Rise Of The Tomb Raider | PC

newtombraider610.jpg


درود
سری Tomb Raider را می‌توان به عنوان یکی از پر فراز و نشیب ترین بازی های ژانر اکشن‌ادونچر نام برد. اولین شماره بازی در سال 1996 منتشر شد. شخصیت اصلی بازی لارا کرافت نام داشت. شخصیتی که از روی شخصیت محبوب ایندیا جونز الهام گرفته شده بود. شماره اول بازی یک عنوان بی‌نقص در زمان خودش بود و استقبال نسبتا خوبی هم از آن شد. همین امر باعث شد تا ادامه های مختلفی برای این بازی در طول سالیان گذشته ساخته شود، اما متاسفانه هر شماره دارای نواقص مختلفی بود و هیچ وقت نتوانست تجربه نسخه اول بازی را تکرار کند تا این که در سال 2011 شرکت Crystal Dynamics نسخه Reboot شده بازی را معرفی کرد. این بار همه چیز فرق کرده بود. لارا کرافت جوان و کم تجربه به سرعت توانست در دل طرفدران ژانر اکشن ادونچر جای باز کند. داستان، گیم پلی و گرافیک بازی به صورت کلی دگر گون شده و از آن حالت خشک و کلاسیک بیرون آمده بود. با محبوبیت نسخه اول استودیو Crystal Dynamics تصمیم گرفت ساخت ادامه این عنوان را هم در دستور کار خود قرار دهد. بازی ابتدا در E3 سال 2014 برای کنسول های نسل هفتم و هشتم و PC معرفی شد. اما این تمام داستان نیست، دو ماه بعد و در طول کنفرانس Games Com شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Rise Of Tomb Raider به صورت انحصاری برای کنسول های مایکروسافت منتشر خواهد شد. متاسفانه تا به امروز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و فقط ما می دانیم بازی ادامه دهنده نسخه قبلی این عنوان است. بعد از آن که لارا کرافت جوان موفق شد از جزیره و وقایع شماره اول جان سالم به در ببرد، در این شماره قسمت جدیدی از ماجراجویی های او را تجربه خواهیم کرد. بر خلاف شماره اول این بار لارا کرافت به یک شخصیت پخته و با تجربه تبدیل شده‌است. به نظر می رسد این بار ماجراجویی های او از جزیره گرمسیر شماره اول به محیط های کوهستانی و برفی انتقال یافته‌است. با توجه به موفقیت شماره اول و همچنین حمایت مایکروسافت از این عنوان، به نظر می رسد باز هم شاهد Tomb Raider بی نقصی خواهیم بود.
ظاهرا بخش تکنیکی و فنی بازی نسبت به نسخه قبلی خیلی بهتر شده . به طوری که طراحی صورت پیشرفت زیادی داشته همه موارد به صورت کامل واقعی طراحی و ساخته شده از طریقه حرکت کردن بدن تا اب هوا مخصوصا برف که کاملا طبیعی به نظر می رسد
برای مثال وقتی لارا نزدیک یک دیوار باشد، آن را لمس می کند .هنگامی که در برق فرو می روید برای بیرون امدن از ان تلاش می کنید .و این باعث می شود در بازی حس بیشتری داشته باشید
تاریخ عرضه بازی در سال 2016 اعلام شده



تاپیک تصاویر


سایت سازنده بازی

lcgsri3sby2ba32ruxre.png

720P




  1. Platforms: Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, Microsoft Windows
  2. Publishers: Square Enix, Microsoft Studios

    حداقل سیستم مورد نیاز بازی

    • OS: Windows 7 64bit
    • Processor: Intel Core i3-2100 or AMD equivalent
    • GPU: NVIDIA GTX 650 2 GB or AMD HD7770 2 GB
    • RAM: 6 GB
    • HD Space: 25 GB
    • DirectX: DirectX 11
    • Input: Mouse + Keyboard

