رو نمایش میده که نشون میده معماری بسته ی کنسولا چقدر کارامده ( قابل توجه PC فن های عزیز)
در کل از گرافیک بازی بشدت تعریف شده و همین دیگه :d