طبق تایید رسمی ناشر، Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۲۸ ژانویه (مصادف با ۸ بهمن) برای ویندوز ۱۰ و استیم به همراه قابلیت پشتیبانی از وضوح تصویر ۴K منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,989
نام
احمد
اگر سیستم رم گم نیاره فریم ریتش خیلی هم پایداره به نسبت بازی های دیگه در 1 بازه ی خیلی منطقی فریم تغییر می کنه در ضمن این بازی هم open world حساب می شه.
رم منظورتونه یا ویرم؟ چون رم 32 گیابایت دارم:| مجموع ویرم هم هشت گیگه. دقیقا نسبت به چه بازیی؟ من ویچر و بتمن و یونیتی که بدترین و افتضاح ترین و هولناکترین پورت ها رو به ترتیب رو کامپیوتر بودن رو براتون مثال زدم. خدایی وکیلی من بازی ندیدم اندازه ویچر تکسچراش کیفیت داشته باشه کافیه به طراحی سیریلا یا خود گرالت یا ویلد هانت ها یا تریس نگاهی بندازی، یا حداقل تو نیلفگراد قدم بزنی ، یا حداقل بدونی هایر ورک سنگین ترین تکنولوژی انویدیا که روی تمام اجزای محیط اجرا میشه هم مانند تام ریدر افت فریم نداره و مجموع فریم ریت تک کارته با GTX 970 اور شده بین 48 تا 57 به ترتیب تو جا های شلوغ هست و جالبته بدونید همین ویچر رو الترا چهار کی فقط 3 گیگ ویرم مصرف می کنه... اپن ورد هست؟ من یکی دوجای سند باکس بیشتر تو محیط ندیدم شما فکر کنم قضیه اپن ورد بودن یونیتی و بتمن رو ببینی خواهی دید با پورت افتضاشون و اون گرافیک هیولایشون هم اینوجوری افت فریم و ویرم مصرف نمی کنن، در ضمن اگه بخوام نسبت به بازی های منطقی فریم میدن مقایسه کنیم باعث خنده میشه فریم ریت منطقی به متال میگن که تو 4 کی هم تو 60 فریم یک فریم عقب جلو نمیشه فریم منطقی به دراگون ایج میگن که تو اون منظره اولین اژدها که بشخصه پر جزئیا ترین جایی بوده که دیدم هم اینجوری دراپ فریم نداره... خدایی خیلی خنده داره این پورت بازی کلا این قفل لعنتی دست خودشو زده.
 

hidden_3000

کاربر سایت
Apr 17, 2010
276
یه سوال درباره داستان بازی:

سرباز هایی که لباس رزم به تن داشتن احساس کردم فارسی صحبت میککنن،درسته؟اگر هست قضیه چی بود(انگلیسیم ضعیفه)
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
به نظرم بازی اصلا بهینه نیست، شکی نیست گرافیک قوی داره ولی هر چقدر فکر میکنم سطح کیفیت تکسچراش در حد ویچر، بتمن،و یونیتی نیست. توجه کنید ویچر تکسچراش با کیفیت الترا با تنظیم تمام اپشن هاش و مخصوصا رو سطح هایرورک رو تمام اجزای محیط هم فریم ریتش مثل این بازی نیست، بتمن با اون که اصلا برای کامپیتور خوب پورت نشده بود هم با تمام تکنولوژی هاش هم 48 فریم میگیرم یونیتی با اون هم اجزای عظیم و اون بافت های باکیفیت هم همچین مشکلی نداشت! اخه یه بازی با محیط بسته چرا باید دراپ فریم تا 15، 3، و حتی یک هم باشه؟ اصلا چرا AA بازی اینجوریه؟ از FXAA بالاتره بره فریم ریت به فنا میره! بازم میگم یعنی تکسچر های این بازی در حد ویچر ، و بتمن ، و یونتی هست که 6 گیگ ویرم بخواد؟ نه اخه انصافه واسه یک بازی بسته اونم رو سطح very high 6 گیگ بالاتر ویرم مصرف بشه؟ از بحث ویرم که بگزیم اصلا بازی چرا اینقدر فریم ریتش ناپایداره؟ در کل بد جور زد حالی بود حتی رو تکسچر high هم بازی فریم ریت خوبی نداره الان من AA رو گذاشتم رو FXAA تکسچر و سایه هم رو high فریم ریت هم ناپایداره اخه این چه دل خوشی که گرافیک high end خریدم.

کارت گرافیکت چیه ؟ افت فریم تا 3 ؟ شوخی میکنی ؟
من خودم بازی نکردم ولی تو یوتیوب دیدم گیم پلی ازش با کارت گرافیک 970 و 960 . اونجوری که شما میگی نیست /:)
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
ارزش خرید داره کلا؟ با وجود نقد های خوب سایت ها انگار بازی خیلی جالب در نیومده مخصوصا نسبت به شماره اولش. شنیدم که خیلی خطی شده!
 

The Sorrow

in Search of Peace and Sanity
کاربر سایت
Nov 1, 2014
581
نام
Hamidreza
ارزش خرید داره کلا؟ با وجود نقد های خوب سایت ها انگار بازی خیلی جالب در نیومده مخصوصا نسبت به شماره اولش. شنیدم که خیلی خطی شده!

من نمیدونم چرا شما همش با دید منفی به همه چیز نگاه می کنید. اتفاقا نسبت به نسخه قبلی آزادی عمل بیشتری هست و ماموریت های فرعی و Tomb ها و کتیبه ها و ... زیادی هست که مدت ها سرگرمتون میکنه و نزدیک 20 ساعت طول میکشه که بتونید بازی رو 100 درصد کنید. بنابراین ارزش خریدش خیلی بالا هست، همه چیزش نسبت به نسخه قبلی پیشرفت داشته منتها بنظرمن داستان نسخه قبلیش خیلی قشنگ تر از این نسخه بود.
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بازی بالاخره تموم شد با اینکه فعلا 100 درصد نکردمش 70 درصده بازی اما در حالت نرمال فکر کنم 12 ساعتی اتمامش زمان برد من از ابتدای نسل کنسول ها(pc که نسل نداره.) منتظر همچین بازی ای بودم بهترین بازی این نسل برای من تا این لحه بود. بازی تقریبا از همه لحاظ عالی کار شده بود اصلا در طول بازی احساس خستگی نمی کردم بلکه از این بازی ها بود که نمی شد ازش دل کند بازی طولانی بود که کوتاه نبود نمی دونم این چه اپیدمی هست که به همه ی بازی ها انگ کوتاه بودن می چسبونن اما به نظر من بازی طولانی هم بود.
یکم بازی باگ هایی هم داشت که لبه رو نگیره بمیرید یا بپرید برید تو دیوار اما بازی بدون باگ خیلی کمه و این بازی هم جز دسته ای هست که نمی شه بهش گفت باگ دشت گرافیک با صداگذاری هم که عالی داستان چیزی بود که از این سری انتظار می رفت.
با توجه به تنوع و نو اوری که در این بازی بود و ازادی عملش و اپگریدهاش من این بازی رو به 3 تا انچارتدی که ایده ی بازیشم از همین بازی برداشتن ترجیح می دم پس اگر دسترسی به انچارتد ها نداشتید یا نمی تونید شماره 4 که قراره بیاد بازی کنید این بازی قطعا راضیتون می کنه از نظر من که بهترم هست(البته این بازی باید با نسخه 4 مقایسه بشه).

امتیازم به بازی 9.5 هست که در تاپیک امتیازات هم قرارش می دم.
 

Hamidreza

ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,605
نام
حمیدرضا
به معنای واقعی کلمه نسخه ی PC یه عنوان نسل بعد و کامله . آخه چقد میتونه یه بازی از لحاظ گرافیک چشم نواز و پر زرق و برق باشه :-/ خیلی خیلی رو تکسچر و سایه و گرافیک بازی کارشده و فکر میکنم تا حدود زیادی گیم پلی بازی روون تر و بهتر از نسخه ی قبلی از آب دراومده . بعضی لوکیشنها مث کمپ Jacob بقدری جنگلش پر جزییات کار شده که ترجیح میدید بیخیال روند داستانی بشید و مدتی رو توی جنگل مشغول شکار و انجام دادن side quest ها بشید .

بنظرم میتونستن با حفظ یسری المان یکاری کنن طرفداری قدیمی سری TR خاطرات قدیم براشون تداعی شه که توی هیچ کدوم از این نسخه های جدید شاهدش نبودیم . به عنوان مثال میشد لارا توانایی اینو داشته باشه که تو اعماق دریا شنا کنه و مقداری از پازل های بازی رو از اون طریق حل کنه ( اتفاقی که تو سری های گذشته به وفور میشد یافت ! ) . یا مثلا شاید خیلی اتفاق خاصی نمیوفتاد اگه قدرت حمل دو تا pistol و یا uzi رو داشت ( این که این همه اسلحه داره حمل میکنه اون آپشنم اضافه میکردن :d ) . یا مثلا قسمت outfit ش امکان انتخاب لباس معروف لارا ( شورت و تاپ :> ) میتونست قرار بگیره . هرچند شاید خیلی مناسب مراحل بازی که اکثرا تو سرما و برف هست نبود اما قرار دادنش حداقل خالی از لطف نبود . یا یه سری ریز کاریای دیگه که براحتی میتونست حس قدیم رو برامون زنده کنه اما این اتفاق نیوفتاد . با وجود یه سری ایرادات ریز اما از خریدم راضی ام و فک میکنم اسکوار برای نسخه ی PC سنگ تموم گذاشت . امیدوارم Hitman هم از همین قاعده پیروی کنه و محصول نهایی حتی بهتر از ROTR بشه :x:bighug:
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
من نمیدونم چرا شما همش با دید منفی به همه چیز نگاه می کنید. اتفاقا نسبت به نسخه قبلی آزادی عمل بیشتری هست و ماموریت های فرعی و Tomb ها و کتیبه ها و ... زیادی هست که مدت ها سرگرمتون میکنه و نزدیک 20 ساعت طول میکشه که بتونید بازی رو 100 درصد کنید. بنابراین ارزش خریدش خیلی بالا هست، همه چیزش نسبت به نسخه قبلی پیشرفت داشته منتها بنظرمن داستان نسخه قبلیش خیلی قشنگ تر از این نسخه بود.
چرا نباشم؟ می خوام پول بدم خوب درست خرج کنم! محصوصا تو این دور و زمونه که نمیشه خیلی به این سایت ها اعتماد کرد!
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,989
نام
احمد
کارت گرافیکت چیه ؟ افت فریم تا 3 ؟ شوخی میکنی ؟
من خودم بازی نکردم ولی تو یوتیوب دیدم گیم پلی ازش با کارت گرافیک 970 و 960 . اونجوری که شما میگی نیست /:)
GTX 970، اگه تکسچر ها رو VERY HIGH باشه و AA هم رو بالا ببرید مطمئن باشید با 970 فریم تا 1 هم میاد... در ضمن زیاد هم به یوتیوب اعتماد نکن بیا من فیلم نشونت بدم با 680 اجرا شده باشه.:p
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
GTX 970، اگه تکسچر ها رو VERY HIGH باشه و AA هم رو بالا ببرید مطمئن باشید با 970 فریم تا 1 هم میاد... در ضمن زیاد هم به یوتیوب اعتماد نکن بیا من فیلم نشونت بدم با 680 اجرا شده باشه.:p

توی خود بازی هم توضیح میده که تکسچر Very High فقط برای کارت گرافیکای 6 گیگ به بالا هست
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
GTX 970، اگه تکسچر ها رو VERY HIGH باشه و AA هم رو بالا ببرید مطمئن باشید با 970 فریم تا 1 هم میاد... در ضمن زیاد هم به یوتیوب اعتماد نکن بیا من فیلم نشونت بدم با 680 اجرا شده باشه.:p

خب مگه مجبورید تکسچر و AA رو تا آخرین حد بالا ببرید ؟ خب مشخصه که 970 نمیتونه هندلش کنه . AA رو باس بذاری رو FXAA یا MSAA2
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,989
نام
احمد
خب مگه مجبورید تکسچر و AA رو تا آخرین حد بالا ببرید ؟ خب مشخصه که 970 نمیتونه هندلش کنه . AA رو باس بذاری رو FXAA یا MSAA2
970 نمیتونه هندلش کنه؟:| یا AA مشکل داره؟ :bash: هر چقدر فکر میکنم با عقل جور در نمیاد! اصلا اینو بیخی من تکسچر رو رو HIGH میزارم AA هم رو FXAA فریم ریت نباس 60 باشه؟ بین 38 (شلوغ) تا 25 (در عین مبارزه ها)متغییره .:-&
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,989
نام
احمد
چرا نباشم؟ می خوام پول بدم خوب درست خرج کنم! محصوصا تو این دور و زمونه که نمیشه خیلی به این سایت ها اعتماد کرد!
از لحاظ فنی بازی مشکل بسیار جدی داره حتی دوستام رو 980 هم نارضی اند از وضعیت پورت بازی... ولی خود بازی فوق العادست گرافیکشم واقعا نسل بعدی ولی دو ساعت اول بازی مخصوصا تو سوریه خیلی زیبا کار شده بقیه بازی هم مثل همون نسخه 2013 هستس با پیش رفت بیشتر...
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
به معنای واقعی کلمه نسخه ی PC یه عنوان نسل بعد و کامله . آخه چقد میتونه یه بازی از لحاظ گرافیک چشم نواز و پر زرق و برق باشه :-/ خیلی خیلی رو تکسچر و سایه و گرافیک بازی کارشده و فکر میکنم تا حدود زیادی گیم پلی بازی روون تر و بهتر از نسخه ی قبلی از آب دراومده . بعضی لوکیشنها مث کمپ Jacob بقدری جنگلش پر جزییات کار شده که ترجیح میدید بیخیال روند داستانی بشید و مدتی رو توی جنگل مشغول شکار و انجام دادن side quest ها بشید .

بنظرم میتونستن با حفظ یسری المان یکاری کنن طرفداری قدیمی سری TR خاطرات قدیم براشون تداعی شه که توی هیچ کدوم از این نسخه های جدید شاهدش نبودیم . به عنوان مثال میشد لارا توانایی اینو داشته باشه که تو اعماق دریا شنا کنه و مقداری از پازل های بازی رو از اون طریق حل کنه ( اتفاقی که تو سری های گذشته به وفور میشد یافت ! ) . یا مثلا شاید خیلی اتفاق خاصی نمیوفتاد اگه قدرت حمل دو تا pistol و یا uzi رو داشت ( این که این همه اسلحه داره حمل میکنه اون آپشنم اضافه میکردن :d ) . یا مثلا قسمت outfit ش امکان انتخاب لباس معروف لارا ( شورت و تاپ :> ) میتونست قرار بگیره . هرچند شاید خیلی مناسب مراحل بازی که اکثرا تو سرما و برف هست نبود اما قرار دادنش حداقل خالی از لطف نبود . یا یه سری ریز کاریای دیگه که براحتی میتونست حس قدیم رو برامون زنده کنه اما این اتفاق نیوفتاد . با وجود یه سری ایرادات ریز اما از خریدم راضی ام و فک میکنم اسکوار برای نسخه ی PC سنگ تموم گذاشت . امیدوارم Hitman هم از همین قاعده پیروی کنه و محصول نهایی حتی بهتر از ROTR بشه :x:bighug:


اصلا من نیم نمره سر همین که شورت با تاپ نیم تنه نداشت کم کردم:d

لبته بعد از اتمام بازی 1 تاپ نیمه اسلامی بهت می ده ار dlc هم فعال کنی لباس سری قبل برات ااد می شه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر